Zamieszczone przez rodaczek
[O1] 1.9 TDI AHF
Zwiń
X
-
[O1] 1.9 TDI AHF
witam
być może jestem zbyt pedantyczny i przewrażliwiony ale po wymianie kpl rozrządu z pompa wody słyszę dziwny regularny warkot takie wrrr wrr wrr co sekundę regularnie to słychać, zmieniłem nawet pasek rozrządu ponownie bo nowy miał zęby o kształcie półokrągłym a stary trapezy, kupiłem wiec ponownie nowy pasek dayco teflonowy o trapezowych zębach, i jakby się uciszyło ale wciąż to słyszę... wcześniej silnik pracował idealnie tak miękko jak pompowtrysk, teraz w sumie ok a jednak nie...
octavia 1 1,9 tdi ahf 280.000km ponad rok 1998, tez to słyszycie ?
bo z kabiny słyszę to bardziej, na żywo ogólnie łatwiej to wyłapać tutaj średnio..
ściągałem pasek osprzętu żeby cały napęd osprzętu wyeliminować... no i wrr wrr było tak wiec co to może być ?
oto filmik:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hywqdNnySHY[/youtube]
-
-
(Osobiście niestety nic takiego nie słyszę, ale zdaję sobie sprawę, że to filmik i w rzeczywistości to słychać)
Piszesz, że 'wrr' słychać co sekundę, czyli nie odkrywając Ameryki, mamy do czynienia z jakimś cyklem.
Pierwsze co przychodzi mi do głowy to ocieranie paska o obudowę, raczej nie koło ponieważ trwało by to znacznie częściej niż sekunda, możliwe, że obudowa paska rozrządu została źle założona podczas składania. Zdemontuj górną część i wtedy może coś więcej usłyszysz.
Nie wiem czy jest to głos tarcia metalu o metal, metalu o plastik czy czegokolwiek innego ponieważ jak wyżej napisałem, niestety tego nie słyszę.
Ale chciałbym zadać też dosyć ważne pytanie, w jaki sposób został wymieniony rozrząd, a następnie pasek ? Na znaki ? Czy tak jak Bóg przykazał, blokując wałek rozrządu (luzując jego koło pasowe znajdujące się na stożku), pompę (również luzując jej koło pasowe) oraz ustawiając wał korbowy zgodnie ze znakiem na skrzyni ?
Komentarz
-
-
wymiana rozrzadu jak przebiegala nie wiem, mechanik to robil, ale mowil ze wlasnie jakies znaki rysowal zeby bylo tak jak poprzednio...
pasek o obudowe raczej nie trze bo raz sysze to bardziej raz mniej... postaram sie to nagrac dzisiaj wieczorem, dzieki za zainteresowanie...
to dla mnie takie warczenie regularne jakby wlasnie pasek o obudowe, z tym bym to przyrownal...
Komentarz
-
-
wlasnie jakies znaki rysowal
no i wrr wrr było tak wiec co to może być ?
Nie jest czasem tak że piszczy warczy jak jest mokro i rano przy odpalaniu, a jak się nagrzeje to cichnie ?? Przez zimę będzie piszczeć coraz mocniej.Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI
_
Komentarz
-
-
nie ma reguły jezeli chodzi o pogode, jeden z najlepszych mechaników od VW powiedzial mi ze za kilka tyś km mi to ucichnie.... zebym sie nie przejmowal.... sam juz nie wiem, nagram moze jutro poznym wieczorem jak bedzie cicho.... ogolnie rzecz biorac mniej wprawne ucho tego nawet nie slyszy
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lu1985kaswcześniej silnik pracował idealnie tak miękko jak pompowtrysk
Myślę, że ten warkot nie ma nic wspólnego z wymianą rozrządu, nawet jeśli był wymieniony niedokładnie to objawy tego byłyby inne :diabelski_usmiech to może być zbieg okoliczności. Czy słychać ten warkot na klimie, na skręconych do oporu kołach?
Komentarz
-
-
Pewnie masz to samo co u mnie, już dokładnie nie pamiętam nazwy ale trzeba zregenerować amortyzator napinacza czy jakoś tak.
Możesz to sprawdzić.
W 8 sekundzie przybliżyłeś kamerę do tego amorka, a w 14 chyba dotknąłeś go.
Wyłącz silnik i poruszaj tym góra - dół lub lewo - prawo. Jak ma luzy to albo wymiana albo regeneracja.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez danio12345Pewnie masz to samo co u mnie, już dokładnie nie pamiętam nazwy ale trzeba zregenerować amortyzator napinacza czy jakoś tak.
Możesz to sprawdzić.
W 8 sekundzie przybliżyłeś kamerę do tego amorka, a w 14 chyba dotknąłeś go.
Wyłącz silnik i poruszaj tym góra - dół lub lewo - prawo. Jak ma luzy to albo wymiana albo regeneracja.
Komentarz
-
-
lu1985kas,
Witam cię kolego :wink: ja też miałem taki problem z warkotaniem amortyzatora
Zrobił się luz między tulejką amortyzatora a śróbą M8 mocującą go u góry.
Wystarczy go zdemontować,pofatygować się do dobrego tokarza i jest spokój z
terkotaniem
__________________
pozdrawiam JacekOctavia IIFL Ambiente
Octavia I FL L&K
Komentarz
-
Komentarz