Oddawać tylną wycieraczkę i to już!!!
Pieprzeni księgowi...
Spokojnie, w Czechach nigdy tylna wycieraczka nie była standardem wyposażenia, nawet w Elegance....U nas pewnie będzie w każdej wersji.
O, a to ciekawe! To by tłumaczyło dlaczego model Octavii 1:24, czeskiej firmy Abrex, niby taki dokładny, a nie ma tylnej wycieraczki. To teraz już wiem
Witam. Szukałem na tym forum informacji na temat jaką gumę stabilizatora trzeba założyć do mojej O1. Suwmiarką mierzyłem stabilizator w miarę blisko gum i ma on 21mm lecz nie wiem czy nie ma jakiegos przewężenia w miejscu mocowania gum. Zakładając że jest tam również kupiłem gumy ze srednicą wewnętrzną 21mm i przymierzyłem do stabilizatora i wydaje się ona dobra bo żeby juz po założeniu złączyć przecięcie na gumie trzeba ścisnąć trochę palcami. Problem jest w tym ze na stronie np. Febi bilstein dla stabilizatora 21mm należy kupić gumę o średnicy wewnętrznej 18mm. Czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć na ten temat ponieważ na tym forum szukałem informacji ale "jeden" zakłada 21mm a drugi na ten sam stabilizator zakłada 19 mm bo ma jakieś zmniejszenie średnicy w miejscu mocowania gum.
Samochód to:
Octavia 1 Liftback 1.9 TDI 110 KM - stabilizator wg moich pomiarów ma średnicę 21mm.
Z tego co wiem to też bywały też drążki 18mm w Golfie 4 ,ale jesli masz 21 to załóż 21 i nic się nie przejmuj. Jeśli założysz mniejsze to po chwili szlak je trafi i wymaina gwarantowana
Idź do sklepu albo nawet do sklepu w ASO i powiedz, że chcesz gumy stabilizatora do O1 TDI ASV, taki i taki rocznik... możesz podać VIN i dadzą ci dobre gumy do twojego auta. Gumy to groszowa sprawa. Wymienisz sobie tam gdzie ci się widzi. Wymieniałem niedawno. Weź też te blaszki bo możesz mieć starszy typ gum, tak jak ja, tzn z płaską środkową zewnętrzną częścią a teraz sprzedają z grzebieniem na środku i blaszka musi być do takiej dostosowana. Ewentualnie jeśli chcesz bez nowych blaszek można nożykiem ten grzebień ściąć. Mam nadzieję, że pomogłem, jeśli tak to kliknij.
roLLo, dokładnie jak piszesz. Guma stabilizatora jest kilka mm węższa od drążka. Wymieniałem u siebie i na 22mm drążka dostałem w ASO teraz nie pamiętam 18 lub 19 mm gumę
tomus7, Pierwszy raz widze taką gumę szawi7, i widzisz kolega ahmed799 pisze ze guma musi być mniejsza. Mam stabilizator 21mm i kupiłem gumy 21mm i nie wiem co robic a po weekendzie musze zmienić bo bede miał dostęp do podnośnika a chciałbym to wykorzystać.
kolego bawiłem sie z tym jakieś 2 miesiące temu i z tego co pamiętam do mojego szkodnika zakładałem gumę średnicy 19mm. Ta co jest widoczna na zdjęcia z linka allegro powyżej to napewno nie to ale zdjęcie jest pewnie tylko poglądowe bo w opisie mają do tego modelu. Twoja guma musi być płaska u podstawy z wypustkami gumowymi które wchodzą w uchyt mocujący.
Kiedyś Galaxy teraz Octavia, zadowalająca zmiana :-)
kuszyn, ja już mam tą nową obejmę gumy z tym garbem przez środek. Miałeś jakiś problem z osadzeniem gumy 19mm na stabilizatorze 21mm oraz z zakręceniem obejmy.?
było cięzko, musiałem mocno docisnąc obejmę ale troche tawotu na wewnętrzną stronę gumy i jak tylko gwint od śruby załapał to już był z górki, jeśli jeszcze mogę coś polecić to wymień od razu tuleje na wachaczach wiąże się to z poprawą stabilności jazdy naprawdę rewelacyjna zmiana.
