problem ze wskazywaniem temperatury na desce rozdzielczej

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ortografer
    Classic
    • 2013
    • 2

    problem ze wskazywaniem temperatury na desce rozdzielczej

    Zamieszczone przez xtremesystems
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    kufaaaa po godzinie :shock: ...dopiero teraz o tym piszesz :twisted:
    no po jakies godzinie . wszedlem zrobic herbatke . patrze czy oleje odtajały a tam to plywa. nie wiem po ilu sie to dokladnie wytracilo. ale na pewno bylo tego duzo po godzinie od wyjecia z zamrazry. alej juz byl dobrze cieply

    [ Dodano: Czw 18 Paź, 12 22:29 ]
    a jeszcze co mnie zastanawia . co w tym castrolu siedzi. no i motul i statoil mialy normalny bursztynowy kolor na zimno a castrol zżółkł .

    [ Dodano: Czw 18 Paź, 12 22:32 ]
    Zamieszczone przez PAOLO ESCO
    Ciekawe co się wytrąciło ...jakieś woskowiny/parafiny :roll:
    na pewno cos z oleju . bo butelki byly czyste i osuszone .

    dodatkowo to cos rozpuszczalne jest w oleju bo po wstrzasnieciu zniklo. te wszystkie smugi na zdjeciach to to cos. bylo tego calkiem sporo. tak sobie plywalo jak plesn w napoju
    obstawiam wode.
    woda = para wodna i wystepuje w powietrzu.
    Butelki przelezaly w minusowej temp i woda zaczela kondensowac.
    potem na granicy faz powstaje emulsja. to jest niegrozne.
  • raf_ald
    Classic
    • 2011
    • 10

    #2
    problem ze wskazywaniem temperatury na desce rozdzielczej

    Witam szanownych forumowiczów

    Próbowałem znaleźć informacje w wyszukiwarce ale nie znalazłem podobnego problemu. Jako że jest to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość.

    Mam problem ze wskazaniem temperatury na desce rozdzielczej tzn. wskazówka stoi cały czas na 50 (początek zakresu). Rano odpalam auto i jadę około 30 km i wskazówka nawet nie drgnie. Podejrzewam 3 rzeczy: 1. termostat, 2. czujnik temperatury, 3. licznik. Dodam że czujnik temperatury (kolor zielony, czteropinowy) wymieniałem jakiś 2 -2,5 miesiąca temu na orginalny. Termostat jakieś 1,5 miesiąca temu (niestety nie zamontowałem orginalnego - błąd, ale innego w sklepie nie mieli). Dzisiaj zrobiłem następujące testy:
    1. Odkręciłem zbiornik wyrównawczy i trzymałem gaz na 3 tyś. przez jakieś 3 min. złapałem za górny przewód od chłodnicy - ciepły, dolny przewód chłodnicy - zimny, wskazanie temperatury wody na desce 50 .
    2. Przejechałem 30 km (bez włączania gorącego nawiewu) i sprawdzam przewód górny chłodnicy - gorący, przewód dolny ciepły, wskazanie temperatury wody na desce 50
    3. Przejechałem jakieś 2 km i kolejny test: 3 tyś obrotów przez 5-6min i sprawdzanie przewodów, przewód górny - bardzo gorący, przewód dolny gorący, włączył się wiatrak, chłodnica od strony silnika gorąca (na górze i na dole) a od strony zderzaka zimna (ale to chyba normalne przy tej temperaturze?), wskazanie temperatury wody na desce 50.
    Tak że pomimo tych testów wskazówka temperatury wody nawet nie drgneła. Wcześnie też coś fiksowała ale po wymianie na nowy termostat było ok ( tzn temperatura 90 i stała) aż do teraz. Dodam jeszcze, że nie ma problemu z gorącym nawiewem w kabinie.
    Moje auto: Skoda Octavia I combi 1.8T AUM, 2001 po lifcie +LPG.
    Za wszelką pomoc z góry dziękuje
    Rafał

    Komentarz

    • Dudekken
      Drive
      • 2010
      • 75

      #3
      Ewidentnie masz otwarty termostat. Tym razem zamów oryginał. A na przyszłość lepiej poczekać kilka dni na towar słusznej jakości i nie robić tego samego dwa razy, bo zamiast oszczędności będzie dodatkowy wydatek Pacjent będzie żył

      Komentarz

      • ROBAL_26
        RS
        • 2010
        • 2320
        • Octavia I combi (1U5)
        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Dudekken, gdyby u kolegi raf_ald, był termostat cały czas otwarty to cały obieg miałby jednakową temperaturę a nie różne,dolny wąż będzie tak długo zimny do póki nie zacznie się otwierać termostat, według mnie winny jest tutaj G62, wiem to z własnego przypadku bo w zeszłym roku wymieniłem 4sztuki i z każdym było coś ( u mnie było latem tak że auto zagrzane i wszystkie węże gorące a wskazówka na blacie dochodziła tylko do 70 stopni ) tak że raf_ald, wymień G62 i będzie ok .

