[O2] 2.0 TDI 140KM DSG6 po wymianie dwu masy problem z odpal

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kapslokk
    Classic
    • 2013
    • 2

    [O2] 2.0 TDI 140KM DSG6 po wymianie dwu masy problem z odpal

    Agamek12, "sąsiad-obca osoba" z bloku obok jest kurierem DPD i z tego co z nim rozmawiałem (tak się złożyło, że w związku z zamówieniami często u mnie ostatnio bywał) to praca nie jest może lekka, ale zarobki więcej niż dobre....dał mi przykład....samemu spłacił juz auto z leasingu i (tu nie jestem dokłanie pewien) kawalerkę w bloku....a nie dawno zatrudniony gość po dwóch miesiącach pracy sprawił sobie golfa 5 (rocznika nie pamietam)....podsumowując zarobki w powyższym zawodzie nie są najmniejsze...przynajmniej ja tak oceniam porównując je z własnymi :P
  • kotem
    Classic
    • 2012
    • 14

    #2
    [O2] 2.0 TDI 140KM DSG6 po wymianie dwu masy problem z odpal

    Witam

    jeśli coś było wybaczcie, ale nie umiem wyszukiwać informacji.

    Kilka dni temu wymieniłem dwu masę na zregenerowaną w O2 najprawdopodobniej silnik BMM (2.0 TDI 140km) samochód z listopada 2006, silnik zapalał normalnie, do momentu powrotu do domu, ponowne rozruchy niemal za każdym razem kończą się potwornym szarpaniem i tłuczeniem 50% z wadliwych odpaleń kończy się zablokowaniem silnika, tak jak by coś w jednym momencie złapało za silnik i stawał dęba. Dodanie gazu powoduje nieco lżejszy rozruch i go nie blokuje. Wcześniej nigdy się tak nie zdarzyło.

    Dziś w ramach gwaranci ponownie wymienili mi koło myślałem, że poprzednio pomylili typ koła ale numery się zgadzają z tym, które było pierwotnie i w tym razem również numery są ok. W warsztacie kilkanaście razy samochód był odpalany i było ok po przejechaniu kilkunastu km samochód zgasiłem i ponownie odpaliłem i problem wrócił.

    Próbowałem odpalać zarówno na "N" jak i na "P" jest dokładnie tak samo, pomaga dodanie gazu, ale nie rozwiązuje problemu. W komorze koła nie było żadnych opiłków metalu.

    Po odpaleniu silnik pracuje idealnie równo gaśnie również bardzo delikatnie tylko to odpalanie i dodam że nie jest to problem z odpalaniem/rozruchem w stylu słaba kompresja albo świece jego po prostu mało spod maski nie wyrwie boję się żeby mi wał bokiem nie wyszedł.

    Miał ktoś taki problem albo ma na to jakąś koncepcję mechanicy rozkładają ręce.

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      kotem, regenerowany dwumas :idea:
      zaoszczędzisz parę złotych a za chwilę i tak kupisz nowy

      Komentarz

      • kotem
        Classic
        • 2012
        • 14

        #4
        Regenerowane, ale z kołem nic się nie stało jest całe bez luzów wszystko z nim ok po prostu zostało wymienione na kolejne, bo być może faktycznie coś z nim było nie tak. No i generalnie nie jest chyba fizyczną możliwością zarżnąć dwóch kół po regeneracji po kilkunastu km.
        I na starym kole jak się gasiło silnik to czasami się ono odezwało natomiast te oba nic zero cichutko i płynnie zarówno chodzą jak i się zatrzymują.

