Szybkie nagrzewanie sie silnika

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzychubuli6
    Classic
    • 2010
    • 33

    Szybkie nagrzewanie sie silnika

    Zamieszczone przez Flame
    Małżonka naciska, że ma zostać to auto które jest :roll:
    I dobrze że naciska, bo to piekna fura.

    Ja celuje w C6 ale w wersji RS6 :twisted:


    Jeszcze trochę jednak z Octą się pomęcze, myślę tak z 5-6 lat, dobije do 400KM i wtedy te 700KM w wersji MTM będzie jak znalazł
    nasze cappucino już w garażu
  • wuyaszek
    Classic
    • 2009
    • 33

    #2
    Szybkie nagrzewanie sie silnika

    Witam
    od tygodnia zauważyłem że mój silnik bardzo szybko się nagrzewa tzn. po przejechaniu 4 km mam już 70 stopni a po 7-8 km jest 90 stopni jak jadę jeszcze dalej ,dłużej nic się nie dzieje tzn bardziej silnik się nie nagrzewa na szczęście ale mimo wszystko coś jest nie tak wiem ze się cieplej zrobiło ale bez przesady nigdy tak nie miałem nawet przy temp otoczenia np 15 stopni ,a druga sprawa czasem jak odpalę silnik na zimnym to mam 1000 obr zamiast 900 obr i słychać dziwny basowy dźwięk dobiegający z silnika jak siedzę w kabinie natomiast na zewnątrz nie ma tego dźwięku tylko jakby coś tam chodziło jeszcze wiatrak albo coś nie wiem ,natomiast po rozgrzaniu się trochę silnika obroty spadają na 900 ogólnie silnik chodzi dobrze nie ma spadku mocy ani szarpania normalnie przyspiesza itd co to może być pomóżcie ???

    Komentarz

    • alxxx
      RS
      • 2010
      • 1823
      • Octavia I (1U2)
      • ASZ 1.9 TDI PD 130 KM

      #3
      To że obroty po odpaleniu wzrastają to nic dziwnego przy obecnych warunkach np po nocy, nie wiem czym się stresujesz. Podłącz pod komputer i sprawdź działanie czujnika temperatury cieczy chłodzącej
      VAG - diagnostyka - kodowania - adaptacje - PIN immo - adaptacje kluczyków
      Jeżeli post okazał się pomocny kliknij

      Komentarz

      • szawi7
        Classic
        • 2011
        • 24
        • Octavia II combi (1Z5)
        • BMM 2.0 TDI 140 KM
        • CRMB 2.0 TDI 150 KM

        #4
        A sprawdzałeś poziom płynu chłodniczego. Sprawdż też przy okazji przy zapalonym silniku czy w zbiorniczku wyrównawczym nie wytwarza się cisnienie (czy się nie gotuje po odkręceniu korka)Jak będziesz odkręcać korek uważaj abyś się nie popażył bo jest tam już ciśnienie
        KRISTOF
        1.9 bjb
        2.0 4x4

        Komentarz

        • lilo
          RS
          • 2006
          • 4315
          • Mercedes-Benz

          #5
          wuyaszek, Mogą to być pierwsze objawy padającej uszczelki pod głowicą
          Daniel

          Komentarz

          • TomekRs
            RS
            • 2011
            • 1670

            #6
            Moja babcia ma takie cos w corsie (1997r chyba) 1.0 albo 1.2 benzyna. W wakacje jak jedzie sobie na dzialeczke i stanie na chwile w korku to od razu podchodzi na maksa temperatura cieczy chlodzacej. Rozni magicy probowali i nikt tego nie zrobil. Tak ma byc i tyle.

            Komentarz

            • wuyaszek
              Classic
              • 2009
              • 33

              #7
              Płyn chłodniczy jest sprawdzałem ale nie odkręcałem jeszcze tego zbiorniczka dziś jak znajde czas to jeszcze to sprawdzę

              [ Dodano: Sro 22 Lut, 12 08:32 ]
              ale auto jest 4 letnie a nie 15 letnie i jak dotąd było wszystko ok nagrzewał się powoli jak powinien wiec tak nie powinno być

              Komentarz

              • makog
                Rider
                • 2010
                • 345

                #8
                Podlacz pod kompa, moze poprostu czujnik jest walniety.
                http://www.wimeb.markomp.net
                Już nie moja Skodzina
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=31952

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Na pewno masz BXE ?? Dzwieki ktore opisujesz to cos jakby auto mialo DPF-a wtedy jest basowy dzwiek przy rozgrzewaniu, auto szybko sie rozgrzewa, ma wyzsze obroty
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • McGan
                    RS
                    • 2010
                    • 3573
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    lilo, również ten basowy dźwięk? Bo jak było na minusie, to też mi tak basowało.
                    Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                    Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                    Komentarz

                    • wuyaszek
                      Classic
                      • 2009
                      • 33

                      #11
                      Na 100 % jest BXE nie inaczej poczekam do wypłaty i jadę do mechaniora nie ma na co czekać może termostat może obieg w chłodnicy cholera wi a i tak mam mieć przegląd w kwietniu wiec czekać nie będę i pojadę w marcu

                      Komentarz

                      • lilo
                        RS
                        • 2006
                        • 4315
                        • Mercedes-Benz

                        #12
                        Zamieszczone przez McGan
                        lilo, również ten basowy dźwięk?
                        Nie basów żadnych nie było , tylko dość duże ciśnienie na wężach i głupiejące ogrzewanie , temp. w normie .
                        Daniel

                        Komentarz

                        • deviltomek
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 246

                          #13
                          jesli po 4km masz 90 stopni to jest ok i nie szukaj se daremnych kosztow, jesli plynu nie ubywa silnik chodzi równo to uszczelka jest ok, weze robia sie zawsze twarde bo uklad jest zamkniety a podgrzany plyn zwieksza swa obietosc. odpal auto przejedz kawalek a pozniej zostaw kilka minut na biegu jalowym i dotknij weze z chlodnicy, jesli temperatura wskazuje na 90 a przewody z chlodnicy robia sie cieple (najpierw gormy pozniej dolny) to wszystko jest ok.

                          Komentarz

                          • klinsman
                            Classic
                            • 2012
                            • 16

                            #14
                            Re: Szybkie nagrzewanie sie silnika

                            Zamieszczone przez wuyaszek
                            Witam
                            od tygodnia zauważyłem że mój silnik bardzo szybko się nagrzewa tzn. po przejechaniu 4 km mam już 70 stopni a po 7-8 km jest 90 stopni jak jadę jeszcze dalej ???
                            U mnie tez tak jest, tylko ze ja narzekam, ze dopiero po 4 km mam 70 stopni, bo chcialbym miec cieplo w kabinie zaraz po odpaleniu. A tak naprawde mega cieple powietrze mi leci, dopiero jak wskazowka od temperatury zaczyna sie minimalnie podnosic. Grzalki grzeja, bo slysze jak sie zalaczaja przekazniki, az lampka od oswietlenia kabiny przygasa.
                            Obroty tez mam wyzsze, ale chyba nie az 1000, troche mniej
                            1,9 TDI (BXE) tylko 4,3 l/100 (Skoda Superb and Seat Altea XL)

                            Komentarz

                            Pracuję...