[O2] RS problemy z paleniem pierwszego cylindra

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • zoltax
    Classic
    • 2013
    • 2

    [O2] RS problemy z paleniem pierwszego cylindra

    Maicroft, Tatra, Dzięki za pomoc... uderzę najpierw do bliższego mi geograficznie ASO... jeśli zaczną kręcić to ich skarcę i napiszę do SAP albo raczej VP :P Niech się układają między sobą... Jak to nic nie da to dopiero pojadę do tego gdzie samochód nabyłem...

    Zamieszczone przez Tatra
    394mm +- 10mm od 01.06r
    25mm niżej... czyli ogólnie mogę zakładać sprężyny -30mm i wyjdzie na to samo :P
  • cold_demon
    Classic
    • 2011
    • 31

    #2
    [O2] RS problemy z paleniem pierwszego cylindra

    Witam wszystkich jako nowy użytkownik

    Niecały rok temu kupiliśmy z ojcem Octavie II RS, która daje dużo przyjemności z jazdy ale ostatnio daje też powody do zdenerwowania. Problem polega na tym że po wymianie świec na nowe (dobrane według katalogu NGK) zaczął pojawiać się problem z paleniem pierwszego cylindra i powtórzył się już 3 razy. Pierwszym razem padło podejrzenie na cewkę zapłonową, ale okazało się ze to nie cewka a wina leży po stronie świecy, która została wymieniona na nową, po wymianie świecy wszystko wróciło do normy. Po niedługim czasie temat znowu się powtórzył tradycyjnie podmiana cewki nie pomogła za to stara wyczyszczona świeca po wkręceniu w miejsce niedziałającej zadziałała i chodziła przez dłuższa chwile poczym znowu zniknęła iskra na pierwszym cylindrze, a świeca po wykręceniu jest tradycyjnie okopcona na czarno. Dodam jeszcze, że najczęściej dochodzi do zaniku zapłonu w trakcie powolnej jazdy lub manewrów parkingowych, czasem zdarzy się że zapłon powraca i silnik działa ok.

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      podłanczałes auto pod kompa?
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • cold_demon
        Classic
        • 2011
        • 31

        #4
        Tak podłączałem i za każdym razem jak problem się pojawi jest tylko błąd, że brak zapłonu na pierwszym cylindrze po wymianie świecy na czystą i wykasowaniu błędu na kompie silnik chodzi normalnie

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          swieca jaest tylko okopcona czy tez mokra?
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • cold_demon
            Classic
            • 2011
            • 31

            #6
            z tego co pamiętam to chyba była sucha i lekko pokryta czarnym nalotem

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              czarny nalot raczej wskazuje na problem z wtryskiwaczem. tak jaby lał za długo paliwo
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • cold_demon
                Classic
                • 2011
                • 31

                #8
                No właśnie miałem podejrzenia, co do tego wtryskiwacza, bo czasem jak się przegazuje silnik albo przy redukcji pod górkę lubi dać czarnego dymka z rury (widziałem bo miałem okazje jechać z tyłu w innym aucie). I teraz pytanie co zrobić czy zalać coś w stylu STP do czyszczenia wtryskiwaczy czy zamienić wtryskiwacz z innym cylindrem żeby sprawdzić czy akcja przeniesie się na inny cylinder ? no chyba ze ktoś ma jeszcze jakiś pomysł ?

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  na poczatek mozesz pamienic wtryski miejscami i obserwowac co sie bedzie dziło jesli problem przejdzie na inny cylinder to masz winowajce .co do lania srodków typu STP to uwarzam ze to pomorze jak umarłemu kadzidło ale sprubowac mozna .najprawdopodobniej czeka cie wymiana i tu masz dwie opcie nówka albo urzywka
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • cold_demon
                    Classic
                    • 2011
                    • 31

