Turbina w 1,9 TDI ASV

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • olo_magryt
    Classic
    • 2013
    • 1

    Turbina w 1,9 TDI ASV

    dwumasa + sprzęgło + wysprzęgli Octavia I jak w temacie z silnika ASZ
  • prezesso
    Classic
    • 2011
    • 10

    #2
    Turbina w 1,9 TDI ASV

    Witam wszystkich

    Mam problem z moją Octavką 1,9 TDi ASV 110 KM.
    Otóż dziś zauważyłem (podczas przyspieszania z uchylonym oknem), że turbo świszczy konkretnie.
    Spadku mocy nie czuć ... zbiera się odpowiednio.
    Jakieś 4 m-ce wstecz, podczas wymiany złącza elastycznego na wydechu, sprawdziłęm luz poprzeczny na wirniku - tyle że robiąc to ręcznie. Było ok 0,5 - 1 mm.

    Pytanie. Czy jeździć dalej, czy to jest już oznaka na natychmiastową regenerację?

    Jeśli regeneracja - jaki warsztat we Wrocku polecicie?

    Komentarz

    • natash
      RS
      • 2011
      • 2599

      #3
      Mi gwizdała turbawka, po wyczyszczeniu geometrii. Przejechałem tak 5k i psycha nie wytrzymała, zmieniłem na nówkę, bo jak się naczytałem o regeneracjach to żadna nie przebiegła pomyślnie, a nie chciałem, żeby turbo się wysr... w stronę zimną. Zdemontowane turbo odsprzedałem jeszcze, (można to zrobić do zakładów które "regenerują" i właśnie dlatego obawiałem się regeneracji, bo pewnie z mojej turbiny zrobili 3 regenerację innych...) jak oglądałem turbo, to w porównaniu do wyglądu z momentu jak było po czyszczeniu, to miałem wrażenie, że na łopatkach był lekki nalot opiłków metalu, chyba łopatki już obcierały o korpus.

      Usłyszałem taką opinię, że jak gwiżdże tzn. że już powoli jest nieszczelne i straciło wyważenie.

      Komentarz

      • dragster
        Elegance
        • 2009
        • 895
        • Honda

        #4
        U mnie od gwizdania się zaczęło, a tak się skończyło: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=#790387
        A tu nt czyszczenie turbo u jednego z zakładów we Wrocławiu: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=34449&start=0
        Silnik R18A2.
        http://www.dadrl.org.uk
        http://www.lightmare.org

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          jesli chcesz regenerowac to tylko u nich http://www.turbo-sprezarki.pl/index.php?menu=kontakt. wziełem od nich ok 20 turbin i ani jedej reklamaci .
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • prezesso
            Classic
            • 2011
            • 10

            #6
            OK dzięki panowie.

            Przeszukałem neta i znalazłem jedną opinię negatywną na temat firmy TORBO na trasie 8 koło Oleśnicy.

            Ktoś ma jakieś nowinki odnośnie tej bądź innych firm z okolic Wrocławia?

            Komentarz

            • sion
              Classic
              • 2011
              • 37

              #7
              Przecież turbina ma gwizdać ...

              0,5-1mm luzu poprzecznego to nie tragedia, dużo gorzej by było, gdyby to był luz podłużny. No ale po woli trzeba szykować się na regenerację, jak już dziś wcześniej pisałem --> lepiej zapobiegać niż leczyć.

