[O2] szlifowanie cylindra czy wymiana silnika?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • jacek81
    Classic
    • 2011
    • 2

    [O2] szlifowanie cylindra czy wymiana silnika?

    wyprzedają, bo dostałem na pocztę z onetu reklamę.
  • krz
    Drive
    • 2010
    • 43

    #2
    [O2] szlifowanie cylindra czy wymiana silnika?

    Dzisiaj warsztat przedstawił mi kilka opcji dotyczących mojej biednej octavii.. Problemy pojawiły się już jakiś czas temu, kiedy to podczas stania w korkach, itd, musiałem trzymać auto na gazie, żeby nie zgasło. Zaczęły się pojawiać kontrolki układu kontroli spalin, zepsutych żarówek i oleju. Nic z tych rzeczy zepsute nie było, więc udałem się do warsztatu. Zdiagnozowali, że zepsuta jest cewka i coś nie tak z kablami. Wymienili to i to i niestety to nie koniec problemów. Okazuje się, że cylinder nie pompuje dobrze powietrza. Jestem laikiem w tych sprawach i za bardzo się nie znam, tak więc pytam tutaj, co powinienem zrobić.

    Czy pozwolić na szlifowanie cylindra, czy lepiej wymienić cały silnik?

    Pozdrawiam

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      Zamieszczone przez krz
      Czy pozwolić na szlifowanie cylindra, czy lepiej wymienić cały silnik?
      prawdopodobnie masz na mysli wymianę na uzywany, a jeżeli trafisz tak samo felerny, albo gorszy?
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • german81
        L&K
        • 2010
        • 1414
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #4
        a silnik juz mechanicy rozbraliu ze diagnoza padła na szlifowanie cylindra?
        diagnostyka vag 602-614-253

        Komentarz

        • krz
          Drive
          • 2010
          • 43

          #5
          Zamieszczone przez german81
          a silnik juz mechanicy rozbraliu ze diagnoza padła na szlifowanie cylindra?
          jup, siedzieli nad tym samochodem łącznie z tydzień czasu i teraz się zastanawiam co zrobić. Używany silnik to niestety loteria, a nie wiem jak wygląda sprawa z szlifowaniem.

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            a wiesz co sie stało ze starym silnikiem ?(piescienie popekały ,tłok sie stopił czy tłok sie zatarł w cylindrze)bo dla mnie jest to troche dziwne zeby szlifowac cylindry w o2 jak nie wystapiła zadna z wymienionych wyzej usterek no chyba ze ma nalatane 250tys.predzej bym stawiał na wypalony zawór .ile masz przebiegu ? co do naprawy sa dwie mozliwosc szlifowanie albo tulejowanie pzy szlifowaniu musisz dac nowe tłoki nadwymiarowe a pzy tulejowaniu zostaje stary tłok o ile nie jest uszkodzony .naprawa starego silnika jest drosza ale jesli zrobi to ktos znajacy sie na temacie to tak samo jak bys miał nowy silnik a przy urzywce jest taniej ale jak sam napisałes jest to loteria
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • richi9
              Rider
              • 2011
              • 427

              #7
              zapytaj gości o sprężanie na tym garze... Dalej to może być
              zawory
              pierścienie
              przytarta gładź cylindra...

              zaczoł bym zdjęcia łba( głowicy) sprawdzić szczelnośc i przyleganie zaworów...
              Dalej to pierścienie a to nie takie straszne...
              Jeżeli mistrzowie w ciemno tak mówia to zmien mechaników...
              Kolego german81 sorki że wszedłem Ci w paradę...

              Komentarz

              • krz
                Drive
                • 2010
                • 43

                #8
                Ogólnie byłem tam dziś jeszcze raz i po głębszej analizie okazało się, że nie jest tak strasznie. Do wymiany są pierścienie (w sumie to tylko jeden), gładź cylindra przetarta, był też mały problem, bo do oleju dostało się trochę wody, sprawdzają uszczelkę pod głowicą i samą głowicę. Sprawa jest już załatwiona, nie trzeba szlifować ani wymieniać silnika . Znaczy, mógłbym zrobić to drugie, ale koszta by były za duże i wiadomo, loteria.

                Dzięki za porady

                Komentarz

                • robekcool
                  RS
                  • 2009
                  • 2041
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  jest jeszcze kwestia w jakim stopniu i dlaczego porysowana jest gładź cylindra.
                  jeśli znacznie , naprawa w postaci wymiany pierścieni może nie pomóc na zbyt długo( wymienia się na wszystkich cylindrach).
                  zrób test głowicy na szczelność, planowanie jej i obróbke zaworów, zmień uszczelniacze.
                  z ciekawości , jak wypadł test sprężania?
                  www.k-mot.pl
                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                  Autoholowanie.
                  Robert Kulma

                  Komentarz

                  • krz
                    Drive
                    • 2010
                    • 43

                    #10
                    Na trzech 11,5 czyli praktycznie fabryka, na tym zniszczonym nie pamiętam

                    Komentarz

                    • richi9
                      Rider
                      • 2011
                      • 427

                      #11
                      obstawiam że pękł pierścień i to on mógł zarysować gładź...

                      Widzisz kolego jak mechanicy widza że maja do czynienia z gościem który ma jakies pojęcie to momentalnnie sie gadka zmienia...Bo nagle te koszta nie sa takie straszne...
                      Szczerze zastanowił bym sie czy wszystkich pierścieni nie wymienić na silniku... głowice dac do sprawdzenia, ewentualnie dotrzeć zawory...
                      Bo itak zdejmą głowicę...

                      Komentarz

                      Pracuję...