[01] Problem z kołem pasowym klimy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • saamael
    Classic
    • 2010
    • 18

    [01] Problem z kołem pasowym klimy

    ©kodzie udało się zapewnić dostawy Haldexów, tak więc w Czechach wraca do konfiguratora Octavia Scout: http://auto.idnes.cz/skoda-octavia-4...1_automoto_fdv

    Sprawdziłem na szybko w czeskim konfiguratorze i rzeczywiście jest: http://cc.skoda-auto.com/cze/pages/step1.aspx

    W polskim konfiguratorze jeszcze Scoutów nie ma.
  • Andrzej0612
    Drive
    • 2008
    • 41

    #2
    [01] Problem z kołem pasowym klimy

    Witam!
    Wczoraj urwał mi się pasek wielorowkowy.
    Ale przed tym zdarzeniem zauważyłem nie równomierną pracę napinacza, (tzn. skakał po pasku) oraz dziwne dźwięki przy zimnym silniku, a zwłaszcza przy minusowej temperaturze.
    Sprawdziłem sprzęgiełko alternatora i działa w jednym kierunku, więc chyba jest sprawne.
    Została mi sprężarka klimy.
    Zauważyłem że po obróceniu koła pasowego wydobywa się metaliczne obtarcie, oraz szum.
    Wygląda że łożysko jest "padnięte".
    Nie mam warunków aby usunąć defekt.
    Więc mam pytanie, czy można ominąć klimę poprzez zastosowanie krótszego paska.
    Proszę o pomoc.
    Pozdrawiam!

    Komentarz

    • etimacias
      Classic
      • 2010
      • 9

      #3
      Moim zdaniem nie da się tego obejść, patrz obrazki:
      Załączone pliki

      Komentarz

      • Buli.31
        Drive
        • 2010
        • 82

        #4
        wersja bez klimy ma inny napinacz

        Komentarz

        • czesiu1929
          Ambiente
          • 2009
          • 142

          #5
          Re: [01] Problem z kołem pasowym klimy

          Zamieszczone przez Andrzej0612
          Witam!
          Wczoraj urwał mi się pasek wielorowkowy.
          Ale przed tym zdarzeniem zauważyłem nie równomierną pracę napinacza, (tzn. skakał po pasku) oraz dziwne dźwięki przy zimnym silniku, a zwłaszcza przy minusowej temperaturze.
          Sprawdziłem sprzęgiełko alternatora i działa w jednym kierunku, więc chyba jest sprawne.
          Została mi sprężarka klimy.
          Zauważyłem że po obróceniu koła pasowego wydobywa się metaliczne obtarcie, oraz szum.
          Wygląda że łożysko jest "padnięte".
          Nie mam warunków aby usunąć defekt.
          Więc mam pytanie, czy można ominąć klimę poprzez zastosowanie krótszego paska.
          Proszę o pomoc.
          Pozdrawiam!
          kolego ja ostatnio wymieniałem sprzęgiełko alternatora bo właśnie się zablokowało i silnik zgasł. Sprzęgiełko kręciło się w jedną stronę i było uszkodzone, sprawdzałem nowe jak odbierałem alternator i na pewno kręciło się w obie strony więc proponuje zdemontować alternator i daqć do sprawdzenia. Koszt sprzęgiełka ok 200 zł. Dla mnie na 100% wymiana sprzęgiełka alternatora, ono również daje metaliczny podzwięk jak zużyte łożysko.

          daj znać jak rozwiążesz problem

          [ Dodano: Wto 20 Gru, 11 16:22 ]
          kolego jeszcze jedno, na pewno będziesz wymieniał rolki i napinacz to kup sprawdzonych firm SKF, INA i pasek wielorowkowy GATES. To na prawdę dobre i sprawdzone firmy.
          L&K

          Komentarz

          • Andrzej0612
            Drive
            • 2008
            • 41

            #6
            Dziękuję za podpowiedzi. Rzeczywiście nie da się ominąć klimy, więc chyba przyjże się w jakim stanie jest łożysko w sprężarce. Ale niepokoi mnie skaczący napinacz, bo na pewno jakiś powód jest. Jeszcze raz muszę przyjrzeć się rolce alternatora. Może znacie jakiś niezawodny sposób na sprawdzenie sprzęgięłka.
            Pozdrawiam!

