[O1] Ogrzewanie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • borja
    Classic
    • 2012
    • 8

    [O1] Ogrzewanie

    piramida, ja jestem na etapie zbierania gratow

    Do wymiany :

    - polosie
    - pompa paliwa wstepna
    - bak- jesli montujesz 4x4
    - jw to wał, haldex, skrzynia pod to, polosie, wahacze itd
    - skrzynia
    - motor
    - wiazka
    - ecu
    - budziki
    - jesli DSG to inny sterownik kiery moze byc
    i pewnie masa gratow


    Ja motam do 15 tysi rozbitka z gratami. Fotele sie jeszcze przydadza
  • DariuszŻ
    Classic
    • 2011
    • 10

    #2
    [O1] Ogrzewanie

    Witam mam pytanko odnośnie ogrzewania w skodzie Octavii I 1,6 BFQ .
    Problem polega na tym iż gdy pokrętło dmuchawy jest ustawione na max gorące powietrze to dmuchawa daje letnie powietrze gdy dodam gazu daje cieplejsze a gdy silnik pracuje na wolnych obrotach to jest zimne? zaznaczam iż silnik temperaturę 90 trzyma ?
    Nie wiem czy to w dupę daje nagrzewnica czy coś innego Proszę o pomoc!!!

    Komentarz

    • Remark
      Ambiente
      • 2010
      • 108

      #3
      Witam.


      Temat zawsze powraca jesienią ... przyczyn może być wiele .


      Pewną diagnozę trudno postawić ale zapoznaj się z tym tematem :





      Być może tu znajdziesz odpowiedź i rozwiązanie problemu.



      Pozdrawiam.

      Komentarz

      • gufix
        Classic
        • 2011
        • 12

        #4
        a więc moje wnioski po przejściach, nagrzewnica wymieniona, koniec prac po 2 w nocy, jak ktoś twierdzi że to proste grubo się myli i w żaden sposób nie porównywać do wymiany deski bo to jest pikuś , przy okazji sprawdzone klapy nagrzewnicy wszystko działa jak należy, rano okazało się że zamiennik różni się nieco od oryginału, po prostu za krótkie węże więc trzeba było przedłużyć, po uzupełnieniu płynu w drogę i co dupa dalej nie grzeje nawet gorzej prawie wcale nie leci, nie mam bladego pojęcia co to może być, zero błędów w komputerze, jeszcze zaraz wymienię drugi raz termostat i odpowietrzę układ, ponoć nowy wcale nie musi działać prawidłowo, objaw jaki zaobserwowałem 90 stopni na wskaźniku prawy górny wąż od chłodnicy gorący i strasznie twardy za to wąż od strony termostatu ciepły przy samym silniku, jedna prośba czy może ktoś z was posiada schemat obiegu cieczy chłodzącej, mianowicie co znajduje się z prawej strony silnika siedzą w tym 3 czujniki i stamtąd idzie wąż do nagrzewnicy i tu mam jeszcze jedną prośbę czy ktoś wie czy ten właśnie wąż wchodzi z prawej czy z lewej strony nagrzewnicy może ktoś wcześniej zamienił węże, A jeszcze jedno może chce ktoś kupić OCTAVIE chętnie się jej pozbędę mam jej już dosyć

        [ Dodano: Nie 13 Lis, 11 17:28 ]
        Termostat wymieniony, i dalej to samo jak u kolegi, czy węże mają być twarde ? I kiedy wąż który idzie od c. hłodnicy do termostatu ma być ciepły ?

        [ Dodano: Nie 13 Lis, 11 18:21 ]
        Właśnie wróciłem do domu teraz jest tak że w ogóle ciepłe nie leci czuć na twarzy powietrze z dworu która klapa jest odpowiedzialna za mixowanie przepływu powietrza nagrzewnicy z dworem na siłe to kołkiem zablokuje

        [ Dodano: Pon 14 Lis, 11 22:49 ]
        I po kłopocie, na wstępie chciałbym wszystkim bardzo podziękować za zainteresowanie moim problemem, po wielkich bataliach stwierdzono problem, po pierwsze Panów serwisantów z salonu Skody uważam po dniu dzisiejszym za skończonych idiotów wcale się nie dziwię że salon razem z serwisem cienko przędzie, po wielkich wydumkach i skasowaniu mnie prawie 400 zł za nic, stwierdzeniu kolejnej głupiej usterki mianowicie wymianie nowej pompy ba oryginału na oryginał zapłaciłem i uciekłem, udałem się do innego mechanika który w ciągu 5 sekund powiedział: "Jaka pompa ? to jest uszczelka pod głowicą ewentualnie sama głowica, jakąś godzinę temu zadzwonił że jest ewidentnie uszkodzona uszczelka, jutro dam znać czy leci utęsknione ukochane wytęsknione powietrze

        Komentarz

        • ruwado
          RS
          • 2009
          • 14890
          • Octavia IV (NX3)

          #5
          Zamieszczone przez gufix
          jutro dam znać czy leci utęsknione ukochane wytęsknione powietrze
          no i...???
          pozdrawiam - Darek

          Komentarz

          • gufix
            Classic
            • 2011
            • 12

            #6
            Jednak uszczelka, gliwicach zawieziona na sprawdzenie i planowanie, przy okazji wyszło że jedna świeca spalona

            Komentarz

            • ruwado
              RS
              • 2009
              • 14890
              • Octavia IV (NX3)

              #7
              Zamieszczone przez gufix
              Jednak uszczelka

              To mnie trochę wystraszyłeś.

              A ile jeździłeś z takim objawem? U mnie słabsze grzanie na postoju pojawiło się poprzedniej zimy. Potem o tym zapomniałem, przekulałem cały sezon (w tym wypad wakacyjny do Cro, więc i upał i autostrady i górski teren - autko trochę przeszło). Zrobiłem około 17000 - 18000 km. Teraz czekam czy problem się powtórzy tej zimy.

              Ale tez tak sobie myślę, że przez tyle km uszczelka (jak by to była jej wina) chyba by padła. :roll:
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz

              • zbn
                Classic
                • 2009
                • 16

                #8
                A płynu chłodzącego nie ubywa? Zrób próbę szczelności głowicy i wszystko będzie jasne. Koszt nie większy niz 100 zł.

                pozdr

                Komentarz

                • ruwado
                  RS
                  • 2009
                  • 14890
                  • Octavia IV (NX3)

                  #9
                  Zamieszczone przez zbn
                  A płynu chłodzącego nie ubywa?
                  co jakiś czas kapkę muszę dolać
                  pozdrawiam - Darek

                  Komentarz

                  Pracuję...