[ Dodano: Czw 23 Sie, 12 18:14 ]
Dla zainteresowanych 8 września w Malborku odbędzie się po raz kolejny Open Air Day 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego. Zapraszam!!!
witam jak w temacie, kiedy rano zapalam samochód ociera pasek rozrządu dopóki nie zagrzeje się trochę silnik. Potem przestaje. Czy ktoś spotkał się z tą usterką- jakie jest rozwiązanie problemu?
mam to samo pojawilo sie zeszlej zimy i myslalem ze przez pogode temp, ale w lecie tez bylo lekko slyszalne, teraz znowu mocno szumi na zimnym silniku. Nie wiem czy to pasek czy rolka, ale nie specjalnie sie tym przejmuje, rozrzad w najblizszym czasie i tak zamierzam zrobic, a pozatym czesto sie z tym spotykam w TDI.
dźwięk sie pojawił jak zbliżała się wymiana rorządu
moze tak, ale powiem Ci ciekawostke, ze w firmowym DCI szum pojawil sie na zimnym silniku dokladnie po wymianie rozrzadu, wiec chyba nie ma reguly
No i u mnie mechanik ogladal pasek i rolki przy okazji wymiany amortyzatorka napinacza i wygladalo ok. Nie mowie oczywiscie ze tak byc nie moze, dlatego mysle o wymianie :diabelski_usmiech
W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
Babka utonęła do góry kudłatką.
Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!
Jestem w temacie, najczęściej tak jak koledzy napisali jest to słaby jakościowo pasek lub rolka szumi.
Ja miałem przygodę w O1 komplet wymieniany w ASO Skody na ich oryginalnych częściach.
Po 50 tyś. wystąpiły piski, jeździłem z tym jeszcze ok. 5 tyś. oczywiście zgłosiłem na gwarancji ale Skoda się wypieła ... Ostatnio było trochę czasu rozebraliśmy całość i okazało się, że stan paska i pompy był agonalny. Strach było dalej na tym jeździć, polecam zdjąć obudowę i zobaczyć jak to u Ciebie wygląda.
lesiu
wykonałem rano test tych szumów. ściągnąłem obudowe paska rozrzadu i zapaliłem samochód. wziąłem butelke wody i polałem najpierw po pasku wieloklinowym i nic to nie dało a póżniej po pasku rozrządu i ocieranie ustąpiło.
dowiedziałem sie,że czyszczą pasek rozrzadu i ocieranie ustępuje lub wymiana paska na nowy. ciekawi mnie czy ktoś też ten problem przerabiał i jak to naprawił.
Dołączam się do zainteresowanych tematem - niedawno nabyłem drogą kupna ASV i wg KS (potwierdzone w ASO) rozrząd (na oryginalnych częściach) jest po 45 tys. km, a na zimnym potrafił być słyszalny. Odrobina smaru grafitowego na pasku rozrządu chwilowo rozwiązała sprawę, ale wydaje mi się, że niedługo znów przyjdzie mi się borykać z problemem.
Dodam, że rolki nie szumią/szumiały - chodziło wyłącznie o odgłos "ćwierkania".
Natomiast żyję w przekonaniu, że polewanie czymkolwiek paska rozrządu to raczej kiepski pomysł. Przekonanie wyniosłem - o ile dobrze pamiętam - z forum leosia, ale mechanikiem nie jestem...
Dołączam się do zainteresowanych tematem - niedawno nabyłem drogą kupna ASV i wg KS (potwierdzone w ASO) rozrząd (na oryginalnych częściach) jest po 45 tys. km, a na zimnym potrafił być słyszalny. Odrobina smaru grafitowego na pasku rozrządu chwilowo rozwiązała sprawę, ale wydaje mi się, że niedługo znów przyjdzie mi się borykać z problemem.
Dodam, że rolki nie szumią/szumiały - chodziło wyłącznie o odgłos "ćwierkania".
Natomiast żyję w przekonaniu, że polewanie czymkolwiek paska rozrządu to raczej kiepski pomysł. Przekonanie wyniosłem - o ile dobrze pamiętam - z forum leosia, ale mechanikiem nie jestem...
Jeszcze bardziej kiepski pomysł to smarowanie paska rozrządu.
Nie wiesz czy pasek masz odporny na działanie tłuszczy (nie każda guma jest olejoodporna) poza tym pasek może łatwiej przeskoczyć ponieważ ma większy poślizg na ząbkach które do tej pory nie były nasmarowane.
