1.8T bierze olej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • marek2004
    Classic
    • 2012
    • 12

    1.8T bierze olej

    Zamieszczone przez kryzys554
    Biszczu A ty chociaż przejżałeś to cwaniaku bo w wyszukiwarke to i ja umiem wpisać a tam jest tak to opisane że nie wiadomo z ktrej strony to brać
    dla Twojej wiadomości - tak przejrzałem wątek o olejach (kilkukrotnie) co więcej zabierałem tam głos przy mojej niewiedzy z olejami - i radzę Ci tez tam się zapytać "cwaniaku", a nie zakładać kolejny wątek o olejach i robić syf na forum!
    www.marekmiszczak.pl
  • PKZ
    Drive
    • 2011
    • 69

    #2
    1.8T bierze olej

    Witam i proszę o pomoc,
    na 8tys km przelotu wlałem 2,5 litra oleju. Aktualny przebieg to 152tys. Zauważyłem ze olej wciąga przy ostrzejszej jeździe (wkręcanie silnika powyżej 4-4,5tys obrotów). Przy spokojnej jeździe poziom stoi w miejscu.
    Mechanik powiedział ze to najprawdopodobniej uszczelniacze i lepiej dolewać niż rozbierać i ingerować w głowice. Czy może być jakaś inna przyczyna? Wycieków nie ma.

    Dzięki
    Paweł
    Paweł

    Komentarz

    • Sev
      L&K
      • 2007
      • 1295

      #3
      Jaki olej stosujesz?
      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

      Komentarz

      • PKZ
        Drive
        • 2011
        • 69

        #4
        Mobil 5W50
        Paweł

        Komentarz

        • jacog
          Rider
          • 2008
          • 420
          • Felicia I (6U1)

          #5
          Możesz zmierzyć ciśnienie spreżania z próbą olejową. Wyeliminujesz pierścienie. Uszczelniacze zaworowe z niektórych autach da sie wymienić bez zrzucania głowicy (nie wiem jak w AUM) wiec koszt nie będzie straszny. Ewentualnie przejść na olej 5W40 jeżeli jeździsz na 0W40.

          Komentarz

          • sion
            Classic
            • 2011
            • 37

            #6
            A turbina w porządku ?

            Komentarz

            • PKZ
              Drive
              • 2011
              • 69

              #7
              Pompuje dobrze, żadnego dymu nie ma.
              Paweł

              Komentarz

              • S3 CHRIS
                Elegance
                • 2006
                • 979
                • Octavia I (1U2)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                #8
                PKZ, mi tez tyle łyka 8)
                ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                Komentarz

                • mikele4
                  Drive
                  • 2010
                  • 46

                  #9
                  Ja mam 200tyś i dolewam 1l na 15 tyś km. Olej mobil 5w50

                  Komentarz

                  • rOBERTO795
                    RS
                    • 2009
                    • 3465
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                    #10
                    A ja mam 205 tys i przy wymianie co 10 tys nie dolewam nic. Stan sie nie zmienia. Olej teraz 5W40. Wczesniej 0w40 tez nic nie ubywalo. Wymienilbym uszczelniacze i pierscienie przy okazji. No chyba ze turbo puszcza.
                    OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                    DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                    Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                    Komentarz

                    • Polon
                      Rider
                      • 2010
                      • 315

                      #11
                      Re: 1.8T bierze olej

                      Zamieszczone przez PKZ
                      Witam i proszę o pomoc,
                      na 8tys km przelotu wlałem 2,5 litra oleju. Aktualny przebieg to 152tys. Zauważyłem ze olej wciąga przy ostrzejszej jeździe (wkręcanie silnika powyżej 4-4,5tys obrotów). Przy spokojnej jeździe poziom stoi w miejscu.
                      Mechanik powiedział ze to najprawdopodobniej uszczelniacze i lepiej dolewać niż rozbierać i ingerować w głowice. Czy może być jakaś inna przyczyna? Wycieków nie ma.

                      Dzięki
                      Paweł
                      Przy sportowym stylu jazdy trzeba stosować olej, który zachowuje odpowiednią lepkość przy wyższych temperaturach.
                      Pozdrawiam

                      Komentarz

                      • S3 CHRIS
                        Elegance
                        • 2006
                        • 979
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                        #12
                        Re: 1.8T bierze olej

                        Zamieszczone przez Polon
                        Zamieszczone przez PKZ
                        Witam i proszę o pomoc,
                        na 8tys km przelotu wlałem 2,5 litra oleju. Aktualny przebieg to 152tys. Zauważyłem ze olej wciąga przy ostrzejszej jeździe (wkręcanie silnika powyżej 4-4,5tys obrotów). Przy spokojnej jeździe poziom stoi w miejscu.
                        Mechanik powiedział ze to najprawdopodobniej uszczelniacze i lepiej dolewać niż rozbierać i ingerować w głowice. Czy może być jakaś inna przyczyna? Wycieków nie ma.

