[O1] ocieranie paska rozrzadu przy odpaleniu rano

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • czohraczek
    Classic
    • 2013
    • 4

    [O1] ocieranie paska rozrzadu przy odpaleniu rano

    Zamieszczone przez looker
    To kim jestem ?
    looker, OCPkiem :szeroki_usmiech

    [ Dodano: Czw 23 Sie, 12 18:14 ]
    Dla zainteresowanych 8 września w Malborku odbędzie się po raz kolejny Open Air Day 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego. Zapraszam!!!
  • denio03
    Classic
    • 2011
    • 12

    #2
    [O1] ocieranie paska rozrzadu przy odpaleniu rano

    witam jak w temacie, kiedy rano zapalam samochód ociera pasek rozrządu dopóki nie zagrzeje się trochę silnik. Potem przestaje. Czy ktoś spotkał się z tą usterką- jakie jest rozwiązanie problemu?

    pozdr denio
    Octavia Collection

    Komentarz


    • #3
      mam to samo pojawilo sie zeszlej zimy i myslalem ze przez pogode temp, ale w lecie tez bylo lekko slyszalne, teraz znowu mocno szumi na zimnym silniku. Nie wiem czy to pasek czy rolka, ale nie specjalnie sie tym przejmuje, rozrzad w najblizszym czasie i tak zamierzam zrobic, a pozatym czesto sie z tym spotykam w TDI.

      Komentarz

      • tomaszwrc
        Rider
        • 2010
        • 373
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AHF 1.9 TDI VP 110 KM
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        #4
        Na 100% pasek rozrządu. Miałem to samo, generalnie dźwięk sie pojawił jak zbliżała się wymiana rorządu. Po niej oczywiście cisza jak makiem zasiał.

        Komentarz


        • #5
          Zamieszczone przez tomaszwrc
          dźwięk sie pojawił jak zbliżała się wymiana rorządu
          moze tak, ale powiem Ci ciekawostke, ze w firmowym DCI szum pojawil sie na zimnym silniku dokladnie po wymianie rozrzadu, wiec chyba nie ma reguly
          No i u mnie mechanik ogladal pasek i rolki przy okazji wymiany amortyzatorka napinacza i wygladalo ok. Nie mowie oczywiscie ze tak byc nie moze, dlatego mysle o wymianie :diabelski_usmiech

          Komentarz

          • lesiu
            Ambiente
            • 2007
            • 149

            #6
            denio03, jesteś pewien że to pasek rozrządu? A może te dźwięki pochodzą od paska PK albo jego rolek.
            lesiu

            Komentarz

            • hermioli1
              Rider
              • 2009
              • 322

              #7
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=28516 Poczytaj mój temat. Jeśli to ten sam dzwięk to szybko do doktora..
              W zalewie Wiślanym pływał dziadek z babką,
              Babka utonęła do góry kudłatką.
              Oj nie żal mi babki jak tej jej kudłatki,
              Bo bym sobie uszył pomponik do czapki!!!

              Komentarz

              • phrix
                L&K
                • 2007
                • 1000
                • Audi
                • AGR 1.9 TDI VP 90 KM
                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                Jestem w temacie, najczęściej tak jak koledzy napisali jest to słaby jakościowo pasek lub rolka szumi.

                Ja miałem przygodę w O1 komplet wymieniany w ASO Skody na ich oryginalnych częściach.
                Po 50 tyś. wystąpiły piski, jeździłem z tym jeszcze ok. 5 tyś. oczywiście zgłosiłem na gwarancji ale Skoda się wypieła ... Ostatnio było trochę czasu rozebraliśmy całość i okazało się, że stan paska i pompy był agonalny. Strach było dalej na tym jeździć, polecam zdjąć obudowę i zobaczyć jak to u Ciebie wygląda.
                Szlifierki taśmowe, nożyce do złomu, kruszarki | W stajni : karawan O2 FL 1.9 TDI, A3 Sportback 1.6 MPI

                _

                Komentarz

                • denio03
                  Classic
                  • 2011
                  • 12

                  #9
                  lesiu
                  wykonałem rano test tych szumów. ściągnąłem obudowe paska rozrzadu i zapaliłem samochód. wziąłem butelke wody i polałem najpierw po pasku wieloklinowym i nic to nie dało a póżniej po pasku rozrządu i ocieranie ustąpiło.
                  dowiedziałem sie,że czyszczą pasek rozrzadu i ocieranie ustępuje lub wymiana paska na nowy. ciekawi mnie czy ktoś też ten problem przerabiał i jak to naprawił.
                  Octavia Collection