            Komentarz

            • czesiu1929
              Ambiente
              • 2009
              • 142

              #7
              Zamieszczone przez Andrzej0612
              Dziękuję za podpowiedzi. Rzeczywiście nie da się ominąć klimy, więc chyba przyjże się w jakim stanie jest łożysko w sprężarce. Ale niepokoi mnie skaczący napinacz, bo na pewno jakiś powód jest. Jeszcze raz muszę przyjrzeć się rolce alternatora. Może znacie jakiś niezawodny sposób na sprawdzenie sprzęgięłka.
              Pozdrawiam!
              Kolego sprzęgło alternatora musi na 100% kręcić się w obie strony, powtarzam jeszcze raz. Sprawdzałem to przy odbiorze alternatora z naprawy. Ja miałem taki przypadek w listopadzie, padło sprzęgło alternatora tzn kręciło się tylko w jedną stronę i przy pracującym silniku stanęło. Wówczas silnik zgasł w czasie drogi, pasek nie pękł ale pozrywało rowki i do wymiany. Jak jechałem to z pod maski był odgłos jakby łożyska się kończyły w alternatorze, ale ja wiedziałem że to nie łożyska bo 2 m-ce wcześniej wymieniałem na nowe. Wymień napinacz i pozostałe rolki bo one też mogą się wyszczerbić i uszkodzić pasek. Z tego co piszesz napinacz jest również zużyty, jak to sprawdzić? niech mechanik uruchomi silnik bez założonego paska wielorowkowego, jeżeli silnik nie będzie hałasował to wtedy będzie wiadomo że rolki czy napinacz rozrządu jest ok. Co do sprzęgła alternatora to również sprawdzisz jak wyeliminujesz pozostałe rzeczy i pamiętaj że klima załącza się jak na dworze jest +5°C
              L&K

              Komentarz

              • GrzegorzR.
                Classic
                • 2007
                • 19

                #8
                Zamieszczone przez czesiu1929
                Zamieszczone przez Andrzej0612
                Dziękuję za podpowiedzi. Rzeczywiście nie da się ominąć klimy, więc chyba przyjże się w jakim stanie jest łożysko w sprężarce. Ale niepokoi mnie skaczący napinacz, bo na pewno jakiś powód jest. Jeszcze raz muszę przyjrzeć się rolce alternatora. Może znacie jakiś niezawodny sposób na sprawdzenie sprzęgięłka.
                Pozdrawiam!
                Kolego sprzęgło alternatora musi na 100% kręcić się w obie strony
                obawaim się że wprowadzasz kolegę w błąd to jest sprzęgło JEDNOKIERUNKOWE i służy do tłumienia drgań skrętnych z wału korbowego gdyby kręciło się w obie strony to bybyło zwykłą rolką, jeżeli Twoje kręci się w obie strony to może nie za to kółko łapałeś
                VAS 5054A v17pl + ElsaWin 3,90

                Komentarz

                • czesiu1929
                  Ambiente
                  • 2009
                  • 142

                  #9
                  Zamieszczone przez GrzegorzR.
                  Zamieszczone przez czesiu1929
                  Zamieszczone przez Andrzej0612
                  Dziękuję za podpowiedzi. Rzeczywiście nie da się ominąć klimy, więc chyba przyjże się w jakim stanie jest łożysko w sprężarce. Ale niepokoi mnie skaczący napinacz, bo na pewno jakiś powód jest. Jeszcze raz muszę przyjrzeć się rolce alternatora. Może znacie jakiś niezawodny sposób na sprawdzenie sprzęgięłka.
                  Pozdrawiam!
                  Kolego sprzęgło alternatora musi na 100% kręcić się w obie strony
                  obawaim się że wprowadzasz kolegę w błąd to jest sprzęgło JEDNOKIERUNKOWE i służy do tłumienia drgań skrętnych z wału korbowego gdyby kręciło się w obie strony to bybyło zwykłą rolką, jeżeli Twoje kręci się w obie strony to może nie za to kółko łapałeś
                  kolego a wiesz na 100 % na jakiej zasadzie działa sprzęgło alternatora??? ja nim kręciłem przed wymianą i kręciło się tylko w jedną stronę i mechanik powiedział mi że tak nie może być, sprawdzałem nowe i kręciło się w obie strony, sprzęgło może zadziałać przy określonych obrotach i wtedy zaskakuje. Najprostrza sprawa udać się do punktu naprawy

