[Inne] Seat Leon - 1,6 MPI 105KM BCB - brak mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kundziajnik
    Ambiente
    • 2012
    • 108

    [Inne] Seat Leon - 1,6 MPI 105KM BCB - brak mocy

    Panowie kupiłem jej Fieste, , bez wspomagania co prawda ale jakos to ta moja żona przezyje, okazało się że najważniejsze żeby czerwone było Gaz ma, wygląda nieźle, blache ma robioną, Da rade i oszczędziłem sporo
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #2
    [Inne] Seat Leon - 1,6 MPI 105KM BCB - brak mocy

    Kolega ma problem z Setaem Leonem z 2003, 1,6 benzyna 105 KM BCB + instalacja gazowa BRC Sq 24, odczuwa braki mocy, raz na zimnym raz na ciepłym, nie jest to notlafu, bo niema turbo, sprawdziłem mu błędy VCDS, takowych brak. Pytanie co logować, żeby sprawdzić co w trawie piszczy?

    Koledze poradzono sprawdzenie pewnych bloków, ale nie pamiętam teraz których mam tylko link który komuś przesyłał, wiem że miało to być robione na zimnym silniku niestety, musiał do mnie podjechać i silnik już był rozgrzany, zrobiliśmy to w sumie testów, ale może już to na coś wskazuje?

    PB


    LPG


    Szukałem po forach wartości bloków z wartościami wzorowymi dla tego silnika, znalazłem różne informacje na forach ktoś może wspomóc linkiem do wartości wzorowych oraz które bloki i kanały mierzyć oraz w jakich warunkach (bieg jałowy, log dynamiczny, jakie obroty, temperatura itd. itp) w przypadku braków mocy występujących losowo...

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      zrób logi dynamiczne z bloku 2 i 31 i odczytaj wartosc z bloku 32 . wolne obroty czasami nie faluja ?
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • natash
        RS
        • 2011
        • 2599

        #4
        german81 bardzo dziękuję za szybki odzew, czy blok 2 i 31 to tak jak w TDI, tzn. rozgrzany motor i od 1500 but w podłogę? Jeżeli dynamiczne to na PB nie na LPG?

        Blok 32, to chyba coś z lambdą, jak długo to logować na jałowym 30s, 60s?

        Obroty z tego co wiem to można sprawdzić w Bloku 1 kanale 1, ile czasu logować 30s, 60s?

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          logi zrób tylko na benzynie .bloku 32 nie musisz logowac wystarczy ze odczytasz wartosci z 2 i 3 pola .a obroty wystarczy zlogujesz przez 60s w bloku 1 a i sprawdz czy w bloku 60 pole 4 adaptacia jest ok czy error
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • loru
            RS
            S_OCP Member
            • 2007
            • 4286
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            natash, mam bcb i jak kupiłem to słabo jeździł, po rozgrzaniu było trochę lepiej ale nadal słabo, 0 błędów, niby przepustnica i jej adaptacja ok a i tak przepustnica okazała się do czyszczenia oraz ten gumowy kołnierz który znajduje się na pokrywie filtru powietrza i zakłada się go na przepustnicę, łapał lewe powietrze a mimo to nie było błędów.

            Jak kolega chce to może tez wyjąć zwężenie które znajduje się w dolocie, taki mini tuning, ale efekt jest odczuwalny podczas szybkiego przyspieszania.

            Jeszcze jedna sprawa do bcb zalecana jest 98 :idea: na 95 mogą wystąpić spadki mocy
            O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

            Komentarz

            • natash
              RS
              • 2011
              • 2599

              #7
              Hej,

              I po logach oto konkluzja:

              Blok 1 Kolumna 1:
              Obroty PB logowaliśmy dwukrotnie raz obroty były w granicach 700 kolega był po trasie Bydgoszcz-Warszawa czekał na biegu jałowym parę minut na mnie, po zrobieniu logów dynamicznych, zatrzymaliśmy się ponownie pod moim blokiem i obroty były w granicach 900, kolega mówi, że właśnie tak nieraz jest... chyba jest to dziwne[/b]
              Przy tym logowaniu było czuć lekkie drżenie budy, wspominał, że nieraz niestety tak jest.

              Tutaj nie było nic czuć.


              Potem jeszcze logowałem obroty na jałowym 1min na LPG i potem 1 min na PB, wraz z przełączeniem, kolega przy okazji coś pokazywał i trochę go gazował, wklejam, może coś z tego da się wyciągnąć.


