[O2] Demontaż turbiny ( czyszcenie łopatek )

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • maxacid
    Classic
    • 2011
    • 11

    [O2] Demontaż turbiny ( czyszcenie łopatek )

    Zamieszczone przez tombiel
    słoń, nie po prostu taka mają marżę, bo skądś muszą brać kasę na wypłaty wszystkich prezesów i całej otoczki i hołoty

    to co piszesz to nic zlego. biznes musi sie zapinac. ale jesli jest drogo to wzamian chce miec bezkompromisowa jakosc uslug czego mi brakuje:-(

    wyslugiwajie sie darmowymi pracownikami/uczniami bez nadzoru lub lo prostu ignorancja to nie fair.


    myslicie ze co 15 km Wam filtr pow zmieniaja jesli macie auto flotowe?

    Cieszyc sie tylko ze polsysntetykow nie maja w beczkach bo na fakturze zawsze jest jest synt.


    Sa tez dobre strony ale nadal nie mam njestety zaufania.

    [ Dodano: Nie 11 Lis, 12 09:43 ]
    Zamieszczone przez słoń
    a co mi tam,też dowale do pieca
    obydwie sprawy dotyczą żarówek świateł postojowych

    sytuacja number one:ja-zgłaszam przepaloną żarówkę świateł postojowych
    pan- proszę Pana nie trzeba zgłaszać,to jest jeden z punktów przeglądu także maechanik wyłapie

    efekt-powrót na hale po odbiorze bo jednak mechanik nie wyłapał


    sytuacja number two(po 2 latach) :ja-zgłaszam przepaloną żarówkę świateł postojowych(wiedziony oczywiście poprzednim doświadczeniem)
    pan-nie trzeba zgłaszać itd

    efekt: na lusterku wstecznym wisi kartka: " TWÓJ SAMOCHÓD ZOSTAŁ PRZESZEDŁ PRZEGLĄD OKRESOWY NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI ZA CO GWARANTUJE: i tu podpis Pana ,który miał tam dyżur. No więc zobaczymy! (pomyślałem).I ku..wa myślicie,że wymienili tą zaj...ną żarówkę???ja pierd...
    za tydzień tam jadę i niech tylko znajdę jakieś głupawe kartki na lusterku...

    zbieraj te karteczki. one maja wartosc kolekcjonerska ;-)
  • Jabik23
    Classic
    • 2010
    • 25

    #2
    [O2] Demontaż turbiny ( czyszcenie łopatek )

    Witam ... mam takie zapytanie odnośnie demontażu turbiny w Skodzie Octavia II 2,0 TDI BKD , mianowice chciabym wyczyscic łopatki jednakze nigdy tego nie robiłem na co mam zwrocic szcegolna uwage , podobno tez warto wymienic jakies uszczelki gdzie ewentualnie mogłbym je zakupic i jak to wszystko krok po kroku wygląda?
    Jabik23

    Komentarz

    • abstinent
      RS
      S_OCP Member
      • 2007
      • 4842
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      Jabik23,
      :wink:

      Komentarz

      • Dzida
        RS
        • 2006
        • 2253

        #4
        Jabik23, jak nie robiłeś tego nigdy to raczej się nie bierz za to. Turbina to delikatna rzecz, a czyszczenie pewnie niewiele pomoże.

        Komentarz

        • petras
          Ambiente
          • 2008
          • 171
          • Octavia I (1U2)
          • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

          #5
          czekaj czekaj, jeden już chciał czyścić czy tam smarować turbawkę psikawszy w jej wnętrze jakimś dinksem...

          może poszukaj tego topicu i się zapytaj kolegi jak poszło czyszczenie i czy już wymienił turbawkę czy nadal czeka na dostawę

          Komentarz

          • abstinent
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4842
            • Octavia II combi (1Z5)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            niech robi, zawsze to nowe doświadczenie, ale nie kosztem siebie :lol: :idea:

            Komentarz

            • natash
              RS
              • 2011
              • 2599

              #7
              Jedyne co radzę to samemu ją zdemontować i oddać do regeneracji (czyszczenie, wymiana uszczelnienia, wyważenie), ja czyściłem samemu, nawet ktoś tu wkleił mój link, ale taką metodą nie da się tego w 100% wyczyścić, ja wirnika nie ruszałem, tylko minimalnie, ale przy okazji czyszczenia, na pewno na niego spłynęło trochę benzyny ekstrakcyjnej, coś tam odpuściło itd. itp. po montażu nie było notlaufa, ale zaczęła mi gwizdać (obstawiam, że straciła wyważenie i wirnik zbliżył się do korpusu), irytowało mnie to i zmieniłem na nową, miałem również obawy czy nie puści uszczelnienie, bo nikt nie powie Ci ile w takim stanie wytrzyma czy będzie od razu. Jakbym dał do regeneracji to oszczędziłbym 1000-1200, na forum polecana jest obecnie jedna firma, wtedy kiedy ja szukałem takiej firmy nic godnego nie mogłem znaleźć... Kolejnym faktem który w moim przypadku przemówił, za nową, jest to że Garrett przestał wypuszczać zestawy naprawcze i teraz pytanie skąd takie części biorą firmy regenerujące, bo jak z Chin to , jak produkują samemu to ciężko oceniać, podobno firma Malet robi teraz takie części, ale o ich jakości nic nie mogłem znaleźć. Ja chciałem jeszcze 5 lat pojeździć autem dlatego wziąłem nową, żeby mieć spokój, regeneracja obstawiam da 1-2 spokoju, a może znacznie dłużej...

