problem ze wskazywaniem temperatury na desce rozdzielczej
Zamieszczone przez xtremesystems
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
kufaaaa po godzinie :shock: ...dopiero teraz o tym piszesz :twisted:
no po jakies godzinie . wszedlem zrobic herbatke . patrze czy oleje odtajały a tam to plywa. nie wiem po ilu sie to dokladnie wytracilo. ale na pewno bylo tego duzo po godzinie od wyjecia z zamrazry. alej juz byl dobrze cieply
[ Dodano: Czw 18 Paź, 12 22:29 ]
a jeszcze co mnie zastanawia . co w tym castrolu siedzi. no i motul i statoil mialy normalny bursztynowy kolor na zimno a castrol zżółkł .
[ Dodano: Czw 18 Paź, 12 22:32 ]
Zamieszczone przez PAOLO ESCO
Ciekawe co się wytrąciło ...jakieś woskowiny/parafiny :roll:
na pewno cos z oleju . bo butelki byly czyste i osuszone .
dodatkowo to cos rozpuszczalne jest w oleju bo po wstrzasnieciu zniklo. te wszystkie smugi na zdjeciach to to cos. bylo tego calkiem sporo. tak sobie plywalo jak plesn w napoju
obstawiam wode.
woda = para wodna i wystepuje w powietrzu.
Butelki przelezaly w minusowej temp i woda zaczela kondensowac.
potem na granicy faz powstaje emulsja. to jest niegrozne.
problem ze wskazywaniem temperatury na desce rozdzielczej
Witam szanownych forumowiczów
Próbowałem znaleźć informacje w wyszukiwarce ale nie znalazłem podobnego problemu. Jako że jest to mój pierwszy post proszę o wyrozumiałość.
Mam problem ze wskazaniem temperatury na desce rozdzielczej tzn. wskazówka stoi cały czas na 50 (początek zakresu). Rano odpalam auto i jadę około 30 km i wskazówka nawet nie drgnie. Podejrzewam 3 rzeczy: 1. termostat, 2. czujnik temperatury, 3. licznik. Dodam że czujnik temperatury (kolor zielony, czteropinowy) wymieniałem jakiś 2 -2,5 miesiąca temu na orginalny. Termostat jakieś 1,5 miesiąca temu (niestety nie zamontowałem orginalnego - błąd, ale innego w sklepie nie mieli). Dzisiaj zrobiłem następujące testy:
1. Odkręciłem zbiornik wyrównawczy i trzymałem gaz na 3 tyś. przez jakieś 3 min. złapałem za górny przewód od chłodnicy - ciepły, dolny przewód chłodnicy - zimny, wskazanie temperatury wody na desce 50 .
2. Przejechałem 30 km (bez włączania gorącego nawiewu) i sprawdzam przewód górny chłodnicy - gorący, przewód dolny ciepły, wskazanie temperatury wody na desce 50
3. Przejechałem jakieś 2 km i kolejny test: 3 tyś obrotów przez 5-6min i sprawdzanie przewodów, przewód górny - bardzo gorący, przewód dolny gorący, włączył się wiatrak, chłodnica od strony silnika gorąca (na górze i na dole) a od strony zderzaka zimna (ale to chyba normalne przy tej temperaturze?), wskazanie temperatury wody na desce 50.
Tak że pomimo tych testów wskazówka temperatury wody nawet nie drgneła. Wcześnie też coś fiksowała ale po wymianie na nowy termostat było ok ( tzn temperatura 90 i stała) aż do teraz. Dodam jeszcze, że nie ma problemu z gorącym nawiewem w kabinie.
Moje auto: Skoda Octavia I combi 1.8T AUM, 2001 po lifcie +LPG.
