Pochylenie karoseri O2 FL w trakcie jazdy.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tomekbiala
    Classic
    • 2011
    • 27

    Pochylenie karoseri O2 FL w trakcie jazdy.

    Iwan89, pewnie tłumik środkowy gdzieś pękł (skoro nagle stało się głośno), albo jakaś korozja zrobiła dziurkę. Musisz wjechać na kanał, odpalić auto i będziesz widział gdzie puszcza. Dziurkę można zaspawać (wyjdzie taniej), albo wymienić na nowy :wink:
  • Rekin Chlebojad
    Rider
    • 2010
    • 474

    #2
    Pochylenie karoseri O2 FL w trakcie jazdy.

    Witam, temat sciagania u mnie w aucie został praktycznie opanowany (miałem mały z tym problem), natomiast chodzi mi o sprawe pochylenia karoseri np: w trakcie jazdy na wprost, rozumiem że "wszystkie" drogi sa pochylone w prawo (zazwyczaj) ale czy to moze byc powodem mojego problemu, jadac samemu zauważam lekkie przechylenie samochodu w prawo tzn: patrzac na cała płaszczyzne deski rozdzielczej jest lekko pochylona w prawo, jadac juz z pasażerem obok z przodu (wazacym nie wiecej niz 70-75 kg) juz to pochylenie sie nasila, oczywiscie wykluczam tutaj koleiny czy widoczne dosłownie gołym okiem pochylenie drogi (gdzie czasem to aż widac ze takowe jest). Co może byc powodem?? Dodam że auto było w serwisie na bardzo dokladnym sprawdzeniu zawieszenia organoleptycznie (i nie na tzw" odwal sie" ). Sprężyny są całe, mam pakiet na bezdroża i TERAZ aktualnie załozone na zime wyższe opony 195/65 r15 , cisnienie przod 2.4 tył 2.3 tak jak zaleca producent do zimowek. Jaki element może za takie zachowanie odpowiadac?? czy moze ktos juz na to zwrocił uwage kiedys? Nie pamietam abym w swoim życiu miał taki problem w samochodzie, a miewałem juz auto z dużo wyższym zawieszeniem niż O2FL z pakietem na złe drogi. Jakies pomysły?? Starałem sie rowniez wielokrotnie mierzyc odległosc od srodka ośi koła do rantu błotnika i roznica około 5 mm wskazuje że to własnie lewa strona jest lekko niżej od prawej. Zawsze wydawało mi sie że auto powinno zawieszeniem jakos dopasowac karoserie do pochyłości, nie sprawdzałem jeszcze tego w Octavi (innej) ale np: u szwagra w nowym Oplu Astra Kombi (28 tyś km) nic takiego nie ma.

    Prosze o porady albo sugestie, dla mnie to spory problem bo jakos nie zauważyłem tego po założeniu pierwszy raz opon zimowych do mojego auta w zeszłym roku, przy przebiegu około 6 tyś km. Teraz aktualnie ma koło 45 tyś. I żadnej dziury, kraweznika czy uskoku niezaliczyłem.
    [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Masz pakiet na bezdroza z tego co kojarze, wiec auto jest sztywniejsze, wiec tam nie ma co nadrabiac zawieszenie, bo to nie fotel bujany. Odczuwam, ze na sile chcesz uzdrowic dobry samochod.


      Mozesz wymienic amortyzatory, sprezyny, laczniki stabilizatora, same dwa stabilizatory, moze mocowania wahaczy - wylozyc na to okolo 6 tys zl (720zl amor przod/szt, 330zl amor tyl/szt nie wiem ile sprezyna do tego) i dalej miec tak samo, albo sie uzdrowi na jakis czas. Ja bym nie mial czasu na zwracanie uwagi na takie glupoty.
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • Psycho Dad
        Rider
        • 2009
        • 629

        #4
        stary spadki na drodze to 1-2%

        ja bardziej stawiam że jedna strona jest bardzie wybita od dziur i kolein które tworzą się częściej po prawej stronie jezdni.Jaki masz przebieg ?
        Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

        Komentarz

        • Rekin Chlebojad
          Rider
          • 2010
          • 474

          #5
          Psycho Dad, tak jak napisałem koło 45 tyś km.
          Tylko cos istotnego czego nie napisałem bo czekałem na jakies sugestie dotyczace "usterki" będac w ASO, auto trafiło na serwis do dobrego mechanika, gdzie pewne czesci zawieszenia zostały poluzowane , min takiekie jak "sztyca" kolumny co wchodzi do zwrotnicy, i własnie po prawej stronie z tego co mechanik mówił wpadło mu dosłownie kawałek kolumny jeszcze do zwrotnicy (ale dosłownie kawałeczek) i własnie po tym zdażeniu wrazenie pochyłosci auta jest jeszcze wieksze niz przed, chodz dziwne jest że wysokosc samochodu ani mm sie nie zmieniła, a przecierz sprezyna jest na stałe umieszczona w kolumnie i chodz by wyjąc całego Mc.Persona ze zwrotnicy to sprezyna i tak sie nie ruszy, jestem pewien na sto procent że wczesniej takiego wrazenia nie miałem mimo wszytsko że auto ma pakiet na złe drogi. Samemu to jakos w miare sie jedzie ale jakos bardzo czuły sie zrobił na jakis cieżar po prawej stronie.Dodam że sruby były luzowane po obu stronach rownomiernie, nic nie zostało ominiete, przod i tył, potem skrecone. Nie mam pojecia co zrobic.

          Nawet jesli przejade sie autem demonstracyjnym to i tak to nic nie zmieni te auta maja MAX pare tys km, gdzie zawieszenie jest jeszcze sztywne nie spasowane itd.
          [scroll:d077aef450]Moja Czesia 1.6 TDI CR DSG---SPRZEDANA------> Jest Lexus CT200h [/scroll:d077aef450]

          Komentarz

          Pracuję...