Kiedyś Galaxy teraz Octavia, zadowalająca zmiana :-)
kuszyn, dobra a co będzie jak bym zamontował te 21mm? A czy po zamontowaniu 19mm nie zniszczą się za szybko przez to ze są o 2 mm mniejsze niz stabilizator ?
nie jestem aż takim ekspertem ale wiem jak kupowałem swoje gumy to zabrałem starą ze sobą do sklepu i kumpel po średnicy starej mówił że to 19mm i taką zamontowałem i naprawdę jest git.
Kiedyś Galaxy teraz Octavia, zadowalająca zmiana :-)
ja przejechałem jakieś 2tyśkm od wymiany i nic się nie dzieje, zaraz postaram się poszukać rachunku za te gumy, a tam może będzie jakis rozmiar napisany. niestety nie znalazłem racunku ale jutro z rana postaram się dowiedzieć w sklepie jakiego rzmiaru kupiłem.
Kiedyś Galaxy teraz Octavia, zadowalająca zmiana :-)
Generalnie jeżeli wymieniasz pierwszy raz to możesz się trochę na q...wać bo często jest bieda dociągnąć obejmę. Pomaga patent z dłuższą śrubą lub ściąg stolarski.
Co do samej gumy - 21 jest na drążku z boku, w starym samochodzie w miejscu gdzie pracuje guma jest już wytarcie w sumie to idzie każdą założyć.
Po weekendzie napisze czy stuki zniknęły
Jeżeli stuka to raczej bym szukał w okolicach łącznika stabilizatora lub sworznia wahacza, gumy stabilizatora nie stukają.
phrix: stukają, stukają i to jest najczęstszy powód stuków. Miałem ten sam problem i DGW zdiagnozował od razu. Od wymiany gum zrobiłem ponad 15 tyś km i jest cisza i spokój.
roLLo tak, jak zepter00 napisał. Idziesz do sklepu i kupujesz. Ja do swojej O1 kupowałem w Gordonie na Osiedlu Mazurskim, podałem rocznik, model itp i dali mi dobre. Wyglądały mniej więcej tak:
Z tego co mi wiadomo bo kupowałem ostatnio te poduszki stabilizatora, to w hurtowni gość stwierdził, że są 3 grubości stabilizatora, a mianowicie 19mm, 21mm i 23mm więc trzeba zmierzyć bo nie będzie strzelał. Zmierzyłem i u mnie wyszło 21mm i takie też kupiłem. Zapewne jest to uzależnione od mocy auta i typu silnika i do tego jest odpowiedni stabilizator :P
RUMBA, no ja tez mam stabilizator 21 i kupilem 21. Jak się Tobie zawieszenie sprawuje ??
Kurde stukało mi coś tak delikatnie jak tylko sprowadziłem samochód a na przeglądzie nic nie wypatrzyli tylko łączniki i poduszki stabilizatora... Łączniki wymieniłem na te metalowe nowe i nic właściwie nie pomogło bo stare były spoko, a do poduszek jeszcze się nie zabrałem bo dojście do tego fatalne, a żeby to wymienić trzeba się po podłodze poniewierać bo podnośnika i kanału brak... Mam nadzieję, że po tym nastanie kompletna cisza chociaż nie mam pewności bo wydaje mi się, że stare poduszki nie są jeszcze wytłuczone. Zobaczymy po wymianie, może jutro się do tego zmobilizuję
No więc tak :P Zabrałem się dzisiaj w końcu za wymianę kupionych wcześniej poduszek i w sumie poszło to o wiele prościej niż się spodziewałem Stare poduszki przed wyjęciem wydawały się spoko, ale wyszło dość luźno, a nowe przy zakręcaniu już zaczęły iść z oporem... Po wymianie test po mojej dziurawej wiejskiej autostradzie i cisza i spokój, auto wydaje się stabilniejsze niż wcześniej także polecam wymianę każdemu kto ma z tym problem bo od razu spokojniej się jeździ :P Moje stare poduszki to oryginały VW z takim samym zatopionym paskiem od strony wewnętrznej jak te które założyłem. Stare miały wyklepany rocznik 97, czyli wychodzi na to, że od nowości jeździły w skodzianie Jak widać w Niemczech różnica jest skoro ktoś od nowości dał radę na tym przejeździć Poniżej dodaję foty przed w trakcie i po zakończeniu prac i zdjęcie starych poduszek :P
Komentarz