Za wszelką pomoc z góry dziękuje
Rafał
Ewidentnie masz otwarty termostat. Tym razem zamów oryginał. A na przyszłość lepiej poczekać kilka dni na towar słusznej jakości i nie robić tego samego dwa razy, bo zamiast oszczędności będzie dodatkowy wydatek Pacjent będzie żył
Dudekken, gdyby u kolegi raf_ald, był termostat cały czas otwarty to cały obieg miałby jednakową temperaturę a nie różne,dolny wąż będzie tak długo zimny do póki nie zacznie się otwierać termostat, według mnie winny jest tutaj G62, wiem to z własnego przypadku bo w zeszłym roku wymieniłem 4sztuki i z każdym było coś ( u mnie było latem tak że auto zagrzane i wszystkie węże gorące a wskazówka na blacie dochodziła tylko do 70 stopni ) tak że raf_ald, wymień G62 i będzie ok .
Witam wszystkich
Ja też mam problem z temperaturą silnika. Na wskaźniku na desce jest wskaźnik temp silnika i wychyla się max do pierwszej kreski czyli też ok 45 stopni a silnik bardzo wolno się nagrzewa. Coś jest chyba nie tak bo po nagrzaniu powinna chyba wskazówka stać pionowo.
Termostat i czujnik są nowe po wymianie. Komputer nie pokazuje błędów. Czy wskaźnik na desce może być zepsuty? Jak to sprawdzić?
ROBAL_26 zrobiłbyś zdjęcie gdzie ten czujnik się znajduje?
[ Dodano: Pią 10 Lut, 12 13:11 ]
na forum znalazłem, że są dwa czujniki G62 i G2 a ten ostatni jest odpowiedzialny za wskazania do zegarów.
Aro33, i raf_ald, jesli macie własnego vaga to zrubcie test elementów wykonawczych deski rozdzelczej .taki test wyglonda nastepujaco wkazówka idzie do oporu i spózniej spada do zera na koniec staje na srodku . jesli wskazówka wogule sie nie ruszy swiadczy to skodzonym silniczku wsaznika , jesli wskazówka ruszy i nie dojdzie do koncz i sie nie ustawi na srodku to znaczy ze sama wskazówka jest przestawiona na igle . nastepne sprawdzie styki na wtyku przy czujniku temperatury i sama instalacie czy nie jest uszkodzona .raf_ald, jesli chcesz moge ci pomóc ogarnac temat
Aro33, G62 i G2 to są dwa czujniki w jednej obudowie, G62 podaje dane do komputera w celu dobrania dawki rozruchowej a G2 odpowiada za podanie wskazania na liczniku. znajduje się on jak stoisz przodem do silnika to z prawej strony przy bloku w trójniku .ok
Witam,
dzisiaj przycisnąłem skodzinę i górny oraz dolny przewód ciepły, na desce niestety cały czas 50. Wnioskuje że termostat powinien być ok. Zajmę się czujnikiem temperatury mam gdzieś stary spróbuje go podmienić. Niestety vaga nie posiadam.
"german81" dzięki za propozycję spróbuje z tym czujnikiem jak się nie uda to chętnie skorzystam z Twojej pomocy.
Przerabiałem to samo, założyłem nowy czujnik, chyba nawet ze 2, jak pokazywal temperature na desce, to dawke na rozruch dwal zła i na odwrót. Gdzie kupic ten czujnik, żeby było dobrze, aktualnie na desce nie pokazuje wcale. Serwis SKODY autoryzowany tez nie ma dobrego, działał ze 3 m-ce..
Ja miałem problem z opadajaca temp. silnika. Podłączyłem pod kabelek i pokazało mi błąd czujnika. Dla pewności wymieniłem czujnik (nie pamiętam jakiej firmy, ale kupiony w intercars) i termostat. Autko szybko się grzeje do optymalnej temp. i trzyma temperaturę non stop Myślę, że warto zainwestować w markowe częśći. Wcześniej miałem czujnik TOPRAN'a i chyba przekłamywał...
Radio:C90r+XDP210EQ Kable:Opt,Skyline,50 mm Wzm:XES M1+FP 1.800 Glosniki:SUPREMO,CDM54,SQ6,Aliante
Faktycznie przyczyną był czujnik. Podmieniłem na stary który miałem i wszystko ok. Wskazówka wstaje po 1-2km i zatrzymuje się na 90. Czujnik który wymontowałem by orginalny i przeżył 2 miechy - ale tandeta. Pozdrawiam i dziękuje za pomoc.
Komentarz