Zamieszczone przez hotrain
[O1] Cała elektryka do bani...
Zwiń
X
-
[O1] Cała elektryka do bani...
Witam wszystkich serdecznie. To mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość.
Zakupiłem O1 kilka dni temu. Wersja 1.9 TDi SLX rok 2000, ma moduł komfortu i sterowanie centralnym z kluczyka. A teraz co nie działa:
1) Nie działa tylna wycieraczka, ale słychać jak działa silniczek od sprywkiwacza (płyn jednak nie leci!). Z tego co wyczytałem to powinienem dobrać się do wycieraczki lub obadać przewody przy słupku C, czy jest jeszcze coś na co powinienem spojrzeć?
2) Centraly z kluczyka nie reaguje. Dioda na kluczyku miga ale zamek ani drgnie. Manulanie jednak zamyka się i otwiera pięknie (domykanie szyb działa i miga dioda w drzwiach kierowcy). Przy nacisnięciu kierunki nie migają i nie ma sygnału dzwiękowego.
3) Nie działa tylna szyba za kierowcą. Po wcisnięciu przycisku opuszczania słychać że silnik działa ale szyba stoi w miejscu.
4) Już po zakupie w drodze do domu padły wskazówki zegarów, prędkościomierza, szybkościomierza i wyświetlacz na środku (podświetlanie tablicy działa). Wskazówki ani drgną.
Wyczytałem już że muszę wyjąć zegary i przelutować 3 układy i poprawić inne luty w razie potrzeby. Czy jest coś jescze na co popatrzeć?
5) Nie działa sterowanie lusterkiem pasażera. Kiedy przekręce pokrętło na pozycję R (muszę je przytrzymywać) to ruszanie nim nie wpływa na pozycje lusterka. Wogóle to to pokrętło nie zostaje na pozycji R tylko odskakuje samoczynnie do góry, czy to normalne?
6) Orgyinalne radio ozstało wyciagnięte przez poprzedniego właściciela i jest wsadzony teraz jakiś pionnier mp3 ale jest nie podłączony. Chciałem podłączyć ale nie moge znaleźć żadnych kabli! Tzn. są tam jakieś kable ale nie chce ich na siłe wyciągać bo nie chce ich pourywać jak by co. Jest tam też jakaś duża kostka ale chyba na krótkim kablu bo nie mogę jej wydobyć na zewnątrz.
No to na tyle
Ponieważ wiem że elektryka radia ma/może mieć wpływ na działanie centralnego zamka (z tego co wyczytałem) moje pytanie jest następujące...
Od czego zacząć naprawę, którą z tych usterek starać się wyliminować jako pierwszą? (nie licząć zegarów i pewnie wycieraczki).
A i jeszcze jedno pytanko, rozrząd był niby robiony przy 180000, teraz ma niby 220000 (o ile ufać licznikowi-auto 6 lat temu było sprowadzone z Niemiec). Wymieniać na nowy czy można jakoś sprawdzić stan aktualnego?
Będe wdzięczny za każdą pomoc. To bardzo fajne auto jest, zewnątrz i wewnątrz w stanie prawie idealnym pomimo swojego wieku. Silniczek też jak narazie igiełka, nie kopci, nie hałasuje, nie wibruje..prawie jak by go nie było
Co radzicie?
-
-
niestety mnie nie było przy kupnie (pracowałem). Pojechała moja kobieta z teściem (mechanikiem). Auto sprawdzili, przedstawili mi telefonicznie stan i decyzja należała do mnie. Pomimo tych usterek elektrycznych postanowliłem kupić ze względu na dobry stan mechaniki, blach i wnętrza. Auto nie było bite.
Przez te usterki dało sie zjechać 1500 z ceny więc jak by co mam za co kupować nowe graty. Po za tym to 12 letnia skoda więc nie oczekiwałem idełu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrewkar1) Nie działa tylna wycieraczka, ale słychać jak działa silniczek od sprywkiwacza
Zamieszczone przez andrewkar2) Centraly z kluczyka nie reaguje. Dioda na kluczyku miga ale zamek ani drgnie. Manulanie jednak zamyka się i otwiera pięknie (domykanie szyb działa i miga dioda w drzwiach kierowcy). Przy nacisnięciu kierunki nie migają i nie ma sygnału dzwiękowego.
