[O1] Stuki skrzypienie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • EdKris
    Drive
    • 2010
    • 40

    [O1] Stuki skrzypienie

    Zamieszczone przez Big
    A mi Superb II sedan sie podoba zarówno z przodu jak i z tyłu i wlaśnie takowego zamierzam sobie sprawić pod koniec tego roku.
    Z tym się nie zgodzę. Dla mnie S II to brzydki samochód. Przód jeszcze ujdzie ale tył -masakra. SII to tylko dobra jest jak się do niej wsiądzie bo nie widać co na zewnątrz
    Za to O III jest ok, choć nie ma takiego dezajnu jak koreańce czy francuzy.
    Jak O III wyjdzie to nawet część potencjalnych kupców S II weźmie oktawię.
    O1 SLX AHF
  • locaj85
    Rider
    • 2009
    • 482

    #2
    [O1] Stuki skrzypienie

    Witam,
    w czwartek odebrałem swoją starą skodę ( O1 TOUR 1,9 tdi AXR 2007, przebieg 180 000) z firmy ( przez 20 tys używał jej inny kierowca) celem zapewnienia wozidła Żonce.
    Wcześniej auto miało zostać "przygotowane do dalszej bezproblemowej jazdy", tj. trafiło na warsztat, gdzie wymieniono sprzęgło + dwumas oraz jakieś elementy w zawieszeniu ( jeszcze nie znam pełnego zakresu napraw).
    Przyjechałem nią z Wa-wy do Poznania i nic niepokojącego nie wychwyciłem, niestety moja percepcja była wtedy osłabiona zmęczeniem ( przeszło 5 h jazdy... i ponad 18h na nogach). W weekend zrobiłem autkiem kolejne 300 km i niestety słychać niepokojące dźwięki...

    Przy hamowaniu słychać stuki i czasem delikatne skrzypienie z przodu auta dochodzące jakby z okolic kół (najwyraźniej jak się rusza i zaraz hamuje), tak jakby coś było luźne... kół jeszcze nie zdejmowałem ale widzę, że klocki są nowiutkie, siła hamowania jak najbardziej OK. Stukanie/skrzypienie słychać też podczas jazdy ok 50 km/h, np kiedy gwałtownie dodam gazu- tak żeby auto poderwało ryjek...

    Podobny dźwięk wydaje moja O2fl przy hamowaniu podczas cofania ( ten problem był opisywany na forum i ponoć ten typ tak ma, a spowodowane to jest tym, że klocek przesuwa się w zacisku...)


    Zastanawiam się, czy w warsztacie wszystko zrobili OK, tj. czy założyli właściwe klocki, lub czy nie ma problemów z blokującymi się tłoczkami...

    Być może jutro dowiem się więcej na temat zakresu napraw dokonanych w aucie, tymczasem chciałbym się ukierunkować w poszukiwaniu przyczyny stuków.

    Może macie jakieś sugestie?

    Komentarz

    • ziutsane
      RS
      • 2007
      • 2376

      #3
      Hmmm dziwna sprawa. Stuki miałem jak do wymiany była końcówka drażka kierowniczego. Zlych klockow raczej nie da sie zalozyc, bo po prostu nie wejda.
      Pozdr.
      Bartek
      Radio: C90r+XDP210EQ
      Kable:Opt,Skyline,50 mm
      Wzm:XES M1+FP 1.800
      Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

      Komentarz

      • phrix
        L&K
        • 2007
        • 1000
        • Audi
        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        #4
        Może gonią klocki w zacisku podczas hamowania. Najlepiej zdjąć koło i skontrolować.
        Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

        _

        Komentarz

        • locaj85
          Rider
          • 2009
          • 482

          #5
          sytuacja chyba zmienia bieg...

          niestety bardzo możliwe, że stuki dochodzą z zespołu sprzęgła...

          dopiero co wymieniane było sprzęgło+dwumas, i być może coś zj....i :cry: a miało być tak pięknie.....

          stukanie z dnia na dzień się nasila, zobaczymy jak się sytuacja rozwinie...

          Komentarz

          Pracuję...