Jeśli masz kasę to możesz sobie pozwolić na ASO o ile dają gwarancję na ten silnik - bo tylko z tego względu bym się na to zgodził. W przeciwnym wypadku szukaj dobrego zakładu, który ci go podmieni.
[O2] Padł silnik (awaria napinacza) 2.0 RS
Zwiń
X
-
Re: Padł silnik 2.0 RS
Zamieszczone przez maheMiesiąc temu padł mi silnik w aucie podczas rozruchu. Przebieg tylko 60.000. Auto serwisowane.
Poleciał łańcuch rozrządu, powyginały się zawory i odcisnęły się na tłokach, poszła kompresja (nie znam się na tym piszę co mi powiedzieli w serwisie).
Obecnie auto jest już po gwarancji 9m.
Serwis zaproponował 30% udział partycypacji w kosztach części oraz pokrycie robocizny.
W grę wchodzi wymiana silnika. Koszt ok. 10.000pln po rabacie of course.
Co o tym sądzicie?Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Re: Padł silnik 2.0 RS
Zamieszczone przez PolonZ doświadczenia kolegi wynika, że profilaktycznie powinno się taki łańcuch wraz z napinaczem wymieniać co 50.000 km.
Profilaktycznie mam wymieniać łańcuch rozrządu z napinaczem??? I to po 50k km??
Sparciały pasek wymieniam co 90k!
Ojczulek ma dostawczaki Merca - 309D z 88r. przebieg 300k i 312D sprintera z 96r przebieg 350k ( używane sezonowo) - rozrząd w tych autach??? Wiadomo że jest. Koniec. Kropka.
Kumpel kupił dwa lata temu lochę (500 SEL) z 93r (chyba). Wymienił tam łańcuch tylko dla własnej fanaberii (przebieg ledwie 200k mil). Wyciągnięty łańcuch był tylko o kilka milimetrów dłuższy niż nowy (cały łańcuch do tego V8 ma 2m długości) i nie miał oznak zmęczenia!
Kwa - rozrząd na łańcuchu ma przeżyć auto! Takie jaja to kpina producenta i tyle.
Sorka - nerwy puszczają.
Komentarz
-
-
Re: Padł silnik 2.0 RS
Zamieszczone przez soszek81...Ojczulek ma dostawczaki Merca - 309D z 88r. przebieg 300k i 312D sprintera z 96r przebieg 350k ( używane sezonowo) - rozrząd w tych autach??? Wiadomo że jest. Koniec. Kropka.
Kumpel kupił dwa lata temu lochę (500 SEL) z 93r (chyba). Wymienił tam łańcuch tylko dla własnej fanaberii (przebieg ledwie 200k mil). Wyciągnięty łańcuch był tylko o kilka milimetrów dłuższy niż nowy (cały łańcuch do tego V8 ma 2m długości) i nie miał oznak zmęczenia! ...Pozdrawiam
Komentarz
-
-
To jest wszystko celowo przemyślane przez producentów ...
ZOBACZ komu zależy na trwałości produktu ? , tak jest w każdej dziedzinie życia.DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
www.chiptuning.katowice.pl
DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA
Komentarz
-
-
Po co ludzie wciskają ciemnote , że rozrząd na łańcuchu jest bezobsługowy?
Po co takie brednie? Przecież to jest celowe wprowadzanie w błąd konsumenta.
Pisz odwołanie , idź do rzeczoznawcy i gdzie tylko jeszcze możesz , pokryć naprawę powinni w 100%.
Poza tym przypomnij sobie jeśli auto było serwisowane w ASO czy doradca serwisowy coś napomknął ażeby wymienić rozrząd - jeśli nie to pisz co się da a jak nie to skontaktuj się z kolegą od 1,8 tsi któremu auto ściąga w prawo i idź z nim do telewizji on już ma tam wtyke to podpowie gdzie i do kogo iść.Była O2 RS 190 km / 436 Nm
Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm
Komentarz
-
-
Tak jakoolsztyniak, mówi rzeczoznawca, zdjęcia , ekspertyzy, może to w pierwszej chwili parę PLN kosztować, ale walcz i próbuj przez odwołania i grzecznie z serwisem coś walczyć. Odwołanie do Skody, to ponownej weryfikacji, oprzeć się na okresach przeglądowych i rzeczach które są tam wymienione.
