[O2] Silnik 1.8 TSI do wymiany napinacz czy nastawnik??

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • miras1982
    Drive
    • 2010
    • 72
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    [O2] Silnik 1.8 TSI do wymiany napinacz czy nastawnik??

    Zamieszczone przez krzynol
    gieu, włącznik bistabilny trzeba skonstruować, w wersji elektronicznej oczywiście
    i zadziała jak piszesz, łącznie z podświetleniem na pomarańczowo przy włączeniu/wyłączeniu
    zrobiłem coś takiego, ale jest mały problem, bo stan włącznika jest losowy podczas włączenia zasialania
    wkurzało mnie to, więc na razie projekt zarzuciłem, ale zimą wrócę do niego
    Krzynol, rozwiązuje się to poprzez dołożenie do układu przerzutnika (który obsługuje bistabilność przełącznika) obwodu wywołującego funkcję reset która byłaby aktywna tylko po włączaniu zasilania

    w dzisiejszych czasach bierze się ATTiny, programuje się parę linijek kodu i wszystko rozwiązuje się na drodze oprogramowania mikrokontrolera. Kiedyś brało się układ SN7474, robiło się zeń przerzutnik typu T, dokładało się rezystor, kondensator i jedną bramkę NAND z wejściem Schmitta (SN74132) w obwodzie wejścia /R i po sprawie
  • mariu_sz
    Rider
    • 2009
    • 320

    #2
    [O2] Silnik 1.8 TSI do wymiany napinacz czy nastawnik??

    Jak w temacie autko po gwarancji i wczoraj zauważyłem że po nocy przy pierwszym rozruchu silnika przy podniesionej masce przez jakieś 30 sekund slychać ocieranie jakby metal o metal, więc pewnie zaczyna się kłaniać napinacz, chciałem go profilaktycznie sobie wymienić lecz w ASO zapytali się mnie czy chcę wymienić napinacz czy nastawnik łancucha rozrządu. Szukałem wątku o tym, ale coś albo nie potrafię znaleźć, albo za słabo szukam.

    Powiedzcie mi proszę co się wymienia w 1.8TSI, napinacz czy nastawnik ???
    Mariusz
    --------------------------
    OCTAVIA 2FL Combi 1.8 TSI Elegance

    Komentarz

    • german81
      L&K
      • 2010
      • 1414
      • Octavia II combi (1Z5)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • BZB 1.8 TSI 160 KM

      #3
      wymienia sie to co jest uszkodzone . ale tak na powarznie naj czesciej pada napinacz , ale warto jak sie wymiena napinacz sprawdzic czy nastawnik juz nie ma luzów
      diagnostyka vag 602-614-253

      Komentarz

      • mariu_sz
        Rider
        • 2009
        • 320

        #4
        Zamieszczone przez german81
        wymienia sie to co jest uszkodzone . ale tak na powarznie naj czesciej pada napinacz , ale warto jak sie wymiena napinacz sprawdzic czy nastawnik juz nie ma luzów
        Jeszcze, nie jest nic uszkodzone i oby tak pozostało. Profilaktycznie jednak chcę wymienić to o czym swego czasu było głośno na forum, że pada i robi istną masakrę w silniku.
        Mariusz
        --------------------------
        OCTAVIA 2FL Combi 1.8 TSI Elegance

        Komentarz

        • piotrek_os
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8162
          • Octavia II (1Z3)
          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

          #5
          mariu_sz, jaki masz przebieg?
          Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

          Komentarz

          • german81
            L&K
            • 2010
            • 1414
            • Octavia II combi (1Z5)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • BZB 1.8 TSI 160 KM

            #6
            jak juz słyszysz ocieranie to swiadczy o nie trzymaniu cisnienia najprawdopodobniej przez napinacz i przy odpalaniu lancuch nie jest wystarczajaco napiety i ociera o obudowe
            diagnostyka vag 602-614-253

            Komentarz

            • mariu_sz
              Rider
              • 2009
              • 320

              #7
              Zamieszczone przez piotrek_os
              mariu_sz, jaki masz przebieg?
              symboliczny 22kpln


              Zamieszczone przez german81
              jak juz słyszysz ocieranie to swiadczy o nie trzymaniu cisnienia najprawdopodobniej przez napinacz i przy odpalaniu lancuch nie jest wystarczajaco napiety i ociera o obudowe
              Tak, pewnie masz rację przed wczoraj wyskoczyło mi ostrzeżenie na maxidocie: Oil pressure: Engine speed max. 4000rpm.

              Czyli zamawiać i wymieniać napinacz tak? Czy napinacz i nastawiacz? Proszę upewnijcie mnie bo u mnie w ASO jak sam nie powiem co chcę zrobić to raczej marne szanse, że będą wiedzieć o co kaman.
              Mariusz
              --------------------------
              OCTAVIA 2FL Combi 1.8 TSI Elegance

              Komentarz

              • Psycho Dad
                Rider
                • 2009
                • 629

                #8
                Po dolaniu oleju powinno się uspokoić.
                Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                Komentarz

                • mirek_p11
                  RS
                  • 2010
                  • 6763
                  • Volkswagen
                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                  #9
                  Nic się nie uspokoi :wink: umawiaj się jak najszybciej na wymianę. Na bank to będzie napinacz :cry: Jak wstawisz samochód do serwisu to po zdjęciu osłony będzie wiadomo co jest przyczyną, więc nie zamawiaj nic tylko podjedź na oględziny.

