Zamieszczone przez zsolpyw
Co do mniejszej ilości SAPS to jest ona podyktowana ochroną katalizatora. Jednak wiąże się to z niższym TBN. Powód jest taki, że siarka i fosfor negatywnie wpływają na pracę katalizatorów i w zbyt dużej ilości mogą je "zapchać", uszkodzić. Popioły siarczanowe są przyczyną zatykania się filtrów cząstek stałych w DPF-ie w dieslu.
Niska zawartość popiołu obniża nagromadzanie się cząstek stałych w filtrach DPF i sprzyja wydłużeniu okresów pomiędzy konserwacjami.
Technologia średniej/niskiej zawartości SAPS zmniejsza szkodliwe oddziaływanie i degradację katalizatorów oraz wydłuża żywotność i zapewnia
stabilność termooksydacyjną, zmniejsza tworzenie się osadów i szlamów oraz sprzyja wydłużeniu żywotności oleju.
Tym samym własności te sprzyjają też wydłużeniu żywotności samego silnika (stabilność termiczna i oksydacyjna).
Technologia średniej/niskiej zawartości SAPS zmniejsza możliwość zatrucia katalizatorów w silnikach z zapłonem iskrowym i przyczynia się do redukcji
osadów cząstek stałych na filtrach DPF w silnikach diesla. Dodatkowo udoskonalone własności tarciowe sprzyjają mniejszemu zużyciu paliwa.
Oleje spełniające normę EURO IV i V, "LowSAPS" (VW 504.00, VW 507.00) wykonane w technologii o niskiej zawartości Siarki, Fosforu i Popiołów siarczanowych, zgodnie z systemami oczyszczania spalin, stosowane w silnikach wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF, wymagających olejów charakteryzują się najniższymi limitami SAPS i mogą być używane tylko w niektórych modelach silników!!! (tj. przystosowanych do tego typu olejów).
[ Dodano: Nie 26 Sie, 12 13:10 ]
Zamieszczone przez zsolpyw
Komentarz