[O1] Korbowody wyszły bokiem! Pomóżcie wtryski AHF do silnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • motocyklista27
    Classic
    • 2011
    • 1

    [O1] Korbowody wyszły bokiem! Pomóżcie wtryski AHF do silnik

    DO O1 kupuj wycieraczki firmy MOT-GUM, tylko klasyczne nie płaskie! Są idealne zdaniem wielu forumowiczów w tym i moim
    Kiedyś były. Z 10 lat kupowałem tylko te (no może z 1, albo 2 epizodami, które utwierdziły mnie w przekonaniu, że nie warto przepłacać). Niestety ostatni trafiy mi się kilka razy lipne. Sprzedawca nawet nie krył zdziwienia, jak je nastepnego dnia przyniosłem z powrotem.
  • PIQ2
    Classic
    • 2010
    • 2

    #2
    [O1] Korbowody wyszły bokiem! Pomóżcie wtryski AHF do silnik

    Witam

    Małe wprowadzenie:
    Mój wóz to O1 2000r 110KM /do tej pory AHF/. Do tej pory byłem szczęśliwym posiadaczem i cieszyłem się jazdą ale niestety O1 zamieniła się w skarbonkę.

    Oto jak do tego doszło:
    Niedzielny wypad za miasto z rodzinkom ........... podczas zmiany biegów O1 wskoczyło na maksymalne obroty /i to już mi dało do myślenia/ ale zapodałem 4 i przejechałem parę metrów /myślenie trwało/ znowu luz i obroty spowrotem na max ..... wbiłem bieg , wyciągnąłem kluczyk ze stacyjki i zdusiłem motor. Jak się domyślacie dostał samozapłonu.
    Niestety korbowód na 3 cylindrze nie wytrzymał i zrobił piękną dziurkę w bloku z dwóch stron.

    Naprawa:
    - regeneracja turbiny
    - słupek zakupiłem ASV /podobno to to samo co AHF/
    - rozrząd , płyny iiiiiiii........... ZAPALIŁ

    Objawy:
    1. Turbina nie zbiera się od samego dołu tylko później.
    2. Wtryski są przełożone ze starego motoru sprawdziłem je i leją /sterujący okazał się wogóle ze słabszego silnika/.

    Pytania:
    1. Warsztat od wtrysków twierdzi iż do silnika ASV powinienem założyć wtryski 220/300 ze względu na inny kąt i inaczej wyprofilowaną komorę spalania /nigdzie nie znalazłem takich informacji/. Chcę kupić wtryski i nie wiem czy 190/300 czy 220/300 ?
    2. Czy zmieniając wtryski na 220/300 /jeśli dojdzie to do skutku/ nie ma nic wspólnego mapa silnika i czy trzeba coś z tym dalej robić ?
    3. Jak dalej diagnozować turbinę ?
    4. Czy z diagnozą turbiny wstrzymać się i zrobić po wymianie wtrysków ?

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      #3
      PIQ2 poczytaj tutaj

      Ogłoszenia o tematyce: w kategorii Tuning - Kupuj i sprzedawaj rzeczy używane i nowe w kategorii Tuning na Sprzedajemy.pl
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • bradley
        L&K
        • 2008
        • 1465

        #4
        Kazdy pompiarz przestawi cisnienie pilotujace ze 190 na 220. Taka operacja jest wykonywana np. jak na korpusach z AGRa robisz 216tki (zmiana koncowek).
        VW Vento 1.9TDI 1Z ++
        Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
        Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

        Komentarz

        • PIQ2
          Classic
          • 2010
          • 2

          #5
          Temat uważam za ZAMKNIĘTY !!!

          Kolego LUKI - dajesz linka a potem żądasz na PW kliknięcia POMÓGŁ. A ja się pytam ZA CO !!!

          Każde forum TDI to skarbnica wiedzy i ja tą wiedzę czerpię i walczę dalej z tematem /nie będę już opisywał bo szkoda klawiatury/.

          LUKI - zbieraczu postów - WESOŁYCH ŚWIĄT

          Wszystkim forumowiczom życzę bezawaryjności ....

