Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Zablokowane drzwi od strony kierowcy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Zablokowane drzwi od strony kierowcy

    Zamieszczone przez misiekwaw
    piramida teraz tym bardziej bez dobrej gumy nie masz się co na sesika porywać :zlosnik:
    Ja nie z takich co się dadzą porwać z dobrą gumą :diabelski_usmiech
    szyderca

  • #2
    Zablokowane drzwi od strony kierowcy

    Witam
    Mam następujący problem nie mogę otworzyć drzwi od strony kierowcy z zewnętrznej i wewnętrznej klamki.Wygląda jakby linka od wewnątrz była zerwana.Czy bez tej linki niemożna otworzyć drzwi z zewnątrz?? .Nie wiem jak się za to zabrać drzwi zablokowane.Może ktoś wie jak otworzyć te drzwi bez klamek?.
    Bardzo proszę o pomoc

    Komentarz


    • #3
      usiex, jeżeli była by to wina linki to z zewnątrz powinny się otworzyć bo klamka zewnętrzna jest praktyczni bezpośrednio do zamka podłączona,

      a próbowałeś otworzyć drzwi z kluczyka ?

      pozdro :szeroki_usmiech
      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

      Komentarz


      • #4
        usiex, sprawdź czy linka a dokładniej plastikowa kostka nie przeskoczyła na zewnętrznej klamce, np przy szybkim wypuszczeniu klamki z ręki. Też tak kiedyś miałem i przeskoczyło mi to o 2 ząbki co powodowało blokadę zamka w takiej pozycji, że ani wewnętrzna, ani zewnętrzna klamka nie działała. Aby to sprawdzić musisz wyciągnąć bębenek i zobaczysz linkę z plastikową czarna kostką na końcu. Przesuń kostkę do siebie o 2-3 ząbki i powinno zadziałać, w każdym razie kostka powinna być ustawiona gdzieś po środku tego rowka w klamce zewnętrznej. 8)
        Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
        Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez Xan86
          usiex, sprawdź czy linka a dokładniej plastikowa kostka nie przeskoczyła na zewnętrznej klamce, np przy szybkim wypuszczeniu klamki z ręki. Też tak kiedyś miałem i przeskoczyło mi to o 2 ząbki co powodowało blokadę zamka w takiej pozycji, że ani wewnętrzna, ani zewnętrzna klamka nie działała. Aby to sprawdzić musisz wyciągnąć bębenek i zobaczysz linkę z plastikową czarna kostką na końcu. Przesuń kostkę do siebie o 2-3 ząbki i powinno zadziałać, w każdym razie kostka powinna być ustawiona gdzieś po środku tego rowka w klamce zewnętrznej. 8)
          wszystko fajnie tylko kolega ma zamknięte drzwi a zęby wyjąc bębenek muszą być otwarte :roll:

          Komentarz


          • #6
            Jeżeli podczas próby otwarcia drzwi klamką wewnętrzną podnosi się rygiel to znaczy, że linka jest ok.
            Gdy rygiel się wysunie należy go przytrzymać i jeszcze raz za klamkę pociągnąć powinny drzwi ustąpić.
            Ta metoda działała u mnie, co prawda w drzwiach tylnych, może u Ciebie też zadziała.
            Może być tak, że każde zamknięcie drzwi będzie powodować ich blokadę, wtedy pozostaje wymiana zamka na nowy.

            Komentarz


            • #7
              Witam
              Dziękuje za każdą rade.Zamek z pilota się odryglowywuje z przycisku też mogę go odblokować tylko nie mogę otworzyć drzwi.Od środka klamka lata sobie luźno nie czuć żadnego oporu.Co dalej,Jak to otworzyć.
              Pozdrawiam

              Komentarz


              • #8
                andrzej-tdi, zapomniałem dodać, że można dostać się do linki w prosty sposób. Pociągnąć klamkę do siebie i cienkim śrubokrętem zrzucić linkę i wtedy powinno się dać otworzyć drzwi od zewnątrz, a następnie wymontować bębenek i ustawić tą linkę tak jak ma być. Ja tak u siebie robiłem i zadziałało.
                Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
                Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm

