Problemy z autem - octavia 1 kombi 2.0 benzyna AZJ 2002r.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Marass2
    Classic
    • 2013
    • 10

    Problemy z autem - octavia 1 kombi 2.0 benzyna AZJ 2002r.

    mati160, kto Ci takie bzdury sprzedaje? ASO ? Wrocławskie TMT było zdania, że kierownicy w Fabii 2 nie można odkręcic ... to jest wymienić na inna, skorzana, po zakupie, ze to "Zespalane" jest na etapie produkcji.

    Yeti elektrycznie ma to samo co Octavia. Te same manetki, te same sterowniki kiery itd.
  • marcinusek
    Ambiente
    • 2011
    • 114
    • Octavia I combi (1U5)
    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

    #2
    Problemy z autem - octavia 1 kombi 2.0 benzyna AZJ 2002r.

    Panowie,
    Zakupiłem interfejs VAG i zrobiłem test. Przejechałem się z rana 25km do pracy z podpietym vagiem i co stwierdziłem:
    - temp na zewn. 6,5stC, silnik nagrzał się tylko do 75stC, od czasu do czasu wskaźnik temp spadał do "0" zera, vag widział błąd który interpretuje jako problem z połączeniem czujnika temp ze wskaźnikiem (komunikat po angilesku i nie pamietam dokładnie brzmienia w tym momencie).
    Czy tu problemem może być termostat, czujnik temp silnika?

    - napięcie przed uruchomieniem silnika 11,7V, podczas jazdy w granicach 13,7-13,8V
    Czy mam uszkodzony alternator, bo z tego co mi wiadomo powinno być 14,5V?

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      to tak od poczatku do wymiany termostat bo sie za wczesnie otwiera powinienes miec 90 st a nie 75 st . co do wskanika to sprawdz wtyczke przy czyjniku i podoginaj piny i wyczysc jesli to nie pomoze to czujnik do wymiany .jak sprawdzałes ładowanie vag-iem czy na zaciskach aku?
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • marcinusek
        Ambiente
        • 2011
        • 114
        • Octavia I combi (1U5)
        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

        #4
        Ładowanie sprawdzałem vagiem.

        [ Dodano: Pon 06 Lut, 12 09:01 ]
        wymieniłem też termostat, wstawiłem behr ukierunkowany tak jak na rysunku, zresztą tak też było wcześniej:
        widok termostatu
        i teraz wskaźnik temp w liczniku osiąga prawie pion a z vaga odczyt mam około 80st.c.
        Czy vag przekłamuje, czujnik?

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          jesli zrobiłes tak jak napisałem wczesniej i sprawdziłes wtyczke to czujnik jest do wymiany
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • marcinusek
            Ambiente
            • 2011
            • 114
            • Octavia I combi (1U5)
            • AZJ 2.0 MPI 115 KM

            #6
            german81, Wtyk spryskany środkiem do styków elektr., czujnik wstawiony nowy oryginał made in luxemburg kupiony w intercars i uszkodzony?

            Komentarz

            • german81
              L&K
              • 2010
              • 1414
              • Octavia II combi (1Z5)
              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
              • BZB 1.8 TSI 160 KM

              #7
              no jest taka mozliwosc ze mogłes kupic wadliwy . a temperatura idzie wiecej jak 80 st i gdzie w vagu sprawdzasz temperature ?
              diagnostyka vag 602-614-253

              Komentarz

              • marcinusek
                Ambiente
                • 2011
                • 114
                • Octavia I combi (1U5)
                • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                #8
                Vagiem łączę się z intrument cluster measurements blok bodaj 02 03 04 podaje temp. na wskazniku licznika i tam jest książkowe 87st.C zgodnie z otwieraniem się termostatu na 87st.C, porównuję to z engine measurements blok też bodaj 02 03 04 i tak coolant temp. osiąga 75st.C

                Komentarz

                • german81
                  L&K
                  • 2010
                  • 1414
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                  • BZB 1.8 TSI 160 KM