Zamieszczone przez andrewkar3) Nie działa tylna szyba za kierowcą. Po wcisnięciu przycisku opuszczania słychać że silnik działa ale szyba stoi w miejscu.
Mogła pęknąć linka w mechanizmie podnoszenia szyby, lub pękł plastyk na prowadnicy. Nie zdziw się jak zdejmiesz tapicerkę i będziesz miał szybe podpartą kołkiem drewnianym. Jak coś sprawdź co tam jest i daj znać, mam taki mechanizm w garażu to za piwo mogę oddać
Zamieszczone przez andrewkar5) Nie działa sterowanie lusterkiem pasażera. Kiedy przekręce pokrętło na pozycję R (muszę je przytrzymywać) to ruszanie nim nie wpływa na pozycje lusterka. Wogóle to to pokrętło nie zostaje na pozycji R tylko odskakuje samoczynnie do góry, czy to normalne?
Zamieszczone przez andrewkar6) Orgyinalne radio ozstało wyciagnięte przez poprzedniego właściciela i jest wsadzony teraz jakiś pionnier mp3 ale jest nie podłączony. Chciałem podłączyć ale nie moge znaleźć żadnych kabli! Tzn. są tam jakieś kable ale nie chce ich na siłe wyciągać bo nie chce ich pourywać jak by co. Jest tam też jakaś duża kostka ale chyba na krótkim kablu bo nie mogę jej wydobyć na zewnątrz.Zamieszczone przez andrewkarrozrząd był niby robiony przy 180000, teraz ma niby 220000
Usterki usuwaj kolejno
Życzę szerokości i bezawarynjości.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez andrewkar5) Nie działa sterowanie lusterkiem pasażera. Kiedy przekręce pokrętło na pozycję R (muszę je przytrzymywać) to ruszanie nim nie wpływa na pozycje lusterka. Wogóle to to pokrętło nie zostaje na pozycji R tylko odskakuje samoczynnie do góry, czy to normalne?
Komentarz
-
-
andrewkar, sprawdź stan przewodów w wiązce przednich i tylnych drzwiach od strony kierowcy w gumowej osłonie miedzy słupkiem a drzwiami,może to być główna przyczyna twojego problemu, :|
jeżeli było ory radio to musi być wiązka,może gdy poprzednik wciskał obecne radio wepchnął ją głębiej i masz teraz problem z jej wyciągnięciem, powiem szczerze nie ma tam zbyt wiele miejsca .ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
Dziękuję bardzo za odpowiedzi Panowie.
GreenArrow, fakt, bezpieczników nie sprawdziłem więc pierwsze co to się nimi zajme. Rozrząd będzie wymieniany na 100% bo nie ma opcji aby sprawdzić jego stan i być pewnym że jest ok.
Etimacias, dzięki, będe to sprawdzał.
ROBAL_26, też tak już gdzieś wyczytałem, to chyba słaby punkt tego modelu (i nie tylko).
No to w przerwie światecznej będe miał co robićKobiety do kuchni a ja do auta. Jeszcze raz dziękuję za podpowiedzi, będe relacjonował postępy i porobie jakieś fotki z prac.
ahmed799,dzięki i jak by co to biorę!
P.S dziś zadziałały zegary!!! tzn. działają wskazówki prędkościomierza i obrotów, kierunki i komputer też (ale komputer działał już wcześniej). Nie działa tylko środkowy wyświetlacz... WTF..?!
Komentarz
-
-
andrewkar, abyś był pewny gdzie i czego szukać to mógłbyś podpiąć kompa i przeskanować auto pod względem błędów, na pewno naprowadzą cię.ok
pozdroBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
andrewkar, zapraszamy na spota najbliższy około 10 styczniaILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ROBAL_26andrewkar, abyś był pewny gdzie i czego szukać to mógłbyś podpiąć kompa i przeskanować auto pod względem błędów, na pewno naprowadzą cię.ok
pozdro
Znajomy teścia jest niby specem od skody i ma vag-a i kable ale na wiadomość o nie działających zegarach oznajmił że to koniec, kaplica... i miał na myśli zapewne wymiane. Nie wiem co to za spec ale jak wydaje takie wyroki bez zajrzenia w te zegary to albo dupa a nie spec albo chce po prostu z marszu zarobić.