              Logi dynamiczne Blok 2 i Blok 31 na PB



              Wracając zrobiliśmy Blok 2 i Blok 21 na LPG, dla porównania


              Blok 32 na biegu jałowym


              Blok 60, wygląda OK



              Dodatkowo zrobiłem Autoscan, zaciekawił mnie ten błąd:

              Kod:
              Address 15: Airbags        Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
                 Part No: 1C0 909 605 A
                 Component: 39 AIRBAG VW51 0A   0008  
                 Coding: 13113
                 Shop #: WSC 06441  
                 VCID: 224FEEBB81EB
              
              1 Fault Found:
              00532 - Supply Voltage B+ 
                          07-10 - Signal too Low - Intermittent
              Dodatkowo są jeszcze takie błędy:

              Kod:
              Address 46: Central Conv.        Labels: 1C0-959-799.lbl
                 Part No: 1C0 959 799 E
                 Component: 99 Komfortgerát HLO 0003  
                 Coding: 00066
                 Shop #: WSC 06402  
                 VCID: 397D29D70C7D
              
                 Subsystem 1 - Part No: 1C1959801A
                 Component: 99 Tõrsteuer.FS KLO 0202  
              
                 Subsystem 2 - Part No: 1C1959802A
                 Component: 99 Tõrsteuer.BF KLO 0202  
              
              1 Fault Found:
              01044 - Control Module Incorrectly Coded 
                          35-00 -  - 
              
              -------------------------------------------------------------------------------
              Address 56: Radio        Labels: 1J0-035-18x-56.lbl
                 Part No: 1M0 035 186 K
                 Component: Radio       GRO    1 24  
                 Coding: 00401
                 Shop #: WSC 00469  
                 VCID: 306B14F3DF07
              
              1 Fault Found:
              00856 - Radio Antenna 
                          36-10 - Open Circuit - Intermittent
              Błąd anteny jest oczywisty, nie rozumiem błędu centralnej elektryki, bo w kodowaniu jest 000066, co oznacza 4 drzwi i 2 elektryczne szyby i tak jest w rzeczywistości, co jest tego powodem?

              Z chorób samochodu to jeszcze:
              - Ciepły silnik, po zgaszeniu, wizyta w sklepie, potem ciężko odpala, ale odpali, tylko trochę pomieli, a jak ostatnie 100m przejedzie na PB, to niema problemu.

              Zapalona lampka wewnątrz mruga jak np. jest włączony kierunkowskaz lub awaryjne... to pewnie od błędu "signal to low"?

              Ale się rozpisałem, ale mam nadzieję, że znajdę w was pomoc lub dodatkowe sugestię co sprawdzić.

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #8
                natash, problem ze spadkiem mocy to najprawdopodoniej przybrudzona przepustnica .wymyj porzadnie przepustnice i podstawe pod nia zwłaszcza wylot egr-a .jak bedziesz to robił to zaopatrz sie w nowa uszczelke i oring pod przepustnice i podstawe , po umyciu zrób adaptacie .co do tych błedów to były one spowodowane naj prawdopodoniej słabym aku .co do odpalania naj prawdopodobniej nie włancza sie pompa paliwa przy otwarciu drzwi albo po przekreceniu kluczyka na zapłon ,jak otwierasz drzwi kierowcy zapala sie lamka ?
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • loru
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 4286
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez natash
                  Dodatkowo zrobiłem Autoscan, zaciekawił mnie ten błąd:

                  Kod:
                  Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.lbl
                  Part No: 1C0 909 605 A
                  Component: 39 AIRBAG VW51 0A 0008
                  Coding: 13113
                  Shop #: WSC 06441
                  VCID: 224FEEBB81EB

                  1 Fault Found:
                  00532 - Supply Voltage B+
                  07-10 - Signal too Low - Intermittent
                  może to być spowodowane albo wytartą listwą pod kierownicą albo kabel jest odpięty pod siedzeniem z przodu o ile posiada boczne poduchy, częsty przypadek z tym kablem, aś odrobinę za krótkie.

                  Błąd anteny jest oczywisty, nie rozumiem błędu centralnej elektryki, bo w kodowaniu jest 000066, co oznacza 4 drzwi i 2 elektryczne szyby i tak jest w rzeczywistości, co jest tego powodem?
                  tak jak kolega german81, pewnie aku przysiada.

                  Zamieszczone przez natash
                  - Ciepły silnik, po zgaszeniu, wizyta w sklepie, potem ciężko odpala, ale odpali, tylko trochę pomieli, a jak ostatnie 100m przejedzie na PB, to niema problemu.
                  paliwo się cofa jak jeździ na gazie i tyle, chociaż po otworzeniu drzwi kierowcy powinno być słychać pompę paliwa.
                  O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    #10
                    Zamieszczone przez german81
                    co do odpalania naj prawdopodobniej nie włancza sie pompa paliwa przy otwarciu drzwi albo po przekreceniu kluczyka na zapłon ,jak otwierasz drzwi kierowcy zapala sie lamka ?
                    Sorki, ale tej części nie zrozumiałem, można jaśniej. Czy można jakoś sprawdzić VCDS przepustnicę?

