Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[OT2] Pocenie przy kolektorach dolotowych

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [OT2] Pocenie przy kolektorach dolotowych

    Ja również pozdrawiam Wszystkich, których spotkałem i dziękuję za życzenia powrotu do zdrowia
    podol111

  • #2
    [OT2] Pocenie przy kolektorach dolotowych

    Witam
    Mam pewną wątpliwość, mianowicie w moim 4-miesięcznym Tourze zauważyłem wczoraj że
    bezpośrednio za dociśnięciami kolektorów dolotowych do silnika pojawiła się taka jakby rosa, niestety
    jak przejechałem palcem to jestem pewien że nie jest to woda tylko olej silnikowy,
    bo ciemne i tłuste.
    Nie są to wycieki, tylko taka rosa czy jak to się mówi "spocenie". Dodam że silnik nigdzie
    nie ma wycieków oleju. Możliwe że jest to normalny objaw, po prostu jest to nowy samochód
    i każda niejasna dla mnie rzecz trochę mnie martwi. Może ten "efekt" jest przez częstą jazdę
    na krótkich odcinkach, tak jak np. żółta piana pod korkiem wlewu oleju - o czym się już tutaj
    dowiedziałem że to normalka.
    Mam tylko nadzieję że to nie jest przez jakieś nieszczelności silnika, na zapas dodaję zdjęcie
    z zaznaczeniem na czerwono o które 4 miejsca przy kolektorach mi chodzi.

    Dzięki za odpowiedzi
    Załączone pliki
    Moja Octa:

    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

    Komentarz


    • #3
      Pewnie zle skrecone, po demontazu do wiercenia otworow pod LPG
      Spritmonitor.de

      Komentarz


      • #4
        A jak myślicie, wystarczy to teraz dokręcić i będzie ok? Bo faktycznie ten mokry nalot
        zbiera się przy samym połączeniu kolektorów z silnikiem, które są chyba dokręcane na 2 śruby
        tak jak na zdjęciu. Za tydzień jestem umówiony na sprawdzenie źle działającego ogrzewania,
        o czym już tutaj na forum pisałem, to powiem im przy okazji o tych kolektorach
        Moja Octa:

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=54561

        Komentarz


        • #5
          Jeżeli ktoś przy odkręcaniu nie zwrócił uwagi na stan uszczelek gumowych pomiędzy kolektorem a silnikiem - może się zdarzyć, że te uszczelki są uszkodzone. Ja tak miałem - przy pierwszej wymianie swiec okazało się, że te uszczelki normalnie zeżarło w paru miejscach i trzebabyło dać nowe.

          (uszczelki są w kształcie pierścieni o prostokątnym przekroju i kosztują parę PLN - ja je wymieniam za każdym razem gdy ruszę kolektor)

          Poza tym przy zakłdaniu kolektora trzeba bardzo dokładnie wyczyścić powierzchnie metalowe gdzie styka się kolektor z silnikiem

          tom
          Pozdrawiam tom_tom

          Komentarz


          • #6
            olej w kolektorze dolotowym

            Witam posiadam Skodę OCTAVIE z silnikiem BFQ 1.6 75kW kupioną w salonie razem z instalację gazową rocznik 2010. Do tej pory przejechałem na niej 227000km bez awari. Regularnie wymieniam oleje świece itp. Ostatnio gdy wymieniałem świece postanowiłem zdjąć kolektor dolotowy a wtedy zobaczyłem że w kolektorze w jego górnej części oraz przy łączeniu z blokiem silnika pojawił się olej w niewielkiej ilości. Czy to jest normalne? W tej chwili wyczyściłem wszystko dokładnie. Wymieniłem zielone uszczelki w kolektorze świece kable zapłonowe i poskładałem wszystko do kupy. Auto pracuje normalnie bez wahania obrotów
            Prosił bym o opinie bo nie wiem czy szykować się na większą awarię. Wyczytałem że mogą to być uszczelniacze zaworowe ale nie wiem ile w tym prawdy?
            Załączone pliki

            Komentarz


            • #7
              Jest takie coś jak ODMA - odpowietrzenie skrzyni korbowej które połączone jest z układem dolotowym i opary olejowe lecą właśnie tam.

              Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

              Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
              Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
              Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

              Komentarz


              • #8
                Ale czy ta odma jest uszkodzona że mam olej w kolektorze? Wydaje mi się że w kolektorze nie powinno być oleju

                Komentarz


                • #9
                  Odma jest połączona z dolotem. Lecą nią opary olejowe które w wyniku czasu tworzą nalot olejowy. W każdym aucie to jest. Niektórzy odłączają odmę od dolotu i montują tzw. Oil Catch tank. Wtedy opary nie wracają do dolotu.

                  Poczytaj o catch tanku

                  Octavia 1.9 TDI ASV 2004---> FOTKI

                  Była Fabia 1 1.4 MPI CLASSIC
                  Jest O1 1.9 TDI ASV DRIVE
                  Jest RAPID 1.2 TSI CJZD 110 KM RM 2016

                  Komentarz

                  POWRÓT NA GÓRĘ
                  Pracuję...
                  X