Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

climatronic

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • climatronic

    pedros, tylko, że do zębatek 5b to już trzeba odpowiednią moc.

  • #2
    climatronic

    Witam Szlachcianki i Szlachciów...

    Znalałem wiele postów odnosnie problemów z klimą i climatroniciem aleee... Nie dotyczyło to mojego problemu...
    Wiec tak w momencie jak auto jest włączone i włączę climatronica słychać jakby wyło mi z nadmuchów... co ciekawe jak włącze tryb ECON - ten dzwięk ustaje... natomiast jak WYŁĄCZĘ tryb ECON i wyłączę zapłon to ten dzwięk również ustepuje...

    i teraz pytanie czy jest to problem z klimą / brak środka chłodzącego ?? czy też pada jakiś wiatrak nadmuchowy ( łożyska ?? )
    Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

    Komentarz


    • #3
      jezeli jest brak czynnika to klima nie zatrybi i wentylator tez nie to raczej masz czynnik moze lopatki przestawiaja sie i jest taki odglos
      Skoda Forever jednak
      Vw Golf I II III
      Opel Omega C
      Peugeot 206 HDi
      Vw Golf V 1,9 tdi 90 koni
      Citroen C5 2.0 Hdi Audi A8 2001 D2 3.3 TDi
      Skoda Octavia II 2005 elegance kombi
      Skoda Octavia II 2009 FL 1.9 TDi
      VW Golf VI 2011 1.6 Tdi
      Skoda Octavia II FL RS kombi

      Komentarz


      • #4
        Z tego co występuje u mnie to wszystko jest tak jak piszesz i raczej nie masz się czym martwić.Tryb AUTO działa tak że jesli masz ustawioną temp. na np.22s. a autko jest jeszcze w środku zimne to wentylator próbuje podgonić temperaturke aż osiągnie 22s. a po tym zacznie zwalniać obroty
        KRISTOF
        1.9 bjb
        2.0 4x4

        Komentarz


        • #5
          Witam. To i ja się podłączę tutaj, bo nie chcę nowego tematu zakładać, a ten wydaje się podobny.
          Auto mam 3 tygodnie, zrobiło się ciepło i niestety stwierdziłem, że climatronic nie chłodzi. Sprawdziłem bezpieczniki - są ok. Na zewnątrz temperatura 20*C, ustawiam na LO, ECON OFF i nie dmucha zimnym, nawet po jakimś czasie. Ale zauważyłem coś takiego: dmuchawa na 3, włączony tryb econ i dmuchawy wydają jakiś tam szum jakby za konsolą na środku. Gdy wyłączę econ (czyli załączam klimę), to po chwili zaczyna szumieć jakby z prawej za schowkiem pasażera (czy tam jest parownik?), a potem jak wyłączę, to przestaje tam szumieć i znowu szumi tylko na środku. Mam wrażenie, że układ niby się włącza, tylko nie chłodzi. Czy to jest brak czynnika? I jeszcze coś. Wcześniej miałem passata b5 z climatroniciem i przy włączaniu klimy było wyraźnie słychać, że układ jest załączany przez przekaźnik (pstryknięcie), lekkie zawahanie obrotów silnika i dodatkowy cichy dźwięk (sprężarka). Tutaj takich dźwięków nie ma, tylko ten inny obieg powietrza. Przy wyłączonej klimie spalanie chwilowe pokazuje 0,5l/h, czasem na moment spadnie na 0,4l/h, a po włączeniu pokazuje 0,5, czasem skoczy na moment na 0,6. Myślałem, że skok powinien być większy. I teraz nie wiem czy to tylko brak czynnika, czy jakaś poważniejsza usterka.
          Czy da się włączyć tutaj autodiagnostykę?

