zdjecie juz chyba jest ?? z turbiną tez byly akcje raz idzie do 180 raz 120 i niechce dalej odpalam auto i ekstra znowu jedzie :P zapieczone kierowniczki chyba :P
chlodnica oleju jeja do wymiany czy moze jakas uszczelka moge z tym jezdzic czy nie za bardzo ,-31 autko dzis ladnie odpalilo nawet sosiadowi pomoglem ale jak odjechalem z mego miejsca parkowania patrze plama o srednicy 10cm
ale zapieczone kierownice nie miały by wpływu na ubytek oleju
tylko na brak mocy
brak mocy - problem z kierownicami powstaje z winy użytkownika
jak coś w O1 nie pracuje jak powinno, brudzi się, rdzewieje i przestaje pracować jak nalezy
często bywa to przez spokojną jazdę (to nie oznaka, że O1 należy szaleć - ale raz / dwa razy w roku przeciągnąć)
13karolss, potwierdzam wypowiedzi kolegów, jest to chłodniczka oleju. Mimo, że się pytasz podpowiem, iż jest tam oring, który należałoby wymienić, lecz czasami w pierwszym kroku pomaga jedynie dokręcenie.
Muszę jednak zaznaczyć, że jeżeli nie majsterkujesz, nie znasz się, itd., itp. to proponuję podjechać do mechanika.
Co do drugiego pytania/wypowiedzi to proponuję zvagować auto i wtedy może coś będzie więcej wiadomo.
sosiadowi pomoglem ale jak odjechalem z mego miejsca parkowania patrze plama o srednicy 10cm
kolego sprawdź ty sobie poziom oleju, jak ty takie plamy zostawiasz, co za chwilę się nie okażę że jedziesz bez oleju. Ja z takim wyciekiem od razu gnał bym do mechanika
choroba jasna, czytalem troche o turbo,przeganiam dokladnie 2 razy w miesiącu, moc ma ost tylko byla taka oznaka jak napisalem wyzej ?? a co do tej chlodniczki oleju to do mechanika dopiero w poniedzialek bede mogl podskoczyc czy przez ty 3 dni jak bede jezdzil max 40 km dziennie nic sie niestanie poza ubytkiem oleju , bo jak sie cos stanie to huk przesiade sie na komunikacje miejską, majsterkowicz ze mnie początkujący ;] juz sam pare zeczy naprawilem, ps bagaznik mi zamarzl tez chyba bo niemoge otworzyc a ta klamka jest luzna i przy zamknietym i otwartych drzwiach dzis rano probowalem otworzyc i az wcisnolem ze luzno chodzi ;(
zimowy objaw (niskie temp.) w AHF/ASV puszczania oleju z pod uszczelek chłodnicy oleju
U mnie w zimie też się tu poci olej, po za zimą tego nie ma
Występują tam dwie uszczelki.
O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
=================================================
Widzę, że dzisiaj jakaś plaga. U mnie to samo. Nie dość, że plama na podjeździe to jeszcze akumulator padł :x Kupiłem już w ASO dwie uszczelki i właśnie się wymieniają.
Potwierdzam są dwie uszczelki górna i dolna ( górnej występują dwa wymiary jak dobrze pamiętam dlatego warto stare zabrać na próbę) Koszt to ok. 20 zł w motoryzacyjnym
Wymiana prosta, a te uszczelki padają od niskiej temperatury średnio raz na 5 lat
Na forum jest fotorelacja jak się to wymienia w dziale poradnik.
Potwierdzam są dwie uszczelki górna i dolna ( górnej występują dwa wymiary jak dobrze pamiętam dlatego warto stare zabrać na próbę) Koszt to ok. 20 zł w motoryzacyjnym
W AGR jest chyba tylko jeden wymiar. Przynajmniej tak wynika, bo w ASO nikt się nie pytał jaki wymiar. Koszt w ASO całe 26zł
13karoloss- u mnie również w tym samym miejscu coś cieknie, cała ta "puszka" jest mokra od jakiegoś ciemnego płynu. W środę jadę do mechanika. Nie rozumiem tylko czy z tej chłodnicy to może wyciekać zarówno olej silnikowy jak i płyn chłodzący???
U mnie ten sam problem od piątku,tyle że odkręcił mi się ten korek 13 na dole (klucz 32) i wyrzucało mi olej (duże plamy pod autem).Można było ręką przekręcić tą chłodniczkę 12.Na szczęście w porę to zobaczyłem.Wczoraj dokręciłem go z trudem od góry(mało miejsca),bo niestety nie mam kanału(troche jeszcze podcieka olejem).Na jutro jestem umuwiony na wymianę oleju i tych uszczelek 14 i 15.W octaviach chyba często występuje ten problem. :?
u mnie wymienione dzis ale czy bedzei dobrze to sie okaze rano po odpaleniu :/ mechanik powiedzial ze przy tych temperaturach jak auto stoi pod chmurką niegwarantuje ze nie pusci znowu olej,gdyz w momencie rozruchu wystepuje mega cisnienie i slabymi miejscami moze wywalic olej,a jak jeszcze odma jest zamarznieta to niemal pewne ze jakas uszczelka przepusci olej, ponadto ubylo 200ml plynu chlodniczego no i dolalem Litr oleju
mechanik powiedzial ze przy tych temperaturach jak auto stoi pod chmurką niegwarantuje ze nie pusci znowu ... wystepuje mega cisnienie
Problemem nie jest "mega ciśnienie", tylko sama uszczelka. Zwłaszcza na mrozie uszczelka traci swoją plastyczność jest twarda jak kamień. Jeżeli dobrze dokręcił to nic nie może cieknąć.
ale gdzie ten sklep?
W większości sklepów motoryzacyjnych są dostępne w cenie 20 PLN
Komentarz