        Komentarz

        • dwaoka
          Elegance
          • 2010
          • 927

          #5
          kotem, robiłeś to w warsztacie który mniej więcej ogarnia temat? czy w takim zwykłym... bo mnie 4/5 przepytanych kazało puknąć się w głowę jak stwierdzałem że w moim automacie jest koło dwumasowe, jeden mi chciał nawet konwerter zamawiać
          bkc+dsg

          Komentarz

          • kotem
            Classic
            • 2012
            • 14

            #6
            Mi niestety też tak mówili że niby przy 210tys to nie możliwe nawet w aso, ale ja wiedziałem swoje i pojechałem do warsztatu specjalizującego się wymianą i regeneracją dwu mas i robią tylko to i nic innego.
            Ci od razu powiedzieli że moje kłopoty to umierająca dwu masa a właściwie jej początki no i faktycznie na wolnych nic nie stuka nic nie puka a silniczek chodzi idealnie równo, gaśnie również bardzo delikatnie (mam jeszcze dwa diesle i jak je gaszę to zazwyczaj trochę telepie budą.

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              a w jaki sposób był regenerowny dwu mas ? wieniec na kole nie był czasem zmieniany?na ciepłym i zimnym odpala tak samo?
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • kotem
                Classic
                • 2012
                • 14

                #8
                Najprawdopodobniej był. Nie mogę się dodzwonić, brak zasięgu.

                [ Dodano: Pon 09 Sty, 12 17:53 ]
                Nie sorry co ja gadam myślałem o tym wewnętrznym. Raczej nie sądzę, ale i tak będę liczył zęby choć gdyby była różnica w skoku to pewnie by już rozrusznik się rozleciał a jest cały. Zarówno na zimnym jak i ciepłym to samo

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  cos mi sie kojarzy ze kiedys był podobny temat i problem był z spawem na tym regenerownym dwumasie ale nie jestem pewien
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • dwaoka
                    Elegance
                    • 2010
                    • 927

                    #10
                    Dlatego ja wolałem uniknąć podobnych problemów i kupiłem oryginał LUK, a stare sprzedałem do firmy regenerującej koła, chyba za 150 czy 200zł.

                    Gdzieś czytałem, że firmy "udoskonalają" te regenerowane wsadzając mocniejsze spężyny, musi się to na czymś innym odbić.
                    bkc+dsg

                    Komentarz

                    • kotem
                      Classic
                      • 2012
                      • 14

                      #11
                      kurcze no ale nie tak potężne szarpanie silnikiem i nie tak szybko po wymianie to nie jest normalne. Poza tym dać 4tys za koło z robocizną do 5letniego samochodu to trochę za dużo.

                      Wiecie jaka jest różnica pomiędzy 03g105266ar a bk??

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez kotem
                        oza tym dać 4tys za koło z robocizną do 5letniego samochodu to trochę za dużo.
                        :shock: :shock: :shock:

                        Komentarz

                        • kotem
                          Classic
                          • 2012
                          • 14

                          #13
                          ASO

                          Komentarz

                          • abstinent
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4842
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14


                            [ Dodano: Pon 09 Sty, 12 19:55 ]
                            a, widzę że DSG na pokładzie





                            tu pisze że zamienne z AR


                            [ Dodano: Pon 09 Sty, 12 19:58 ]
                            a na forum też by się pewnie znalazło w dobrej cenie

                            Komentarz

                            • kotem
                              Classic
                              • 2012
                              • 14

                              #15
                              Dobra na razie wstrzymujemy pisanie, w sobotę sam to rozbebeszę i zobaczę jak to wygląda wszystko. I pierdzelę wracam do starych nawyków, czyli wszystko robię sam. Wychodzi na to, że aso chciało mnie nabić na ponad 2 tysie warsztat na 1500 a sam się nadziałem na 800 oczywiście + robota odpowiednio 500-600, 550 i 300

                              Komentarz

                              • abstinent
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4842
                                • Octavia II combi (1Z5)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16


                                na forum 1600zł komplet, ale ni pisze jaka firma
                                na przyszłość warto szukać, bo można dać się łatwo się wyru...

                                Komentarz

                                • dwaoka
                                  Elegance
                                  • 2010
                                  • 927

                                  #17
                                  abstinent, do tych kół nie ma zamienników. Moje NOWE kosztowało 1950zł (do 1.9) + robocizna. I uwaga dla kolegi kotem, nie wiem jak do 2.0, ale do 1.9 wyszła nowa część o innym numerze niż oryginalnie siedziała, podobno o polepszonej konstrukcji, wyjdzie jak zwykle w praniu.