                    Komentarz

                    • loru
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 4286
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez natash
                      Czy można jakoś sprawdzić VCDS przepustnicę?
                      Zamieszczone przez german81
                      sprawdz czy w bloku 60 pole 4 adaptacia jest ok czy error
                      Zamieszczone przez natash
                      zdejmij filtr powietrza a w zasadzie całą tą obudowę nad silnikiem gdzie owy filtr się mieści i zajrzyj do przepustnicy, ile on ma nalatane ?
                      O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        #12
                        90k km. Kolega nie bardzo mechaniczny, szukam mu jakiegoś tutoriala , może ktoś na takowy trafił dotyczący czyszczenia przepustnicy i późniejszej jej adaptacji

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez natash
                          późniejszej jej adaptacji
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • german81
                            L&K
                            • 2010
                            • 1414
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM

                            #14
                            natash, chodzi mi o to czy po powrocie ze sklepu po otorzeniu drzwi kierowcy zapla sie lamka w drzwiach i w podsufidce ?jesli tak to powino byc słychac z tylnej czesci samochodu bzyczenie ok 5s to pompa paliwa podaje paliwo wstepnie .jesli cos takiego nie mam miejsca to jest przyczna problemu zpaleniem
                            diagnostyka vag 602-614-253

                            Komentarz

                            • squadraazzuri
                              Classic
                              • 2012
                              • 3

                              #15
                              Witam Panowie, to o moim aucie jest tutaj mowa i w pierwszej kolejnosci dziekuje za zainteresowanie tematem.

                              Co do spadkow mocy - generalnie sprawa trwa juz dosyc dlugo, bo wlasciwie od wakacji i myslalem, ze to moze byc przyczyna wysokich temperatur, wiadomo silnik puchnie i zasysa duzo cieplego powietrza (ten problem chcialem rozwiazac poprzez zrobienie dolotu).

                              Obecnie jest tak samo i nie jest to klasyczny objaw, ze auto szarpie, czy ma jakies skoki mocy. Nie wiem na ile mogla namieszac instalacja gazowa, ktora zakladana byla w marcu 2011 roku.

                              Dziwne jest np tez to, ze podczas wizyty u gazownika, ktory wgrywal mi nowy sterownik i przegladal prace auta (zwrocilem sie do niego wlasnie w zwiazku braku mocy) wszystko bylo ok i wlasciwie przez 2 dni auto zbieralo sie tak jak powinno, po czym samoczynnie znowu przy wciskaniu gazu w podloge, auto nie przyspieszalo tak jak powinno, nie mowiac juz o jezdzie z kilkoma osobami na pokladzie...

                              Co dziwne, odkad go kupilem gdy probowalem jadac samemu rozbujac auto dosc porzadnie, tak na dobra sprawe dobijal z bolem do 180 km/h, gdzie spokojnie te 195 powinno byc i to mowie o jezdzie na benzynie (wlewam tylko 98) kiedy jeszcze gazu nie bylo..

                              Przepustnica byla nieco czyszczona, choc pewnie dosc amatorsko bo na sucho przecierana szmatka, EGR czyszczony podejrzewam ze nie byl nigdy, bo auto mialem od raczej starszego posiadacza.

                              Kolejna sprawa ktora moze cos powiedziec, to pikajaca kontrolka czujnika temperatury w aucie, przy zimnych porankach zawsze kontrolka pikala 3 razy i mrugala caly czas, dopiero jak auto bylo nagrzane moglem silnik zgasic i po ponownym odpaleniu bylo ok, 2 razy natomiast zdarzylo sie, ze wskazowka od temperatury albo w ogole nie drgnela mimo iz przejechalem odpowiednia ilosc km zeby sie nagrzalo, lub wskazowka dobila do 90 po czym po nastepnym spojrzeniu byla znowu na 0.. Bledow czujnika temperatury wody nie ma, choc na forum leona pisali ze brak bledu nie oznacza wcale braku jakiegos problemu, a pisali ze to tez moze byc przyczyna slabszej mocy, bo komputer zle intepretuje temperature, pozniej daje zla mieszanke i auto jedzie jak jedzie. Aczkolwiek pisano tam tez, ze taki problem to moze byc kwestia przeczyszczenia 2 blaszek znajdujacych sie w zbiorniku plynu chlodzacego i problem ponoc zanika.

                              Co do gorszego odpalania gdy jazde koncze na gazie, to gdzies kiedys cos pisal o zle zrobionym plusie po stacyjce czy cos takiego, totalnie nie pamietam, natomiast gaziarz mowil ze pierwszy raz mu sie cos takiego zdarza i nie bardzo wie o co moze chodzic...