                  [ Dodano: Wto 20 Gru, 11 22:01 ]
                  jeszcze jedno sprzęgło jednokierunkowe może się kręcić w obie strony ale tylko w jedną obraca całą osią alternatora, a u kolegi kręci się tylko w jedną stronę a w drugą nie
                  L&K

                  Komentarz

                  • Stomil
                    Classic
                    • 2011
                    • 24

                    #10
                    Czesiu, nie pisz głupot bo namieszasz innym. Skoro w jedną stronę obraca wał alternatora to realnie w tą stronę się nie obraca na swoim sprzęgiełku.
                    Lepiej zmień mechanika, bo wymienił Ci prawidłowo działające sprzęgło.
                    Grzegorz napisał prawdę, Czesiu jest w błędzie.
                    Pozdrawiam.

                    Komentarz

                    • czesiu1929
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 142

                      #11
                      Zamieszczone przez Stomil
                      Czesiu, nie pisz głupot bo namieszasz innym. Skoro w jedną stronę obraca wał alternatora to realnie w tą stronę się nie obraca na swoim sprzęgiełku.
                      Lepiej zmień mechanika, bo wymienił Ci prawidłowo działające sprzęgło.
                      Grzegorz napisał prawdę, Czesiu jest w błędzie.
                      Pozdrawiam.
                      no widzę że sami fachowcy są, czyżby warsztat, który naprawia alternatory tez się pomylił???sam osobiście zawoziłem i odbierałem alternator z naprawy i fachowiec, który to naprawiał i mi wytłumaczył pokazując działanie sprzęgiełka też się nie zna??? i jeszcze raz mówię i nie zmienię zdania, przed naprawą kółko ze sprzęgłem alternatora kręciło się tylko w stronę przeciwną do pracy alternatora, natomiast w kierunku zgodnym koło było zablokowane i to była przyczyna tego że stanął silnik przez zablokowane sprzęgiełko. Nowe koło kręciło się w obu kierunkach ale zasprzęglało tylko w prawidłowym kierunku, żeby rozwiać wątpliwości najlepiej zapytać fachowca, który się zajmuje naprawą alternatorów

                      [ Dodano: Sro 21 Gru, 11 16:17 ]
                      Tu jest opisana zasada działania sprzęgła alternatora

                      3.4 Test działania
                      Test działania
                      Ocena działania sprzęgiełka alternatora po zamontowaniu jest bardzo trudna. Z tego względu zaleca się, aby najpierw zdemontować
                      sprzęgiełko alternatora.
                      > Zacisnąć kciuk i palec wskazujący wokół
                      pierścienia zewnętrznego
                      > Obrócić pierścień zewnętrzny w kierunku działania napędu alternatora, trzymając jednocześnie
                      nieruchomo pierścień wewnętrzny. Jeżeli sprzęgiełko działa prawidłowo, pierścień zewnętrzny
                      nie powinien się poruszyć.
                      > Obrócić pierścień zewnętrzny w kierunku odwrotnym do kierunku działania napędu alternatora,
                      trzymając jednocześnie nieruchomo pierścień wewnętrzny. Jeżeli sprzęgiełko działa
                      prawidłowo, pierścień zewnętrzny powinien się poruszyć z lekkim oporem.

