Buczenie z filtra powietrza przy przyspieszaniu 110 tdi asv

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Janusz S.
    Classic
    • 2010
    • 1

    Buczenie z filtra powietrza przy przyspieszaniu 110 tdi asv

    Jeśli chodzi o ręczną zmiane biegów to ja jeżdżę na parzystych biegach przy swobodnej jeździe (za wyjątkiem ruszania). Zapas mocy i max moment obrotowy od 1500 do 4500 robi swoje. Ogólnie pasjonatem ręcznej zmiany biegów nie jestem ale nie jest to szczególnie męczące przy 1,8TSI...

    A tak jeszcze na marginesie to 1,8TSI ma lepsze przyspieszenie jak RS 2.0 TDI... Jezeli sprawa wyglądu nie wchodzi w rachubę to proponuję zrobić rachunek ekonomiczny bo różnica w cenie zakupu 1,8TSI a 2,0RS TDI jest dość spora.
  • mandaryna5505
    Classic
    • 2009
    • 13

    #2
    Buczenie z filtra powietrza przy przyspieszaniu 110 tdi asv

    Witam wszystkich mam nietypowy problem a mianowicie strasznie buczy z filtra powietrza przy przyspieszaniu taki basowy dźwięk ma ktoś pomysł co to morze być filtr wymieniony puszka cała dźwięk dochodzi jakby z silnika i wydostaje się przez ten otwór do zasysania powietrza w nadkolu co powoduje dodatkowo rezonans plastików w nadkolu
    jasiek5505

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      W BXE pojawia się taki efekt, jak "kończy" się wałek lub szklanki i puszcza któryś z zaworów...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • bobasek
        Rider
        S_OCP Member
        • 2005
        • 326

        #4
        buczenie tak nagle się pojawiło?
        nie wymieniałeś czasem rozrządu? ew ile masz przejechane na aktualnym pasku?
        wg mnie "rozjeżdża" się rozrząd, wałek nie gra z resztą albo:
        Zamieszczone przez kowal 2002
        "kończy" się wałek lub szklanki
        proponuję nie jeździć tym autem do czasu zdiagnozowania usterki
        5,5l/100

        Komentarz

        • andru123
          Elegance
          • 2010
          • 783
          • Toyota
          • ATF 2.0 MPI 120 KM

          #5
          Re: Buczenie z filtra powietrza przy przyspieszaniu 110 tdi

          Zamieszczone przez mandaryna5505
          Witam wszystkich mam nietypowy problem a mianowicie strasznie buczy z filtra powietrza przy przyspieszaniu taki basowy dźwięk ma ktoś pomysł co to morze być filtr wymieniony puszka cała dźwięk dochodzi jakby z silnika i wydostaje się przez ten otwór do zasysania powietrza w nadkolu co powoduje dodatkowo rezonans plastików w nadkolu
          A jak to sprawdziłeś ze właśnie z filtra powietrza ? u mnei tez pojawia się po ok 2100 takie dziwne buczenie , ale nie mam pojęcia skad sie wydobywa
          jest O1 RS 1.8T XENON
          była O1 1.9 TDI AGR

          Komentarz

          • mandaryna5505
            Classic
            • 2009
            • 13

            #6
            witam sprawdziłem to tak że odkręciłem puszkę filtra razem z tym kolankiem tłumikiem zasysanego powietrza i kumpel dodawał gazu i od 1500 obr pojawia się w nim te dudnienie
            szklanki niebyły chyba nigdy wymieniane a mam 340000 tys na szafie wiec morze to to rozrząd był wymieniany dawno zostało do wymiany jakieś 10000 km

            [ Dodano: Czw 08 Gru, 11 17:19 ]
            koleś z komety oglądał wałek i powiedział ze jest ok . szklanki są miękkie cokolwiek to znaczy wciskał je śrubokrętem też ma taka hipotezę ze to szklanki za to na syreny powiedzieli ze dają 2 % szans ze to coś pomorze
            jasiek5505

            Komentarz

            • alxxx
              RS
              • 2010
              • 1823
              • Octavia I (1U2)
              • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

              #7
              Nie wiem o jakie buczenie wam chodzi, ale u mnie - coprawda ALH ale przy dodawaniu gazu od zawsze było słychać od strony filtra powietrza lekki szum .. no ale to słychać tak jakby poprostu zasysał powietrze i tyle.
              VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
              Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

              Komentarz

              • mandaryna5505
                Classic
                • 2009
                • 13

                #8
                w poniedziałek jadę na rozrząd i popychacze zobaczymy czy coś pomorze .

