[O1] Cała elektryka do bani...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • andrzejm89
    Classic
    • 2013
    • 37

    [O1] Cała elektryka do bani...

    Zamieszczone przez hotrain
    Ja jako "miszcz" kręcenia grzechotką
    "grzechotnik" :diabelski_usmiech
    SKODA OCTAVIA KOMBI 1.9 TDI 90 KM (2001)
  • andrewkar
    Classic
    • 2011
    • 10

    #2
    [O1] Cała elektryka do bani...

    Witam wszystkich serdecznie. To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość.

    Zakupiłem O1 kilka dni temu. Wersja 1.9 TDi SLX rok 2000, ma moduł komfortu i sterowanie centralnym z kluczyka. A teraz co nie działa:

    1) Nie działa tylna wycieraczka, ale słychać jak działa silniczek od sprywkiwacza (płyn jednak nie leci!). Z tego co wyczytałem to powinienem dobrać się do wycieraczki lub obadać przewody przy słupku C, czy jest jeszcze coś na co powinienem spojrzeć?

    2) Centraly z kluczyka nie reaguje. Dioda na kluczyku miga ale zamek ani drgnie. Manulanie jednak zamyka się i otwiera pięknie (domykanie szyb działa i miga dioda w drzwiach kierowcy). Przy nacisnięciu kierunki nie migają i nie ma sygnału dzwiękowego.

    3) Nie działa tylna szyba za kierowcą. Po wcisnięciu przycisku opuszczania słychać że silnik działa ale szyba stoi w miejscu.

    4) Już po zakupie w drodze do domu padły wskazówki zegarów, prędkościomierza, szybkościomierza i wyświetlacz na środku (podświetlanie tablicy działa). Wskazówki ani drgną.

    Wyczytałem już że muszę wyjąć zegary i przelutować 3 układy i poprawić inne luty w razie potrzeby. Czy jest coś jescze na co popatrzeć?

    5) Nie działa sterowanie lusterkiem pasażera. Kiedy przekręce pokrętło na pozycję R (muszę je przytrzymywać) to ruszanie nim nie wpływa na pozycje lusterka. Wogóle to to pokrętło nie zostaje na pozycji R tylko odskakuje samoczynnie do góry, czy to normalne?

    6) Orgyinalne radio ozstało wyciagnięte przez poprzedniego właściciela i jest wsadzony teraz jakiś pionnier mp3 ale jest nie podłączony. Chciałem podłączyć ale nie moge znaleźć żadnych kabli! Tzn. są tam jakieś kable ale nie chce ich na siłe wyciągać bo nie chce ich pourywać jak by co. Jest tam też jakaś duża kostka ale chyba na krótkim kablu bo nie mogę jej wydobyć na zewnątrz.

    No to na tyle

    Ponieważ wiem że elektryka radia ma/może mieć wpływ na działanie centralnego zamka (z tego co wyczytałem) moje pytanie jest następujące...

    Od czego zacząć naprawę, którą z tych usterek starać się wyliminować jako pierwszą? (nie licząć zegarów i pewnie wycieraczki).

    A i jeszcze jedno pytanko, rozrząd był niby robiony przy 180000, teraz ma niby 220000 (o ile ufać licznikowi-auto 6 lat temu było sprowadzone z Niemiec). Wymieniać na nowy czy można jakoś sprawdzić stan aktualnego?

    Będe wdzięczny za każdą pomoc. To bardzo fajne auto jest, zewnątrz i wewnątrz w stanie prawie idealnym pomimo swojego wieku. Silniczek też jak narazie igiełka, nie kopci, nie hałasuje, nie wibruje..prawie jak by go nie było

    Co radzicie?

    Komentarz

    • arkady
      Ambiente
      • 2010
      • 136
      • Octavia II (1Z3)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Nie sprawdzałeś auta przed kupnem :shock: :roll: Trochę dużo tych usterek.

      Komentarz

      • andrewkar
        Classic
        • 2011
        • 10

        #4
        niestety mnie nie było przy kupnie (pracowałem). Pojechała moja kobieta z teściem (mechanikiem). Auto sprawdzili, przedstawili mi telefonicznie stan i decyzja należała do mnie. Pomimo tych usterek elektrycznych postanowliłem kupić ze względu na dobry stan mechaniki, blach i wnętrza. Auto nie było bite.

        Przez te usterki dało sie zjechać 1500 z ceny więc jak by co mam za co kupować nowe graty. Po za tym to 12 letnia skoda więc nie oczekiwałem idełu.

        Komentarz

        • GreenArrow
          L&K
          • 2009
          • 1052

          #5
          andrewkar, Jezeli chodzi o usterki po lini elektrycznej przeleciałeś bezpieczniki?