              Turbina temat rzeka, regeneracja tym bardziej. Niestety nie wszyscy są mechanikami i nie zrobią sobie tego samemu, jedyne co mogą zrobić to jeździć zgodnie z 'turbo zasadami' ponieważ turbiny przed utratą życia się nie uratuje, ale znacząco można je wydłużyć.
              Prawdopodobnie w większości przypadków 'regeneracja' składa się z włożenia innych jeszcze sprawnych elementów, tych na prawdę uszkodzonych - nowych no i pięknym pomalowaniu, które wytrzyma do pierwszego odpalenia silnika. Luzy jakie powstają na wirniku, nie wynikają raczej z wyrobienia się wałka, tylko z wyrobienia się łożyska tego wałka. Kupowanie nowej turbiny jest raczej bezsensowne ponieważ kupujemy również części w ogóle nie zużywające się jak np. kierownice, kolektor wydechowy, gruszkę (no ta faktycznie czasami może przepuszczać) itd. Najważniejszy jest korpus zarówno części zimnej jak i gorącej, dlatego jeżeli zależy wam na dobrym zregenerowaniu to dopilnujcie aby właśnie to zostało wymienione, jeżeli chodzi o wirnik no to już może być różnie, jeżeli jesteśmy po samozapłonie no to raczej wirnik też będzie do wymiany, w przypadku kolegi prezesso, wirnik powinien być ok. Jeżeli ktoś ma cokolwiek pojęcia o mechanice i chwilę wolnego czasu, polecam samemu wyjąć turbinę (uważajcie na przewód zasilający smarowanie, ponieważ lubi się ukręcić, najlepszym sposobem jest zeszlifowany klucz płaski 17, jeżeli jednak śruba ułoży się w niefortunnym położeniu, pozostaje tylko odkręcić drugi koniec przewodu od bloku silnika i kręcić całym przewodem) samemu (ale ostrożnie) odkręcić kierownice i dokładnie je wyczyścić (nie wiecie co wam oddadzą po regeneracji, chyba, że odkręcicie przed i po oddaniem do 'regeneratora' ) do czyszczenia polecam najpierw szczotkę, benzynę, a później już tylko papier 1000 i jazda , a do regeneracji oddać tylko korpus z wirnikiem (nie odkręcajcie tylko nakrętki na wirniku, jeżeli nie jesteście pewni do końca czy turbina jest do regeneracji czy nie, a tylko chcieliście wyczyścić zapieczone kierownice, ponieważ trzeba będzie wyważać wirnik). Ja za samą wymianę korpusów na nowe (garrett) (wirnik został mój stary) i wyważenie zapłaciłem 700zł (odchodzi rozkręcanie, czyszczenie kierownic [o ile w ogóle to robią], skręcanie, no i malowanie ), więc nie sądzę, że za 800zł z allegro będzie pełna regeneracja.

              Kolejny błąd to TYLKO regeneracja turbo. Jeżeli robimy już turbinę to mamy chwilę czasu w której i tak samochód jest bezużyteczny. Polecam przejrzeć cały dolot, zaczynając na wlocie powietrza znajdującego się obok lewego reflektora, kończąc na głowicy.

              -Pierwszą część wyczyścimy mechanicznie (liście, pająki itd)
              -Filtr powietrza -> nowy
              -Warto przeczyścić przepływomierz, ale bardzo ostrożnie, żeby go nie uszkodzić (w najgorszym wypadku wymiana, nie polecam tanich zamienników)
              -Dalej po drodze spotykamy odmę.... zależy od stanu silnika, dolotu itd, są różne teorie na jej temat, ja osobiście uważam, że jeżeli wali olejem do dolotu należy ją zatkać UWAGA, nie zatkać wyjście z odmy, tylko wejście do przewodu dolotowego !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! wyjście z odmy puszczamy do jakiegoś zbiorniczka, polecam butelkę po coca coli 1l . Dla tych którzy uważają, że odmie jednak potrzebne jest podciśnienie polecam 'oil catch tank'
              -Jedziemy dalej, mamy turbinę
              -Pierwsze za turbiną dodatkowy filtr przed IC - rozkręcić i wyczyścić
              -Dalej Intercooler - wyczyścić samemu lub zlecić, uważajcie na chemikalia ponieważ mogą go rozszczelnić, nie myjcie go też czasem benzyną, ponieważ to jest element dolotu powietrza do silnika !!!!
              -Zbliżamy się ku końcowi EGR - wyczyścić i najlepiej zaślepić --> spaliny z EGR'a + olej z odmy = zmniejszenie średnicy kolektora dolotowego o 70%
              -Kolektor - ciężka sprawa do wyczyszczenia - najpierw mechanicznie, dalej polecam myjkę ciśnieniową + DIMER, tylko za długo go nie moczcie w tym, ponieważ kolektor jest aluminiowy, a przy długim kontakcie wchodzą w reakcję. Zamiast niego można użyć czegokolwiek co wyżera olej, nagar ale jednocześnie jest przyjazne dla aluminium.
              -No i na koniec pozostaje najtrudniejsza sprawa - głowica. Ciężka sprawa ale nie do nie wykonania. Potrzebne albo lusterko i lampka (czasami jest tak zabrudzona, że i tak nic nie widać, przydaje się wtedy zdjęcie pokrywy zaworów. Chodzi głównie o to aby w kanale który będziemy czyścili zawory były zamknięte, czyli aby nagar nie dostał się do cylindra.
              Z lusterkiem i lampką trochę trzeba się pomęczyć, dużo prościej gdy widzimy popychacze wtedy wszystko jest jak 'na tacy'. Czyszczenie w tym wypadku tylko mechanicznie, polecam blaszkę do przybijania przewodów elektrycznych do ściany (miękka -> nie porysuje głowicy) wyginamy ją w kształcie literki 'L' i wykonujemy ruchy tak aby nagar wyciągać tylko na zewnątrz, NIE WPYCHAMY go do środka !!!!! po całkowitym wybraniu, wydmuchujemy resztki kompresorem, przechodzimy do następnego kanału powtarzając wszystkie czynności zaczynając od zamknięcia zaworów. Wyczyszczony kanał polecam zatkać kawałkiem papieru, szmatki. Łatwe w opisaniu, z wykonaniem jest gorzej, ale jak już pisałem nie nie możliwe.
              Jeżeli chodzi o zamykanie zaworów, dobrym sposobem jest podniesienie jednego przedniego koła do góry, wrzucenie piątego biegi i obracanie nim aż do odpowiedniego położenia.