          LOGOFF

          Komentarz

          • lu1985kas
            Ambiente
            • 2011
            • 191

            #6
            a ja wiem czemu sie tak stalo

            do intercoolera dochodzi taki jakby lacznik duzy plastikowy, w nim odklada sie olej jak tego oleju odlozy sie wlasnie od groma to jest tak jak Ty miales, samozaplon :P

            blad zrobiles ze zgasiles silnik i go zadusiles powinienes go wlasnie dusic na 4ce czy 5tce do momentu az sie ten olej wypali czyli nie wiem 20-30 sekund... ostatnio mechanik mnie przed tym przestrzegal... dlatego co jakis czas w tdi warto to ustrojstwo odkręcic i oproznic

            zycze wytrwalosci pozdrawiam

            Komentarz

            • sion
              Classic
              • 2011
              • 37

              #7
              Mnie gość od turbin mówił, żeby w takim przypadku jak najszybciej wyłączyć zapłon (chodzi o kluczyk) jak nie pomorze to żeby poświęcić sprzęgło --> wbić bieg i noga na hamulec

              Komentarz

              • lilo
                RS
                • 2006
                • 4315
                • Mercedes-Benz

                #8
                Zamieszczone przez lu1985kas
                blad zrobiles ze zgasiles silnik i go zadusiles powinienes go wlasnie dusic na 4ce czy 5tce do momentu az sie ten olej wypali czyli nie wiem 20-30 sekund...
                Nawet w mieście stojąc np. w korku albo na światłach :?: :shock:
                Daniel

                Komentarz

                • robekcool
                  RS
                  • 2009
                  • 2041
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez lilo
                  Zamieszczone przez lu1985kas
                  blad zrobiles ze zgasiles silnik i go zadusiles powinienes go wlasnie dusic na 4ce czy 5tce do momentu az sie ten olej wypali czyli nie wiem 20-30 sekund...
                  Nawet w mieście stojąc np. w korku albo na światłach :?: :shock:
                  w tych warunkach raczej trudno o ujawnienie choroby...
                  w sprawie duszenia - nie jeden użytkownik zapomina w takiej chwili jak się nazywa, nie mówiąc już o dozowaniu spalania oleju.
                  współczuję tym co to przeżyli
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz

                  • lu1985kas
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 191

                    #10
                    tak nawet w miescie, spalic sprzeglo ale nie rozwalic silnika chyba lepsze sprzeglo komplet za 400zl niz slupek do motoru, sam takiej sytuacji nie mialem ale jestem przygotowany w razie W bo sporo osob w TDI niestety to spotkalo - ja co kilka m-cy odkrecam ta wanienke, ostatnio pewnie nie byla ruszana pare lat przez poprzedniego wlasciciela i bylo tam z 300ml spokojnie - do zaplonu potrzeba ok 0,7-8l tak na oko :P :diabelski_usmiech

                    teraz nakulalem juz 4000km i nie wziela z miarki ani grama oleju wiec musialo sie to gromadzic szmat czasu... trzeba pilnowac i tyle

                    Komentarz

                    • xplo
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 221

                      #11
                      lu1985kas mógłbyś pokazać na jakimś foto co dokładnie demontujesz ? Bo, żeby wyczyścić intercooler to trzeba chyba przedni zderzak zdemontować.

                      Komentarz

                      • lu1985kas
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 191

                        #12
                        nie intercooler tylko wanne ktora idzie pod prawym przednim nadkolem do intercoolera taki lacznik co coolera a wychodzi spod sciany grodziowej, nie mam ETKI zeby pokazac na foto... moze ktos dysponuje ETK i zrobi zrzut np dla AHF ?

                        Komentarz

                        • mario29lh
                          Classic
                          • 2009
                          • 30

                          #13
                          Żeby dostać się do intercoolera trzeba:
                          - sciągnąć prawe natkole
                          - osłone dolną silnika
                          - prawy boczek
                          - taka małą osłone tyż pod intercoolerem

                          a pod maską
                          - prawy reflektor (łatwiejszy dostęp)
                          - rure powietrza od EGR do intercoolera
                          - odłączamy czujnik ciśnienia doładowania

                          i przez kratke w zderzaku odczepiamy plastik kierujący powietrze na intercooler
                          odczepiamy opaski i odkręcamy intercooler

                          U mnie było ok 50ml

                          Powodzenia :diabelski_usmiech

                          Komentarz

                          • lu1985kas
                            Ambiente
                            • 2011
                            • 191

                            #14
                            dokładnie kolega opisal to wzorowo, ja dostalem sie tam jednak szybciej, kolo zdjete, dolna oslona prawa silnika, rura powietrza zdjeta od gory, zderzaka kratek nie dotykalem, specjalne narzedzie do sciagania tych mocnych obejm, druga osoba do pomocy i wyszlo, cięzko pozniej to prawidłowo złożyc i zalapac opaskami tak jak nalezy ale 15min i po klopocie

                            Komentarz

                            • laurin
                              Rider
                              • 2009
                              • 727

                              #15
                              No to już nie kumam - trzeba wyciągać cały intercooler czy jak?

