piramida, jak już wszyscy się rzucili na taile to tego Mirco GTMa sprzedajesz czy do nowego auta przełożysz :P :?:
[O1] Tylna wycieraczka zwariowała !
Zwiń
X
-
[O1] Tylna wycieraczka zwariowała !
witam
W mojej skodzie 1.9 TDi 110 KM (ASV) (hatchback) zwariowała tylna wycieraczka, tzn. nie mogę jej zatrzymać.
W sobotę wymieniłem płyn do spryskiwaczy na zimowy ( wypsikałem stary letni i wlałem nowy zimowy). Wczoraj jadąc zaczołem sprawdzać czy wszystko oki i pryskałem na szybę.
Z przodu wszystko oki spryskiwacze pryskają i wycieraczki chodzą, a z tyłu nie bardzo chciał pryskać i parę razy włączałem i wyłączałem i nagle w pewnym momęcie nie mogłem jej zatrzymać po prostu chodziła cały czas nie ustannie. Zatrzymałem ja dopiero jak odłączyłem w tylnej klapie wycieraczkę z przewodów. ( kable były tam mokre od płynów)
Co może być przyczyną nie wyłączających się wycieraczek?
-
-
Witam miałem identyczny problem z tylnia wycieraczka a w zasadzie z jej elektroniką.
Kilka razy przełączałem wycieraczke i w końcu elektronika nie wytrzymała przeciązenia.
Winny okazał się tranzystor mocy na płytce w mechanizmie wycieraczki.
A że lubie sie bawić elektroniką więc postanowiłem to naprawić.
Jak sie do tego zabrać ? ............ prościutko :-)
Demontujesz cały mechanizm tylniej wycieraczki (jest chyba przykręcony na 3 śruby 13)
Wyjmujesz mechanzim i na stół z nim.
Demontujesz plastikowa zaslepkę pod którą jest elektronika.
Zobaczysz czarny kwadratowy silnoprądowy tranzystor mocy lutowany w technologii SMD, który własnie steruję silnikiem wycieraczki.
W moim przypadku tranzystor ten był zupełnie spalony i w konsekwencji zwarty do masy.
Powodowało to własnie ciagła prace tylniej wycieraczki bez względu na położenie manetki.
A wracajac do tematu.
Znalazłem zamiennik tego tranzystora,
Przelutowąłem go poskałdałem wszytsko do kupy (jeszcze nnasmarowąłem cały mechanizm) ................ i wycierka śmiga do dziś.
Acha .....
Mozesz mieć problem z dostaniem tego tranzystora, który jest praktycznie nieosiągalny (onzaczeń niestety juz nie pamietam ale odczytasz go z obudowy) kilka sklepów
W tym wypadku jedyne co ci zostaje to wymiana całego mechanizmu tylniego bądz przekładka elektroniki.Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!
Komentarz
-
-
Re: Tylna wycieraczka zwariowała !
Zamieszczone przez Martinoos( kable były tam mokre od płynów)Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
lookashECL mam podobnie, tylko, że u mnie wycieraczka się włacza podczas odpalania samochodu, nieraz zrobi jeden obrót a nieraz cały czas macha (przeważnie jednak się nie włącza sama), dopiero wyłaczenie silnika i ponowne właczenie ją wyłacza. Czy to jakieś zwarcie w stacyjce, manetce, czy ten tranzystor w silniku ? Po za tym i tak muszę wymienić silniczek bo mi walnęła ta sprężynka i psika we wszystkie strony.
Komentarz
-
-
najpierw koledzy to po uszczelniajcie połączenia węży do spryskiwacza a jeśli nie przez nie cieknie to zapewne oringi na ośce wycieraczki już są tak zniszczone że przepuszczają płyn przez ośkę,( silniczki z wbudowanym spryskiwaczem w sobie) .
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez VoitW Ibizie miałem podobny problem z wycieraczką tylniej szyby.
Włączała się sama, w zupełnie przypadkowych okolicznościach (np podczas jazdy po wertepach) i nie mogłem jej wyłączyć.
...Problem sprawiał padnięty przełącznik zespolony przy kierownicy.
Komentarz
-
-
Tutaj jest dosyć dobrze opisany problem, oraz to jak sobie z nim poradzić:
W skrócie i używając potocznych dla każdego zrozumiałych słów:
Jest rurka 1 (spryskiwacz)[nieruchoma], która znajduje się w rurce 2 (wycieraczka)[ruchoma], która też znajduje się w rurce 3 (korpus wycieraczki)[nieruchoma].
Między każdą rurką jest o-ring.
Ogólnie są dwie opcje:
1) Przepuszcza o-ring znajdujący się pomiędzy rurką 1 i 2. Dostaję się tam woda z zewnątrz, kurz i inne zanieczyszczenia. Rurka 1 koroduje, zapycha się, a płyn zamiast na szybę leci do środka na układ elektroniczny, no, a on raczej z płynem się nie lubi.
(Tą właśnie opcję podejrzewam u kolegi Martinoos)
2) Przepuszcza o-ring znajdujący się pomiędzy rurką 2 i 3. Dostaję się tam woda z zewnątrz, kurz i inne zanieczyszczenia. Rurka 2 koroduje --> puchnie, czyli silnikowi który tą rurką obraca jest ciężej, w końcu dochodzi do takiego momentu, że nie jest w ogóle w stanie nią obrócić ponieważ jest tak zapieczona no i dochodzi do uszkodzenia jakiegoś elementu na płytce elektronicznej, znajdującej się w mechanizmie wycieraczki.
Zawsze lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego warto co jakiś czas kontrolować tą wycieraczkę. U kolegi Martinoos jest niestety już za późno, ponieważ na 99% tak jak napisał kolega lookashECL, spalił się tranzystor lub inny element elektroniczny. Jeżeli spryskiwacz obraca się razem z wycieraczką mamy do czynienia z opcją 1, jeżeli wycieraczka porusza się dość opornie --> opcja 2.
Komentarz
-
-
Panowie u mnie też wycieraczka chodzi sama. Winne są napewno o-ringi bo puszczają wodę. Mam dwa pytania. Jaki jest symbol tych o-ringów? Jak sprawdzić czy elektronika już umarła, czy jeszcze będzie działać jak będzie sucho?moje stare auto
jest scout
Komentarz
-
-
Re: Tylna wycieraczka zwariowała !
witam jestem nlowymam pytanie tyczace tylniej wycieraczki w skodzie 2002 chatback... poprostu jej tam niema mam pytanie czym sie to rozni ze niektore chatch maja wycieraczke a inne nie!!???? pozdro
[ Dodano: Nie 10 Lut, 13 11:03 ]
witam jestem nowy jak tu dodac swojego posta na tej głownej stronie?? a na wiasem piszac mam pytanie naczym polega roznica w skodzie chatchback ze jedne maja wyciareczki a inne nie na tylnej szybie??? pozdrawiam swiezak
Komentarz
-
Komentarz