Od ok 2-3mcy mam wrażenie że biegi wchodzą mi trochę toporniej, tzn.nie jest już tak gładko mi precyzyjnie przemieszczać drążkiem jak przedtem. Przy zmianie każdego z biegów napotykam na minimalny opór. Co to może być??? CY to sprzęgło???Czy może przydało by się zmienić olej w skrzyni?
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Kolego u mnie był ten sam problem. Tzn z jedynki nie wyeliminowano, ale reszta wchodzi jak masło. Ojciec rozebrał mi wszystko przy drążku zmiany biegów i okazało się, że całość na znaczne luzy. Poskręcaliśmy wszystko raz jeszcze i popodkładaliśmy adapty dentystyczne 0,6 mm. Pomogło Co do oleju to dwie szkoły są- że albo pomoże albo tylko głośniej skrzynia będzie chodzić. Ja nie wymieniałem, bo ma dopiero 82 k km. A, i całość przesmarowaliśmy.
__________________________________
Ile to razy przedziwne fazy niszczyły więzy dające azyl?
Chciałem odnowić temat ponieważ myślę by coś z tym zrobić ale nie wiem czy oddać po prostu do warsztatu a może mogę coś zrobić we własnym zakresie...
Zmiana biegów nie jest już tak płynna jak wcześniej...
strazakp
Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.
Jak nie wiesz co zrobić i jak, wybierz się z autem do warsztatu. Przynajmniej ja mam taką zasadę. Każdy powinien robić to, co umie najlepiej. Zarabiaj w ten sposób i daj zarobić innym. Niechcący możesz coś zepsuć, a wtedy to dopiero będzie problem.
Prawdopodobnie wystarczy oczyścić i nasmarować zewnętrzny mechanizm zmiany biegów. Być może trzeba też będzie wymienić zużyte (skorodowane) elementy, jeśli auto jest stare.
Ja walczyłem z tym w wakacje mechanik mówił mi ze mam już się szykować na wymianę sprzęgła. Powalczyłem trochę sam tzn. wyczyściłem i przesmarowałem mechanizm na skrzyni biegów oraz wymieniłem olej w niej i pomogło do tej pory jest ok. koszt około 100 i trochę pracy.
Komentarz