[O1] Tylna wycieraczka zwariowała !

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • rafiko
    Classic
    • 2010
    • 5

    [O1] Tylna wycieraczka zwariowała !

    piramida, jak już wszyscy się rzucili na taile to tego Mirco GTMa sprzedajesz czy do nowego auta przełożysz :P :?:
  • Martinoos
    Classic
    • 2009
    • 19

    #2
    [O1] Tylna wycieraczka zwariowała !

    witam
    W mojej skodzie 1.9 TDi 110 KM (ASV) (hatchback) zwariowała tylna wycieraczka, tzn. nie mogę jej zatrzymać.
    W sobotę wymieniłem płyn do spryskiwaczy na zimowy ( wypsikałem stary letni i wlałem nowy zimowy). Wczoraj jadąc zaczołem sprawdzać czy wszystko oki i pryskałem na szybę.
    Z przodu wszystko oki spryskiwacze pryskają i wycieraczki chodzą, a z tyłu nie bardzo chciał pryskać i parę razy włączałem i wyłączałem i nagle w pewnym momęcie nie mogłem jej zatrzymać po prostu chodziła cały czas nie ustannie. Zatrzymałem ja dopiero jak odłączyłem w tylnej klapie wycieraczkę z przewodów. ( kable były tam mokre od płynów)
    Co może być przyczyną nie wyłączających się wycieraczek?

    Komentarz

    • lookashECL
      Rider
      • 2009
      • 416
      • Rapid (NH3)

      #3
      Witam miałem identyczny problem z tylnia wycieraczka a w zasadzie z jej elektroniką.
      Kilka razy przełączałem wycieraczke i w końcu elektronika nie wytrzymała przeciązenia.
      Winny okazał się tranzystor mocy na płytce w mechanizmie wycieraczki.
      A że lubie sie bawić elektroniką więc postanowiłem to naprawić.

      Jak sie do tego zabrać ? ............ prościutko :-)
      Demontujesz cały mechanizm tylniej wycieraczki (jest chyba przykręcony na 3 śruby 13)
      Wyjmujesz mechanzim i na stół z nim.
      Demontujesz plastikowa zaslepkę pod którą jest elektronika.
      Zobaczysz czarny kwadratowy silnoprądowy tranzystor mocy lutowany w technologii SMD, który własnie steruję silnikiem wycieraczki.
      W moim przypadku tranzystor ten był zupełnie spalony i w konsekwencji zwarty do masy.
      Powodowało to własnie ciagła prace tylniej wycieraczki bez względu na położenie manetki.


      A wracajac do tematu.
      Znalazłem zamiennik tego tranzystora,
      Przelutowąłem go poskałdałem wszytsko do kupy (jeszcze nnasmarowąłem cały mechanizm) ................ i wycierka śmiga do dziś.

      Acha .....
      Mozesz mieć problem z dostaniem tego tranzystora, który jest praktycznie nieosiągalny (onzaczeń niestety juz nie pamietam ale odczytasz go z obudowy) kilka sklepów
      W tym wypadku jedyne co ci zostaje to wymiana całego mechanizmu tylniego bądz przekładka elektroniki.
      Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        #4
        Re: Tylna wycieraczka zwariowała !

        Zamieszczone przez Martinoos
        ( kable były tam mokre od płynów)
        czy tutaj nie ma rozwiązania Twojego problemu? coś mi się zdaje, iż "mokre i kable" nie do końca ze sobą współgra.
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • xplo
          Ambiente
          • 2010
          • 221

          #5
          lookashECL mam podobnie, tylko, że u mnie wycieraczka się włacza podczas odpalania samochodu, nieraz zrobi jeden obrót a nieraz cały czas macha (przeważnie jednak się nie włącza sama), dopiero wyłaczenie silnika i ponowne właczenie ją wyłacza. Czy to jakieś zwarcie w stacyjce, manetce, czy ten tranzystor w silniku ? Po za tym i tak muszę wymienić silniczek bo mi walnęła ta sprężynka i psika we wszystkie strony.

          Komentarz

          • lookashECL
            Rider
            • 2009
            • 416
            • Rapid (NH3)

            #6
            xplo To może być jak najbardziej elektronika (albo tranzystor albo duża upływnośc kondensatora np jak kondek jest wylany) Manetka raczej nie ...... predzej ta pieprzona elektronika.
            Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

            Komentarz

            • xplo
              Ambiente
              • 2010
              • 221

              #7
              Ale elektronika przy silniku wycieraczki tak ?

              Komentarz

              • ROBAL_26
                RS
                • 2010
                • 2326
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                najpierw koledzy to po uszczelniajcie połączenia węży do spryskiwacza a jeśli nie przez nie cieknie to zapewne oringi na ośce wycieraczki już są tak zniszczone że przepuszczają płyn przez ośkę,( silniczki z wbudowanym spryskiwaczem w sobie) .

                pozdro
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz

                • Voit
                  Elegance
                  • 2010
                  • 816

                  #9
                  W Ibizie miałem podobny problem z wycieraczką tylniej szyby.
                  Włączała się sama, w zupełnie przypadkowych okolicznościach (np podczas jazdy po wertepach) i nie mogłem jej wyłączyć.

                  ...Problem sprawiał padnięty przełącznik zespolony przy kierownicy.