Wiem. Niestety o całej operacji zostałem poinformowany post factum :evil: Mechanik mocno zaufany, bo od lat serwisuje samochody w rodzinie, z dużym powodzeniem jak do tej pory. Na zgłoszone wątpliwości związane ze smarowaniem odparł, że była to minimalna ilość smaru i ogólnie smarować się nie powinno... Wyglądało na to, że był świadom tego co robi... Na razie jeździ i nie ćwierka
Witam .
Koledzy mam problem odnośnie właśnie takich dziwnych odgłosów, mianowicie moja Octavka 1.9 TDI 2005 r jest po wymianie paska rozrządu jakieś 10 000 km temu. Teraz podczas zimniejszych dni i chwili kiedy rano odpalam auto włączam nawiwy wewnątrz samochodu to kiedy stoje przed autem słychać takie dziwne odgłosy jakby gdzie może koło paska alternatora, taki jakby uderzanie metal o metal , gdy wyłącze nawiewy dzwięk ustaje , bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
Witam .
Koledzy mam problem odnośnie właśnie takich dziwnych odgłosów, mianowicie moja Octavka 1.9 TDI 2005 r jest po wymianie paska rozrządu jakieś 10 000 km temu. Teraz podczas zimniejszych dni i chwili kiedy rano odpalam auto włączam nawiwy wewnątrz samochodu to kiedy stoje przed autem słychać takie dziwne odgłosy jakby gdzie może koło paska alternatora, taki jakby uderzanie metal o metal , gdy wyłącze nawiewy dzwięk ustaje , bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
Witam .
Koledzy mam problem odnośnie właśnie takich dziwnych odgłosów, mianowicie moja Octavka 1.9 TDI 2005 r jest po wymianie paska rozrządu jakieś 10 000 km temu. Teraz podczas zimniejszych dni i chwili kiedy rano odpalam auto włączam nawiwy wewnątrz samochodu to kiedy stoje przed autem słychać takie dziwne odgłosy jakby gdzie może koło paska alternatora, taki jakby uderzanie metal o metal , gdy wyłącze nawiewy dzwięk ustaje , bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
Sprzęgło alternatora do wymiany.
Albo woda w płynie hamulcowym :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech
Sytuacja powtarza się tylko i wyłącznie wtedy gdy nawiewy są włączone nie ma znaczenia na jaką szybkość, jeżeli wyłącze nawiewy problem automatycznie znika.
Sytuacja powtarza się tylko i wyłącznie wtedy gdy nawiewy są włączone nie ma znaczenia na jaką szybkość, jeżeli wyłącze nawiewy problem automatycznie znika.
Dla znalezienia przyczyny proponuję najpierw zrzucić pasek wielorowkowy napędzający alternator, aby wyeliminować odgłosy sprzęgła alternatora i napinacza paska. Najłatwiej jest zrobić to od dołu silnika - kluczem odciągnąć naprężacz i zdjąć pasek.
temat ogólnie znany w ASV i u mnie występował dwa razy. Za każdym razem diagnoza jedna to rolka.... u mnie hałas pojawił się po 60 tys przebiegu od wymiany paska... po wymianie paska okazywało sięże paskek ma się dobrze natomiast na rolce osadza sie jakaś guma która szumi ....
Ja to przerabiałem rok temu w zimę rozrząd wymieniony w ASO przebieg 50tyś. w dwóch rolkach padły łożyska nawet się zastanawiałem czy wymienili ale po datach na nich wyglądało że tak.
Ja u siebie wymieniam rozrząd co 60000 km i zawsze sprawdzam te zdemontowane jak wyglądają po takim przebiegu. W czasie pracy nic nie świszczało ale po demontażu te dwie mała rolki prowadzące były najbardziej zużyte. Szczególne w tej u samej góry przy obracaniu ręką było słychać że łożysko już swoje przepracowało. Rolki niby dobrej firmy SKF i INA ale jednak trzeba tam czasami zaglądać.
[ Dodano: Nie 08 Sty, 12 12:27 ] Pablowsky, jak nie chcesz zdejmować odrazu paska to sprawdź jeszcze czy jak wyłączysz wentylator a włączysz ogrzewanie tylnej szyby i światła (inne odbiorniki prądu) to czy ten odgłos będzie słychać. Jeżeli nie to dłub przy wentylatorze a jak będzie dalej słychać to zdejmuj pasek i walcz z rolkami i alternatorem.
Komentarz