                [ Dodano: Wto 17 Sty, 12 09:07 ]
                witam ponownie zrobiłem cała głowice u Grzesia wałek szklanki zawory itd niestety efekt buczenia pozostał a wiec to nie było to czy ma ktoś jeszcze jakieś pomysły co to morze być .
                jasiek5505

                Komentarz

                • mlody_tm
                  Classic
                  • 2013
                  • 1

                  #9
                  I jak teraz to wyglada u Ciebie z tym buczeniem ??? poradziles sobie jakos ??? mam to samo po wymianie szklanek i popychaczy i walka... buczenie bez zmian

                  Komentarz

                  • lukas_jg
                    Rider
                    • 2012
                    • 600
                    • Octavia I (1U2)
                    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                    #10
                    mandaryna5505, odłącz przewód podciśnienia od EGR (musisz go zatkać aby był szczelny) i się przejedź ;-)
                    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                    Komentarz

                    • rafalus
                      L&K
                      • 2005
                      • 1140
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Jestem w trakcie walki z buczeniem .
                      Rozpoczełem sprawe od sprawdzenia szklanek. Auto ma 250 tys (mam je od nowosci) szklanki są super.
                      Sprawa jest bardzo skomplikowana i wkur .
                      Mam wrażenie ,żę to wszystko pojawiło się po wymianie poduszki przy skrzyni w kształcie lizaka. Teraz robiłem sprzęgło i próbuje z tym buczeniem walczyć dalej.
                      Sprawa się troche ruszyła jak zmieniłem poduszkę pod silnikiem od strony rozrządu. Teraz te buczenie pojawia się rzeczywiście rzadziej jak skręcam na przykład. Wcześniej miałem buczenie przy obr 1900-2400 teraz już nie zawsze . Poduszka wyglądała na ok ale po zdjęciu była naderwana po troszku w kilku miejscach .
                      Może ktoś coś podpowie . Dosyć obszernie rozpisane jest to na forum audi b4.
                      Jakiś sposób musi być ,żeby to zrobić!!!!!!

                      Od razu napisze ,że nie są to łożyska kół filtry itd. Musimy to rozwiązać bo każdego czeka ten kłot :diabelski_usmiech

                      [ Dodano: Nie 08 Wrz, 13 11:16 ]
                      a jeszcze jeżeli chodzi o szklanki rzeczywiście mogą być przyczyną buczenia. Ale sprawa do zdiagnozowania bo pokrywa w górę i wszystko wiadomo. Ja się ciesze ,że zrobiłem przegląd szklanek bo mam pewność ,że silnik jest ok. mimo tylu koni i kręcenia silnika do końca
                      nowy cSIMC od Aliego
                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                      Komentarz

                      • 4tech
                        RS
                        • 2008
                        • 4199
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                        #12
                        rafalus, coś jakoś ogarnąłeś to buczenie?
                        Sorki, że takiego kotleta odgrzewam :diabelski_usmiech
                        Mnie chyba raczej też wymiana półosiek czeka :lol:
                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                        Komentarz

                        • rafalus
                          L&K
                          • 2005
                          • 1140
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Na pewno czesc buczenia to bylo od walanie rury co idzie do ic . Zawsze cos bylo po rozlozeniu i ponownym skreceniu zle wystarczy inaczej rury ustawic i wali albo ta miekka czesc o obudowe plastikowa silnika albo ta twarda czesc wali o kolo pasowe sa slady. Finalnie obwiazalem rure na wysokosci obudowy a zbiorniczka od wspomagania taka rurka gumowa i spokój. Cos tam czsem przy buczy ale akceptowalnie.

                          [ Dodano: Sro 30 Lip, 14 21:24 ]
                          Ruszales ostatnio cos od strony tych rur ic cos wymieniales ?
                          nowy cSIMC od Aliego
                          seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                          Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                          półosie seryjne przebieg 273 tyś

                          Komentarz

                          • 4tech
                            RS
                            • 2008
                            • 4199
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                            • BKD 2.0 TDI 140 KM

                            #14
                            No mam problem ze zbiornikiem na płyn do sprysków, a że mam ten duży 5,5 l, to tam jest ciasno :twisted:

                            A że to wyszło dopiero przez weekend, to zacząłem szukać różnych nowych dźwięków...

