[O1] Czy to termostat?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kobyla
    Classic
    • 2012
    • 28

    [O1] Czy to termostat?

    Zamieszczone przez kropeck
    Mirek tak mnie nauczył
    Dzięki Michałku ops: ale pozwolisz że nie będę komentował :szeroki_usmiech :diabelski_usmiech
    Kobyla
  • Sebastian_TM
    Drive
    • 2011
    • 94

    #2
    [O1] Czy to termostat?

    W trakcie szybkiej jazdy przy niskiej temperaturze powietrza zaczyna mi spadać temp.silnika (1.6 SR). Co może być przyczyną? Dodam, że jeśli idzie o ogrzewanie to nie mam zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny, czy ten typ tak ma?

    Komentarz

    • bielik8506
      Classic
      • 2011
      • 15

      #3
      wymień lepiej termostat. to grosze kosztuje a zapewne pomoże.
      Klubowy rabat nawet do 40%.

      Części do wszystkich marek aut.

      Zapraszam

      Komentarz

      • roLLo
        L&K
        • 2008
        • 1063
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Panowie a mam takie pytanie na boku: gdzie w silniku 1.9 TDI ASV jest termostat?? obiło mi się o uszy ze gdzies za pompą wody ale nie wiem dokładnie. z góry dziękuję.

        Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

        Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
        Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
        Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

        Komentarz

        • endryu
          RS
          • 2006
          • 3773
          • Octavia II combi (1Z5)
          • CAXA 1.4 TSI 122 KM

          #5
          Zamieszczone przez roLLo
          gdzie w silniku 1.9 TDI ASV jest termostat
          w czarnym-plastikowym króćcu wodnym w dolnej części bloku silnika.
          Po gróbym wężu od chłodnicy dojdziesz do niego. Trzeba spuścić płyn z ukladu i odkręcasz ten kruciec. W środku jest termostat, pamiętaj by nowego nie założyc odwrotnie i oczywiście wymiana uszczelki. Dobrej jakości są termostaty f-my WAHLER.
          O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
          O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
          =================================================

          Komentarz

          • s1
            Ambiente
            • 2010
            • 185

            #6
            Zamieszczone przez Sebastian_TM
            W trakcie szybkiej jazdy przy niskiej temperaturze powietrza zaczyna mi spadać temp.silnika (1.6 SR). Co może być przyczyną? Dodam, że jeśli idzie o ogrzewanie to nie mam zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny, czy ten typ tak ma?
            Nie napisałeś do ilu spada temp??
            Najlepiej podepnij pod vaga a jak nie masz mozliwosci to metoda prób i błędów, może by jedynie czujnik temp lub termostat, rano odpal auto i sprawdz kontrolując wąż chłodniczy kiedy sie otworzy (wąż zacznie sie ciepły robic) . Na postoju dogrzewa do 90??

            Komentarz

            • ruwado
              RS
              • 2009
              • 14885
              • Octavia IV (NX3)

              #7
              Ale spada i tak zostaje, czy może wskaźnik "żyje swoim życiem". i wariuje. U mnie tak było. Wskaźnik walnął, źle wskazywał, a temperatura była OKI.
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz

              • kiniors
                Drive
                • 2009
                • 61

                #8
                U mnie winien był czujnik temperatury po wymianie trzyma 90

                Komentarz

                • zns
                  Drive
                  • 2008
                  • 51

                  #9
                  A ja wymieniłem (ceny za orginalny osprzęt)

                  Oring pokrywy termostatu (uszczelka) - 2,-
                  Pokrywka termostatu, króciec - 15,-
                  Termostat - 48,-
                  Czujnik temperatury silnika - 45,-
                  Zabezpieczenie czujnika temperatury wody - 2,-

                  - 112,-

                  i narazie jest good

                  Komentarz

                  • Maro2225
                    Ambiente
                    • 2007
                    • 113

                    #10
                    Witam.Tydzień temu wymieniłem płyn chłodniczy .Po tej operacji termostat został w pozycji "otwarty". Silnik nagrzewał tylko do 70*C . Ponieważ ostanio wariowała wskazówka temp. , postanowiłem zrobić z tym porządek przed mrozami . Kupiłem czujnik zielony -32,50, uszczelkę-1zl, zabezpieczenie -3zl i termostat -34 zł. Pomimo niedzieli ( u mojego mechanika na posesji ) zrobił mi super dobrze , szybko i tanio . Ogrzewanie daje jak z pieca , a wskazówka stoi na 90*C . Trzeba było też odpowietrzyć nagrzewnicę . Koszt 50zł. Dzwoniłem na Syreny : wymiana czujnika temp.- 180zł , wymiana termostatu -180zl. Pozdrawiam.
                    Maro