          A jaka masz pewność ze rozrzad na prawde został wymieniony? Wszystkie płyny, rozrząd i filtry powinno sie wymieniać zaraz po kupnie auta by byc pewnym

          Komentarz

          • ahmed799
            RS
            • 2009
            • 6871
            • Ford

            #6
            Zamieszczone przez andrewkar
            1) Nie działa tylna wycieraczka, ale słychać jak działa silniczek od sprywkiwacza
            Sprawdź łączenie przewodu w lewym schowku bagażnika, tam jest łączenie i lubi to się rozczepić i wtedy płyn zbiera się właśnie w tym schowku.
            Zamieszczone przez andrewkar
            2) Centraly z kluczyka nie reaguje. Dioda na kluczyku miga ale zamek ani drgnie. Manulanie jednak zamyka się i otwiera pięknie (domykanie szyb działa i miga dioda w drzwiach kierowcy). Przy nacisnięciu kierunki nie migają i nie ma sygnału dzwiękowego.
            Może trzeba zakodować kluczyk, albo wymienić baterię.
            Zamieszczone przez andrewkar
            3) Nie działa tylna szyba za kierowcą. Po wcisnięciu przycisku opuszczania słychać że silnik działa ale szyba stoi w miejscu.
            Tu mogą być dwie możliwości, ale nie obędzie się bez sciągania tapicerki drzwi.
            Mogła pęknąć linka w mechanizmie podnoszenia szyby, lub pękł plastyk na prowadnicy. Nie zdziw się jak zdejmiesz tapicerkę i będziesz miał szybe podpartą kołkiem drewnianym. Jak coś sprawdź co tam jest i daj znać, mam taki mechanizm w garażu to za piwo mogę oddać
            Zamieszczone przez andrewkar
            5) Nie działa sterowanie lusterkiem pasażera. Kiedy przekręce pokrętło na pozycję R (muszę je przytrzymywać) to ruszanie nim nie wpływa na pozycje lusterka. Wogóle to to pokrętło nie zostaje na pozycji R tylko odskakuje samoczynnie do góry, czy to normalne?
            Najlepiej to umówić się z kimś z forum co ma O1 i przełożyć to "pokrętło" i sprawdzić jak działa wtedy sterowanie lusterka. Co do odskakiwania to nie powinno tak być.
            Zamieszczone przez andrewkar
            6) Orgyinalne radio ozstało wyciagnięte przez poprzedniego właściciela i jest wsadzony teraz jakiś pionnier mp3 ale jest nie podłączony. Chciałem podłączyć ale nie moge znaleźć żadnych kabli! Tzn. są tam jakieś kable ale nie chce ich na siłe wyciągać bo nie chce ich pourywać jak by co. Jest tam też jakaś duża kostka ale chyba na krótkim kablu bo nie mogę jej wydobyć na zewnątrz.
            Kabel nie jest za długi ale czasami potrafi sie gdzieś zaczepić i trzeba ręką po omacku go wyciągać. kostki z tego co pamietam to chyba powinny być dwie ale mogę się mylić (nie mam 100% pewności)
            Zamieszczone przez andrewkar
            rozrząd był niby robiony przy 180000, teraz ma niby 220000
            Rozrząd wymień. Zaoszczędzisz jakieś 600 zł a później możesz wydać 10x tyle.
            Usterki usuwaj kolejno
            Życzę szerokości i bezawarynjości.

            филип
            Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

            Komentarz

            • etimacias
              Classic
              • 2010
              • 9

              #7
              Zamieszczone przez andrewkar
              5) Nie działa sterowanie lusterkiem pasażera. Kiedy przekręce pokrętło na pozycję R (muszę je przytrzymywać) to ruszanie nim nie wpływa na pozycje lusterka. Wogóle to to pokrętło nie zostaje na pozycji R tylko odskakuje samoczynnie do góry, czy to normalne?
              Najlepiej to umówić się z kimś z forum co ma O1 i przełożyć to "pokrętło" i sprawdzić jak działa wtedy sterowanie lusterka. Co do odskakiwania to nie powinno tak być.
              Z tego co wiem to w O1 przed liftem właśnie tak działało to pokrętło. Stabilne w pozycji grzanie i L+R, a w pozycji R odskakuje samoczynnie. Tak jest przynajmniej u mnie.

