[O2] 1,4 TSI dziwnie przyspiesza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • lukaszbiałystok
    Classic
    • 2012
    • 3

    [O2] 1,4 TSI dziwnie przyspiesza

    jedź na myjnię zrób pranie tapicerki i nie będzie śladu
  • ori2
    Classic
    • 2010
    • 22

    #2
    [O2] 1,4 TSI dziwnie przyspiesza

    Mam wrazenie że moja fura dziwnie reaguje na próbę przyspieszenia,tzn. kiedy podczas jazdy w trasie chcę wyprzedzić jakiś pojazd i gwałtownie przyspieszam to występuje zjawisko jakby pulsacyjnego przyspieszenia . nie wiem czy dobrze to opisałem , ale czuję , że auto przyspiesza nierównommiernie, moja żona twierdzi ,że sobie wmawiam, ale dlamnie jednak jest coś nie teges. Jeśli ktoś miał takie objawy , to chętnie wysłucham porad.

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      #3
      ori2, przyjedź w czwartek na spotkanie do McDonalda w Zielonej Górze obadamy :wink:
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • LUKI
        RS
        • 2005
        • 5776

        #4
        ori2,

        efekt karetki

        weź przegoń ją kilka razy i będziesz zadowolony


        btw
        mam nadzieję, że przy "60km/h na 6" nie dajesz jej w pizdę, tylko redukujesz i ogień?
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz

        • kobar76
          Classic
          • 2010
          • 36

          #5
          zmienne fazy rozrządu się przestawiaja i moze wystapić efekt falowania , mam tak jak przekraczam 2 tys obrotów na 6

          Komentarz

          • koz
            Classic
            • 2009
            • 18

            #6
            Też z tym walczyłem, ostatecznie problem całkowicie ustąpił po aktualizacji sterownika oprogramowania silnika oraz po wymianie filtra paliwa. U mnie falowanie pojawiło się przy stanie licznika 18 tys. km. Aktualizację sterownika zaproponowało ASO na pierwszym przeglądzie (przy stanie licznika 26 tys.) i faktycznie "falowanie" przy mocnym przyspieszaniu trochę się zmniejszyło. Na filtr paliwa wpadłem sam po doświadczeniach z podróży zagranicznych, jak zatankowałem w Austrii i Włoszech to silnik był nie do poznania, przyspieszał płynnie i równomiernie, natomiast pierwszy bak po powrocie w Polsce i odrazu pojawiło się "falowanie" przy ostrym przyspieszaniu. Obroty nie miały większego znaczenia, "falowanie" wsytępowało jak przyciskałem od 2tys, 2.5tys, 3tys, 3.5tys. U mnie to "falowanie" nie występowało za każdym razem, ale na dłuższej trasie pojawiało się kilkukrotnie. Po wymianie filtra paliwa (przy stanie licznika 38 tys.) "falowanie" ustąpiło całkowicie, teraz mam 43tys.

            Komentarz

            • ori2
              Classic
              • 2010
              • 22

              #7
              U mnie tez to zjawisko występuje powyżej 2k obrotów. Mam najechane dopiero 12k , apierwszy przegląd po około 30k km , więc nie wczesniej jak za rok. Sam nie wiem czy jechac do ASO czy czekac az nadejdzie czas na serwis. W każdym razie dzięki za podpowiedzi.

              Komentarz

              • marian_ag
                Classic
                • 2011
                • 26

                #8
                Również u mnie, "falowanie" to systematyczny, choć nie częsty objaw. Zaczyna się przy depnięciu gazu w podłogę od 2000 do 3000 obr/min. później "leci" aż miło . Byłem z tym w ASO, podłączyli kompa, wgrali aktualizacje i powiedzieli że nic więcej nie zrobią. Dodam że od nowości tankuje PB98. Zastanawiałem się czy przypadkiem kola 17'' nie wywołują takiego stanu, ale raczej nie powinny...
                Po Waszych wpisach, utwierdzam się w przekonaniu o kolejnej wadzie CAXA.

                Komentarz


                • #9
                  U mnie tez jest fala przy przyspieszaniu. Tłumaczyłem sobie to tym ze turbina sie włącza przy jakiś tam obrotach. Tu sie okazuje ze to cos z softem. Ciekawe. Co do paliwa za granica to potwierdzam. Tam jak zatankujesz to auto zajebiscie chodzi.