                                  Pisz do misiek^wro on niedawno zmieniał w BMM + DSG.

                                  Sorry kolego, kupowałeś auto nie wiedząc ile kosztują części?
                                  bkc+dsg

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    #18
                                    kotem, a podpinałeś VAG-a? Pokazuje jakieś błędy czy problem jest czysto mechaniczny ( zero błędów w kompie )?
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • mecholl
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1006

                                      #19
                                      Zamieszczone przez kotem
                                      samochód z listopada 2011
                                      Zamieszczone przez kotem
                                      210tys
                                      Zamieszczone przez kotem
                                      Poza tym dać 4tys za koło z robocizną do 5letniego samochodu
                                      sorry, że cytaty takie wyrwane z kontekstu i odbiegam od tematu ale czy to wszystko co wyżej to dane odnośnie Twojego samochodu ?
                                      Nasze Auta http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=599169#599169



                                      Komentarz

                                      • abstinent
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2007
                                        • 4842
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        mecholl, pewnie 21tyś miało być a nie 210
                                        dwaoka do swojej to na forum brałeś? bo coś drogo mi się wydaje :?

                                        Komentarz

                                        • dwaoka
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 927

                                          #21
                                          abstinent, ten sprzedawca którego podałeś nie ma do dsg, brałem od kolegi z vagtechu.
                                          bkc+dsg

                                          Komentarz

                                          • kotem
                                            Classic
                                            • 2012
                                            • 14

                                            #22
                                            Małe sprostowanie nie wiem jak mi się ten błąd wkradł ale nie 2011 tylko 2006 ops: (post już poprawiłem)

                                            Natomiast przebieg w sumie to już 220tys, jak bym miał z 2011 to bym tu nie pisał tylko reklamował do skutku. Przepraszam jeszcze raz.

                                            W kompie błędów brak.

                                            Odnośnie części to ceny mniej więcej znałem z resztą wcześniej jeździłem laguną a tam w oryginale wszystko było drogie.

                                            I tak dzisiaj siedząc w pracy pomyślałem sobie, że to jednak na bank musi być coś z kołem, bo przecież jak dali mi drugie to też na początku było ok no 25-30 razy zapalałem i gasiłem zanim od nich wyjechałem i było ok a po 14km zonk.

                                            Komentarz

                                            • Maicroft
                                              Moderator
                                              S_OCP MemberModeratorr
                                              • 2004
                                              • 25757
                                              • Audi

                                              #23
                                              Nowe kolo dwumasowe mozna kupic z FV ponizej 2tys. Wymiana, no to zalezy - troche czasu zajmuje, a sama bestia swoje wazy.
                                              Spritmonitor.de

                                              Komentarz

                                              • kotem
                                                Classic
                                                • 2012
                                                • 14

                                                #24
                                                Witam

                                                Już myślałem, że się samo naprawiło/dotarło, ale niestety nie dzisiaj problem powrócił. Teraz już wiem, że występuje tylko na ciepłym silniku (cały tydzień był palony na zimno.

                                                Poniżej filmik ukazujący jak to wygląda. Cały tydzień się do niego zbierałem, ale nie chciało źle odpalać więc nie wyszło, a ja byłem pełen nadziei że wszystko wróciło do normy.
                                                [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Uf9J0PZirFw&feature=youtu.be[/youtube]

                                                Komentarz

                                                • starez
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 59

                                                  #25
                                                  Witam,

                                                  od wczoraj tez mam problem z odpalaniem. problem jednak dotyczy 1.9 w manualu, ale nie wiem mozliwe ze bedzie to jakas wskazowka.


                                                  spr przewody idace do czujnika polozenia walu korbowego(o ile jest cos takiego w dsg) mozliwe ze sa przetarte albo sam czujnik zostal uszkodzony, z tego co mi wiadomo jest on bezposrednio kolo kola zamachowego, mozliwe ze zostal uszkodzony przy wymianie dwumasy?

                                                  pewnie sie myle ale tak na wszelki w. napisalem

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...