                  #9
                  to jesli temperatura nie rosnie wyzej niz te 75 st to by wskazywało na wadliwy lub nie własciwie dobrany czujnik no chyba ze cos jest nie tak z instalacia idaca do sterownika
                  diagnostyka vag 602-614-253

                  Komentarz

                  • marcinusek
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 114
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                    #10
                    pytanie zasadnicze, czy rezystancja obu termistorów w czujniku jest jednakowa?
                    Dobrze by było gdyby mi ktoś to potwierdził, wymontuję ten czujnik i zmierzę multimetrem jakie sa wartości.
                    Apropos dzwoniłem do sklepu intercars gdzie zakupiłem czujnik i stwierdzono że czujnik mogę zareklamować a nie wymienić na inny, czas trwania reklamacji 14dni. Spytałem dlaczego w takim trybie to jest rozpatrywane skoro czujnik sprzedany został bez opakowania luzem, mógłbyć już nieraz podmioniony. Oznajmiono mi że wszyskie części oryginalne są sprzedawane tak bez opakowań. Śmiechu warte, osobiście się wybiorę do nich.

                    Komentarz

                    • alxxx
                      RS
                      • 2010
                      • 1823
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                      #11
                      Kolego ja tez kupiłem czujnik i założyłem gdzieś w okolicach listopada przy dodatnich temp (+15st) pokazywał mi ładnie 90, ale jak zrobiło się chłodniej - na tablicy 85-86 i tyle samo na kompie było. Po wymianie czujnika wszystko wróciło do normy... na blacie 90 a na kompie 89-90 po nagrzaniu. Byłem zdziwiony.. bo przecież czujnik oryginalny - ale widać bywa.
                      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                      Komentarz

                      • marcinusek
                        Ambiente
                        • 2011
                        • 114
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                        #12
                        A teraz ciekawostka, wróciłem do poprzedniego czujnika, najpierw go oczyściłem bo był obsyfiony, wymieniłem oring i założyłem i co się okazało? Działa jak należy, pokazuje na instrument cluster 87stC a na engine measure block 89stC, Czyli zbliżone wartości. Oczywiście spodziewam się ze prędzej czy póxniej znów zacznie szfankować ale to jest dowód że ten nowo zakupiony oryginalny jest trefny. Nie odpuszcze tego intercarsowi. Pytanie czy wogóle jest sens kupywać oryginalne czujniki, może są zamienniki porządnej jakości i trwalsze. Niech ktoś się wypowie doświadczony w tej materii.

                        Komentarz

                        • alxxx
                          RS
                          • 2010
                          • 1823
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                          #13
                          Każdy Ci powie, że w kwestii czujników to tylko oryginały - co nie znaczy, że np nie wyszła jakaś trefna partia czujników albo coś takiego. Zamienniki nie mają dobrej opinii bo często padają - niestety.
                          VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                          Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                          Komentarz

                          • czernobyl
                            L&K
                            • 2008
                            • 1276
                            • Octavia III (5E3)
                            • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM
                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                            #14
                            Zamieszczone przez alxxx
                            Każdy Ci powie, że w kwestii czujników to tylko oryginały

                            mój czujnik temp -nieorginał- działał jakieś 2 miesiące, obecny oryginał, kupiony zaraz po ww. nieoryginale - już prawie 3 lata

                            Komentarz

                            • marcinusek
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 114
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AZJ 2.0 MPI 115 KM

                              #15
                              Teraz przechodzę do tematu alternatora. Jak się do niego zabrać. Czy demontaż jest konieczny do sprawdzenia lub ewentualnej wymiany np szczotek, regulatora, diod. Zapewne najwygodiej mieć go na wieszchu.

                              Komentarz

                              • alxxx
                                RS
                                • 2010
                                • 1823
                                • Octavia I (1U2)
                                • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

                                #16
                                Dobrze myślisz, trzeba wyjąć i masz wszystko pod ręką.
                                VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
                                Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

                                Komentarz

                                Pracuję...