[Inne] Awaria hamulców VW Polo Classic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sevi
    Ambiente
    • 2012
    • 123

    [Inne] Awaria hamulców VW Polo Classic

    Pany, tak właśnie siedzę sobie, po odłożeniu Smoka, na krótką południową drzemkę, i myślę sobie, mając jeszcze świeżo w pamięci, nasze wczorajsze spotkanie, że może skorzystalibyśmy z zaproszenia naszego kolegi z forum i może wybralibyśmy się na ostatni weekend sierpnia do Karwi (www.solaris.nets.pl). Miejscówka wygląda zacnie, dojazd bezproblemowy, a i ceny wydają się nie być wygórowane. Z informacji, która jest na stronie, wynika, iż 7 dni od 24.08, dla osoby dorosłej kosztuje 540 zł (w cenie śniadanie i obiad na miejscu). Myślę, że gdyby zebrało się kilka rodzin, to może byśmy coś jeszcze ponegocjowali. Temat jest oczywiście luźny, ale gdybyście byli zainteresowani, to ja jak najbardziej, z przyjemnością zamknę sezon w Waszym towarzystwie.
  • klekocix
    Rider
    • 2010
    • 479
    • Octavia I combi (1U5)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    [Inne] Awaria hamulców VW Polo Classic

    Mam ogromny problem z Polo teścia. Może nie jest to Skoda, ale jedna rodzina VAGowatych

    Auto, którego sprawa dotyczy to VW Polo Classic 6N2 z 2000 roku (sedan).

    Na przeglądzie corocznym wyszło, że hamulce działają w normie, natomiast słabo działa hamulec ręczny.

    Oddał więc samochód do serwisu znajdującego się w pobliżu mieniącego się "Centrum Serwisowym". Teść nie zna się na autach i doszedł do wniosku, że jeśli firma jest duża, to na pewno zaufana (nic bardziej mylnego).

    Tam wymienili mu linki hamulca ręcznego, wyczyścili samoregulatory i zainkasowali za to ok. 360zł! Po kolejnej wizycie na stacji diagnostycznej celem podbicia przeglądu okazało się, że hamulce przednie są w normie, jednak tył ma 46% różnicy w sile hamowania koła lewego do prawego! A ręczny jak działał kiepsko tak działa nadal. Po powrocie do serwisu, który spartaczył usłyszał info, że teraz muszą zmienić mu bębny i szczęki, a jeśli to nie pomoże to korektor siły hamowania a następnie serwo. Jawne naciąganie. Nie wiedzieli co jest grane, więc wymienią pół samochodu i może trafią.
    Do tego, za 1 bęben hamulcowy zażyczyli sobie 200zł a za komplet szczęk 270zł! I naprawa w sumie w koszcie ok. 800-850zł.
    Zapytałem się ile kosztują bębny hamulcowe w pobliskim zwykłym sklepie z częściami, usłyszałem - 200zł ale za komplet a szczęki 75zł.

    Macie może pomysł co zostało popsute? Na pewno teściowi nie dam jechać już do tej firmy, ale samochód, a szczególnie hamulce muszą być w 100% sprawne.
    Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

    https://www.facebook.com/Freshtimers

    Komentarz

    • sas2109
      Drive
      • 2011
      • 80

      #3
      Mialem podobny problem w identycznej polowce, pomoglo naciagniecie linek tuz za dzwignia hamulca recznego, 5 minut roboty. Prawe i lewe kolo maja tam osobna regulacje moze tam lezy problem.

      Komentarz

      • Chris11
        RS
        • 2011
        • 1587

        #4
        Słabe hamulce tylne to był powszechny problem tych polówek... Ja miałem to samo - słaby ręczny i różnice w sile hamowania na lewe i prawe koło. Do tego stopnia było to widoczne, że podczas zaciągania ręcznego było widać jak jedna strona auta przysiada bardziej.

        Tak jak Kolega powyżej napisał - pomagało co jakiś czas podciąganie linki i.... zmiana diagnosty.

        Komentarz

        • robekcool
          RS
          • 2009
          • 2041
          • Octavia II (1Z3)
          • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          jest jeszcze regulacja rozstawienia szczęk - od tego bym zaczął
          www.k-mot.pl
          Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
          Autoholowanie.
          Robert Kulma

          Komentarz

          • conan
            Rider
            • 2011
            • 546

            #6
            E no bez przesady że hamulce były słabe, ja taką polóweczke miałem przed octavią i hamulce były fajne.
            Skoro wymienili linke i pewnie ją wyregulowali i nadal jest kiepsko to właśnie stawiam na zużyte szczęki i bęben. Rozpierak jak i cylinderek już nie daje rady na tyle rozcisnąć szczęki. Dlatego bym to wymienił. W intercarsie kupisz spokojnie zamienniki, tylko nie polecam z firmy hart bo to nie hamuje.
            Moja skodzinka o2
            Blacharstwo i lakiernictwo Autoklinika

            Komentarz

            • klekocix
              Rider
              • 2010
              • 479
              • Octavia I combi (1U5)
              • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

              #7
              Zamieszczone przez conan
              E no bez przesady że hamulce były słabe, ja taką polóweczke miałem przed octavią i hamulce były fajne.
              Skoro wymienili linke i pewnie ją wyregulowali i nadal jest kiepsko to właśnie stawiam na zużyte szczęki i bęben. Rozpierak jak i cylinderek już nie daje rady na tyle rozcisnąć szczęki. Dlatego bym to wymienił. W intercarsie kupisz spokojnie zamienniki, tylko nie polecam z firmy hart bo to nie hamuje.
              Naprawa zakończyła się powodzeniem. Cena naprawy - 20zł.

              Okazało się, że któryś "fachowiec" włożył bębny nie z tej strony, co do tej pory pracowały, czyli prawa na lewo i odwrotnie.
              Po tej operacji hamowanie tyłu ma różnicę 15% (dopuszczalne na stacji diagnostycznej 30%) a ręczny ma różnicę 4%. Lepiej być nie mogło. Dziękuję za wszystkie sugestie.

              Widać w jaki sposób warsztaty żerują na nieświadomych kierowcach.

              Jako ciekawostka dodam fakt, że dziś podczas testów u diagnosty opowiadał mi "historię" czekającego akurat w kolejce za mną Volvo. Mechanicy (zdaniem kierowcy znający się na rzeczy) stwierdzili awarię czujnika ABSu w jednym z kół. Czujnik został wymieniony, "fachowcy" zapomnieli wykasować błędu z komputera ABS w samochodzie po czym stwierdzili, że na pewno winny jest owy komputer i właściciel musi szykować grubą forsę na jego wymianę...
              Freshtimers.pl, czyli mój mały fanpage z samochodami na wielkim Facebooku

              https://www.facebook.com/Freshtimers

              Komentarz

              Pracuję...