                    Komentarz

                    • Sebastian_TM
                      Drive
                      • 2011
                      • 94

                      #11
                      Więc tak, dzisiaj odpaliłem auto na zimnym silniku i sprawdziłem układ i wydaje mi się, że jeśli idzie o termostat to chodzi prawidłowo. Na postoju przy włączonym silniku wskazówka stoi na 90 stopniach. W trakcie jazdy potrafi spaść np do 60-70 stopni. Może powinienem zakryć jakoś wlot chłodnicy? Czujnik temp. był wymieniany. Skoda była podpinana pod VAG i też było ok. Nie wiem co robić Czym grozi jazda na niedogrzanym silniku?

                      Komentarz

                      • sion
                        Classic
                        • 2011
                        • 37

                        #12
                        Może uszkodzony jest wskaźnik, a nie czujnik. Jeżeli masz laptopa to sprawdź czy na VAG'u są zbliżone temperatury do tych z deski rozdzielczej.

                        Komentarz

                        • marecki108
                          Classic
                          • 2008
                          • 3

                          #13
                          A u mnie jest na odwrót jak jadę przy delikatnej jeździe max 2000obr temperatura na zewnątrz -3 dmuchawa na 2, to łapie temperaturę po przejechaniu około 13km (jak na wskaźniku jest 70C górna rurka która idzie do chłodnicy jest ciepła do połowy przy samej chłodnicy zimny to chyba termostat dobry) potem jak jadę dalej jest 90 ale gdy staje na światłach i dmuchawa chodzi na 2 temperatura spada do 80-85C gdy znowu ruszam rośnie do 90 i na następnych światłach to samo spada. Czujnik wymieniony bo wariował 90-0 ale na starym jak złapał 90C to już tak stał.Co to może być.

                          Komentarz

                          • Polon
                            Rider
                            • 2010
                            • 315

                            #14
                            Zamieszczone przez marecki108
                            A u mnie jest na odwrót jak jadę przy delikatnej jeździe max 2000obr temperatura na zewnątrz -3 dmuchawa na 2, to łapie temperaturę po przejechaniu około 13km (jak na wskaźniku jest 70C górna rurka która idzie do chłodnicy jest ciepła do połowy przy samej chłodnicy zimny to chyba termostat dobry) potem jak jadę dalej jest 90 ale gdy staje na światłach i dmuchawa chodzi na 2 temperatura spada do 80-85C gdy znowu ruszam rośnie do 90 i na następnych światłach to samo spada. Czujnik wymieniony bo wariował 90-0 ale na starym jak złapał 90C to już tak stał.Co to może być.
                            Diesle tak mają - są bardziej sprawne od benzynowych i w związku z tym wydzielają mniej ciepła. Poza tym, czym mniejsze obciążenie, tym mniejsza ilość wydzielanego ciepła. W zimie trudno je dogrzać. Jakaś osłona na chłodnicy by się przydała.
                            Pozdrawiam

                            Komentarz

                            • tomus7
                              RS
                              • 2010
                              • 1896
                              • Peugeot

                              #15
                              Zamieszczone przez marecki108
                              A u mnie jest na odwrót jak jadę przy delikatnej jeździe max 2000obr temperatura na zewnątrz -3 dmuchawa na 2, to łapie temperaturę po przejechaniu około 13km (jak na wskaźniku jest 70C górna rurka która idzie do chłodnicy jest ciepła do połowy przy samej chłodnicy zimny to chyba termostat dobry) potem jak jadę dalej jest 90 ale gdy staje na światłach i dmuchawa chodzi na 2 temperatura spada do 80-85C gdy znowu ruszam rośnie do 90 i na następnych światłach to samo spada. Czujnik wymieniony bo wariował 90-0 ale na starym jak złapał 90C to już tak stał.Co to może być.
                              Wg mojej wiedzy i doświadczenia winny jest termostat

                              [ Dodano: Czw 19 Sty, 12 06:35 ]
                              Zamieszczone przez Polon
                              Diesle tak mają - są bardziej sprawne od benzynowych i w związku z tym wydzielają mniej ciepła. Poza tym, czym mniejsze obciążenie, tym mniejsza ilość wydzielanego ciepła. W zimie trudno je dogrzać. Jakaś osłona na chłodnicy by się przydała.
                              dla mnie to bzdura bo właśnie po to jest termostat by czówał nad temperaturą silnika. Osłona jest tylko po to by przyspieszyć zagrzanie silnika
                              ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                              http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                              a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                              http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                              Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                              Komentarz

                              • roLLo
                                L&K
                                • 2008
                                • 1063
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                #16
                                A po co dawać osłonę na chłodnicę przez którą nie idzie obieg cieczy chłodzącej?? Obieg przez chłodnice idzie dopiero po otwarciu termostatu czyli kilka stopni przed 90. Takie jest moje zdanie.