              Komentarz

              • ROBAL_26
                RS
                • 2010
                • 2325
                • Octavia I combi (1U5)
                • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                #8
                andrewkar, sprawdź stan przewodów w wiązce przednich i tylnych drzwiach od strony kierowcy w gumowej osłonie miedzy słupkiem a drzwiami,może to być główna przyczyna twojego problemu, :|

                jeżeli było ory radio to musi być wiązka,może gdy poprzednik wciskał obecne radio wepchnął ją głębiej i masz teraz problem z jej wyciągnięciem, powiem szczerze nie ma tam zbyt wiele miejsca .ok

                pozdro
                Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                Komentarz

                • andrewkar
                  Classic
                  • 2011
                  • 10

                  #9
                  Dziękuję bardzo za odpowiedzi Panowie.

                  GreenArrow, fakt, bezpieczników nie sprawdziłem więc pierwsze co to się nimi zajme. Rozrząd będzie wymieniany na 100% bo nie ma opcji aby sprawdzić jego stan i być pewnym że jest ok.

                  Etimacias, dzięki, będe to sprawdzał.

                  ROBAL_26, też tak już gdzieś wyczytałem, to chyba słaby punkt tego modelu (i nie tylko).

                  No to w przerwie światecznej będe miał co robić Kobiety do kuchni a ja do auta. Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi, będe relacjonował postępy i porobie jakieś fotki z prac.

                  ahmed799,dzięki i jak by co to biorę!

                  P.S dziś zadziałały zegary!!! tzn. działają wskazówki prędkościomierza i obrotów, kierunki i komputer też (ale komputer działał już wcześniej). Nie działa tylko środkowy wyświetlacz... WTF..?!

                  Komentarz

                  • ROBAL_26
                    RS
                    • 2010
                    • 2325
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                    #10
                    andrewkar, abyś był pewny gdzie i czego szukać to mógłbyś podpiąć kompa i przeskanować auto pod względem błędów, na pewno naprowadzą cię.ok

                    pozdro
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz

                    • tomus7
                      RS
                      • 2010
                      • 1896
                      • Peugeot

                      #11
                      andrewkar, zapraszamy na spota najbliższy około 10 stycznia
                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                      Komentarz

                      • andrewkar
                        Classic
                        • 2011
                        • 10

                        #12
                        Zamieszczone przez ROBAL_26
                        andrewkar, abyś był pewny gdzie i czego szukać to mógłbyś podpiąć kompa i przeskanować auto pod względem błędów, na pewno naprowadzą cię.ok

                        pozdro
                        polecasz jakiś konkretny kabel?

                        Znajomy teścia jest niby specem od skody i ma vag-a i kable ale na wiadomość o nie działających zegarach oznajmił że to koniec, kaplica... i miał na myśli zapewne wymiane. Nie wiem co to za spec ale jak wydaje takie wyroki bez zajrzenia w te zegary to albo dupa a nie spec albo chce po prostu z marszu zarobić.

                        Jaki kabel byś polecił, będe bardzo wdzięczny za nakierowanie

                        Tomus7, z ogromną chęcia ale obawiam się że praca mi nie pozwoli tym razem . Ale na 100 kiedyś skorzystam z propozycji

                        Komentarz

                        • GreenArrow
                          L&K
                          • 2009
                          • 1052

                          #13
                          andrewkar, co kaplica ? mi zegary od roku nie działaja i jakos jezdze ;d

                          Komentarz

                          • andrewkar
                            Classic
                            • 2011
                            • 10

                            #14
                            GreenArrow, moim zdaniem to taki jego wybieg aby zarobić kase. Generalnie jednak ja wole jak mi wszystko działa. Lubie ja się te wskazóweczki ruszają

                            Komentarz

                            • ROBAL_26
                              RS
                              • 2010
                              • 2325
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                              #15
                              andrewkar, może być i VAG i VCDS to już zależy od ciebie oczywiście jeśli masz zamiar któryś zakupić

                              z zegarami się nie przejmuj, popraw luty i wówczas się okaże czy coś z nich będzie czy na złom, ja kumplowi poprawiłem luty i śmiga już ponad pół roku :wink:

                              niech ten znajomy ci tylko zrobi diagnozę i spisz wszystkie kody błędów, jeśli nie znajdziesz co one oznaczają to wrzuć do posta i ci pomożemy.ok

                              pozdro :szeroki_usmiech
                              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                              Komentarz

                              • andrewkar
                                Classic
                                • 2011
                                • 10

                                #16
                                ok :szeroki_usmiech

                                Komentarz

                                • tomus7
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1896
                                  • Peugeot

                                  #17
                                  andrewkar, napisz do pacocases, On poda Ci namiar od speca skody w Poznaniu bardzo go chwali na Spotach
                                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                  Komentarz

                                  • czesiu1929
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 142

                                    #18
                                    Re: Cała elektryka do bani...