                            I tak muszę się tam dostać i go wyjąć, bo nie wiem gdzie/co mi się wypięło/połamało/wyskoczyło :evil:
                            O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                            Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                            Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                            Komentarz

                            • rafalus
                              L&K
                              • 2005
                              • 1140
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Te rury od ic mocno pracuja . Zobacz ze na rurach sa takie znaczniki. Ja bym obwiazal z gory ic jakas elastyczna rura. Mozesz tez zobaczyc czy u styku ic i rury ic masz wszystko dobrze wsuniete. Widac slady na roze od kola pasowego ? Napisz
                              nowy cSIMC od Aliego
                              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                              półosie seryjne przebieg 273 tyś

                              Komentarz

                              • 4tech
                                RS
                                • 2008
                                • 4199
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                #16
                                Dam znać, jutro mam zaplanowaną pracę nad moim paździerzem, jak nic nie pokrzyżuje planów, to ...

                                [ Dodano: Czw 07 Sie, 14 07:10 ]
                                "Luźny" przewód od klimy stukał o podłużnicę - poprawione :szeroki_usmiech
                                O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                Komentarz

                                • rafalus
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1140
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Takie przypadki opisywano z tym przewodem na innych forach.
                                  nowy cSIMC od Aliego
                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                  Komentarz

                                  • jarezz
                                    Ambiente
                                    • 2013
                                    • 202

                                    #18
                                    W mojej Łasicy... co prawda jest to ALH... syczenie takie jak opisane powyżej pojawiło się po wymianie seryjnego SMIC'a na ten z 1.8T -wiem, całkowicie przeciwna strona komory - przyczyną była prosta jak budowa cepa i jednocześnie najbardziej prawdopodobna....

                                    ... źle złożona część łącząca SMIC z przewodem, przez który ICek podaje powietrze do turbinki


                                    Teraz już mi ładnie świszczy turbawka i robi to tak, że aż miło jej słuchać :twisted: ... zazdroszcze normalnie tym, co ich wyprzedzam.... :P
                                    Moja ex - Łasica
                                    BHP... budowlanka... - Nasz FanPage

                                    Komentarz

                                    • rafalus
                                      L&K
                                      • 2005
                                      • 1140
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      część

                                      Mówisz o tym miejscu pod lampą . Gdzie simc łączy się tą plastikową rurą?
                                      nowy cSIMC od Aliego
                                      seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                      Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                      półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                      Komentarz

                                      • jarezz
                                        Ambiente
                                        • 2013
                                        • 202

                                        #20
                                        Re: część

                                        Zamieszczone przez rafalus
                                        Mówisz o tym miejscu pod lampą . Gdzie simc łączy się tą plastikową rurą?
                                        Tak...
                                        Moja ex - Łasica
                                        BHP... budowlanka... - Nasz FanPage

                                        Komentarz

                                        • andru123
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 783
                                          • Toyota
                                          • ATF 2.0 MPI 120 KM

                                          #21
                                          ja z moim AGRem walczylem rok , wymienione wsyztskie poduszki, przeglady szklanek , wymiana gum na chlodnicy i w pip roznych inych zabiegow ..... nie pomogło nic

                                          dopiero jedna rzecz pomogła ...... sprzedąłem skode

                                          kupiłem 1,8T RSa i buczenia nie ma


                                          moim zdaniem jest to nie do usunięcia

                                          taki sam silnik jest u ojca , octacia starsza od mojej bo 1999 r i tam jest cichutko , czasami mam wrazenei ze jade benzyna , a co ciekawe z zewnatrz ma sie wrazenei ze w tej starszej octavi slnik pracuje glosniej , a jest ciszej w niej w srodku

                                          mysle ze tu najwazniejsze jest na jaki rynek bylo robione auto ..... moja byla na czechy, ojca na niemiecki
                                          kolega tez mial 2001r na rynek niemiecki , silnik 1,9 AGR i tez cichutko bylo
                                          jest O1 RS 1.8T XENON
                                          była O1 1.9 TDI AGR

                                          Komentarz

                                          Pracuję...