                    #10
                    No to pewnie trzeba będzie ten wtryskiwacz przełożyć na inny cylinder i obserwować co się będzie działo jak wtryskiwacz to pewnie trzeba będzie się za nowym rozglądać a jak nie to może na allegro cos wyszperam używanego albo po regeneracji w dobrych pieniądzach, co do STP testowałem na moim 6 cylindrowym BMW i nie zaszkodziło a może nawet i pomogło

                    Komentarz

                    • jlupino
                      Rider
                      S_OCP Member
                      • 2006
                      • 362

                      #11
                      Jaki jest przebieg samochodu?
                      Nie wiem jak to jest w 2.0tfsi,ale u mnie jest coś takiego jak moduł wzmocnienia zapłonu.
                      Objawy miałem jak u ciebie,przy wolnej jeździe na niskich obrotach wypadał zapłon,jak zredukowalem to załapał i ciągnął do czerwonego pola,tylko,że u mnie nawet komp. nic nie wskazywał.Cewki wymieniałem,świece też i po kilku dniach znowu to samo.
                      A wystarczyło tylko wyczyścić wspomniany moduł,który u mnie przykręcony jest(dwie śrubki) do obudowy filtra powietrza.To takie ustrojstwo do którego z obu stron są wpięte kostki.
                      Wypiąłem kostki odkręciłem,wyczyściłem benzyną powierzchnie styku i śmiga jak nowa.
                      Jaro

                      Komentarz

                      • cold_demon
                        Classic
                        • 2011
                        • 31

                        #12
                        Przebieg auta to 164000, a co do tego modułu to spróbuje go poszukac o ile występuje w tym silniku.

                        Komentarz

                        • jlupino
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 362

                          #13
                          U mnie problem wystąpił przy niecałych 160kkm.
                          Tak więc jezeli tylko to masz,to może to być to.
                          Może też coś o tym być na forum passata,bo ja właśnie tam znalazłem.
                          Jaro

                          Komentarz

                          • cold_demon
                            Classic
                            • 2011
                            • 31

                            #14
                            ok w czwartek jade do znajomego mechanika na podmiane wtrysku to przy okazji poszukamy tego modułu.

                            Komentarz

                            • tomek
                              L&K
                              • 2005
                              • 1078

                              #15
                              ten moduł był w AGU do 2000 roku. Po lifcie już nie występuje. Na wejściu ma "prąd" i cztery sygnały z komputera, a na wyjściu cztery "prądy" które idą bezpośrednio do cewek. Po lifcie zmienili ten mechanizm i ten "wzmacniacz" jest zinegrowany z cewkami.
                              Z tego też powodu w AGU nie ma syndromu padających cewek, o którym zwykło się mówić w przypadku 1.8T - te padają w nowszych wersjach 1.8T, a w AGU wystarczy przeczyścić tą kostkę na filtrze. Ja też to w swoim AGU robiłem , a dzięki baranom z serwisu byłem uboższy o ładnych kilka stówek, oraz cewkę z fajką, która jeździła do końca w bagażniku nieużywana.

                              Dodatkowo, objawy są inne. Tutaj kolega opisuje, że czyszczenie świec pomaga. W problemie AGU świece nie mają znaczenia, a "przerywanie" występuje losowo, początkowo gubi pojedyńcze zapłony, a z czasem przestaje chodzić na jednym cylindrze na dłuższą chwilę. Sygnał nie słabnie, ale jest gubiony całkowicie i czyszczenie świec nie pomaga w AGU.

                              Ja bym też przełożył na próbę wtryskiwacz na inny cylinder.
                              O2FL RS | S2 | F2

                              Komentarz

                              • ziutsane
                                RS
                                • 2007
                                • 2376

                                #16
                                chozi o to?
                                U nie trochę uwalone :/ chyba mam przyczynę moich problemów w AGU?
                                Czyścić te blaszki? kleją się jak...
                                Radio: C90r+XDP210EQ
                                Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                Wzm:XES M1+FP 1.800
                                Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                Komentarz