                  Komentarz

                  • Merodah
                    Classic
                    • 2010
                    • 3

                    #10
                    Dołączam się do zainteresowanych tematem - niedawno nabyłem drogą kupna ASV i wg KS (potwierdzone w ASO) rozrząd (na oryginalnych częściach) jest po 45 tys. km, a na zimnym potrafił być słyszalny. Odrobina smaru grafitowego na pasku rozrządu chwilowo rozwiązała sprawę, ale wydaje mi się, że niedługo znów przyjdzie mi się borykać z problemem.
                    Dodam, że rolki nie szumią/szumiały - chodziło wyłącznie o odgłos "ćwierkania".

                    Natomiast żyję w przekonaniu, że polewanie czymkolwiek paska rozrządu to raczej kiepski pomysł. Przekonanie wyniosłem - o ile dobrze pamiętam - z forum leosia, ale mechanikiem nie jestem...
                    zeSkodziałem

                    Komentarz

                    • kazik4x4
                      RS
                      • 2008
                      • 2728

                      #11
                      Zamieszczone przez Merodah
                      Dołączam się do zainteresowanych tematem - niedawno nabyłem drogą kupna ASV i wg KS (potwierdzone w ASO) rozrząd (na oryginalnych częściach) jest po 45 tys. km, a na zimnym potrafił być słyszalny. Odrobina smaru grafitowego na pasku rozrządu chwilowo rozwiązała sprawę, ale wydaje mi się, że niedługo znów przyjdzie mi się borykać z problemem.
                      Dodam, że rolki nie szumią/szumiały - chodziło wyłącznie o odgłos "ćwierkania".

                      Natomiast żyję w przekonaniu, że polewanie czymkolwiek paska rozrządu to raczej kiepski pomysł. Przekonanie wyniosłem - o ile dobrze pamiętam - z forum leosia, ale mechanikiem nie jestem...
                      Jeszcze bardziej kiepski pomysł to smarowanie paska rozrządu.
                      Nie wiesz czy pasek masz odporny na działanie tłuszczy (nie każda guma jest olejoodporna) poza tym pasek może łatwiej przeskoczyć ponieważ ma większy poślizg na ząbkach które do tej pory nie były nasmarowane.

                      Komentarz

                      • Merodah
                        Classic
                        • 2010
                        • 3

                        #12
                        Wiem. Niestety o całej operacji zostałem poinformowany post factum :evil: Mechanik mocno zaufany, bo od lat serwisuje samochody w rodzinie, z dużym powodzeniem jak do tej pory. Na zgłoszone wątpliwości związane ze smarowaniem odparł, że była to minimalna ilość smaru i ogólnie smarować się nie powinno... Wyglądało na to, że był świadom tego co robi... Na razie jeździ i nie ćwierka
                        zeSkodziałem

                        Komentarz

                        • Pablowsky
                          Classic
                          • 2010
                          • 11

                          #13
                          Witam .
                          Koledzy mam problem odnośnie właśnie takich dziwnych odgłosów, mianowicie moja Octavka 1.9 TDI 2005 r jest po wymianie paska rozrządu jakieś 10 000 km temu. Teraz podczas zimniejszych dni i chwili kiedy rano odpalam auto włączam nawiwy wewnątrz samochodu to kiedy stoje przed autem słychać takie dziwne odgłosy jakby gdzie może koło paska alternatora, taki jakby uderzanie metal o metal , gdy wyłącze nawiewy dzwięk ustaje , bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.

                          Komentarz

                          • Polon
                            Rider
                            • 2010
                            • 315

                            #14
                            Zamieszczone przez Pablowsky
                            Witam .
                            Koledzy mam problem odnośnie właśnie takich dziwnych odgłosów, mianowicie moja Octavka 1.9 TDI 2005 r jest po wymianie paska rozrządu jakieś 10 000 km temu. Teraz podczas zimniejszych dni i chwili kiedy rano odpalam auto włączam nawiwy wewnątrz samochodu to kiedy stoje przed autem słychać takie dziwne odgłosy jakby gdzie może koło paska alternatora, taki jakby uderzanie metal o metal , gdy wyłącze nawiewy dzwięk ustaje , bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
                            Sprzęgło alternatora do wymiany.
                            Pozdrawiam