                Komentarz


                • #9
                  Xan86, bez otwartych drzwi nie ma najmniejszych szans na to co piszesz :?
                  dziwne ze skoro z pilota odryglowuje to czemu zewnętrzną klamką nie może ich otworzyć :?:

                  usiex, spróbuj docisnąć drzwi i następnie pociągając za klamkę otworzyć może w zamek dostał się jakiś syf i zablokował zamek, o zdjęciu tapicerki od środka również możesz zapomnieć bo nie dojdziesz do śrub po bokach.

                  pozdro :szeroki_usmiech
                  Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                  ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                  https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                  Komentarz


                  • #10
                    jak nie ma najmniejszych szans skoro ja tak robiłem. tez miałem taką samą sytuacje, że nie mogłem ani od wewnątrz , ani od zewnątrz otworzyć a drzwi się normalnie ryglowały z centralnego. Tam do tego języka w kasecie zamka przychodzą te linki. Ja miałem tak że gdy linka spadła to ten język ustawił się w takiej pozycji, że nie przeskakiwała ta zapadka odpowiedzialna za otwarcie drzwi.Spróbuj, a później komentuj :P
                    Była OI 1.8 20V ->OII Elegance 1.9TDI BXE ->
                    Opel Insignia ST 2.0 CDTI 191hp 429Nm

                    Komentarz


                    • #11
                      Xan86, sorrki jak cię uraziłem,ale wiedz że to nie było specjalnie,ja po prostu napisałem że wg mnie jest to może niewykonalne ponieważ ja się jeszcze z takim wypadkiem u siebie nie spotkałem i mam nadzieję iż mnie to nie spotka,
                      jeżeli uda mu się na tyle odchylić klamkę aby odczepić linkę z gniazda i złapać ją i pociągnąć to czemu nie może faktycznie uda się otworzyć,bądźmy dobrej myśli. ok
                      pozdro :szeroki_usmiech
                      Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                      ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                      https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                      Komentarz


                      • #12
                        to ja miałem tak ze zerwała mi sie linka ale ją odratowałem tylko ze naciągnąłem zbyt mocno i przez godzinę działały dobrze a potem sie zablokowały na dobre wiec w O1 zrobiłem to tak wyjąłem plastikowy słupek pomiędzy drzwiami od środka by dostać sie do śrubek bocznych tapicerki, odkręciłem je tak samo jak wszystkie dolne śrubki do których jest bez problemowy dostęp, później wyciągnąłem, panel sterowania lusterkami i tam tez jest śrubka która trzyma tapicerkę drzwi na koniec zdemontowałem panel sterowania szybami i tam sa 3 śrubki do drzwi na koniec pociągnąłem tapicerkę do góry i wyskoczył cały boczek nic sie nie urwało nic nie połamało i w ten sposób drzwi sie otworzyły gdy linka sie zluzowała.

                        P.S przednie zaczepy same wyskoczą nie trzeba ich odkręcać

                        Komentarz


                        • #13
                          Panowie.
                          Podłączę się pod temat.

                          Sytuacja z wczoraj-otwieram z pilota, pilot coś wariuje. Na połowie odryglowanym zamku (bo się zamykał ten dzyndzel) łapię za klamkę i czuć normalnie opór, ale nie otwiera.Od wewnątrz też klamka ma opór ale zero reakcji-drzwi kierowcy zablokowane.

                          Nowym pilotem wszystkie rygle idą w dół (zamknięte) w górę (otwarte,ale poza tymi od kierowcy) Próbowałem otwierać kluczykiem-tak samo drzwi się zamykają a przy otwieraniu wszystkie rygle w górę a drzwi kierowcy bez zmian.

                          Od 2 dni wchodzę przez drzwi pasażera i średnio mi się to podoba ;-)

                          Miał z Was coś takiego??