              Czyścimy również wszystkie przewody łączące elementy układy dolotowego, ale bez przesady, jeżeli wszystko będzie ok, układ sam się wyczyści.

              Trochę się rozpisałem, ale myślę, że komuś kiedyś się przyda.

              Zapomniałem dopisać, że podczas remontu turbiny warto zwrócić uwagę na gruszkę (element sterujący położeniem kierownic). Można się z nią pobawić czyścić kompresorem, trochę ją rozruszać, chodzi o pył i rdzę zbierającą się w środku. Sprawność gruszki można sprawdzić w bardzo prosty sposób, wcisnąć sztangę do końca i zatkać palcem krucieć od podciśnienia, jeżeli jest ok, sztanga powinna wrócić do położenia '0' dopiero po odetkaniu krućca.

              Komentarz

              • natash
                RS
                • 2011
                • 2599

                #8
                To konkretnie:
                - gdzie regenerowałeś?
                - skąd masz pewność, że użyli oryginalnych części Garetta, skoro firma od 2 lat ich nie produkuje...

                Komentarz

                • sion
                  Classic
                  • 2011
                  • 37

                  #9
                  W Radomiu: http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=1907354
                  Nie wiem dlaczego, ale teraz ich strona strona nie działa, dlatego daję linka do allegro.

                  Pewności oczywiście nie mam żadnej, jest odlany napis, ale każdy może go odlać, podejrzewam, że był wzięty z zapasów magazynowych, ta turbina jest dosyć popularna. Ogólnie byłem tam osobiście, rozmawiałem, widziałem chociażby, biuro, warsztat, podejście do klienta(wszystko jak najbardziej na +), myślę, że za tą kasę nie tracili by klientów w tak łatwy sposób jakim jest sprzedawanie podróbek.

                  No i w aukcji nawet jest napisane, że teraz używają tylko Melett oraz TURBOINTERNATIONAL

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    #10
                    Czyli nieoryginalnych części... bo takowych do Garetta niema, a Malett jest chyba z UK, a produkcja made in China, ale pewny nie jestem. Życzę bezawaryjności, bo różnica jest 2100 vs 800, pytanie co dłużej pojeździ.

                    Komentarz

                    • sion
                      Classic
                      • 2011
                      • 37

                      #11
                      W moim przypadku nie 800, a 700zł
                      Też nie wiem gdzie jest produkowany Melett.
                      Co do Chińczyków, są w stanie zrobić tak samo WYGLĄDAJĄCE buty za 1$ oraz za 10$, zależy czego od nich wymagamy i ile płacimy.

                      Dzięki i również życzę bezawaryjnych przebiegów !