          Pozdrawiam

          Komentarz


          • #6
            spalanie chwilowe 0,4-0,5l/h łooo :shock:
            ja mam 0,6-0,7l/h.
            Co do klimy - jak wlaczam u siebie AUTO to tez czasami slychac takie odglosy i wydaje mi sie, ze to wlasnie te lopatki sie przestawiaja.
            Poza tym jak wylaczysz econ to wlacz AUTO i wtedy ustaw LOW

            Komentarz


            • #7
              No spróbuję, ale wydaje mi się, że bez auto też powinno chłodzić, gdy jest wyłączone econ. Tak przynajmniej mówi instrukcja.

              Komentarz


              • #8
                chlodzic powinno, ale napewno nie zrobi tego tak szybko jak na AUTO.

                Komentarz


                • #9
                  30 minut jazdy, temp na LO I 3 stopień nawiewu I nadal dmucha nie zimnym. Może to w skodzie działa inaczej, ale w passacie jak dałem na low bez auto to dmuchalo zimnym. I tu chyba też tak powinno być.

                  Komentarz


                  • #10
                    Ale wlaczyles AUTO? czy nie wlaczyles ani ECON ani AUTO ?

                    Komentarz


                    • #11
                      Dzisiaj testowałem tak jak powiedziałeś - włączyłem AUTO, ECON było wyłączone. Ale temperatura na zewn. wynosiła 17 stopni, a ustawiłem pokrętłem na 16, żeby auto pozostało włączone. To chyba za mała różnica, żeby dmuchało zimnym. Ale wcześniejsze próby porównywałem do klimatronika z passata b5, gdzie wystarczyło mieć wyłączony ECON, żeby sprężarka chodziła i dmuchało zimnym przy temp. na LOW. Tutaj tak nie ma, nadal dmucha powietrzem takim jak na zewnątrz (przynajmniej tak sprawdzając ręką).

                      Komentarz


                      • #12
                        gumis1982, sprawdź, czy Ci się oba wiatraki włączają pod maską.
                        mkII 20VT (600h worked)
                        Roooooomster

                        Komentarz


                        • #13
                          No nie zaglądałem, czy oba się kręcą, ale nie słyszałem, żeby się wentylator włączał. W passacie b5 (mam tylko do niego porównanie, bo tylko tam miałem klimatronik) dodatkowy wentylator do klimy włączał się tylko późno (gdy było bardzo gorąco), lub rzadko (gdy było około 20 stopni na zewnątrz). Nie wiem jak tu ma być, ale zaraz pójdę to sprawdzić, póki ciepło jest. Bezpieczniki są dobre (jednego nie było w ogóle, nr 40 w desce rozdzielczej), ale gdy tam wsadziłem bezpiecznik to i tak nie było różnicy.

                          Edit:
                          Nawet nie wiem gdzie jest ten wentylator. Znalazłem tylko ten główny na chłodnicy, nie wiem gdzie ma być ten od klimatyzacji...

                          Komentarz


                          • #14
                            gumis1982, w zależności od rocznika, mogą być 2 lub 1 wentylator. Z klimy jest dodatkowo mniejszy. Jak włączysz klimę powinny chodzić oba. Jak chodzi tylko duży, to spróbuj obstukać młoteczkiem silniczek z małego wiatraka. Nie chcę krakać, ale mógł pójść moduł z wentylatorów. W OII lubią siadać też elektrozawory w sprężarkach. Obmacaj też tą rurę wygiętą w dół, która leci z kompresora do, o ile dobrze pamiętam, chłodnicy.
                            A i sprawdzałeś, czy masz czynnik?
                            Jak Ci uciekł to prawdopodobnie z tego kapsla, który jest wkręcony do chłodnicy klimy w górnym rogu.
                            Jak coś to pytaj, bo też mieliśmy problemy z klimą i wszystko sprawdzałem u siebie po kolei.
                            mkII 20VT (600h worked)
                            Roooooomster