                      skopiowane z tej strony
                      Firma HART powstała w 1990 roku. Przedmiotem działania jest sprzedaż hurtowa części do samochodów, motocykli oraz konfekcjonowanie towarów pod prywatnym brendem HART. Oferta hurtowni skierowana jest do placówek handlowych i warsztatów usługowych branży motoryzacyjnej.


                      strona 22
                      L&K

                      Komentarz

                      • GrzegorzR.
                        Classic
                        • 2007
                        • 19

                        #12
                        na 13 stronie w rozdziale 3,1 masz odpowiedź która rozwieje Czesiu Twoje wątpliwości: sprzęgło jednokierunkowe typu tulejowego, świetny materiał, test działania tylko potwierdza fakt że jest to sprzęgło JEDNOKIERUNKOWE, zasprzęgla wałek alternatora w prawo, wysprzęgla wałek alternatora w lewo żeby tłumić drgania skrętne z wału na osprzęcie i tyle
                        VAS 5054A v17pl + ElsaWin 3,90

                        Komentarz

                        • Stomil
                          Classic
                          • 2011
                          • 24

                          #13
                          Czesia mechanik jest super, producent INA jest w wielkim błędzie, bo powinno puszczać w obie strony :shock:
                          Czesiu, wymieniałem takie koło w Passacie sam, mam specjalny klucz, mam już kupione takie koło do Skody dlatego w tym temacie jestem fachowcem.
                          Pozdrawiam

                          Komentarz

                          • kazik79
                            Drive
                            • 2011
                            • 88

                            #14
                            Zamieszczone przez GrzegorzR.
                            zasprzęgla wałek alternatora w prawo, wysprzęgla wałek alternatora w lewo żeby tłumić drgania skrętne z wału na osprzęcie i tyle
                            i bardzo prosto to sprawdzić - kręcimy kołem pasowym alternatora zgodnie z kierunkiem działania/napędzania przez pasek alternatora i koło napędza ośkę/wirnik alternatora następnie, kiedy wirnik się kręci łapiemy ręką za koło i je zatrzymujemy i przy sprawnym sprzęgiełku alternatora wirnik alternatora powinien się chwilę pokręcić dalej

                            - ot cała filozofia

                            piep.....te sprzęgło zazębia w obie strony i prowadzi do szybkiego zużycia napinacza paska

                            Komentarz

                            • czesiu1929
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 142

                              #15
                              Zamieszczone przez kazik79
                              Zamieszczone przez GrzegorzR.
                              zasprzęgla wałek alternatora w prawo, wysprzęgla wałek alternatora w lewo żeby tłumić drgania skrętne z wału na osprzęcie i tyle
                              i bardzo prosto to sprawdzić - kręcimy kołem pasowym alternatora zgodnie z kierunkiem działania/napędzania przez pasek alternatora i koło napędza ośkę/wirnik alternatora następnie, kiedy wirnik się kręci łapiemy ręką za koło i je zatrzymujemy i przy sprawnym sprzęgiełku alternatora wirnik alternatora powinien się chwilę pokręcić dalej

                              - ot cała filozofia

                              piep.....ne sprzęgło zazębia w obie strony i prowadzi do szybkiego zużycia napinacza paska
                              kolego to co napisałeś to tak jest i ja to samo piszę i na ten przykład podałem link mimo to nie którzy twierdzą inaczej.

                              [ Dodano: Sro 21 Gru, 11 22:25 ]
                              Zamieszczone przez Stomil
                              Czesia mechanik jest super, producent INA jest w wielkim błędzie, bo powinno puszczać w obie strony :shock:
                              Czesiu, wymieniałem takie koło w Passacie sam, mam specjalny klucz, mam już kupione takie koło do Skody dlatego w tym temacie jestem fachowcem.
                              Pozdrawiam
                              lektura dla FACHOWCA od sprzęgieł



                              tam jest napisane że producent sprzęgieł jednokierunkowych INA jest największym na świecie i na pewno nie oni są w błędzie
                              L&K

                              Komentarz

                              • Polon
                                Rider
                                • 2010
                                • 315

