1.6 BFQ + LPG termostat oraz nagrzewnica - co jest nie tak ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • piotrwaszak_71
    Classic
    • 2013
    • 6

    1.6 BFQ + LPG termostat oraz nagrzewnica - co jest nie tak ?

    wojteko, kolega z okolic powitać
    a szyba czołowa jest oryginalna czy była może wymieniana ??
  • waldistan
    Drive
    • 2011
    • 61
    • Octavia II (1Z3)
    • BGU 1.6 MPI 102 KM

    #2
    1.6 BFQ + LPG termostat oraz nagrzewnica - co jest nie tak ?

    Jestem nowym na tym forum, więc wybaczcie jeśli cosik nie tak mi pójdzie.
    Zastanawiałem się czy napisać - może był poruszany już ten temat.
    Ale niech tam - pierwsze koty za ploty.

    W ciągu 2 dni przeszukałem forum w celu odpowiedzi na problemy mojego sreberka.
    Może słabo szukałem - już mi oczy wysiadły od czytania.


    Otóż bardzo długo (w porównaniu do Opla Vectry - moje poprzednie auto) rozgrzewa mi się silnik Skody.
    Na zewnątrz +15°C a on temp. +90°C uzyskuje po ok.12-15 min. jazdy po mieście.
    W sumie temperatura zewnętrza z tego co widzę ma bardzo mały wpływ na uzyskanie +90°C.Przy temp. -3°C zajmuje prawie tyle samo czasu.

    Dzięki odpowiedziom na forum (otwarty duży obieg) dzisiaj sprawdziłem termostat.
    Górny wąż ciepły i po chwili (jeszcze wskazówka nie drgnie) robi się ciepły dół chłodnicy
    i dolny wąż.
    Termostat do wymiany.

    Z drugiej strony utrzymuje cały czas temp. +90°C.Wskazówka ani drgnie.Stoi jak sztywny pal.
    Termostat silnika BFQ ma ponoć w sobie grzałkę, która powoduje początkowe podgrzanie - może to ona podgrzewa płyn i dlatego jest od razu ciepły dolny wąż i dół chłodnicy ?
    Czy tak jest naprawdę?

    Na biegu jałowym jak osiągnie +90°C włącza się wentylator.

    Więc termostat jest dobry czy nie ? Już sam nie wiem.



    2.
    W piątek po osiągnięciu temp. +90°C włączam nadmuch na max (na zewnątrz -4°C )
    i tu niespodzianka - leci chłodne powietrze.
    Podczas jazdy czy to na biegu jałowym cały czas jednak jest temp. +90°C.
    Przy zakupie nie sprawdzałem tego nadmuchu - było ciepło na zewnątrz.

    Odpowietrzyłem układ, odpowietrzyłem nagrzewnicę.Przepływ płynu przez nagrzewnicę jest, płyn czysty.Stan płynu OK.Płynu nie ubywa.

    Skoda zagazowana.Parownik za prawym reflektorem.Długie węże wodne.
    Czyżby tu tkwił problem?

    Planuję przełożyć parownik gdzieś za silnik.
    Czy to coś da?

    Z góry dzięki za odp.
    O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003

    Komentarz

    • tomus7
      RS
      • 2010
      • 1896
      • Peugeot

      #3
      waldistan, więcej info na temat czy jest klima czy klimatronik czy brak to zawęźi poszukiwania
      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

      Komentarz

      • waldistan
        Drive
        • 2011
        • 61
        • Octavia II (1Z3)
        • BGU 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Zamieszczone przez tomus7
        waldistan, więcej info na temat czy jest klima czy klimatronik czy brak to zawęźi poszukiwania
        Nie ma klimatyzacji.
        O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003

        Komentarz

        • tomus7
          RS
          • 2010
          • 1896
          • Peugeot

          #5
          wobec powyższego i wg mojej wiedzy to zapowietrzony układ. Proponuję grzanie na full i zagrzać do momentu włączenia się wentylatora. Być może jest nagrzewnica odcięta bo ciekła
          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

          Komentarz

          • waldistan
            Drive
            • 2011
            • 61
            • Octavia II (1Z3)
            • BGU 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Zamieszczone przez tomus7
            wobec powyższego i wg mojej wiedzy to zapowietrzony układ. Proponuję grzanie na full i zagrzać do momentu włączenia się wentylatora. Być może jest nagrzewnica odcięta bo ciekła
            Odpowietrzałem - bez rezultatu.Odkręciłem korek, nagrzałem na wolnych obrotach aż włączył się wentylator.Poczekałem jeszcze ze 2min.
            Nadal chłodnym wieje.
            O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003

            Komentarz

            • tomus7
              RS
              • 2010
              • 1896
              • Peugeot

              #7
              a sprawdziłeś jak zachowują się węże idące do nagrzewnicy :?: :|
              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

              Komentarz

              • waldistan
                Drive
                • 2011
                • 61
                • Octavia II (1Z3)
                • BGU 1.6 MPI 102 KM

                #8
                a sprawdziłeś jak zachowują się węże idące do nagrzewnicy
                Wlot ciepły.Jak poluzowałem wylot żeby odpowietrzyć to poleciał płyn - ciepły.

                [ Dodano: Pon 24 Paź, 11 17:35 ]
                No właśnie wlot ciepły i wylot ciepły.
                Czyli nagrzewnica powinna dawać ciepło.
                A nie daje.
                O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003

                Komentarz

                • tomus7
                  RS
                  • 2010
                  • 1896
                  • Peugeot

                  #9
                  u ciebie jest odwrotnie
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...wanie+nawiewem
                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                  Komentarz

                  • waldistan
                    Drive
                    • 2011
                    • 61
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BGU 1.6 MPI 102 KM

                    #10
                    Zamieszczone przez tomus7
                    u ciebie jest odwrotnie
                    Dzięki za link ( a tyle się przez 2 dni naszukałem).
                    Idę sprawdzić czy z tym pokrętłem jest coś nie tak.
                    Jak coś dam znać.

                    [ Dodano: Pon 24 Paź, 11 18:55 ]
                    Myślę, że problem nagrzewnicy rozwiązany.

                    Kolega podczas wymiany radyjka tak ułożył mi przewody (wepchnął !!!), że blokowały otwieranie się klapki zimne/ciepłe.A ja szukałem cudów.

                    Przełożyłem przewody i wreszcie ciepło !!!

                    Teraz jak jadę leci ciepłe, jak się zatrzymam np. na światłach, na parkingu leci chłodniejsze.
                    Jak chcę, aby silnik popracował na obrotach 2500 to po pewnej chwili same mi się zmniejszają na ok. 750.
                    To pewnie komputer zmniejsza.
                    Temperatura silnika jest cały czas +90°C.

                    Z tymi obrotami to prawidłowy objaw ?
                    Na postoju mam się ubierać ?

                    [ Dodano: Wto 25 Paź, 11 09:51 ]
                    tomus7 Wielkie dzięki !!!!
                    Szacun !!!!!!
                    O1 1.6 SR BFQ Ambiente 2003

                    Komentarz

                    Pracuję...