Znajomemu w KIA przy przebiegu 70. tys km i wieku 5 lat poszedł pasek rozrządu i też zrobił akuku w silniku. Po 3 mies odwołać wywalczył wymianę gwarancyjną silnika. Da się.MECHANIKA # WULKANIZACJA # MYJNIA # SPRZEDAŻ NOWYCH OPON # PROSTOWANIE FELG #
Zapraszamy : http://ww.facebook.com/navigator.auto
# # # # # # # # # # #
Moja O2
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=51159
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Doba...Znajomemu w KIA przy przebiegu 70. tys km i wieku 5 lat poszedł pasek rozrządu i też zrobił akuku w silniku. Po 3 mies odwołać wywalczył wymianę gwarancyjną silnika. Da się.
Jeśli chodzi o markę KIA, to niektóre modele mają gwarancję 7 letnią, nic więc dziwnego w tym, że firma wymieniła bezpłatnie uszkodzony silnik.Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PolonW moim przekonaniu pasek rozrządu po 4 latach powinno się wymieniać, niezależnie od przebiegu.
Ojciec ma Puga 405 1.4 bena ( nie ma LPG). Salonowy, kupiony w PL, rocznik 1991, pierwszy i jedyny właściciel, garażowany.
Auto służy teraz już bardzo sporadycznie. Od kilku lat przebiegi to 4-5k km rocznie (w porywach).
Przebieg - 190k. W zeszłym roku ojciec założył DRUGI rozrząd, pierwszy wymieniony lata temu przy ok 100k km. W aucie nic się nie dzieje. To co go trapi to raczej już wina wieku (zerwana linka od ręcznego, padł cylinderek w bębnie, gaźnik trzeba było zrobić bo się jeden pływak w nurka zamienił itp).
Tylko jedno ale. Jak się ojcu przypomni (czyli jakoś w zimie bo wtedy ma czas), to sprawdza w aucie duperele: jak wygląda pasek rozrządu i rolki, pasek osprzętu, sprawdzi stan świec i przerwy na nich - takie tam. Auto zawsze odpala na żądanie.
Jeśli brać na uwagę wymianę paska rozrządu co max 5 lat - ojciec powinien już zmienić go 4 razy.
Grunt to kontrola tego co się w aucie dzieje.
I tu też pies pogrzebany z łańcuchem - nie da się go tak po prostu obejrzeć i stwierdzić że już jego czas.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez oolsztyniakPo co ludzie wciskają ciemnote , że rozrząd na łańcuchu jest bezobsługowy?
Po co takie brednie? Przecież to jest celowe wprowadzanie w błąd konsumenta..
Teoretycznie łańcuch powinien starczyć na +300kkm oraz co najważniejsze zanim się spsuje daje osobie znać głośną pracą. Tak było (jest?) w japońcach.Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez KrzychTo jest wszystko celowo przemyślane przez producentów ...
ZOBACZ komu zależy na trwałości produktu ? , tak jest w każdej dziedzinie życia.
A wracajac do problemu z lancuszkiem to proponuje TVN TURBO KAMERA.
Nie zaszkodzi, mozna sie w TV pokazac a moze firma by nie rozglaszac tego na caly kraj (ze maja wadliwe skonstuowany rozrzad) da lepsze warunki...
60tys km to silnik w maluchu robil bez zajakniecia....
Za kilka lat golf 2 czy golf 3 z niesmiertelnym 1.8 benz 90KM bedzie na wage zlota....
Z LPG bedzie tanszy od diesla, rownie dynamiczny i totalnie totalnie bezawaryjny...pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rob555Za kilka lat golf 2 czy golf 3 z niesmiertelnym 1.8 benz 90KM bedzie na wage zlota....
Z LPG bedzie tanszy od diesla, rownie dynamiczny i totalnie totalnie bezawaryjny...Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ZorrZamieszczone przez oolsztyniakPo co ludzie wciskają ciemnote , że rozrząd na łańcuchu jest bezobsługowy?