                                #16
                                Zamieszczone przez czesiu1929
                                Świetny artykuł. Dokładnie wyjaśnia dlaczego jednokierunkowe sprzęgło alternatora jest potrzebne i to nie tylko w silnikach diesla z dwumasą, gdzie jego obecność jest wręcz niezbędna. Wymieniajmy to sprzęgło co 100.000 km jak zaleca producent, wraz z łożyskami i szczotkami alternatora, a nie będzie problemów na trasie.
                                Pozdrawiam

                                Komentarz

                                • Stomil
                                  Classic
                                  • 2011
                                  • 24

                                  #17
                                  Czesiu, wychwytuj ironię. Poczytaj swoje posty. Napisałeś wcześniej, że ma się kręcić w obie strony wg twojego mechanika. Oczywiście, że opis INA jest prawidłowy i tak ma być. Bronisz swoich racji, a raz piszesz że ma się obracać w obie strony, drugi raz, że w jedną. Zdecyduj się człowieku wreszcie. Nie widzisz, że sam sobie zaprzeczasz?

                                  Komentarz

                                  • czesiu1929
                                    Ambiente
                                    • 2009
                                    • 142

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Stomil
                                    Czesiu, wychwytuj ironię. Poczytaj swoje posty. Napisałeś wcześniej, że ma się kręcić w obie strony wg twojego mechanika. Oczywiście, że opis INA jest prawidłowy i tak ma być. Bronisz swoich racji, a raz piszesz że ma się obracać w obie strony, drugi raz, że w jedną. Zdecyduj się człowieku wreszcie. Nie widzisz, że sam sobie zaprzeczasz?
                                    kolego umiesz czytać ze zrozumieniem??? chyba masz z tym kłopot. W każdym moim poście pisałem że ma się obracać w obie strony, w jedną zasprzęgla i kręci wałkiem alternatora a w drugą stronę kręci się same kółko. Pokaż mi w którym miejscu ja napisałem że ma się kręcić w jedną stronę koło ze sprzęgłem, bo ja nie znalazłem w moich postach

                                    [ Dodano: Czw 22 Gru, 11 17:11 ]
                                    jeszcze jedno doprecyzuje bo pisałem wcześniej o samym sprzęgle a miałem na myśli koło ze sprzęgłem, Stomil my przecież piszemy to samo i nie wiem w czym problem
                                    L&K

                                    Komentarz

                                    • robekcool
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2041
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Proponuję zamknąć temat. Nie prowadzi on do konstruktywnych wniosków, lecz jest jedynie słowną przepychanką, która nie zmieni zasady działania w/w elementu. Potęguje się jedynie upór niektórych użytkowników tego zacnego forum.
                                      Z racji zbliżających się Świąt życzę mniej stresu związanego między innymi z bezcelowej gadki o dupie marynie :czerwona:
                                      www.k-mot.pl
                                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                      Autoholowanie.
                                      Robert Kulma

                                      Komentarz

                                      • czesiu1929
                                        Ambiente
                                        • 2009
                                        • 142

                                        #20
                                        Zamieszczone przez robekcool
                                        Proponuję zamknąć temat. Nie prowadzi on do konstruktywnych wniosków, lecz jest jedynie słowną przepychanką, która nie zmieni zasady działania w/w elementu. Potęguje się jedynie upór niektórych użytkowników tego zacnego forum.
                                        Z racji zbliżających się Świąt życzę mniej stresu związanego między innymi z bezcelowej gadki o dupie marynie :czerwona:
                                        Zgadzam się, masz rację, to bez sensu. Ja również życzę zdrowych wesołych Świąt, żeby nasze Octavki jak najmniej się psuły
                                        pozdrawiam
                                        L&K

                                        Komentarz

                                        • Stomil
                                          Classic
                                          • 2011
                                          • 24

                                          #21
                                          Amen. Pozdrawiam i również wszystkim Wesołych i przede wszystkim zdrowych Świąt.

                                          Komentarz

                                          Pracuję...