        pozdro
        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

        Komentarz

        • Aro33
          Classic
          • 2012
          • 13

          #5
          Witam wszystkich
          Ja też mam problem z temperaturą silnika. Na wskaźniku na desce jest wskaźnik temp silnika i wychyla się max do pierwszej kreski czyli też ok 45 stopni a silnik bardzo wolno się nagrzewa. Coś jest chyba nie tak bo po nagrzaniu powinna chyba wskazówka stać pionowo.
          Termostat i czujnik są nowe po wymianie. Komputer nie pokazuje błędów. Czy wskaźnik na desce może być zepsuty? Jak to sprawdzić?
          ROBAL_26 zrobiłbyś zdjęcie gdzie ten czujnik się znajduje?

          [ Dodano: Pią 10 Lut, 12 13:11 ]
          na forum znalazłem, że są dwa czujniki G62 i G2 a ten ostatni jest odpowiedzialny za wskazania do zegarów.

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            Aro33, i raf_ald, jesli macie własnego vaga to zrubcie test elementów wykonawczych deski rozdzelczej .taki test wyglonda nastepujaco wkazówka idzie do oporu i spózniej spada do zera na koniec staje na srodku . jesli wskazówka wogule sie nie ruszy swiadczy to skodzonym silniczku wsaznika , jesli wskazówka ruszy i nie dojdzie do koncz i sie nie ustawi na srodku to znaczy ze sama wskazówka jest przestawiona na igle . nastepne sprawdzie styki na wtyku przy czujniku temperatury i sama instalacie czy nie jest uszkodzona .raf_ald, jesli chcesz moge ci pomóc ogarnac temat
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2320
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              Aro33, G62 i G2 to są dwa czujniki w jednej obudowie, G62 podaje dane do komputera w celu dobrania dawki rozruchowej a G2 odpowiada za podanie wskazania na liczniku. znajduje się on jak stoisz przodem do silnika to z prawej strony przy bloku w trójniku .ok

              pozdro
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • raf_ald
                Classic
                • 2011
                • 10

                #8
                Witam,
                dzisiaj przycisnąłem skodzinę i górny oraz dolny przewód ciepły, na desce niestety cały czas 50. Wnioskuje że termostat powinien być ok. Zajmę się czujnikiem temperatury mam gdzieś stary spróbuje go podmienić. Niestety vaga nie posiadam.
                "german81" dzięki za propozycję spróbuje z tym czujnikiem jak się nie uda to chętnie skorzystam z Twojej pomocy.

                Komentarz

                • MartinLopez
                  Classic
                  • 2007
                  • 15

                  #9
                  Przerabiałem to samo, założyłem nowy czujnik, chyba nawet ze 2, jak pokazywal temperature na desce, to dawke na rozruch dwal zła i na odwrót. Gdzie kupic ten czujnik, żeby było dobrze, aktualnie na desce nie pokazuje wcale. Serwis SKODY autoryzowany tez nie ma dobrego, działał ze 3 m-ce..
                  Zapraszam na zakupy markowej bielizny

                  www.obsesion.pl

                  Komentarz

                  • ziutsane
                    RS
                    • 2007
                    • 2376

                    #10
                    Ja miałem problem z opadajaca temp. silnika. Podłączyłem pod kabelek i pokazało mi błąd czujnika. Dla pewności wymieniłem czujnik (nie pamiętam jakiej firmy, ale kupiony w intercars) i termostat. Autko szybko się grzeje do optymalnej temp. i trzyma temperaturę non stop Myślę, że warto zainwestować w markowe częśći. Wcześniej miałem czujnik TOPRAN'a i chyba przekłamywał...
                    Radio: C90r+XDP210EQ
                    Kable:Opt,Skyline,50 mm
                    Wzm:XES M1+FP 1.800
                    Glosniki: SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante

                    Komentarz

                    • raf_ald
                      Classic
                      • 2011
                      • 10

                      #11
                      Faktycznie przyczyną był czujnik. Podmieniłem na stary który miałem i wszystko ok. Wskazówka wstaje po 1-2km i zatrzymuje się na 90. Czujnik który wymontowałem by orginalny i przeżył 2 miechy - ale tandeta. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.

                      Komentarz

                      • Aro33
                        Classic
                        • 2012
                        • 13

                        #12
                        raf_ald jakiej firmy czujnik zamontowałeś?

                        Komentarz

                        • raf_ald
                          Classic
                          • 2011
                          • 10

                          #13
                          Sorki ale nie sprawdzałem. Kojarzę tylko że był made in Luxemburg i miał wygrawerowany znak audi oraz VW. Nr 059 919 501A. W ASO około 60 -70 pln

                          Komentarz

                          Pracuję...