1.6 BFQ + LPG termostat oraz nagrzewnica - co jest nie tak ?
Jestem nowym na tym forum, więc wybaczcie jeśli cosik nie tak mi pójdzie.
Zastanawiałem się czy napisać - może był poruszany już ten temat.
Ale niech tam - pierwsze koty za ploty.
W ciągu 2 dni przeszukałem forum w celu odpowiedzi na problemy mojego sreberka.
Może słabo szukałem - już mi oczy wysiadły od czytania.
Otóż bardzo długo (w porównaniu do Opla Vectry - moje poprzednie auto) rozgrzewa mi się silnik Skody.
Na zewnątrz +15°C a on temp. +90°C uzyskuje po ok.12-15 min. jazdy po mieście.
W sumie temperatura zewnętrza z tego co widzę ma bardzo mały wpływ na uzyskanie +90°C.Przy temp. -3°C zajmuje prawie tyle samo czasu.
Dzięki odpowiedziom na forum (otwarty duży obieg) dzisiaj sprawdziłem termostat.
Górny wąż ciepły i po chwili (jeszcze wskazówka nie drgnie) robi się ciepły dół chłodnicy
i dolny wąż.
Termostat do wymiany.
Z drugiej strony utrzymuje cały czas temp. +90°C.Wskazówka ani drgnie.Stoi jak sztywny pal.
Termostat silnika BFQ ma ponoć w sobie grzałkę, która powoduje początkowe podgrzanie - może to ona podgrzewa płyn i dlatego jest od razu ciepły dolny wąż i dół chłodnicy ?
Czy tak jest naprawdę?
Na biegu jałowym jak osiągnie +90°C włącza się wentylator.
Więc termostat jest dobry czy nie ? Już sam nie wiem.
2.
W piątek po osiągnięciu temp. +90°C włączam nadmuch na max (na zewnątrz -4°C )
i tu niespodzianka - leci chłodne powietrze.
Podczas jazdy czy to na biegu jałowym cały czas jednak jest temp. +90°C.
Przy zakupie nie sprawdzałem tego nadmuchu - było ciepło na zewnątrz.
Odpowietrzyłem układ, odpowietrzyłem nagrzewnicę.Przepływ płynu przez nagrzewnicę jest, płyn czysty.Stan płynu OK.Płynu nie ubywa.
Skoda zagazowana.Parownik za prawym reflektorem.Długie węże wodne.
Czyżby tu tkwił problem?
Planuję przełożyć parownik gdzieś za silnik.
Czy to coś da?
wobec powyższego i wg mojej wiedzy to zapowietrzony układ. Proponuję grzanie na full i zagrzać do momentu włączenia się wentylatora. Być może jest nagrzewnica odcięta bo ciekła
wobec powyższego i wg mojej wiedzy to zapowietrzony układ. Proponuję grzanie na full i zagrzać do momentu włączenia się wentylatora. Być może jest nagrzewnica odcięta bo ciekła
Odpowietrzałem - bez rezultatu.Odkręciłem korek, nagrzałem na wolnych obrotach aż włączył się wentylator.Poczekałem jeszcze ze 2min.
Nadal chłodnym wieje.
Dzięki za link ( a tyle się przez 2 dni naszukałem).
Idę sprawdzić czy z tym pokrętłem jest coś nie tak.
Jak coś dam znać.
[ Dodano: Pon 24 Paź, 11 18:55 ]
Myślę, że problem nagrzewnicy rozwiązany.
Kolega podczas wymiany radyjka tak ułożył mi przewody (wepchnął !!!), że blokowały otwieranie się klapki zimne/ciepłe.A ja szukałem cudów.
Przełożyłem przewody i wreszcie ciepło !!!
Teraz jak jadę leci ciepłe, jak się zatrzymam np. na światłach, na parkingu leci chłodniejsze.
Jak chcę, aby silnik popracował na obrotach 2500 to po pewnej chwili same mi się zmniejszają na ok. 750.
To pewnie komputer zmniejsza.
Temperatura silnika jest cały czas +90°C.
Z tymi obrotami to prawidłowy objaw ?
Na postoju mam się ubierać ?
[ Dodano: Wto 25 Paź, 11 09:51 ]
tomus7 Wielkie dzięki !!!!
Szacun !!!!!!
Komentarz