                              Tak wiec licze na jakas pomoc, na podstawie tego co wrzucil kolega natash oraz prosze o ewentualnie inne pytania na ktore odpowiem osobiscie, mysle ze tak bedzie najprosciej.

                              Komentarz

                              • loru
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 4286
                                • Octavia II (1Z3)
                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez squadraazzuri
                                Kolejna sprawa ktora moze cos powiedziec, to pikajaca kontrolka czujnika temperatury w aucie, przy zimnych porankach zawsze kontrolka pikala 3 razy i mrugala caly czas, dopiero jak auto bylo nagrzane moglem silnik zgasic i po ponownym odpaleniu bylo ok
                                pewnie przy tych mrozach, rozwiązaniem jest :
                                Zamieszczone przez squadraazzuri
                                przeczyszczenia 2 blaszek znajdujacych sie w zbiorniku plynu chlodzacego i problem ponoc zanika
                                natash, wie o co chodzi wiec zapewne pomoże
                                Zamieszczone przez squadraazzuri
                                2 razy natomiast zdarzylo sie, ze wskazowka od temperatury albo w ogole nie drgnela mimo iz przejechalem odpowiednia ilosc km zeby sie nagrzalo, lub wskazowka dobila do 90 po czym po nastepnym spojrzeniu byla znowu na 0..
                                tu bym obstawiał na jakiś zimny lut na płytce od zegarów, no ale to tylko przypuszczenia, chociaż w Cordobie też miałem ze wskaźnikiem temp niezłe jaja, albo nic nie wskazywała , za chwilę 90 a za koleją chwilę przegrzanie, okazało się iż "wyszedł" zimny lut co nie oznacza, że u ciebie będzie tak samo, może przewody z tyłu się poluzowały i czasami coś nie styka, z tym to dobrego magika trzeba.
                                Zamieszczone przez squadraazzuri
                                Co do spadkow mocy - generalnie sprawa trwa juz dosyc dlugo, bo wlasciwie od wakacji i myslalem, ze to moze byc przyczyna wysokich temperatur, wiadomo silnik puchnie i zasysa duzo cieplego powietrza (ten problem chcialem rozwiazac poprzez zrobienie dolotu).
                                jak rozbierzesz ten plastik który jest na silniku w nim siedzi filtr powietrza ale jest też i w nim zwężka ograniczająca przepływ powietrza , wyjmij ją

                                Zamieszczone przez squadraazzuri
                                Przepustnica byla nieco czyszczona, choc pewnie dosc amatorsko bo na sucho przecierana szmatka, EGR czyszczony podejrzewam ze nie byl nigdy, bo auto mialem od raczej starszego posiadacza.
                                jak zdejmiesz wcześniej wspomniany plastik z filtrem powietrza to zdemontuj przepustnice porządnie ją wyczyść benzyną, zamontuj, zrób adaptacje http://www.vcds.pl/index.php?mod=site&id=9 a jak nie pomoże to szukać dalej.
                                O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                                Komentarz

                                • s1
                                  Ambiente
                                  • 2010
                                  • 185

                                  #17
                                  Ja również mam dodatkowo Leona w BCB z gazunkiem, mogę tylko potwierdzic zbytnia czułośc przepustnicy na syf :lol: , u mnie objawy z silnikiem bardzo podobne -pomogło czyszczenie przepustnicy właśnie. A z tą zwężką to musisz sam zobaczyc, u mnie z racji gazu chyba po wyjeciu miał dziwne akcje typu zbytni spadek obrotów po zmianie biegów czyt. jak do skrzyzowania dojechałem na luzie z duzej predkosci potrafił zgasnąc.
                                  POZDRO

                                  Komentarz

                                  • squadraazzuri
                                    Classic
                                    • 2012
                                    • 3

                                    #18
                                    Dzieki za odpowiedzi Panowie.

                                    Co do zwezek tez jakis znajomy z Leona mowil ze sie tym bawil i faktycznie pomoglo, ale on chyba jezdzil na samym PB, a generalnie wyjecie tych zwezek to taki dodatkowy bajer, wiem ze nawet z nimi auto powinno nieco lepiej jechac.

                                    Co do przepustnicy, pamietam ze jak ziomek, ktory mi ja czyscil wyciagnal ja, to nie byla jakos bardzo zafyiona, choc mialem nadzieje, ze bedzie i ze wlasnie to jakos pomoze.

                                    A jak wyglada sprawa z czyszczeniem EGR? Bo wlasnie tez nad tym sie zastanawiam, chociaz wolalbym zrobic to jakos sam niz placic komus 150 zl za czyszczenie i adaptacje...

                                    Komentarz

                                    Pracuję...