Puszka przy turbinie

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mariondg
    Classic
    • 2013
    • 12

    Puszka przy turbinie

    Panowie, zaręczyłem się dzisiaj :szeroki_usmiech
  • kryzys554
    Drive
    • 2011
    • 45

    #2
    Puszka przy turbinie

    Witam mam takie pytanie bo przez ostatni czas pojawia mi sie silniczek na descev rozdzielczej a komputer pokazuje bląd turbiny 17965 i facet który nam wymieniał rozrzą jest bardzo dobrym i profesjonalnym mechanikiem (starszy człowiek) i powiedział nam że turbina jest dobra natomiast mówi że sie nie zna na elektronice bo to już nie te lata i ostatnio byliśmy w związku z elektrozaworem jak sie opkazało złamany kabel i już tego błedu nie wyrzuca (od elektrozaworu) i ruszał tam coś przy turbinie nie zwracał na nią blizszej uwagi tylko łapą pogrzberał chcem zauważyć ze teraz po skasowaniu przy niższych obrotak pojawia sie ta kontrolka silniczka i spadek mocy) i powiedzial na pewno że jest puszka do wymiany natomiast czy turbina jest do regeneracji czy do czyszczenia to mu trzeba wóz zostawić a że nam byl potrzebny w tym dniu to nie skorzystaliśmy. I mam teraz takie pytanie czy sama puszka może powodować włączenie turbiny i spadek mocy? Czy może mi ktoś poradzić jak to sprawdzić i jak sie za to zabrać i ewentualnie jakie części wymienić?

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      Skoro gość od ręki by wziął i robił to znaczy że chyba za wiele pracy nie ma. Turbinka Ci przeładowuje. Temat jak mantra na forum (sam też przerabiałem):
      1. Sprawdź wężyki podciśnienia.
      2. Sprawdź zawór N75.
      3. I najgorsze turbina do czyszczenia bądź regeneracji.

      Każdy punkt to większy koszt, ja szedłem pokolei i po wykonaniu każdego punktu było ok. przez 2 miesiące. Aż skończyło sie na najdroższym pkt 3 :/ Jak mechanik rozebrał turbinke i zobaczyłem w jakim jest stanie to nie chce wiedzieć jaki PSJ ktoś reprezentował.
      Powodzenia i niskich kosztów życzę
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • K_Popiel
        Rider
        • 2010
        • 608

        #4
        Mówiąc "puszka" miał pewnie na myśli gruchę, która steruje zmienną geometrią turbiny, jest jakby elementem wykonawczym sterowanym podciśnieniem poprzez zawór N75. Zdarza się iż membrana w tym elemencie jest przegnita i grucha nie spełnia swojej roli. Jako że masz silnik ASV masz zmienną geometrię w turbinie, jeżeli grucha nie otworzy żaluzji w turbinie, które nie upuszczą spalin, ta będzie pompowało zbyt mocno i nastąpi przeładowanie co spowoduje że silnik przejdzie w tryb awaryjny. Trzeba gruchę sprawdzić. Nie otwarcie się żaluzji może być również spowodowane zwykłym zapieczeniem się ich w turbinie i tu bez rozebrania i wyczyszczenia się nie obejdzie. Pozdrowionka.
        // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
        ------------------------------------------------------

        Komentarz

        • kryzys554
          Drive
          • 2011
          • 45

          #5
          K_Popiel, Dzięki za dobrą radę muszę na tygodniu wleść pod nią i sprawdzić to. Słyszałem coś o kanale 11 i wychylaniu się jej, musze jeszcze ten sposób wyprubować.

          Komentarz

          • K_Popiel
            Rider
            • 2010
            • 608

            #6
            Potrzebna jest naliza grupy 011BS w próbie statycznej.

            ECU zwiększy obroty [w różnych zakresach - w zależności od typu silnika]. należy zwrócić uwagę na regularność ciśnień w poz. 3 oraz na poz. 4 - czyli działanie N75.