Jaki kabel byś polecił, będe bardzo wdzięczny za nakierowanie
Tomus7, z ogromną chęcia ale obawiam się że praca mi nie pozwoli tym razem. Ale na 100 kiedyś skorzystam z propozycji
Komentarz
-
-
andrewkar, może być i VAG i VCDS to już zależy od ciebie oczywiście jeśli masz zamiar któryś zakupić
z zegarami się nie przejmuj, popraw luty i wówczas się okaże czy coś z nich będzie czy na złom, ja kumplowi poprawiłem luty i śmiga już ponad pół roku :wink:
niech ten znajomy ci tylko zrobi diagnozę i spisz wszystkie kody błędów, jeśli nie znajdziesz co one oznaczają to wrzuć do posta i ci pomożemy.ok
pozdro :szeroki_usmiechBył ATD 101KM 240NM a teraz jest
ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png
https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html
Komentarz
-
-
andrewkar, napisz do pacocases, On poda Ci namiar od speca skody w Poznaniu bardzo go chwali na SpotachILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
http://www.bunkry.pl/pl/index.html
a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207
Komentarz
-
-
Re: Cała elektryka do bani...
5) Nie działa sterowanie lusterkiem pasażera. Kiedy przekręce pokrętło na pozycję R (muszę je przytrzymywać) to ruszanie nim nie wpływa na pozycje lusterka. Wogóle to to pokrętło nie zostaje na pozycji R tylko odskakuje samoczynnie do góry, czy to normalne?
Tak kolego to normalne, w skodach O 1 tak działa sterowanie lusterkami, sterowanie R trzeba przytrzymać i regulować.L&K
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez czesiu19295) Nie działa sterowanie lusterkiem pasażera. Kiedy przekręce pokrętło na pozycję R (muszę je przytrzymywać) to ruszanie nim nie wpływa na pozycje lusterka. Wogóle to to pokrętło nie zostaje na pozycji R tylko odskakuje samoczynnie do góry, czy to normalne?
Tak kolego to normalne, w skodach O 1 tak działa sterowanie lusterkami, sterowanie R trzeba przytrzymać i regulować.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Krzycho-63Zamieszczone przez czesiu19295) Nie działa sterowanie lusterkiem pasażera. Kiedy przekręce pokrętło na pozycję R (muszę je przytrzymywać) to ruszanie nim nie wpływa na pozycje lusterka. Wogóle to to pokrętło nie zostaje na pozycji R tylko odskakuje samoczynnie do góry, czy to normalne?
Tak kolego to normalne, w skodach O 1 tak działa sterowanie lusterkami, sterowanie R trzeba przytrzymać i regulować.L&K
Komentarz
-
-
andrewkar, twoje problemy to żadna nowość sam przerabiałem ponad polowe twoich
wycieraczki nie mam z tyłu to nie przerabiałem
kluczyk .. wymiana baterii koszt chmm 5 zł? u mnie pomogło też podłożenie pomiędzy baterie a elektronikę papierka żeby mikro styki były bliżej obudowy i łatwiej się wciskały. jak naciśniesz to za każdym razem ma zaświecić później można kombinować z adaptacją
szyba rozebrać, nie płakać tylko rozebrać delikatnie i będzie wiadomo
wskazówki zegarów no to ciężka sprawa za 20 złtyle mnie kosztowało
jeździłem z tak z działającymi z przerwami chyba z 2 m-c bo nie widziałem ile mnie to będzie kosztować koleś zrobił to w 30 minut i zaśpiewał 20 zł. dobry elektryk z lupą i ciepłym powietrzem
nie wież że to zawsze tylko stabilizator idzie
u mnie było w 3 miejscach zimne luty
co do sterowania lusterkami to miałem urwaną zupełnie rączkę od sterowania25 zł i jest nowa
ale działa mi że mam zblokowane lusterka chyba prawe z lewym i samo lewo
teraz traktuje to jako bajer
podobno można wyłączyć w VAGu
co do kabli to nie ma bata muszą byćjak ich nie znajdziesz to zdemontuj schowek (5 śrub troxów) powiększa to pole widzenia znacznie
takie usterki to nie usterki
ja miałem mieś zrobioną geometriepowymieniane wszytko co było potrzeba a po 2K km już mało mi koła nie urwało takie bicie miał drążek
życzę miłego użytkowania szkodnikaFoty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33
Komentarz
-
Komentarz