                                Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                Komentarz

                                • bradley
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1465

                                  #17
                                  Zamieszczone przez roLLo
                                  A po co dawać osłonę na chłodnicę przez którą nie idzie obieg cieczy chłodzącej?? Obieg przez chłodnice idzie dopiero po otwarciu termostatu czyli kilka stopni przed 90. Takie jest moje zdanie.
                                  Twierdza, ze tak oslaniasz blok silnika, ktory bedzie sie chlodzil pedem powietrza przeplywajacego przez lamelki chlodnicy Ja mam sprawny termostat wiec kartonu nie uzywam.
                                  U mnie 90C na blacie jest po ok 12km a z wlaczonym hydronic`iem juz po 4 :diabelski_usmiech
                                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                  Komentarz

                                  • roLLo
                                    L&K
                                    • 2008
                                    • 1063
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                    #18
                                    Zamieszczone przez bradley
                                    a z wlaczonym hydronic`iem juz po 4 :diabelski_usmiech
                                    że co ?? :diabelski_usmiech

                                    Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                    Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                    Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                    Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                    Komentarz

                                    • bradley
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1465

                                      #19
                                      Ogrzewanie postojowe.
                                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                      Komentarz

                                      • wolas
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 290

                                        #20
                                        Panowie podepnę się pod temat, mam zamiar wymienić termostat, ponieważ odpowiednia temp auto osiąga po 12 km na wyłączonym ogrzewaniu, a zaraz po jego włączeniu temp spada, tak wiec mam takie pytania czy termostat znajduje się tak jak w silniku ASV jak ktoś wyżej pisał w dolnej części bloku silnika?? w którym miejscu najlepiej spuścić płyn chłodniczy?? czy będę musiał odpowietrzać nagrzewnicę i ewentualnie gdzie szukać odpowietrznika??czy 1.9TDI AGR ma odpowietrzniki do odpowietrzania układu czy na odkręconym korku lub może jakiś inny sposób??

                                        Komentarz

                                        • roLLo
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1063
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                          #21
                                          Z tego co wiem to w AGR termostat jest w tym samym miejscu co w ASV.

                                          Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                                          Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                                          Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                                          Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                                          Komentarz

                                          • bradley
                                            L&K
                                            • 2008
                                            • 1465

                                            #22
                                            W kazdym 1.9TDI termostat jest w tym samym miejscu.
                                            VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                            Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                            Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                            Komentarz

                                            • wolas
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 290

                                              #23
                                              a jak jest z odpowietrzaniem ukladu i nagrzewnicy?

                                              Komentarz

                                              • soszek81
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1245

                                                #24
                                                układ sam się odpowietrza. Zalej płynem, odpal silnik i dolewaj aż poziom przestanie opadać.
                                                Wchodzi ok 6l płynu, tak według instrukcji.
                                                Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                                Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                                Komentarz

                                                • parasite
                                                  L&K
                                                  • 2011
                                                  • 1368

                                                  #25
                                                  Dzisiaj pierwszy raz miałem problem z dogrzaniem silnika. Było min -14.5 max. -11 stopni.
                                                  Przez pierwsze 20km nie byłem w stanie dojść do 90 stopni na wskaźniku. Najpierw trzymałem jakoś 2000 obrotów i doszedł prawie do 90 stopni, ale jak dojechałem do jakiegoś busika i się za nim wlokłem to wskazówka mi opadła prawie do połowy. Później na krajówce doszło do 90stopni, ale w mieście już znów wskazówka zaczęła opadać poniżej 90 stopni. Miałem dodatkowo włączone ogrzewanie na 2, przy max. grzaniu. Czy to ten termostat? Nigdy wcześniej nie miałem takich problemów z dogrzewaniem silnika, ale też nie jeździłem jak na razie w takie mrozy jak dzisiaj. Do płynu chłodniczego musiałem kiedyś dolać z pół litra tego zielonego Petrygo chyba w żółtej butelce. Mam go troszkę poniżej środka, ale dość znacznie powyżej min. Może czas na wymianę? Odpalił bez problemów przy -13, ale nim troszkę telepało przez pierwsze kilka sekund.
                                                  AGR 112KM, 232Nm
                                                  Subaru Impreza GH 2.0 150KM

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...