moze byc pare przyczyn takiego zachowania najlepiej jak bys nagrał porany rozruch z tym terkotaniem to szybciej da rade zdiagnozowac problem .osobiscie stawiał bym na hydropopychacze a co do palenia to czujnik temp. swiece ,pompa paliwa
moze byc pare przyczyn takiego zachowania najlepiej jak bys nagrał porany rozruch z tym terkotaniem to szybciej da rade zdiagnozowac problem .osobiscie stawiał bym na hydropopychacze a co do palenia to czujnik temp. swiece ,pompa paliwa
Jak będe miał czas to nagram filmik.
Świece wymieniane w ASO w maju zeszłego roku.
Jak sprawdzić poprawne działanie tego czujnika oraz pompy? Której pompy, bo z tego co wiem są dwie
A co do tych hydropopychaczy czy to nie jest coś w rodzaju zaworków czy coś takiego? Pamiętam x lat temu, miałem podobne tyrkanie i znajomy powiedział ze jakieś zaworki (nie pamietam poprawnej nazwy) się nie domykają? czy coś i po wymianie oleju przestanie, no i wtedy przestało.
swiece moza wykluczyc a jak z przewodami WN ,czujnik mozna sprawdzic kompem rano przed odpaleniem czy komp widzi temp. zblirzona do temp powietrza .a drugi sposób to zmierzyc opornosc tez rano przed odpaleniem i poruwnac z watosciami z tabeli .pompe paliwa sprawdzasz podłonczajac manometr w układ paliwowy i mierzac cisnienie. co do hydropopychaczy tak oboje mowimy o tym samym .tylko ty wymieniłes nie dawno wymieniałes olej no chyba ze masz juz nalatane na nim ok 15 tys . wymiana oleju to jest rozwiazanie chwilowe . jesli po nocy ci klepie popychaczmi to raczej sa do wymiany bo nie sa w stanie utrzymac oleju przez noc i sie oprurzniaja
A więc tak:
Kable WN(beru) wraz z kopułka i palcem(bosch) na nowe wymieniane razem z olejem.
Akumulator wymieniany nie dawno w to albo zeszłe lato, aku marki Centra.
Co do pomysłu z pompą i czujnikiem to jak znajdę czas to sprawdzę.
Witam,
jestem posiadaczek Skody Octavii O1 z 2001 roku z silnikiem AEE 1.6.
Problem tkwi w dziwnym dla mnie zapalaniu. Od pewnego czasu auto nie pali od razu tylko po 3-4 obrocie.
Nie wiem czy to coś wspólnego z tym, ale silnik też tak dziwnie tyrka na wolnych obrotach, jest to taki rytmiczny dźwięk.
Obie te rzeczy zaobserwowałem na zimnym silniku.
Czy ktoś wie dlaczego tak się dzieje i jak usunąć te problemy?
Jeśli jest ważne to olej wraz z wszystkimi filtrami był zmieniany ok. 4 miesiące temu na Castrol Magnatec 5W40, przebieg auta ok. 105tyś
Może czas wymienić rozrząd? Takie "tyrkanie" może być objawem naderwanego paska rozrządu. Jak silnik się zagrzeje i olej zrobi się mniej lepki to maleją opory obracania rozrządem i efekt akustyczny też maleje.
Jesli popychacze zaczynaja tykac przy temperaturach rzedu -10 i tykaja do momentu rozgrzania oleju jest to grozne? Czytalem rozne opinie np ze ten typ tak ma (aee) albo ze przy tej temperaturze starsze silniki maja prawo pocykac, albo ze jak cyka to oznaka ze czas przejsc na gestszy olej? Ile w tym prawdy? Jest to 2 samochod w rodzinie dlatego w zimie stoji w garazu a jak jest cieplej problem znika.
Komentarz