                      Komentarz

                      • richi9
                        Rider
                        • 2011
                        • 427

                        #12
                        Panowie luz na wirniku nie świadczy iz turbina jest do regeneracji .Ostatnio miałem turbine nówkę a wirnik miał luz poprzeczny, i tu jesdna uwaga przy luzie poprzecznym wirniki nie moga stykać sie z muszlami. To dyskwalifikuje taką turbine z pracy. Co do firmy Garrett to juz dawno zrezygnowała z produkcji częsci zamiennych z powodu pseudo zakładów przez które cierpiała reputacja firmy, i ich częsci zamiennych.

                        Komentarz

                        • kiki
                          Rider
                          • 2010
                          • 359

                          #13
                          Ale Garrett nie produkuje już w ogóle części zamiennych ? Gdzieś mi się obiło o uszy że do stałej geometrii wgt ciągle zestawy naprawcze powstają.... Orientuje się ktoś czy to prawda?

                          Komentarz

                          • EMP-TURBO
                            Drive
                            • 2010
                            • 89

                            #14
                            Zamieszczone przez natash
                            zmieniłem na nówkę, bo jak się naczytałem o regeneracjach to żadna nie przebiegła pomyślnie,
                            u mnie większość przebiegła pomyślnie .........niestety wspólny mianownik wielu z Was to niestety cena naprawy i to jest podstawowe kryterum wyboru warsztatu ,który Wam tą usługę wykona .Niestety ta cena najczęściej odzwierciedla jakość ...........

                            wpiszcie w googlach :

                            emp-turbo wrocław forum

                            lub

                            emp-turbo wrocław opinie

                            ..........i proszę nie piszcie ,że turbosprężarki nie da się naprawić ..........

                            Co do części to wszyscy jadą na zamiennikach ...........jedni na lepszych ,a drudzy na gorszych ,ale zamiennik nie oznacza gorszej części od oryginału .Są zamienniki lepszej jakości od oryginału ,a są gorszej ..........
                            www.emp-turbo.pl
                            www.facebook.com/emp-turbo

                            Komentarz

                            • natash
                              RS
                              • 2011
                              • 2599

                              #15
                              To daj przykładową cenę regeneracji do mojego auta:
                              - turbo nie ma uszkodzonych łopatek
                              - ma zapieczone kierownice
                              - nie bierze oleju
                              - wpada w not lauf
                              - nie bierze oleju

                              I na ile dajesz gwarancję i ile statystycznie takie regenerowane turbo wytrzyma czy 100 000 pojeździ, bo moje fabryczne zaczęło niedomagać przy 180 000?

                              Komentarz

                              • EMP-TURBO
                                Drive
                                • 2010
                                • 89

                                #16
                                Zamieszczone przez natash
                                I na ile dajesz gwarancję i ile statystycznie takie regenerowane turbo wytrzyma czy 100 000 pojeździ, bo moje fabryczne zaczęło niedomagać przy 180 000?
                                Na zregenerowaną turbosprężarke udzielamy 12-miesięcznej gwaracji ......
                                Dobrze zregenerowana turbosprężarka musi wytrzymać tyle co nowa ..........
                                www.emp-turbo.pl
                                www.facebook.com/emp-turbo

                                Komentarz

                                • natash
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 2599

                                  #17
                                  Szkoda, że nie odezwałeś się wcześniej bo bym się odezwał, a tak kupiłem nową . Bo nie mogłem znaleźć nikogo kto by to zrobił w profesjonalny sposób.

                                  Komentarz

                                  • EMP-TURBO
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 89

                                    #18
                                    Zamieszczone przez natash
                                    Szkoda, że nie odezwałeś się wcześniej bo bym się odezwał, a tak kupiłem nową . Bo nie mogłem znaleźć nikogo kto by to zrobił w profesjonalny sposób.
                                    no niestety opinie na forach o regeneracjach są w większości na "nie" ..........ludzie się boją i w sumie nie ma się co dziwić patrząc jakie warsztaty się tym zajmują ..........
                                    www.emp-turbo.pl
                                    www.facebook.com/emp-turbo

                                    Komentarz

                                    • natash
                                      RS
                                      • 2011
                                      • 2599

                                      #19
                                      Dlatego niektórzy jak ja wybierają nową, niektórzy ryzykują regenerację w nieznanych miejscach, a ci co nie siedzą na necie to robią i tak regenerację, ja moją używkę jeszcze sprzedałem, bo wiem, że różne zakłady skupują taki "sprzęt" w celu regeneracji, ale się obawiam, że ktoś kto to wziął, to tego nie regenerował tylko wsadził do auta... Dlatego potem krąży taka opinia jaka krąży.