                            Komentarz

                            • kazik4x4
                              RS
                              • 2008
                              • 2728

                              #15
                              Zamieszczone przez Polon
                              Zamieszczone przez Pablowsky
                              Witam .
                              Koledzy mam problem odnośnie właśnie takich dziwnych odgłosów, mianowicie moja Octavka 1.9 TDI 2005 r jest po wymianie paska rozrządu jakieś 10 000 km temu. Teraz podczas zimniejszych dni i chwili kiedy rano odpalam auto włączam nawiwy wewnątrz samochodu to kiedy stoje przed autem słychać takie dziwne odgłosy jakby gdzie może koło paska alternatora, taki jakby uderzanie metal o metal , gdy wyłącze nawiewy dzwięk ustaje , bardzo proszę o pomoc w tej sprawie.
                              Sprzęgło alternatora do wymiany.
                              Albo woda w płynie hamulcowym :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech

                              Komentarz

                              • tomikt
                                Rider
                                • 2007
                                • 391

                                #16
                                Kod:
                                gdy wyłącze nawiewy dzwięk ustaje
                                a nie dmuchawa po prostu???
                                ech...
                                TomikT

                                Komentarz

                                • Pablowsky
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 11

                                  #17
                                  Sytuacja powtarza się tylko i wyłącznie wtedy gdy nawiewy są włączone nie ma znaczenia na jaką szybkość, jeżeli wyłącze nawiewy problem automatycznie znika.

                                  Komentarz

                                  • Polon
                                    Rider
                                    • 2010
                                    • 315

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Pablowsky
                                    Sytuacja powtarza się tylko i wyłącznie wtedy gdy nawiewy są włączone nie ma znaczenia na jaką szybkość, jeżeli wyłącze nawiewy problem automatycznie znika.
                                    Dla znalezienia przyczyny proponuję najpierw zrzucić pasek wielorowkowy napędzający alternator, aby wyeliminować odgłosy sprzęgła alternatora i napinacza paska. Najłatwiej jest zrobić to od dołu silnika - kluczem odciągnąć naprężacz i zdjąć pasek.
                                    Pozdrawiam

                                    Komentarz

                                    • Pablowsky
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 11

                                      #19
                                      Chyba faktycznie to będzie jedyne rozwiązanie.

                                      Komentarz

                                      • wasyl
                                        L&K
                                        • 2005
                                        • 1084

                                        #20
                                        temat ogólnie znany w ASV i u mnie występował dwa razy. Za każdym razem diagnoza jedna to rolka.... u mnie hałas pojawił się po 60 tys przebiegu od wymiany paska... po wymianie paska okazywało sięże paskek ma się dobrze natomiast na rolce osadza sie jakaś guma która szumi ....
                                        ASV + Aligator MT K-ce 150 KM 320Nm
                                        www.wasilewski-foto.pl
                                        KIA 2,2 d (245KM i 523Nm)

                                        Komentarz

                                        • Dareckif
                                          Drive
                                          • 2008
                                          • 93

                                          #21
                                          Ja to przerabiałem rok temu w zimę rozrząd wymieniony w ASO przebieg 50tyś. w dwóch rolkach padły łożyska nawet się zastanawiałem czy wymienili ale po datach na nich wyglądało że tak.

                                          Komentarz

                                          • lesiu
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 149

                                            #22
                                            Ja u siebie wymieniam rozrząd co 60000 km i zawsze sprawdzam te zdemontowane jak wyglądają po takim przebiegu. W czasie pracy nic nie świszczało ale po demontażu te dwie mała rolki prowadzące były najbardziej zużyte. Szczególne w tej u samej góry przy obracaniu ręką było słychać że łożysko już swoje przepracowało. Rolki niby dobrej firmy SKF i INA ale jednak trzeba tam czasami zaglądać.

                                            [ Dodano: Nie 08 Sty, 12 12:27 ]
                                            Pablowsky, jak nie chcesz zdejmować odrazu paska to sprawdź jeszcze czy jak wyłączysz wentylator a włączysz ogrzewanie tylnej szyby i światła (inne odbiorniki prądu) to czy ten odgłos będzie słychać. Jeżeli nie to dłub przy wentylatorze a jak będzie dalej słychać to zdejmuj pasek i walcz z rolkami i alternatorem.
                                            lesiu

                                            Komentarz

                                            Pracuję...