                                • tomek
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1078

                                  #17
                                  ziutsane, z tego co pamiętam to dokładnie to.Jjeszcze powiedz, że jedna kostka ma 4 a druga 5 żył

                                  kiedyś - pare lat temu - jak miałem z tym problem, to znalazłem na forum, chyba audi, jak to coś testować z bateryjką i żaróweczką. Ja przeczyściłem styki i problemy przerywania na jednym cylindrze ustąpiły
                                  O2FL RS | S2 | F2

                                  Komentarz

                                  • ziutsane
                                    RS
                                    • 2007
                                    • 2376

                                    #18
                                    Ja mam tą blaszkę uwaloną czymś klejącym. Styki też przeczyszczę...
                                    Radio: C90r+XDP210EQ
                                    Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                    Wzm:XES M1+FP 1.800
                                    Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                    Komentarz

                                    • jlupino
                                      Rider
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 362

                                      #19
                                      Tak,to jest to.
                                      Ale jak tomek pisze,że występowało to tylko w AGU,to tutaj koledze od RS'a nie pomożemy.
                                      Nie wiedziałem,że to tylko AGU dotyczyło.
                                      W każdym razie ja to wyczyściłem z obu stron i złączyłem na kleju anerobowym (takim do gwintów).
                                      Działa od 8kkm
                                      Jaro

                                      Komentarz

                                      • cold_demon
                                        Classic
                                        • 2011
                                        • 31

                                        #20
                                        no nic jutro jade do doktora to może cos uda sie wymacać a jak nie to pozostanie czekać kedy wtryskiwacz sie odezwie po podmianie na inny cylinder

                                        Komentarz

                                        • Polon
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 315

                                          #21
                                          Zamieszczone przez ziutsane
                                          chozi o to?
                                          U nie trochę uwalone :/ chyba mam przyczynę moich problemów w AGU?
                                          Czyścić te blaszki? kleją się jak...Obrazek
                                          Obrazek
                                          Ta klejąca substancja to smar termoprzewodzący, odprowadzający ciepło z elektroniki tego elementu do karoserii, która pełni funkcję radiatora.
                                          Pozdrawiam

                                          Komentarz

                                          • ziutsane
                                            RS
                                            • 2007
                                            • 2376

                                            #22
                                            Dzięki za info
                                            Radio: C90r+XDP210EQ
                                            Kable:Opt,Skyline,50 mm
                                            Wzm:XES M1+FP 1.800
                                            Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                                            Komentarz

                                            • cold_demon
                                              Classic
                                              • 2011
                                              • 31

                                              #23
                                              Witam ponownie

                                              Po wizycie u doktora wyszły kolejne rewelacje po wykręceniu świec okazało się że wszystkie są czarne z białym nalotem na elektrodzie co może wskazywać na spalanie oleju w cylindrach i stad ten nagar i brak iskry. Na komputerze standardowo były błędy o gubieniu zapłonów przez 1 cylinder. Po podmianie świec i odpaleniu silnika w warsztacie udało się wysłuchać, że silnik co kila sekund strzela delikatnie w wydech co ewidentnie świadczy o gubieniu zapłonów. Nie ukrywam że silnik ma skłonności do brania oleju wiec przyczyną mogą być uszkodzone uszczelniacze lub pierścienie no chyba ze turbina ale po zdjęciu węża za intercoolerem wiele oleju tam nie znaleźliśmy max mała łyżeczkę oleju.

                                              Wiec jak ktoś ma jeszcze jakieś pomysły to chętnie poczytam zanim RS przejdzie remont silnika

                                              Komentarz

                                              • lilo
                                                RS
                                                • 2006
                                                • 4315
                                                • Mercedes-Benz

                                                #24
                                                cold_demon, ile on ci tego oleju pali w przeliczeniu na 1000km
                                                Daniel

                                                Komentarz

                                                • cold_demon
                                                  Classic
                                                  • 2011
                                                  • 31

                                                  #25
                                                  coś koło 0,8 l/100 km przy dynamicznej jeździe

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...