                  Komentarz

                  • lookashECL
                    Rider
                    • 2009
                    • 416
                    • Rapid (NH3)

                    #10
                    Ale elektronika przy silniku wycieraczki tak ?
                    Tak dokładnie w silniczku wycierki jest elektronika ......... u mnie było to
                    Była Octa 90 w dizlu teraz jest Rapid w benzynie KONICHIWA... !!!

                    Komentarz

                    • xplo
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 221

                      #11
                      Zamieszczone przez Voit
                      W Ibizie miałem podobny problem z wycieraczką tylniej szyby.
                      Włączała się sama, w zupełnie przypadkowych okolicznościach (np podczas jazdy po wertepach) i nie mogłem jej wyłączyć.

                      ...Problem sprawiał padnięty przełącznik zespolony przy kierownicy.
                      Tylko, że u mnie się włącza jedynie przy uruchamianiu silnika i to nie zawsze :wink:

                      Komentarz

                      • sion
                        Classic
                        • 2011
                        • 37

                        #12
                        Tutaj jest dosyć dobrze opisany problem, oraz to jak sobie z nim poradzić:



                        W skrócie i używając potocznych dla każdego zrozumiałych słów:

                        Jest rurka 1 (spryskiwacz)[nieruchoma], która znajduje się w rurce 2 (wycieraczka)[ruchoma], która też znajduje się w rurce 3 (korpus wycieraczki)[nieruchoma].
                        Między każdą rurką jest o-ring.

                        Ogólnie są dwie opcje:

                        1) Przepuszcza o-ring znajdujący się pomiędzy rurką 1 i 2. Dostaję się tam woda z zewnątrz, kurz i inne zanieczyszczenia. Rurka 1 koroduje, zapycha się, a płyn zamiast na szybę leci do środka na układ elektroniczny, no, a on raczej z płynem się nie lubi.
                        (Tą właśnie opcję podejrzewam u kolegi Martinoos)

                        2) Przepuszcza o-ring znajdujący się pomiędzy rurką 2 i 3. Dostaję się tam woda z zewnątrz, kurz i inne zanieczyszczenia. Rurka 2 koroduje --> puchnie, czyli silnikowi który tą rurką obraca jest ciężej, w końcu dochodzi do takiego momentu, że nie jest w ogóle w stanie nią obrócić ponieważ jest tak zapieczona no i dochodzi do uszkodzenia jakiegoś elementu na płytce elektronicznej, znajdującej się w mechanizmie wycieraczki.

                        Zawsze lepiej zapobiegać niż leczyć, dlatego warto co jakiś czas kontrolować tą wycieraczkę. U kolegi Martinoos jest niestety już za późno, ponieważ na 99% tak jak napisał kolega lookashECL, spalił się tranzystor lub inny element elektroniczny. Jeżeli spryskiwacz obraca się razem z wycieraczką mamy do czynienia z opcją 1, jeżeli wycieraczka porusza się dość opornie --> opcja 2.

                        Komentarz

                        • xplo
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 221

                          #13
                          No u mnie właśnie porusza się spryskiwacz razem z wycieraczką, już czytałem o tym ale w lato będę chciał kupić nowy silniczek. Za 200 zł można nowego Boscha kupić.

                          Komentarz

                          • Mariusz87
                            L&K
                            • 2011
                            • 1286
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM
                            • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            Panowie u mnie też wycieraczka chodzi sama. Winne są napewno o-ringi bo puszczają wodę. Mam dwa pytania. Jaki jest symbol tych o-ringów? Jak sprawdzić czy elektronika już umarła, czy jeszcze będzie działać jak będzie sucho?
                            moje stare auto
                            jest scout

                            Komentarz

                            • Krzycho-63
                              Rider
                              • 2007
                              • 628
                              • Superb II (3T4)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Mariusz87
                              Winne są napewno o-ringi bo puszczają wodę.
                              W większości przypadków winna jest skorodowana lub ukręcona rurka spryskiwacza.
                              Dokładnie chodzi o takie coś:

                              Można to naprawić znacznie niższym kosztem.
                              Skoda Superb II Ambition
                              2.0 TDI CR 170 KM

                              https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                              Komentarz

                              • czakpl
                                Classic
                                • 2012
                                • 32

                                #16
                                Zamieszczone przez Mariusz87
                                ...Winne są napewno o-ringi bo puszczają wodę. Mam dwa pytania. Jaki jest symbol tych o-ringów? ...

                                Tez mam ten problem, cos w tym jest ze to jest przyczyna ..

                                Komentarz

                                • kpzms85
                                  Classic
                                  • 2013
                                  • 11

                                  #17
                                  Re: Tylna wycieraczka zwariowała !

                                  witam jestem nlowy mam pytanie tyczace tylniej wycieraczki w skodzie 2002 chatback... poprostu jej tam niema mam pytanie czym sie to rozni ze niektore chatch maja wycieraczke a inne nie!!???? pozdro

                                  [ Dodano: Nie 10 Lut, 13 11:03 ]
                                  witam jestem nowy jak tu dodac swojego posta na tej głownej stronie?? a na wiasem piszac mam pytanie naczym polega roznica w skodzie chatchback ze jedne maja wyciareczki a inne nie na tylnej szybie??? pozdrawiam swiezak

                                  Komentarz

                                  Pracuję...