Zawór EGR

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • dantech
    Classic
    • 2010
    • 8

    Zawór EGR

    Co do koloru czarnego, to mialem czarnego passata i stwierdzam, ze to kolor dla kogos, kto codziennie myje auto i chce sie zalamac ;-)
    1. po pierwsze kazdy pylek na tym widac od razu
    2. kazda rysa/odprysk jest widoczny od razu
    3. umycie auta aby nie bylo widac "maz" wymaga duzego nakladu pracy

    teraz co do koloru w jakim mialem skode i teraz audi... mistrzostwo swiata kolor brudu jest najlepszy ;-) nie musze juz myc auta 2x w tygodniu, tylko 1 na tydzien ;-) a jak juz myje, to nie musze sie spuszczac nad mazami, bo ich po prostu nie widac tak mocno... ofc myje zawsze sam (tylko na czyszczenie srodka oddaje na myjnie)

    co do pracy i branzy moge odpowiedziec, to nie tajemnica, mam firme - branza IT.
  • kruchy1978
    Classic
    • 2009
    • 32

    #2
    Zawór EGR

    Witam.
    Postanowiłem napisać na forum, bo od 2 tygodni nie mogę sobie poradzić z moim autem. Co jakiś czas zapala mi się kontrolka Check Engine, najczęściej dzieje się to podczas długotrwałego zjazdu w dół, hamując silnikiem. Po jakimś czasie, po "przepaleniu" silnika gaśnie. Wyskakuje błąd zaworu EGR, nie pamiętam kodu. To co jeszcze sprawdziłem, to błędne dawki powietrza ( nie mieszczą się w widełkach ). Wymieniłem czarny zaworek od EGR, wyczyściłem cały korpus EGR, sprawdziłem szczelność całego układu podciśnień, wszystko jest ok.
    Nie wiem co z tym fantem zrobić, czy to może być wina przepływki? Tam jeszcze nie zaglądałem. Czy nie powinien wtedy wyskoczyć błąd przepływki? Czy wykręcić ją i oczyścić?
    Czy macie jakiś na to pomysł?
    Nalatałem już 250 tyś, troszeczkę turbina chlapie olejem, ale nie za dużo, czy może to mieć jakiś związek?
    Pozdrawiam i czekam na dobre rady

    1,9. ASZ 130km

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      jesli sprawdziłes cały układ podcisnieniowy i wymieniłes n18 to sa jeszcze trzy mozlwosci zalepiony przewód doprowadzajacy spaliny ,uszkodzona membrana w samym zaworze EGR i ostatnia mozliwosc czyli przerwny przewód elektryczny strujacy n18
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • laurin
        Rider
        • 2009
        • 727

        #4
        Membranę EGRa możesz łatwo sprawdzić - ściągasz przewód z egr, podpinasz drugi i zasysasz - jeśli grzybek w egr się podnosi to jest ok i trzeba szukać dalej. Czarny zaworek to masz na myśli N18 mam nadzieje?

        Komentarz

        • kruchy1978
          Classic
          • 2009
          • 32

          #5


          Przepraszam, że tak późno.
          Niestety, nie znalazłem przyczyny, instalacja ok, zawór N18 nowy, podciśnienie jest, membrana ok, grzybek uniesiony, zawór EGR cały czyszczony niedawno, jedyna rzecz jaka mi przychodzi do głowy to to, że rura zaislająca idąca od intercolera do egr`a w miejscu mocowania przy egr`ze jest dość luźna, oring już jest wyrobiony, może tam zasysać fałszywe powietrze, ale czy to może mieć znaczenie i wyrzucać taki błąd? Jak myślicie? Czy zabierać się za przepływkę?
          Pozdrawiam.

          Komentarz

          • laurin
            Rider
            • 2009
            • 727

            #6
            Ma znaczenie... Mi wycięło zaczep w rurze i miałem luz co powodowało przeładowania i notfaule

            zrób tak jak ja kiedyś miałem i zobacz czy jest poprawa. jak wycięło ci zaczep z drugiej strony to pociągnij zipa z drugiej.

            Teraz mam nowy egr i jest suchutko
            Załączone pliki

            Komentarz

            Pracuję...