                                    5) Nie działa sterowanie lusterkiem pasażera. Kiedy przekręce pokrętło na pozycję R (muszę je przytrzymywać) to ruszanie nim nie wpływa na pozycje lusterka. Wogóle to to pokrętło nie zostaje na pozycji R tylko odskakuje samoczynnie do góry, czy to normalne?

                                    Tak kolego to normalne, w skodach O 1 tak działa sterowanie lusterkami, sterowanie R trzeba przytrzymać i regulować.
                                    L&K

                                    Komentarz

                                    • Krzycho-63
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 628
                                      • Superb II (3T4)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez czesiu1929
                                      5) Nie działa sterowanie lusterkiem pasażera. Kiedy przekręce pokrętło na pozycję R (muszę je przytrzymywać) to ruszanie nim nie wpływa na pozycje lusterka. Wogóle to to pokrętło nie zostaje na pozycji R tylko odskakuje samoczynnie do góry, czy to normalne?

                                      Tak kolego to normalne, w skodach O 1 tak działa sterowanie lusterkami, sterowanie R trzeba przytrzymać i regulować.
                                      Nie byłem pewien,dlatego sprawdziłem i u siebie i jeszcze w innej dzisiaj.W obu przypadkach pokrętło pozostaje w pozycji R i nie trzeba przytrzymywać.Więc nie do końca jest to prawdą.W starszej wersji wystepowały inne regulatory-z przełącznikiem L/R i przyciskiem ze strzałkami regulacji.
                                      Skoda Superb II Ambition
                                      2.0 TDI CR 170 KM

                                      https://www.facebook.com/kjautoelektronika/

                                      Komentarz

                                      • czesiu1929
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 142

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Krzycho-63
                                        Zamieszczone przez czesiu1929
                                        5) Nie działa sterowanie lusterkiem pasażera. Kiedy przekręce pokrętło na pozycję R (muszę je przytrzymywać) to ruszanie nim nie wpływa na pozycje lusterka. Wogóle to to pokrętło nie zostaje na pozycji R tylko odskakuje samoczynnie do góry, czy to normalne?

                                        Tak kolego to normalne, w skodach O 1 tak działa sterowanie lusterkami, sterowanie R trzeba przytrzymać i regulować.
                                        Nie byłem pewien,dlatego sprawdziłem i u siebie i jeszcze w innej dzisiaj.W obu przypadkach pokrętło pozostaje w pozycji R i nie trzeba przytrzymywać.Więc nie do końca jest to prawdą.W starszej wersji wystepowały inne regulatory-z przełącznikiem L/R i przyciskiem ze strzałkami regulacji.
                                        u mnie trzeba przytrzymać w pozycji R żeby regulować i tak też działa,druga pozycja to L+R regulacja dwoma naraz, trzecia pozycja podgrzewanie lusterek, ja mam skodę z 2001 roku po lifcie
                                        L&K

                                        Komentarz

                                        • matrix_pl
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 758

                                          #21
                                          andrewkar, twoje problemy to żadna nowość sam przerabiałem ponad polowe twoich

                                          wycieraczki nie mam z tyłu to nie przerabiałem

                                          kluczyk .. wymiana baterii koszt chmm 5 zł? u mnie pomogło też podłożenie pomiędzy baterie a elektronikę papierka żeby mikro styki były bliżej obudowy i łatwiej się wciskały. jak naciśniesz to za każdym razem ma zaświecić później można kombinować z adaptacją

                                          szyba rozebrać, nie płakać tylko rozebrać delikatnie i będzie wiadomo

                                          wskazówki zegarów no to ciężka sprawa za 20 zł tyle mnie kosztowało jeździłem z tak z działającymi z przerwami chyba z 2 m-c bo nie widziałem ile mnie to będzie kosztować koleś zrobił to w 30 minut i zaśpiewał 20 zł. dobry elektryk z lupą i ciepłym powietrzem nie wież że to zawsze tylko stabilizator idzie u mnie było w 3 miejscach zimne luty

                                          co do sterowania lusterkami to miałem urwaną zupełnie rączkę od sterowania 25 zł i jest nowa ale działa mi że mam zblokowane lusterka chyba prawe z lewym i samo lewo teraz traktuje to jako bajer podobno można wyłączyć w VAGu

                                          co do kabli to nie ma bata muszą być jak ich nie znajdziesz to zdemontuj schowek (5 śrub troxów) powiększa to pole widzenia znacznie

                                          takie usterki to nie usterki

                                          ja miałem mieś zrobioną geometrie powymieniane wszytko co było potrzeba a po 2K km już mało mi koła nie urwało takie bicie miał drążek

                                          życzę miłego użytkowania szkodnika
                                          Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                                          Komentarz

                                          Pracuję...