[O1] check engine

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gruby1973
    Classic
    • 2013
    • 1

    [O1] check engine

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

    W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

  • maximus1210
    Classic
    • 2011
    • 1

    #2
    [O1] check engine

    witam

    jestem posiadaczem octavii kombi 2.0l zagazowana. przebieg ok 200tys km i mam problem z wyswietlajaca sie co chwile lampka silnika bez roznicy czy jest na pb czy lpg. ogolnie silnik nie robi zadnych problemow typu spadek obrotow czy gasniecie. pojechalem do mechanika podlaczyc do kompa i wyszly dwa bledne kody :

    16556 -
    17536

    pozatym sprawdzilismy readiness i wyszlo na 8 6 pozycji fail min. oxygen sensor

    ma ktos jakis pomysl co mozna z tym zrobic

    odrazu podkreslam ze mam skode doslownie od tygodnia i to jest temat dla mnie zupelnie nowy.

    Komentarz

    • skalar
      Rider
      • 2010
      • 575

      #3
      ja mam tak od 30000 km na lpg i hmm tylko swieci,błąd sondy lambda mi wyskakuje ale to podobno zle dobrana mieszanka lpg.może korekta komputera lpg??

      Komentarz

      • Biszczu
        RS
        • 2011
        • 5567

        #4
        maximus1210, Twoje błedy to:

        16556 - System Too Rich, Bank 1

        Ewentualne objawy

        Nieregularne zachowanie

        Możliwe przyczyny

        Układ paliwowy
        Zbyt wysokie ciśnienie paliwa
        Wyciek lub zanieczyszczone wtryskiwacze paliwa
        Wyciek regulator ciśnienia paliwa
        Zbyt niskie ciśnienie paliwa lub wyczerpaniu paliwa
        System odzyskiwania oparów
        Nieszczelności po MAF
        Przecieki próżniowe
        Niewłaściwe siedzibą poziomu oleju silnika
        Stuck zawór EGR
        Przelaniem oleju
        Fazami rozrządu
        Cylinder kompresji
        Spalin przecieki przed lub w pobliżu HO2Ss.

        17536 - Fuel Trim, Bank 1 (Mult): System zbyt Lean


        Ewentualne objawy

        Malfunction Indicator Light (MIL) aktywnych

        Możliwe przyczyny


        Mass Air Flow (MAF) Sensor uszkodzony
        Kontrola czujnika tlenu uszkodzony
        Oxygen Sensor (s) wadliwe
        Paliwa Wtryskiwacz (e) wadliwe

        Możliwe rozwiązania

        Sprawdź Mass Air Flow (MAF) Sensor
        Sprawdź Kontrola czujnika tlenu
        Sprawdź czujnik tlenu (s)
        Sprawdź paliwa wtryskiwacz (e)
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz

        • Subaru
          Rider
          • 2005
          • 640

          #5
          Biszczu, Te informacje o możliwych przyczynach i rozwiązaniach to z jakiegoś programu?
          Koniki są po to by je karmić

          Komentarz

          • Marian 2
            L&K
            • 2007
            • 1086
            • Octavia I combi (1U5)
            • AQY 2.0 MPI 115 KM

            #6
            Co prawda nie mam gazu, ale we moim przypadku (AQY) zapalania się kontrolki był przepływomierz. Objawy takie same, silnik pracuje normalnie, normalne zużycie, normalne osiągi, w zasadzie można by to tak zostawić, gdyby nie ta denerwująca żaróweczka. Zdarzyło się to dwa razy, za każdym razem po przebiegu ok. 100000 km (obecny przebieg 200150 km). Stąd wniosek, że żywotność przepływomiera to ok. 100000 km. Za każdym razem kontrolka się zapalała po łagodnej, równej jeżdzie, w chwili gdy np. zdarzyła się górka, i trzeba było nieco dodać gazu, aby ją pokonać.
            Moje wnioski są takie, że przy równej jeżdzie skład mieszanki kontroluje sonda Lambda, i to wystarczy do normalnej jazdy bez szaleństw, a gdy niespodziewanie trzeba dodać gazu, o składzie mieszanki decyduje przepływomierz. Gdy przepływomierz szwankuje, wyświetla się błąd. Skasowanie błędu pomaga na czas dwa trzy tygodnie, do miesiąca.
            Kontrola na stacji diagnostycznej, to zawsze błąd sporadyczny, i nigdy nie miałem zdecydowanej odpowiedzi, że trzeba wymienić przepływomierz. Przypuszczam, że poprostu nie chcieli brać odpowiedzialności za diagnozę, bo gdyby po wymianie przepływomierza nie pomogło, to kogo wtedy winić?
            W przypadku drugiego przepływomierza, to w zasadzie problem rozwiązałem sam, bo po zapaleniu się kontrolki zacząłem zacząłem go czyścić, a okazuje się, że nie wolno tego robić zadną metodą szmato/mechaniczną, ewentualnie tylko specjalnym sprejem. Po takim czyszczeniu przestał być sprawny co diagnoza wykazała. Po wymianie, problem rozwiązany, już okolo pół roku.

            Komentarz

            • Cubarius
              Ambiente
              • 2011
              • 148

              #7
              maximus1210, ja w swoim szkodniku tez zagazowanym 2.0 wkurzalem sie wlasnie na te kontrolke, bo mi sie zapalala tez. A okazalo sie, ze zubozyli mi mieszanke i jest git. Podpinali sie pod kompa, ale nie za pierwszym razem po wizycie w serwisie mi dobrze ustawili. Dopiero kolejny raz i juz od tego momentu nie swieci. Balem sie tez, ze to sonda, a tu tylko dobra regulacja i jest git. A z ciekawosci ile pali Ci LPG?
              Aby zawsze dotrzeć do celu...

              Komentarz

              Pracuję...