                        Dzięki
                        Paweł
                        Przy sportowym stylu jazdy trzeba stosować olej, który zachowuje odpowiednią lepkość przy wyższych temperaturach.
                        np 10w-60 zuzycie spada ale mi dalej łyka
                        ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                        ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                        Komentarz

                        • Polon
                          Rider
                          • 2010
                          • 315

                          #13
                          Re: 1.8T bierze olej

                          Zamieszczone przez S3 CHRIS
                          np 10w-60 zuzycie spada ale mi dalej łyka
                          Jaki przebieg silnika? Cały czas tak mocno kręcony? Może po prostu wskutek zużycia zwiększyły się luzy tłok - cylinder i stąd problem, bo olej nie jest dobrze zgarniany przez pierścienie i przedostając się ponad tłok jest spalany lub wyrzucany do wydechu. Jeśli duży przebieg, to może być też problem z uszczelniaczami prowadnic zaworowych.
                          Pozdrawiam

                          Komentarz

                          • richi9
                            Rider
                            • 2011
                            • 427

                            #14
                            Spoko majonez zacznij od odmy nieszczelna puszcza takie ilości że mnie z gdańska do krakowa 0.7 litra wydmuchało... A przy butowaniu turbinka tez se popuści... Ziarnko do ziarnka

                            Komentarz

                            • S3 CHRIS
                              Elegance
                              • 2006
                              • 979
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                              #15
                              Re: 1.8T bierze olej

                              Zamieszczone przez Polon
                              Zamieszczone przez S3 CHRIS
                              np 10w-60 zuzycie spada ale mi dalej łyka
                              Jaki przebieg silnika? Cały czas tak mocno kręcony? Może po prostu wskutek zużycia zwiększyły się luzy tłok - cylinder i stąd problem, bo olej nie jest dobrze zgarniany przez pierścienie i przedostając się ponad tłok jest spalany lub wyrzucany do wydechu. Jeśli duży przebieg, to może być też problem z uszczelniaczami prowadnic zaworowych.
                              przebieg tylko 150 tys :twisted: :roll:

                              dzieki za rady ale ja to wszystko wiem nawet wiem że pierscienie nie trzymaja od 1- 4 cylindra bo spr. takim fajnym urzadzonkiem do badania szczelnosci tłoków , jeszcze na 4 zawory wydechowe nie domagały ale to preparatami załatwiłem

                              juz tak jakis czas jezdze ciekawe ile jeszcze podycha drugi motor ma na zapas
                              ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                              ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                              Komentarz

                              • richi9
                                Rider
                                • 2011
                                • 427

                                #16
                                przegrzałeś go czy jak że tak zdycha na 150000kmów...

                                Komentarz

                                • Polon
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 315

                                  #17
                                  Zamieszczone przez richi9
                                  przegrzałeś go czy jak że tak zdycha na 150000kmów...
                                  Jak wynika ze stopki kolegi S3 CHRIS, mamy do czynienia z prawdziwym sportowcem, a nie emerytem jak ja, który na 5-tym biegu jeździ pięćdziesiątką. To prawdziwy cud, że silnik tyle wytrzymał.
                                  Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • Sev
                                    L&K
                                    • 2007
                                    • 1295

                                    #18
                                    richi9, u S3 CHRIS'a jest z pierdylion koni
                                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                    Komentarz

                                    • richi9
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 427

                                      #19
                                      Dziękuję teraz kumam.

                                      Komentarz

                                      • PKZ
                                        Drive
                                        • 2011
                                        • 69

                                        #20
                                        Panowie już ustaliłem co jest powodem ubytku oleju: Przerdzewiała rurka powrotu oleju z turbo do miski. Na zgięciu przez co przy większym ciśnieniu leje się podczas jazdy. Kod produktu 06A145735AA. Najtaniej nową udało mi się znaleźć za 370zł. Czy orientuje się ktoś czy są jakieś zamienniki. Używki na allegro są po 200zł ale wydaje mi się że to żaden biznes.
                                        Myślę też o zrobieniu typowej rzeźby tzn. wycięcie z rurki uszu mocujących do miski i turbo i dorobieniu do nich węża gumowego w metalowym oplocie, gość robiący takie pzrewody do maszyn z pneumatyką powiedział że powinien dać rade. Koszt ok 50zł.
                                        Czy ktoś już robił takie akrobacje?
                                        Załączone pliki
                                        Paweł

                                        Komentarz

                                        • richi9
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 427

                                          #21
                                          Kolego nie myśl tyle tylko jedx do firm gdzie zakuwają przewody olejowe i hydrauliczne do sprzętu ciężkiego... Weź ten przewód... Powinni cos wydumać...

                                          Komentarz

                                          Pracuję...