              [ Dodano: Pon 27 Lut, 12 23:25 ]
              Zapomniałem o jednej rzeczy, jak regenerujesz to jednak oddałbym gdzieś, gdzie ktoś już robił takie wymiany, bo zdarzają się sytuację, że regenerowane turbo zrobiło , i potem trzeba się bujać między mechanikiem, a firmą regenerującą, dlatego primo dobry mechanik, który sam odda do regeneracji, do secundo porządnej firmy regenerującej.

              Komentarz

              • Jabik23
                Classic
                • 2010
                • 25

                #8
                Jesli chodzi o mechanike to panowie w moim przypadku nie jest tak zle ...z wykształcenia jestem blacharzem samochodowym i nie raz miałem z mechanika do czynienia po wymiane rozrzadu czy innych podzespołow ....Jednakze jesli chodzi o wymiane turbo nigdy nie miałem z tym do czynienia . Jesli chodzi o same czyszczenie http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I tu jest fajnie pokazane i stwierdzam ze to chyba nic trudnego ...Ale jednak wolałem zapytac na forum czy sa jakies tajniki tej czynnosci o ktorych warto wiedziec ....Czy np trzeba wymienic jakies uszczelki jak to wszystko wyglada moze ktos z was to juz robił to by doradził ...
                Jabik23

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Jak nie masz kanalu albo podnosnika, to IMO bez sensu sie meczyc.

                  A tak odkrecasz kawalek wydechu, potem rurki oleju, sciagasz przewody powietrza, odkrecasz turbine z kolektorem od bloku i masz juz w rekach. Wymienic uszczelki zwiazane z dojsciem i powrotem oleju
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    #10
                    Pytanie jak sprawdzisz jej wywazenie? Chyba ze auto na sprzedaz :P

                    Komentarz

                    • K_Popiel
                      Rider
                      • 2010
                      • 608

                      #11
                      Tak jak napisł Maicroft bez podnośnika lub chociażby kanału nie ma się co do tego zabierać. Moim zdaniem samo czyszczenie to już formalność, najwięcej pier...niczenia to demontaż i montaż. Ja na ten przykład podczas demontażu nie mogłem odkręcić przewodu olejowego /silnik ASV, przewód olejowy sztywny/, wszystkie pomysły zawiodły i zakończyło się wymianą przewodu ponieważ został trochę sponiewierany i nie chciałem ryzykować. Osobiście wolałem sam turbinkę wyczyścić, wiedziałem że robię to dla siebie, zrobię to powoli i najlepiej jak tylko można. Muszę oczywiście wspomnieć o tym iż robiłem to pod okiem mechanika z 30-letnim stażem, także w razie problemów miałem się kim wspierać. Moja turbinka całe szczęście luzów nie miała i po czyszczeniu 20kkm już śmiga i jest OK.
                      // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
                      ------------------------------------------------------

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        #12
                        Czym czysciliscie turbiny? W szczegolnosci wirnik?

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez natash
                          Czym czysciliscie turbiny? W szczegolnosci wirnik?
                          szczotką drucianą :diabelski_usmiech
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            #14
                            Ja osobiście miałem obawy czy nic się nie stanie jak sponiewieram wirnik szczotką drucianą :diabelski_usmiech

                            Komentarz

                            • Jabik23
                              Classic
                              • 2010
                              • 25

                              #15
                              Jesli chodzi o niezbedny sprzet , klucze kanał itp to jest wszystko wiec z tym to nie ma problemow , kiedys troszke po godzinach wykonywałem naprawy blacharskie wiec luz wszystko jest ... Mam jeszcze pytanie odnosnie wywazenia turbiny czy to jest niezbedne pierwsze o tym słysze zeby przy czyszczeniu wyważać ?????
                              Jabik23

                              Komentarz

                              • 13karolss
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 199

                                #16
                                trzymaj link w którym sa zdjecia i niezbedne szczegóły w rozkrecaniu turbiny odnosnie twojego problemu moze to cos pomoze

                                Jak widać na niżej przedstawionych fotkach że są ubytki na łopatkach cześci wylotowej, wynikiem czego mogło być przeładowywanie turbiny - czy jest sens czyścić ta turbinę z nagaru jaki powstał na korpusie części wylotowej i kierownicach czy regenerować turbinę gdzie koszt to ok. 800zł Dodam ze tu...
                                karol - człowiek który zostal papierzem

                                Komentarz

                                Pracuję...