                            Komentarz


                            • #15
                              A gdzie ma być ten wentylator? I gdzie jest chłodnica od klimy? Może przy chłodnicy silnika (równolegle do niej, z przodu, nieco mniejsza i cieńsza)? Bo tylko takie coś znalazłem. I nie znalazłem drugiego wentylatora. Główny duży nie jest centralnie na chłodnicy, tylko przesunięty nieco w lewo, natomiast na prawej stronie chłodnicy w górnej jej części (patrząc jakby od strony szyby) są jakby takie kratki jak w wentylacji w kominach i brak wentylatora, rocznik 2008. Mam nadzieję, że to brak czynnika. Sprawdzę to dopiero we wtorek, ale pytam już, bo jestem niecierpliwy i denerwuje mnie to, że nie działa, a nie wiem czemu. I próbuję wykluczyć wszystkie inne (gorsze) usterki niż sam brak czynnika. Macałem przewody wychodzące od kompresora (chyba), obie rurki z zaworami do podłączania maszyny do napełniania (to chyba te, bo pod kapturkami było widać zieloną piankę, która po jego odkręceniu powoli zniknęła). Obie były suche, ani zimne, ani ciepłe...

                              Komentarz


                              • #16
                                gumis1982, wentylatory są obok siebie. Chłodnica klimy jest pierwsza z 3 chłodnic, potem jest IC i najbliżej silnika chłodnica wody.
                                Masz wersję po FL?
                                mkII 20VT (600h worked)
                                Roooooomster

                                Komentarz


                                • #17
                                  Nie, wersja przed FL. Na chłodnicy od strony silnika mam tylko jeden duży wentylator.

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    gumis1982, to masz wersję, którą przytulili księgowi. :szeroki_usmiech
                                    Generalnie jest tak: włączasz klimę wiatrak ma chodzić.
                                    Może być tak, że układ nie ma ciśnienia, bo czynnik uciekł i całość nie załączy się.
                                    Do układu wchodzi 550g czynnika, jak go nie będzie, to szukaj wycieków.
                                    mkII 20VT (600h worked)
                                    Roooooomster

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      O widzisz, to już jakiś konkret. Tak z ciekawości to przy jakim ubytku czynnika nie włącza się układ? Znalazłem tu na forum jakiś temat, gdzie ktoś opisywał problem z 11-miesięczną octavią i jej klimą (też nie chłodziła). Nie załączała się. W aso odessali 500 g czynnika, wpompowali 550 g czynnika i wszystko gra. Taki niewielki (rzecz względna, bo to niemal 10%) spadek wystarczy do niewłączania układu? Do tej pory spotykałem się z tym, że jak w układzie zostało 350 z 650 g czynnika, to układ nadal chłodził, tylko mniej wydajnie.

                                      Edit 19-03-2012 19:00:

                                      Dzisiaj robiłem autotest klimatyzacji i pokazał mi błąd 4fa 00h. Doszukałem, że to problem z klapą obiegu zamkniętego. Ale wg mnie ona działa, bo po jej włączeniu powietrze leci gdzieś za schowkiem pasażera, poza tym już raz sprawdziłem w praktyce: gdy wyłączyłem obieg zamknięty to od razu poczułem zapach diesla (stałem za autobusem). Wentylator włącza się, rozdzielanie temperatury wydaje się ok, w dwóch strefach także. Więc liczę na to, że to będzie brak czynnika w układzie, ewentualnie zawór włączający układ (ten przy sprężarce, o ile się nie mylę).

                                      [ Dodano: Sro 21 Mar, 12 19:50 ]
                                      Dzisiaj byłem w serwisie. VAG pokazał zero błędów. Układ jest szczelny, czynnika było około 520 g. Włączona klima przy podłączonej maszynie - nie wzrasta ciśnienie w układzie. Przy tej rolce sprężarki jest nieco wykręcona śruba (ta co jest w jej osi). Z tym że nie da się jej ani wkręcić, ani wykręcić (nie wiem czy jest taki opór, czy chodzi luźno w obie strony). Taka zwykła śruba z łbem sześciokątnym, na oko rozmiar 12 albo 13, nie wiem, nie zapytałem. No i stoi ona w miejscu, gdy rolka się obraca. Obawiam się, że to wygląda na uszkodzony kompresor...

