Chciałem prosić o opinię na temat mojego silnika i jego głowicy. Objawy są następujące:
- silnik zimny pali dobrze i za pierwszym razem, na zimnym silniku obroty lekko podwyższone, po jakichś 2 min się wyrównują i silnik chodzi równo,
- po zagrzaniu silnik wibruje na wolnych obrotach
- przy podwyższaniu obrotów wibracji silnika brak
- wibracje na wolnych obr. występują zarówno na benzynie jak i lpg
- spadku mocy nie zauważam (ostatnio jechałem w pełni załadowanym samochodem 1000 km i na autostradzie samochód bezproblemowo przyspieszał nawet do 180 kmh)
- ostatnio odwiedziłem mojego mechanika, ten zmierzył kompresję i stwierdził, że na trzecim cylindrze kompresja jest bardzo niska (ok. 1,5 bar) na pozostałych cylindrach kompresja ok. 7-8 bar, przy podwyższonych obrotach kompresja na trzecim cylindrze się nieco wyrównuje, dlatego wg mechanika brak spadku mocy
- diagnoza wg mechanika: ściągać głowice, oddać do sprawdzenia i prawdopodobnie regeneracji, możliwe wypalone gniazda zaworowe, do czego mógł się przysłużyć lpg,
- przebieg samochodu to 296 tyś km z czego ok. 150 tyś na lpg
Teraz pytanie do was czy zgadzacie się z opinią mojego mechaniora czy macie może jakieś inne pomysły?
jesli masz kompresie na 3 cylindrach po miedzy 7-8 i na jednym jescze mniej to głowica na bank do zdiecia i do roboty bo 7 do jest dolna granica dla tego silnika .jest jeszcze opcia ze pierscienie tez juz puszczaja .oleju ci nie pali?
Dzięki za odpowiedzi. A orientujesz się może jakie są szacunkowe koszty regeneracji takiej głowicy, bo nigdy się tym nie interesowałem i nie chcę, żeby ktoś na mojej niewiedzy niepotrzebnie zarobił
cena regeneraci jest zalezna od tego co bedzie do zrobienia przy tej głowicy ale myslie ze nie powino prekroczyc 800pln plus robocizna za demontarz i montarz głowicy
Komentarz