            Zasadą jest, że w chwili przełączenia się w tryb OFF N75 osiąga wartość 100%, a ciśnienie w poz. 2 spada i utrzymuje się na stałym poziomie.

            w trybie ON: N75 osiąga wartość 0.0%, ciśnienie w poz. 2 wzrasta i utrzymuje stałą wartość. Do prawidłowej oceny działania kierownic potrzebna jest obserwacja tzw. sztangi a dokładniej wykonywanych przez nią ruchów, jeżeli sztanga będzie przesuwana to oznacza że grucha powinna być OK.
            // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
            ------------------------------------------------------

            Komentarz

            • Krzych
              Rider
              • 2005
              • 671

              #7
              Zamieszczone przez K_Popiel
              Do prawidłowej oceny działania kierownic potrzebna jest obserwacja tzw. sztangi a dokładniej wykonywanych przez nią ruchów, jeżeli sztanga będzie przesuwana to oznacza że grucha powinna być OK.
              Działanie siłownika to tak na oko można sprawdzić, ale w przypadku zabrudzonej geometrii turbiny kierownicy będą się poruszały, ale nie w całym zakresie regulacji ciśnienia doładowania i z tego powodu może być błąd przeładowania.
              Zrób logi dynamiczne z 11 kanału.



              W niekiedy sztanga na oko porusza, a w środku turbiny jest taki syf.
              Jak turbina w takim przypadku ma utrzymywać prawidłowe doładowanie ??
              DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
              www.chiptuning.katowice.pl
              DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

              Komentarz

              • K_Popiel
                Rider
                • 2010
                • 608

                #8
                Wszystko OK, tylko koledze chodzi o sprawdzenie czy grucha jest sprawna i czy wogóle wychyla sztangę.
                // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                ------------------------------------------------------

                Komentarz

                • irc
                  Classic
                  • 2014
                  • 8

                  #9
                  Mam podobny problem z silnikiem ASV (2005 tour). Spadek mocy i zapala się dioda elektroniczne sterowanie silnikiem.
                  Sprawdzając VAG-iem pokazało problemy z turbiną, ale ciśnienie bardzo dobre.
                  Po oględzinach, okazało się, że zawór turbiny (grucha) jest luźna. Po wymontowaniu tej części, dno cylindra było przerdzewiałe. Jak doszukałem się, do tego modelu montowane były sprężarki KKK i GARRET.
                  Problem polega na tym, że cylinderek ma kształt jak od KKK a mocowanie (trzpień) jak przy GARRECIE.

                  Orientuje się ktoś, o co może chodzić i czy montowane były jeszcze inne turbiny?
                  Niestety tabliczka znamionowa odpadła z turbiny razem z rdzą

                  Komentarz

                  • EMP-TURBO
                    Drive
                    • 2010
                    • 89

                    #10
                    Garrett ma tabliczkę grawerowaną, a KKK mocowaną na nit aluminiowy, generalnie w większości przypadków był to Garrett ........
                    www.emp-turbo.pl
                    www.facebook.com/emp-turbo

                    Komentarz

                    • irc
                      Classic
                      • 2014
                      • 8

                      #11
                      Mocowanie pasowałoby do garretta ale sama grucha do KKK. Aby przedstawić obrazowo, to dodam zdjęcia.
                      1) KKK http://zapodaj.net/5f709e8461f42.jpg.html
                      2) garrett http://zapodaj.net/1e5c337bfd3a2.jpg.html
                      3) moja hybryda http://zapodaj.net/c86afd5d44a94.jpg.html

                      Mechanik twierdzi, że jest jeszcze trzeci rodzaj sprężarki. Ponoć identyczną gruchę wymieniał naprawiając VW passata.
                      Załączone pliki

                      Komentarz

                      • EMP-TURBO
                        Drive
                        • 2010
                        • 89

                        #12
                        faktycznie jakaś motka, o trzecim rodzaju turbiny nigdy nie słyszałem zrób zdjęcie tej turbiny, na ile oczywiście masz dostęp ......
                        generalnie myślę, że masz Garretta i ktoś zamontował gruszkę z KKK, bo skoro sztanga jest załozone z Garretta to nie ma opcji aby współpracowało z dzwignia z KKK ......
                        www.emp-turbo.pl
                        www.facebook.com/emp-turbo

                        Komentarz

                        • irc
                          Classic
                          • 2014
                          • 8

                          #13
                          Turbina nie jest jeszcze wymontowana, a dostępu nie mam niestety. Konsultowałem z serwisem turbo, przypuszczają, że być może ktoś obciął cięgno w KKK i zamontował z Garretta, ale pewności nie miał i nie odpowiedział twierdząco, czy po takiej przeróbce działało by to prawidłowo.
                          Dziwna sprawa :?