                  Komentarz

                  • plicha
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 189
                    • Octavia III combi (5E5)
                    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                    #10
                    też miałem takie falowanie podczas przyśpieszania. Kilka wizyt w serwisie, kilka aktualizacji oprogramowania a ostatecznie wymiana turbo sprawiło, że usterka odeszła w nie pamięć.
                    LUKI pisał, że podczas przyśpieszania z małych prędkości. Prawda przed wymianą turbo było źle, znaczy się falowania, ale po wymianie turbiny wszystko jest OK. Nawet mogę przyśpieszać od 60 na 6-tym biegu i nie ma żadnych wcześniejszych objaw.
                    Kamil

                    Octavia II FL 1,4 TSI 2009 Elegance Liftback
                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39711
                    Fabia I 1,4 16V 2005 Ambiente Combi

                    Komentarz


                    • #11
                      Szkoda że nie pomyślałem nad tym jak auto było na gwarancji :-(

                      Komentarz

                      • jamesbondzio
                        L&K
                        • 2009
                        • 1174
                        • Octavia III (5E3)
                        • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                        #12
                        ori2, Biszczu, Dajcie zanaka jak na tym zlocie coś wybadacie.
                        kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                        teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                        Komentarz

                        • Zorr
                          RS
                          • 2011
                          • 2110

                          #13
                          Zamieszczone przez plicha
                          Nawet mogę przyśpieszać od 60 na 6-tym biegu i nie ma żadnych wcześniejszych objaw.
                          przy takim przyśpieszaniu to szybko pojawią się "nowe objawy"
                          ile masz obrotów przy 60 na 6tym biegu?
                          Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                          Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                          Komentarz

                          • TomekRs
                            RS
                            • 2011
                            • 1670

                            #14
                            a do tsi nie leje sie czasem pb95? Moze ten ten slynny czujnik od turbiny co jest uwalony fabrycznie w 1.2 TSI

                            Komentarz

                            • LUKI
                              RS
                              • 2005
                              • 5776

                              #15
                              Zamieszczone przez octaviars1
                              a do tsi nie leje sie czasem pb95?
                              można 95 lub 98
                              kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                              SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                              Komentarz

                              • TomekRs
                                RS
                                • 2011
                                • 1670

                                #16
                                fabia 1.2 tsi ma na klapce 95 napisane

                                Komentarz

                                • Tichy
                                  Rider
                                  • 2010
                                  • 544

                                  #17
                                  Też tak mam, i sądzę, że wynika to z nierównej charakterystyki momentu dla tego silnika. Sytuację poprawia dobre paliwo.

                                  Komentarz

                                  • jamesbondzio
                                    L&K
                                    • 2009
                                    • 1174
                                    • Octavia III (5E3)
                                    • DLBA 2.0 TSI RS 245 KM

                                    #18
                                    Można też 100....chyba nie zgaśnie :diabelski_usmiech
                                    kiedyś była seria TSI : 135KM/217Nm a potem było 156KM/267Nm
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=57585&start=0

                                    teraz 240KM 4x4 Boxer turbo mruczek.
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...350597#1350597

                                    Komentarz

                                    • plicha
                                      Ambiente
                                      • 2010
                                      • 189
                                      • Octavia III combi (5E5)
                                      • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Zorr
                                      Zamieszczone przez plicha
                                      Nawet mogę przyśpieszać od 60 na 6-tym biegu i nie ma żadnych wcześniejszych objaw.
                                      przy takim przyśpieszaniu to szybko pojawią się "nowe objawy"
                                      ile masz obrotów przy 60 na 6tym biegu?
                                      żeby nie było to nie praktykuję takiego przyśpieszania, po prostu przewrażliwiło mnie to co u mnie wtedy wystąpiło
                                      Kamil

                                      Octavia II FL 1,4 TSI 2009 Elegance Liftback
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=39711
                                      Fabia I 1,4 16V 2005 Ambiente Combi

                                      Komentarz

                                      • Tichy
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 544

                                        #20
                                        Ten silnik tak fajnie się zbiera, że faktycznie człowiek czasami się zapomina i depcze na niskich obrotach Trzeba się pilnować

                                        Komentarz

                                        Pracuję...