                                      Komentarz

                                      • EMP-TURBO
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 89

                                        #20
                                        zalecana prędkość doważania po naprawie czy montażu większości turbosprężarek pracujących w SKODACH to 168.000 tyś. obr/min i na przy takiej przynajmniej prędkości trzeba doważać układ wirujący .Takie są wytyczne producenta ........
                                        Niestety większość zakładów obecnie zajmujących się naprawą turbosprężarek nie wykonuje takiej czynności z powodu braku odpowiednich maszyn do wykonania takiej czynności .Regeneracja turbosprężarki bez wykonania czynności doważania na tak wysokiej prędkości jest nieprawidłowa i to czy turbosprężarka nie rozleci się od razu czy po kilku tysiącach kilometrów to jak gra w lotto.Nawet kilkumiligramowa masa przeważająca w którąś stronę przy bardzo wysokich prędkościch powoduje powstawanie takich drgań i sił gnących ,że nawet wirnik i ułozyskowanie z tytanu nie jest w stanie tego wytrzymać ............
                                        www.emp-turbo.pl
                                        www.facebook.com/emp-turbo

                                        Komentarz

                                        • sion
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 37

                                          #21
                                          O tym pisałem wyżej.... nie wiem czy wszyscy przeczytali cały tekst czy tylko fragment, jeżeli fragment to proszę przeczytać za co zapłaciłem 700zł, na pewno nie za pełną regenerację..... co do wyważenia myślę, że jeżeli przy tych obrotach będzie brakowało dzięsiątych grama to już jest dużo.....

                                          Komentarz

                                          • EMP-TURBO
                                            Drive
                                            • 2010
                                            • 89

                                            #22
                                            Zamieszczone przez sion
                                            Ja za samą wymianę korpusów na nowe (garrett) (wirnik został mój stary) i wyważenie zapłaciłem 700zł (odchodzi rozkręcanie, czyszczenie kierownic [o ile w ogóle to robią], skręcanie, no i malowanie ), więc nie sądzę, że za 800zł z allegro będzie pełna regeneracja.
                                            generalnie korpus jest częścią najmniej złużywającą się i to jeszcze w przypadku kiedy wirnik był ok ,co innego jeśli turbina ma duzy luz lub jest mocno roztrzaskana .Tak więc nie za bardzo wiem co dała sama wymiana korpusu ?
                                            ..........następna sprawa to czy zostało Ci to dobrze doważone lub czy w ogóle było doważone ,dostałeś jakiś certyfikat z tej operacji ?

                                            jak dla mnie ta cena którą zapłaciłeś nie jest atrakcyjna .........
                                            www.emp-turbo.pl
                                            www.facebook.com/emp-turbo

                                            Komentarz

                                            • sion
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 37

                                              #23
                                              Zamieszczone przez EMP-TURBO
                                              Zamieszczone przez sion
                                              Ja za samą wymianę korpusów na nowe (garrett) (wirnik został mój stary) i wyważenie zapłaciłem 700zł (odchodzi rozkręcanie, czyszczenie kierownic [o ile w ogóle to robią], skręcanie, no i malowanie ), więc nie sądzę, że za 800zł z allegro będzie pełna regeneracja.
                                              generalnie korpus jest częścią najmniej złużywającą się i to jeszcze w przypadku kiedy wirnik był ok ,co innego jeśli turbina ma duzy luz lub jest mocno roztrzaskana .Tak więc nie za bardzo wiem co dała sama wymiana korpusu ?
                                              ..........następna sprawa to czy zostało Ci to dobrze doważone lub czy w ogóle było doważone ,dostałeś jakiś certyfikat z tej operacji ?

                                              jak dla mnie ta cena którą zapłaciłeś nie jest atrakcyjna .........
                                              1. ILE to jest 'duzy luz' ?
                                              2. Co to znaczy 'roztrzaskana' ?
                                              3. Co w takim razie podlega regeneracji jeżeli korpus i wirnik jest ok?
                                              4. Jeżeli olej cieknie, to którędy ?
                                              5. W jaki sposób ułożyskowany jest wirnik ?
                                              6. Ile w waszej firmie kosztowała by wymiana korpusów oraz wyważenie?

