[O1] chwilowa utrata mocy w skoda octavia 2,0 benzyna

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • tomcio25
    Classic
    • 2013
    • 1

    [O1] chwilowa utrata mocy w skoda octavia 2,0 benzyna

    Zamieszczone przez Mihau
    albo tutaj
  • damianedward
    Classic
    • 2011
    • 2

    #2
    [O1] chwilowa utrata mocy w skoda octavia 2,0 benzyna

    mam problem z moja skodą octavia 2,0 benzyna rocznik 2000. Zacznę od tego, że ze względu na ceny paliwa, preferuję ekonomikę jazdy i w związku z tym nie żyłuję mojego samochodu. problem pojawia się głównie w drodze do pracy, kiedy jade autostradą, przy niskich obrotach, autko pali wowczas niewiele, mozna powiedzie, że sie kulam, nagle następuje całkowita utrata mocy, wciskany pedał gazu nie reaguje, jest poprostu jałowy, czuję, że samochód wytraca swoją predkośc. Wówczas muszę, puścic na chwilę gaz, a po jego ponownym nacisnięciu coś tak jakby zaskakuje ( brak odgłosu, chciałem to tylko zobrazowac) następuje wieksze zuzycie paliwa, po czym wszystko wraca do normy. Wymieniłem oleje, filtry, przepływomierz i czujnik temperatury chłodzenia. Nie chce juz szukac na chybił trafił usterki. Diagostyka komputerowa nie wskazuje żadnego błędu, a paliwo tankuje na stacji dużego koncernu. Smochód nie ma i nie miał instalacji lpg. Proszę o pomoc. Dodam jeszcze, że jadac ta samą drogą tylko wciskaja troszke mocniej pedał gazu, jadąc po prostu szybciej problem nie występuje. Tylko nie piszcie, żebym jeździł szybciej, bo objawy się wtedy pewnie nie pojawią, ale problem nie zniknie

    Komentarz

    • Acio
      Drive
      • 2011
      • 64

      #3
      wydaje mi się, że powinny być jakieś zarejestrowane błędy, bez tego to szukanie po omacku, ale sprawdził bym wtedy przekaźnik główny
      Skoda Fabia 2.0 AZL Elegance

      Komentarz

      • Biszczu
        RS
        • 2011
        • 5567

        #4
        damianedward, sprawdź przewody idące do czujnika. Możliwe, że gdzieś przetarła się wiązka, albo zamokła wtyczka na czujniku, lub po drodze na złączkach wiązki. Miałem podobnie u siebie i się okazało, że właśnie problemem były przewody.
        "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          a jak sie czuje sonda Lambda?
          od kiedy wogole masz ten 'problem'?
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • Acio
            Drive
            • 2011
            • 64

            #6
            Przypomniałem sobie, że jak miałem przepływówkę w zamienniku to też cuda się działy jak już silnik złapał temperaturę, teraz mam w oryginale i jest ok.
            Skoda Fabia 2.0 AZL Elegance

            Komentarz

            • damianedward
              Classic
              • 2011
              • 2

              #7
              Przepływomierz jest w oryginale, z tego co pamietam Boscha. Samochód zakupiłem w grudniu 2010, a problem pojawił sie po około 1 miesiacu uzytkowania, sondy lambda, faktycznie nie sprawdzałem, ale to chyba pokazał by ewentualny błąd na wagu, a tak byłem w kilku miejscach i zaden nic nie wskazał.

              Komentarz

              • clarion1980
                Classic
                • 2013
                • 3

                #8
                witam u mnie tak samo jak u damianedward, i co w kocnu było problemy? pozdrawiam odpisz

                Komentarz

                • Marian 2
                  L&K
                  • 2007
                  • 1085
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • AQY 2.0 MPI 115 KM

                  #9
                  Proponuję podmienić sondę Lambda, tą pierwszą , przed katalizatorem, gdyż to ona decyduje o składzie mieszanki przy równomiernej jeżdzie. Przepływomierz decyduje o skladzie mieszanki przy przyśpieszaniu, większe otwarcie przepustnicy, większa ilość powietrza (to właśnie mierzy przepływomierz), i adekwatnie większa ilość paliwa.
                  Według moich doświadczeń, żywotność sondy, to około 100 tys.km, tak że gdy nawet nie będzie trafione, to za jakiś czas i tak będzie potrzebna.

                  Komentarz

                  • mariush19
                    Rider
                    • 2009
                    • 634
                    • Octavia III (5E3)
                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                    #10
                    damianedward, masz przepustnicę na lince czy elektroniczną?
                    musisz podczas takiej próby drogowej kiedy występuje usterka jechać z podłączonym vagiem i obserwować, na początek wskazania przepływomierza. MOzna by było zrobić log dynamiczny ale skoro mówisz że przy ostrej jeździe problem nie występuje to log może usterki nie ujawnić bo wtedy się jedzie z pedałem w podłodze.

                    W razie czego tutaj masz moje wykresy przepływki podczas próby dynamicznej i sondy lambda podczas normalnej jazdy drogowej

                    Komentarz

                    Pracuję...