                          Komentarz

                          • EMP-TURBO
                            Drive
                            • 2010
                            • 89

                            #14
                            różne rzeczy ludzie kombinują, zrób jakiekolwiek zdjęcie obudowy, turbo jest tam chyba za podszybiem. ale z dołu mozna fotke cyknąć i bedzie wszystko wiadomo ......
                            www.emp-turbo.pl
                            www.facebook.com/emp-turbo

                            Komentarz

                            • irc
                              Classic
                              • 2014
                              • 8

                              #15
                              OK postaram się, muszę pojechać do mechanika.

                              Komentarz

                              • EMP-TURBO
                                Drive
                                • 2010
                                • 89

                                #16
                                tak czy siak gnijące gruszki w tych turbosprężarkach to standard ...........
                                www.emp-turbo.pl
                                www.facebook.com/emp-turbo

                                Komentarz

                                • irc
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 8

                                  #17
                                  Zrobiłem zdjęcia, ale nie wiem czy takie wystarczą.
                                  Załączone pliki

                                  Komentarz

                                  • EMP-TURBO
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 89

                                    #18
                                    to Garrett turbo jest ok czy uszkodzone ? czy tylko ta gruszka padła ?
                                    www.emp-turbo.pl
                                    www.facebook.com/emp-turbo

                                    Komentarz

                                    • irc
                                      Classic
                                      • 2014
                                      • 8

                                      #19
                                      Turbo OK, sprężanie super, tylko jakieś wycieki. Problemem jest przerdzewiała gruszka.

                                      [ Dodano: Czw 09 Paź, 14 11:57 ]
                                      Na 100 % to garrett? Ciekawe co było powodem zamontowania takiego dziwnego zaworu i skąd go wykopali?!

                                      Komentarz

                                      • 4tech
                                        RS
                                        • 2008
                                        • 4199
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
                                        • BKD 2.0 TDI 140 KM

                                        #20
                                        Niektóre mechaniory zakładają to co mają, ewentualnie składają coś z tego co mają :diabelski_usmiech

                                        Miałem okazję zobaczyć podobny przeszczep w momencie tworzenia. Podobno później to nawet działało, ale jak to już nie wiem :twisted:
                                        O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
                                        Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
                                        Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm

                                        Komentarz

                                        • irc
                                          Classic
                                          • 2014
                                          • 8

                                          #21
                                          U mnie działało bardzo dobrze. Porównując z Skodą Yetti 130 KM 4x4 to mój był o ok 30 % żwawszy. Ciekawe jak będzie na oryginalnym zaworze. Octavia 110 KM w kombiku też była dużo słabsza od mojego, tylko pytanie o stan turbiny w kombi.

                                          Po wciśnięciu gazu, auto przyspieszało, a po chwili dostawał większej mocy i wciskało w fotel (oczywiście nie tak samo jak w samolocie). Niestety do czasu ...

                                          Komentarz

                                          • Krzych
                                            Rider
                                            • 2005
                                            • 671

                                            #22
                                            Turbo pewnie i tak do wybudowania z auta, bo widzę ukręconą śrubę ze wspornika gruszki.
                                            Ważne jest również prawidłowe ustawienie długości sztangi.
                                            Więc jak turbo będzie na stole, to i geometria do czyszczenia.
                                            2 lub 3 w jednym
                                            DigiTech PROMOCJA na chiptuning ZOBACZ
                                            www.chiptuning.katowice.pl
                                            DIAGNOSTYKA, CHIPTUNING, HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA

                                            Komentarz

                                            • irc
                                              Classic
                                              • 2014
                                              • 8

                                              #23
                                              Tak, śruba ukręcona i zaś kolejny wydatek. A co do regulacji sztangi, jest to duży problem jej dobrym wyregulowaniem?

                                              Komentarz

                                              • WojtekDM
                                                Ambiente
                                                • 2014
                                                • 119

                                                #24
                                                człowiek uczy się przez całe życie :shock: :lol:
                                                inwencja ludzka nie zna granic
                                                Skoda Octavia RS Combi 2006
                                                BWA w serii 214KM/303Nm, aktualnie 263KM/384Nm, Black Magic
                                                http://www.dynamech.pl
                                                Serwis & regeneracja turbosprężarek

                                                Komentarz

                                                Pracuję...