                          Pozdrawiam

                          Lashlo

                          Komentarz


                          • #14
                            Lashlo ja tak miałem z TP drzwiami. Najprawdopodobniej uszkodzeniu uległ mechanizm safelock(SL) lub we wiązce w gumie przetarł się przewód od sterowania. To ostatnie można by w pewnym stopniu sprawdzić ale musiałbyś się dostać na dole przy pedałach do słupka A czy jak to tam się nazywa. Tam pod plastikami masz przejście do gumy łączącej z drzwiami i tam palcami możesz pomacać. Jeżeli to jest kwestia przewodów to takie macanie może spowodować reakcję na otwarcie pilotem.
                            W przypadku padniętego mechanizmu(ja tak miałem) musisz się dostać do mechanizmu zamka i go rozmontować(ja to zrobiłem młotkiem i przecinakiem :satan) i następnie paluchami w środku pogrzebać i przekręcić zębatkę od SL potem to już ciągniesz 2 razy za klamkę i po kłopocie ale zamek masz do wymiany :roll:
                            Co do samego dostania się do mechanizmu to są w zasadzie 2 opcję. Brutalna czyli rozwalenie boczka lub elegancka odkręcić tyle śrubek ile się da i potem starać się odczepić pozostałe nieodkręcone zaczepy z drzwi. Ja u siebie zastosowałem drugą opcję ale ja miałem o tyle prościej że nie miałem dostępu tylko do jednej śrubki. Ty nie będziesz miał do co najmniej 2.
                            Możesz też na samym początku możesz spróbować tak jak radzi sebas101 czyli ciągniesz za klamkę łapiesz bolca jak się wysunie(najlepiej kombinerkami bo skubaniec ucieka) i jeszcze raz ciągniesz za klamkę. Dodatkowo można jednocześnie próbować zewnętrzną klamką.

                            Cholerka ale się rozpisałem :shock: I nikt mi tego nie dyktował :satan
                            Michał
                            Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
                            Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW

                            Komentarz


                            • #15
                              optymistycznie - jak zaczniesz ruszać gumą drzwi i pykać pilotem to może się otworzy
                              pesymistycznie - czytaj w/w co napisał cbul
                              ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                              ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                              poprzednie modele:
                              ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                              ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                              O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                              Komentarz


                              • #16
                                Panowie, cbool10, krzynol, Wielkie dzięki, ale już niestety chyba wiem, co skopałem :-(

                                Kolega cbool10, cyt: "Najprawdopodobniej uszkodzeniu uległ mechanizm safelock(SL) lub we wiązce w gumie przetarł się przewód od sterowania."

                                Ja pół roku temu wymieniałem cięgo od wewn. klamki w tych drzwiach i czasem w okolicach drzwi przy "dzyndzlu coś tarło przy otw-zam szyby (szyba elektrycznie).

                                Myślałem, że to może błoto wpadło i przestanie :-(

                                Jutro, jak to przy niedzieli ;-), powalczę wg Waszych wytycznych i na bank napisze z jakim skutkiem ta walka przebiegała ;-)

                                Pozdr i dzięki za szybciutką reakcję!
                                Lashlo

                                [ Dodano: Nie 10 Kwi, 16 11:08 ]
                                No to chwalę się :-)

                                Akcja 2 minutowa (naprawdę) metodą sebas101,

                                Tak więc: szyba w dól ja na miejscu kierowcy+ kombinerki do złapania dzyndzla, kolega na zewnątrz i ręka na klamce. Dzyndzel podnoszę rączką od wewnątrz, kombinerkami dzyndzel na max w górę a kolega za klamkę. Może z 8 podejść, już mieliśmy rezygnować a tu drzwi się otwierają :-)

                                Popsikałem (tylko to miałem) takim zimowym olejem do zamków mechanizm zamka z boku drzwi, poruszałem te elementy zamka w drzwiach-były bardzo w piachu i ciężko chodziły-potem drzwi zamknąłem i się otwierają (zewn-wewn) bez żadnego problemu. W poniedziałek zajadę do mechaniora, czym oczyścić ew. ten mechanizm i prof. przesmarować.

                                Panowie !!! Wielkie dzięki za pomoc !!!

                                Pozdrawiam

                                Lashlo

                                Komentarz


                                • #17
                                  Możesz użyć WD40 ale potem jakimś smarem zdaje się są takie specjalne smary do zamków, a jak nie to towot czy jakiś grafitowy smar będzie dobry.
                                  Michał
                                  Live is brutal and full of zasadzkas and sometimes kopas w dupas
                                  Potrzebujesz alarmu w domu/biurze? Pisz PW

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    Witam
                                    Miałem ten sam problem. U mnie okazało się że coś się zatarło czy zablokowało w zamku i napięcie 12V było zbyt małe żeby go odblokować. Mi to zrobili w Skodzie za 70zł chyba. Tylko ze u mnie była taka sytuacja że linka była normalnie założona. Po otworzeniu drzwi zamek zaczął działać normalnie, lecz nie działa tylko cetralka w tych drzwiach. Ale guzikiem w drzwiach można normalnie je otwierać i zamykać.

                                    Komentarz

                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                    Pracuję...
                                    X