DO O1 kupuj wycieraczki firmy MOT-GUM, tylko klasyczne nie płaskie! Są idealne zdaniem wielu forumowiczów w tym i moim
[O1] Korbowody wyszły bokiem! Pomóżcie wtryski AHF do silnik
Zwiń
X
-
[O1] Korbowody wyszły bokiem! Pomóżcie wtryski AHF do silnik
Tagi: Brak
-
-
[O1] Korbowody wyszły bokiem! Pomóżcie wtryski AHF do silnik
Witam
Małe wprowadzenie:
Mój wóz to O1 2000r 110KM /do tej pory AHF/. Do tej pory byłem szczęśliwym posiadaczem i cieszyłem się jazdą ale niestety O1 zamieniła się w skarbonkę.
Oto jak do tego doszło:
Niedzielny wypad za miasto z rodzinkom ........... podczas zmiany biegów O1 wskoczyło na maksymalne obroty /i to już mi dało do myślenia/ ale zapodałem 4 i przejechałem parę metrów /myślenie trwało/ znowu luz i obroty spowrotem na max ..... wbiłem bieg , wyciągnąłem kluczyk ze stacyjki i zdusiłem motor. Jak się domyślacie dostał samozapłonu.
Niestety korbowód na 3 cylindrze nie wytrzymał i zrobił piękną dziurkę w bloku z dwóch stron.
Naprawa:
- regeneracja turbiny
- słupek zakupiłem ASV /podobno to to samo co AHF/
- rozrząd , płyny iiiiiiii........... ZAPALIŁ
Objawy:
1. Turbina nie zbiera się od samego dołu tylko później.
2. Wtryski są przełożone ze starego motoru sprawdziłem je i leją /sterujący okazał się wogóle ze słabszego silnika/.
Pytania:
1. Warsztat od wtrysków twierdzi iż do silnika ASV powinienem założyć wtryski 220/300 ze względu na inny kąt i inaczej wyprofilowaną komorę spalania /nigdzie nie znalazłem takich informacji/. Chcę kupić wtryski i nie wiem czy 190/300 czy 220/300 ?
2. Czy zmieniając wtryski na 220/300 /jeśli dojdzie to do skutku/ nie ma nic wspólnego mapa silnika i czy trzeba coś z tym dalej robić ?
3. Jak dalej diagnozować turbinę ?
4. Czy z diagnozą turbiny wstrzymać się i zrobić po wymianie wtrysków ?
-
-
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
Komentarz
-
-
Kazdy pompiarz przestawi cisnienie pilotujace ze 190 na 220. Taka operacja jest wykonywana np. jak na korpusach z AGRa robisz 216tki (zmiana koncowek).VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
Temat uważam za ZAMKNIĘTY !!!
Kolego LUKI - dajesz linka a potem żądasz na PW kliknięcia POMÓGŁ. A ja się pytam ZA CO !!!
Każde forum TDI to skarbnica wiedzy i ja tą wiedzę czerpię i walczę dalej z tematem /nie będę już opisywał bo szkoda klawiatury/.
LUKI - zbieraczu postów - WESOŁYCH ŚWIĄT
Wszystkim forumowiczom życzę bezawaryjności ....
LOGOFF
Komentarz
-
-
a ja wiem czemu sie tak stalo
do intercoolera dochodzi taki jakby lacznik duzy plastikowy, w nim odklada sie olej jak tego oleju odlozy sie wlasnie od groma to jest tak jak Ty miales, samozaplon :P
blad zrobiles ze zgasiles silnik i go zadusiles powinienes go wlasnie dusic na 4ce czy 5tce do momentu az sie ten olej wypali czyli nie wiem 20-30 sekund... ostatnio mechanik mnie przed tym przestrzegal... dlatego co jakis czas w tdi warto to ustrojstwo odkręcic i oproznic
zycze wytrwalosci pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez liloZamieszczone przez lu1985kasblad zrobiles ze zgasiles silnik i go zadusiles powinienes go wlasnie dusic na 4ce czy 5tce do momentu az sie ten olej wypali czyli nie wiem 20-30 sekund...
w sprawie duszenia - nie jeden użytkownik zapomina w takiej chwili jak się nazywa, nie mówiąc już o dozowaniu spalania oleju.