Po co takie brednie? Przecież to jest celowe wprowadzanie w błąd konsumenta..
Teoretycznie łańcuch powinien starczyć na +300kkm oraz co najważniejsze zanim się popsuje daje osobie znać głośną pracą.Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MaicroftTen raczej nie jest smarowany.
Smarowany jest o ile wystepuje lancuch do pompy oleju
Pogrzebałem trochę w sieci i znalazłem kilka informacji na temat smarowania łańcuchów rozrządu. Generalnie łańcuchy powinny pracować na mokro. Jeśli rozrząd jest wewnątrz korpusu silnika, to smarowanie zapewnia mu odpowiednio wyprofilowana stopka korbowodu, pierwszego cylindra powodująca rozbryzg oleju. Jeśli łańcuch jest na zewnątrz, to smarowanie odbywa się poprzez dyszę olejową, a nadmiar oleju ścieka z powrotem do miski olejowej.
W silnikach Opel Vectra zastosowano rozwiązanie z taką dyszą, ale też mieli problem, cytuję opis z forum Vectry:
"wolnossące silniki (Z22SE) do numeru 11065400 mają wadę fabryczną w konstrukcji smarowania łańcucha rozrządu. Prowadzi to do jego zerwania. Zwykle po przejechaniu około 60tys. km.
Dysza podająca olej na łańcuch ma średnice tylko 3mm. Ponieważ olej z biegiem czasu gęstnieje, i zostaje zanieczyszczony, dysza ta zmniejsza swoją przepustowość co prowadzi do podawania zbyt małej ilości oleju na łańcuch. To powoduje niedostateczne smarowanie a w efekcie zerwanie łańcucha.
Kiedy GM zorientował się, że coś jest nie tak, wprowadzono nową konstrukcje dyszy. Zwiększono m.in. jej średnicę do 7mm"
Jeżeli w omawianym silniku 2.0 RS zastosowano za małą dyszę, wyjaśniałoby to problem autora wątku.Pozdrawiam
Komentarz
-
-
Dziś zadzwoniłem do serwisu z poza miasta.
Okazało się że moje auto było objęte akcją wymiany wadliwego napinacza.
Byłem w serwisie na przeglądzie jeszcze przed końcem gwarancji i nikt mnie o tym nie poinformował.
Pan z serwisu do którego dzwoniłem był zdziwiony że nie dokonano wymiany podczas tej wizyty i powiedział że mogę podjechać do nich to mi wymienią...
Trochę za późno.
Komentarz
-
-
Dziś zadzwoniłem do serwisu z poza miasta.
Okazało się że moje auto było objęte akcją wymiany wadliwego napinacza.
Byłem w serwisie na przeglądzie jeszcze przed końcem gwarancji i nikt mnie o tym nie poinformował.
Pan z serwisu do którego dzwoniłem był zdziwiony że nie dokonano wymiany podczas tej wizyty i powiedział że mogę podjechać do nich to mi wymienią...
Trochę za późno.
A teraz wyobraźmy sobie sytuację, w której w wyniku niedochowania należytej staranności przez serwis (tak jak w tym przypadku prawdopodobnie) dochodzi do kolizji (a związek potwierdzają biegli) i pasażerowie odnoszą poważne obrażenia lub śmierć...wtedy w tym serwisie by ze śrubokrętami chyba tylko zostali (oczywiście to tylko obrazowe porównanie gdyż są ubezpieczenia) po wypłacie różnych odszkodowań.--------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
_______________________________________
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez innovaA teraz wyobraźmy sobie sytuację, w której w wyniku niedochowania należytej staranności przez serwis (tak jak w tym przypadku prawdopodobnie) dochodzi do kolizji (a związek potwierdzają biegli) i pasażerowie odnoszą poważne obrażenia lub śmierć...wtedy w tym serwisie by ze śrubokrętami chyba tylko zostali (oczywiście to tylko obrazowe porównanie gdyż są ubezpieczenia) po wypłacie różnych odszkodowań.
Nie omieszkam wykorzystać za pozwoleniem oczywiście
Komentarz
-
Komentarz