                              Komentarz

                              • lu1985kas
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 191

                                #16
                                nie trzeba ! bo po co ? to w wanience przed nim sie zbiera olej, tamtedy leci powietrze taki do niego, plastikowy gruby przewód

                                Komentarz

                                • looker
                                  RS
                                  • 2008
                                  • 1886
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                  #17
                                  Gdzie wy tam widzicie jakąś wanienkę ?! :shock: Są przewody plastikowe, jeden taki lekko spłaszczony i użebrowany przed samym IC a poza tym rurki różne.
                                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                  Komentarz

                                  • Polon
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 315

                                    #18
                                    Zamieszczone przez mario29lh
                                    Żeby dostać się do intercoolera trzeba:
                                    - sciągnąć prawe natkole
                                    - osłone dolną silnika
                                    - prawy boczek
                                    - taka małą osłone tyż pod intercoolerem

                                    a pod maską
                                    - prawy reflektor (łatwiejszy dostęp)
                                    - rure powietrza od EGR do intercoolera
                                    - odłączamy czujnik ciśnienia doładowania

                                    i przez kratke w zderzaku odczepiamy plastik kierujący powietrze na intercooler
                                    odczepiamy opaski i odkręcamy intercooler

                                    U mnie było ok 50ml

                                    Powodzenia :diabelski_usmiech
                                    Dużo roboty. Przydałby się tam jakiś rodzaj kranika do okresowego spuszczania zbędnego oleju bez tej całej rozbiórki połowy auta. Ciarki mnie przechodzą, jak czytam o Waszych kłopotach. Jak to dobrze, że nie mam diesla, chociaż bardzo poważnie rozważałem taką właśnie opcję silnika.
                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • sion
                                      Classic
                                      • 2011
                                      • 37

                                      #19
                                      Zamieszczone przez looker
                                      Gdzie wy tam widzicie jakąś wanienkę ?! :shock: Są przewody plastikowe, jeden taki lekko spłaszczony i użebrowany przed samym IC a poza tym rurki różne.
                                      ten spłaszczony użebrowany to ta wanienka, ludzie opisują jak zdjąć IC, żeby zdjąć tą wanienke nie potrzeba tyle filozofii..... parę minut roboty

                                      Komentarz

                                      • laurin
                                        Rider
                                        • 2009
                                        • 727

                                        #20
                                        No to jeżeli chodzi o ten spłaszczony kawałek plastyku to chwila moment i już zdjęty. Ale że to wanienka sie zwie to nie wiedziałem.

                                        Komentarz

                                        • lu1985kas
                                          Ambiente
                                          • 2011
                                          • 191

                                          #21
                                          mowa dokladnie o tym sa bynajmniej podobnie wyglada bo te splaszczone rurki plastikowe o ktorych piszecie to nie to... u mnie to bylo podobne do tego wlasnie ustrojswa :P

                                          Komentarz

                                          • looker
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 1886
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                            #22
                                            lu1985kas, a co to za część wkleiłeś ? I od jakiego auta to jest ? :shock:
                                            Bo wg mnie to po prostu chodzi o "rurę powietrza doładowanego" nr wg ETKA 1J0145840G.
                                            Wygląd jak na zdjęciu.
                                            Dlatego właśnie za chuchu mi to wanny nie przypomina. U mnie akurat wyciek pojawił się w miejscu zaznaczonym na czerwono, przy mocowaniu do IC - prawdopodobnie odma daje za dużo oleju w dolot i turbina pcha to wszystko dalej (wymieniona na nówkę miesiąc temu więc poza podejrzeniami).
                                            Załączone pliki
                                            OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                            SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                            Komentarz

                                            • lu1985kas
                                              Ambiente
                                              • 2011
                                              • 191

                                              #23
                                              prosze zalatwilem zdjecie:

                                              nr 10 wanna nr 10a wlasnie ta rura o ktorej piszecie

                                              Komentarz

                                              • kazik79
                                                Drive
                                                • 2011
                                                • 88

                                                #24
                                                w moim AXR też jest tylko płaska rura jak pokazał kolego looker (nr 10a z pokazanego rysunku z ETKI) i nawet wyciek (a raczej mocne pocenie się) mam w tym samym miejscu co u niego

                                                ostatnio przy przebiegu 142 kkm robiłem rozrząd i wyciągałem tę rurę - była lekko wilgotna w środku, ale jak ją przechyliłem to nawet kropla oleju na ziemię nie wyleciała - czyżby w niektórych wersjach TDI zniwelowano problem zbierania się oleju w dolocie?
                                                - króćce wejścia i wyjścia z IC też były suche więc chyba wnętrze IC powinno być ok :?:

                                                Komentarz

                                                • sion
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 37

                                                  #25
                                                  W takim razie sie pomylilem, oczywiscie chodzilo mi o to co pokazal na zdjeciu lu1985kas,

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...