współczuję tym co to przeżyli
Komentarz
-
-
tak nawet w miescie, spalic sprzeglo ale nie rozwalic silnika chyba lepsze sprzeglo komplet za 400zl niz slupek do motoru, sam takiej sytuacji nie mialem ale jestem przygotowany w razie W bo sporo osob w TDI niestety to spotkalo - ja co kilka m-cy odkrecam ta wanienke, ostatnio pewnie nie byla ruszana pare lat przez poprzedniego wlasciciela i bylo tam z 300ml spokojnie - do zaplonu potrzeba ok 0,7-8l tak na oko :P :diabelski_usmiech
teraz nakulalem juz 4000km i nie wziela z miarki ani grama oleju wiec musialo sie to gromadzic szmat czasu... trzeba pilnowac i tyle
Komentarz
-
-
Żeby dostać się do intercoolera trzeba:
- sciągnąć prawe natkole
- osłone dolną silnika
- prawy boczek
- taka małą osłone tyż pod intercoolerem
a pod maską
- prawy reflektor (łatwiejszy dostęp)
- rure powietrza od EGR do intercoolera
- odłączamy czujnik ciśnienia doładowania
i przez kratke w zderzaku odczepiamy plastik kierujący powietrze na intercooler
odczepiamy opaski i odkręcamy intercooler
U mnie było ok 50ml
Powodzenia :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
dokładnie kolega opisal to wzorowo, ja dostalem sie tam jednak szybciej, kolo zdjete, dolna oslona prawa silnika, rura powietrza zdjeta od gory, zderzaka kratek nie dotykalem, specjalne narzedzie do sciagania tych mocnych obejm, druga osoba do pomocy i wyszlo, cięzko pozniej to prawidłowo złożyc i zalapac opaskami tak jak nalezy ale 15min i po klopocie
Komentarz
-
-
Gdzie wy tam widzicie jakąś wanienkę ?! :shock: Są przewody plastikowe, jeden taki lekko spłaszczony i użebrowany przed samym IC a poza tym rurki różne.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mario29lhŻeby dostać się do intercoolera trzeba:
- sciągnąć prawe natkole
- osłone dolną silnika
- prawy boczek
- taka małą osłone tyż pod intercoolerem
a pod maską
- prawy reflektor (łatwiejszy dostęp)
- rure powietrza od EGR do intercoolera
- odłączamy czujnik ciśnienia doładowania
i przez kratke w zderzaku odczepiamy plastik kierujący powietrze na intercooler
odczepiamy opaski i odkręcamy intercooler
U mnie było ok 50ml
Powodzenia :diabelski_usmiechPozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lookerGdzie wy tam widzicie jakąś wanienkę ?! :shock: Są przewody plastikowe, jeden taki lekko spłaszczony i użebrowany przed samym IC a poza tym rurki różne.
Komentarz
-
-
lu1985kas, a co to za część wkleiłeś ? I od jakiego auta to jest ? :shock:
Bo wg mnie to po prostu chodzi o "rurę powietrza doładowanego" nr wg ETKA 1J0145840G.
Wygląd jak na zdjęciu.
Dlatego właśnie za chuchu mi to wanny nie przypomina. U mnie akurat wyciek pojawił się w miejscu zaznaczonym na czerwono, przy mocowaniu do IC - prawdopodobnie odma daje za dużo oleju w dolot i turbina pcha to wszystko dalej (wymieniona na nówkę miesiąc temu więc poza podejrzeniami).Załączone plikiOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
w moim AXR też jest tylko płaska rura jak pokazał kolego looker (nr 10a z pokazanego rysunku z ETKI) i nawet wyciek (a raczej mocne pocenie się) mam w tym samym miejscu co u niego
ostatnio przy przebiegu 142 kkm robiłem rozrząd i wyciągałem tę rurę - była lekko wilgotna w środku, ale jak ją przechyliłem to nawet kropla oleju na ziemię nie wyleciała - czyżby w niektórych wersjach TDI zniwelowano problem zbierania się oleju w dolocie?
- króćce wejścia i wyjścia z IC też były suche więc chyba wnętrze IC powinno być ok :?:
Komentarz
-
Komentarz