                                      [ Dodano: Nie 25 Mar, 12 14:37 ]
                                      Klima już działa. Okazało się, że to właśnie ta wykręcona śrubka. Po jej prawidłowym zamontowaniu kompresor włącza się i wyłącza, kiedy trzeba i chłodzi jak trzeba. Co prawda nie daje prawidłowego ciśnienia, bo tylko 8 barów, ale póki co śmiga nieźle.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        pikanie

                                        Dobra a ja z kolei z innej beki Moj kolega ma Superba i równiez ma Climatronik U niego jak naciska jakikolwiek przycisk w panelu to dochodzi dzwiek pikania. U mnie tego nie ma Mozna to jakos poustawiac. Nie mowie iz jest to problem ale tak pytam z ciekawosci :wink:

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Zamieszczone przez gumis1982
                                          O widzisz, to już jakiś konkret. Tak z ciekawości to przy jakim ubytku czynnika nie włącza się układ? Znalazłem tu na forum jakiś temat, gdzie ktoś opisywał problem z 11-miesięczną octavią i jej klimą (też nie chłodziła). Nie załączała się. W aso odessali 500 g czynnika, wpompowali 550 g czynnika i wszystko gra. Taki niewielki (rzecz względna, bo to niemal 10%) spadek wystarczy do niewłączania układu? Do tej pory spotykałem się z tym, że jak w układzie zostało 350 z 650 g czynnika, to układ nadal chłodził, tylko mniej wydajnie.
                                          u mnie zostało ostatnio 450g czynnika z wymaganych 720g czy 750g (nie pamiętam dokładnie ile powinno być) - klima chłodziła jak złoto i przy temperaturach zewnętrznych około 15stC nie widziałem różnicy w jej wydajności przed i po nabiciu - może byłoby inaczej w upalny dzień?

                                          słyszałem, że kima zaskoczy nawet przy 20% masy czynnika bo presostat będzie "widział" ciśnienie i pozwoli ją załączyć - tyle, że będzie miała mniejszą wydajność lub po chwili pracy się wyłączy z powodu przegrzania czynnika

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Wcześniej miałem Passata B5 i jak miałem 350 g czynnika to klima się włączała, tylko że działała mniej wydajnie. Przy temperaturze powietrza 25 stopni, gdy auto stało w cieniu temperatura ustabilizowana wydmuchiwanego powietrza (przy ustawieniach: obieg zamknięty, temp. low, drugi stopień prędkości nawiewu) wynosiła 11 stopni, co w kombi nie dawało zadowalających temperatur we wnętrzu. Po nabiciu przy tych samych warunkach temperatura wydmuchiwanego powietrza wynosiła 5,5 stopnia i we wnętrzu było zimno. Ale ktoś na forum w nowej skodzie O2FL miał przypadek, że przy niewielkim braku czynnika (nie połowy) klima nie włączała się. Po nabiciu było ok. Ale moja teoria jest taka, że zawór od klimy się zaciął, a przy spuszczaniu czynnika i robieniu próżni po prostu się wzruszył i potem działał już normalnie.

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              ponawiam pytanie wojtass, czy jest taka możliwość jeśli jest to jak to można ustawić ??
                                              próbowałem coś poszukać ale niestety nic nie znalazłem

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                u mnie ZERO dosłownie ZERO składnika, nabicie spowodowało cisze w samochodzie podobno to mogło zarżnąć kompresor... ( brak składnika ) pytanie mogło ???
                                                Skoda Octavia II 2.0TDI 16V BKD v. Elegance.

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez jefry
                                                  podobno to mogło zarżnąć kompresor... ( brak składnika ) pytanie mogło ???
                                                  tak , ponieważ z czynnikiem jest też rozprowadzany olej smarujący sprężarkę
                                                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X