                                              PS Powyższych pytania nie zadaję w celu 'przekomarzania się' itd. tylko możliwe, że z niewiedzy, ciekawości i chęci douczenia się.

                                              Komentarz

                                              • EMP-TURBO
                                                Drive
                                                • 2010
                                                • 89

                                                #24
                                                Zamieszczone przez sion
                                                1. ILE to jest 'duzy luz' ?
                                                ciężko mi jest to opisać ,my po prostu to mierzymy urządzeniami pomiarowymi ,generalnie luz poprzeczny niewielki powinien być wyczuwalny ,wzdłużny praktycznie w ogóle .Co do luzu poprzecznego (wyczuwalnego palcami ) to jest on w dużej mierze zależny od rodzaju ułożyskowania, odległości między bieżniami ułożyskowania oraz jego szerokości .........

                                                Zamieszczone przez sion
                                                2. Co to znaczy 'roztrzaskana' ?
                                                to znaczy taka ,która ma np.zerwany układ wirujący (urwany wirnik) ,mega duży luz na
                                                ułożyskowaniu ,który niszczy uszczelnienia turbosprężarki ,korpus środkowy,talerz aluminiowy itd .

                                                Zamieszczone przez sion
                                                3. Co w takim razie podlega regeneracji jeżeli korpus i wirnik jest ok?
                                                jest wiele elementów podlegających regeneracji :

                                                - wirnik : regeneracja uszczelnienia ,nadwymiarowe pierścienie ,nadwymiarowe łożyska ,równoważenie wirnika (wirnik może stracić wyważenie z powodu przeciążenia lub z powodu dużego przebiegu turbosprężarki )

                                                - korpus środkowy ,regeneracja bieżni ,regeneracja uszczelninia

                                                - talerz aluminiowy ,regeneracja uszczelnienia

                                                - zmienna geometria -regeneracja ( nie czyszczenie szczoteczką drucianą )

                                                - planowanie kolektorów i obudów żeliwnych

                                                - doważanie korpusu środkowego wraz z wbudowanym układem wirującym tzw."korka" z reguły na prędkości 180.000 tyś .obr /min ...

                                                - ustawianie actuatora

                                                Zamieszczone przez sion
                                                4. Jeżeli olej cieknie, to którędy ?
                                                olej przedostaje się przez uszczelnienia turbosprężarki ,po stronie wydechowej lub ssącej ,lub po obu stronach

                                                Zamieszczone przez sion
                                                5. W jaki sposób ułożyskowany jest wirnik ?
                                                na łożyskach ślizgowych lub w przypadku turbosprężarek wyczynowych na kulkowych

                                                Zamieszczone przez sion
                                                6. Ile w waszej firmie kosztowała by wymiana korpusów oraz wyważenie?
                                                cena zależna od turbosprężarki i jej stanu ,więcej info po przesłaniu na PW większej ilości informacji na temat danego modelu auta
                                                www.emp-turbo.pl
                                                www.facebook.com/emp-turbo

                                                Komentarz

                                                • sion
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 37

                                                  #25
                                                  Cały czas rozmawiamy o turbosprężarce z tematu (post 1)

                                                  Zamieszczone przez EMP-TURBO
                                                  korpus środkowy ,regeneracja bieżni ,regeneracja uszczelninia
                                                  Regeneracja bieżni czyli jej szlifowanie ?

                                                  Jaki rodzaj uszczelnienia jest użyty w tego typu turbosprężarce ?

                                                  Zamieszczone przez EMP-TURBO
                                                  talerz aluminiowy ,regeneracja uszczelnienia
                                                  Czy rodzaj uszczelnienia talerza aluminiowego i korpusu środkowego jest taki sam ?

                                                  Zamieszczone przez EMP-TURBO
                                                  na łożyskach ślizgowych lub w przypadku turbosprężarek wyczynowych na kulkowych
                                                  Czy łożyska ślizgowe o których mowa to to samo co bieżnia trochę wyżej ?

                                                  Zamieszczone przez EMP-TURBO
                                                  cena zależna od turbosprężarki i jej stanu ,więcej info po przesłaniu na PW większej ilości informacji na temat danego modelu auta
                                                  Turbosprężarka jak w temacie, po prostu nowe korpusy (nieużywane), cały wirnik jest ok, + wyważenie

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...