                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                  Fotki
                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                  Fotki

                  Komentarz

                  • Mihau
                    RS
                    • 2009
                    • 7461
                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                    #10
                    U mnie też jest taki dźwięk, a ASO nie słyszy
                    Przelot 26k km.
                    O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                    Komentarz

                    • mirek_p11
                      RS
                      • 2010
                      • 6763
                      • Volkswagen
                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                      #11
                      No u mnie po całej aferze z napinaczem, jak na razie spokój a na budziku 46000 km. Chłopaki nie ma co czekać, bo w ASO problem jest znany i łaski nam nie robią . Wczoraj na przeglądzie okazało się, że mam wyciek z uszczelniacza półosi. Oczywiście chcieli mnie skasować 350 zł za wymianę, ale ja się uparłem i mają mi to zrobić w ramach gwarancji. Trzeba walczyć o swoje. mariu_sz poszukaj wątek o naszych silnikach ''1.8 TSI nie chce odpalić'' tam masz info o całej akcji i walcz o wymianę za free. Jak tak dalej pójdzie to przez beznadziejny serwis już więcej szkodnika nie kupię :evil:

                      P.S.

                      wątek o 1,8 TSI masz tu

                      Zamieszczone przez TO_MEK
                      potwierdzam słowa kolegów o akcji 15D7. jest takowa tylko trzeba się zgłosić z nr nadwozia do aso i w akcjach serwisowych sprawdzają. moja taksówka kwalifikuje się ale w Skodzie jest brak podlegającej wymianie pokrywy łożyskowa rozrządu 06h103144j. niestety nie wymieniają napinacza a szkoda skoro mają go już na wierzchu.? aha ten problem dotyczy też silników 2,0 .

                      Seat Leon ST FR by mirek_p11

                      Fotki
                      Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                      Fotki

                      Komentarz

                      • Mihau
                        RS
                        • 2009
                        • 7461
                        • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                        #12
                        W poniedziałek chyba pojadę zostawię w ASO samochód. Podobno po zmianie importera lepiej podchodzą do kwestii gwarancji.
                        O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                        Komentarz

                        • mariu_sz
                          Rider
                          • 2009
                          • 320

                          #13
                          Byłem w ASO i niestety mój szkodnik nie podlega akcji serwisowej 15D7. W tej akcji wymieniany był/jest nastawiacz łańcucha rozrządu. Dla swojego spokoju umówiłem się na wymianę i będę musiał zapłacić z własnej kieszeni (nastawiacz z osprzetem 650pln + wymiana 150pln). Oj coś czuję, że to mój pierwszy i ostatni szkodnik. Przez dwa lata gwarancji był w sumie spokój po za wymianą modułu bluetooth, uszczelki drzwi, sprężyn z tyłu, łuszczący się lakier na przednim zderzaku. Po gwarancji zaczął się odzywać nastawiacz rozrządu, z tyłu hamulce nie równomiernie zbierane co za tym idzie hamulec ręczny jest na słowo honoru (pisałem o tym TUTAJ ) zaciski działają jak trzeba, więc tarcze i klocki do wymiany. Trochę się wydarzyło przez troszeczkę ponad dwa lata i bardzo symboliczny przebieg 22kkm. Gdzie się podziały mało-awaryjne samochody z tamtych lat

                          No to się pożaliłem ops:
                          Mariusz
                          --------------------------
                          OCTAVIA 2FL Combi 1.8 TSI Elegance

                          Komentarz

                          • TomekRs
                            RS
                            • 2011
                            • 1670

                            #14
                            ile po gwarancji jestes? bo gwarancja przedluza sie o okres, w ktorym auto stalo w serwisie na naprawach gwarancyjnych wiec moze uda Ci sie zmiescic

                            Komentarz

                            • mariu_sz
                              Rider
                              • 2009
                              • 320

                              #15
                              Zamieszczone przez octaviars1
                              ile po gwarancji jestes? bo gwarancja przedluza sie o okres, w ktorym auto stalo w serwisie na naprawach gwarancyjnych wiec moze uda Ci sie zmiescic
                              Jestem miesiąc po gwarancji, miałem wszystko robione "od ręki" autko nigdy nie "zostawało same" w ASO. Niestety jakbym nie liczył to nie uda mi się zmieścić.
                              Mariusz
                              --------------------------
                              OCTAVIA 2FL Combi 1.8 TSI Elegance

                              Komentarz

                              • Ceed1
                                Rider
                                • 2012
                                • 461

                                #16
                                mariu_sz. Jak dla mnie "Przez dwa lata gwarancji był w sumie spokój po za wymianą modułu bluetooth, uszczelki drzwi, sprężyn z tyłu, łuszczący się lakier na przednim zderzaku." to masakra i jeszcze ten symboliczny przebieg 22kkm. Dodatkowo dochodzą kolejne rzeczy opisane przez Ciebie.

                                Komentarz

                                • mariu_sz
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 320

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Ceed1
                                  mariu_sz. Jak dla mnie "Przez dwa lata gwarancji był w sumie spokój po za wymianą modułu bluetooth, uszczelki drzwi, sprężyn z tyłu, łuszczący się lakier na przednim zderzaku." to masakra i jeszcze ten symboliczny przebieg 22kkm. Dodatkowo dochodzą kolejne rzeczy opisane przez Ciebie.
                                  EE tam to jest pikuś, inni mają jeszcze gorzej.

                                  Znowu zgłupiałem, akcja serwisowa 15d7 to wymiana nastawiacza łańcucha rozrządu, a dużo osób pisze, że miało wymieniany napinacz - moze mi ktoś, kto jest po tej akcji jednoznacznie powiedzieć co faktycznie mieliście wymieniane?

                                  Nie chcę, zaraz wymienić pół silnika bo po pierwsze wolę tą kasę sporzytkować na bardziej przyjemny cel, a i tez nie chcę, żeby ze mnie w aso "łacha" darli.
                                  Mariusz
                                  --------------------------
                                  OCTAVIA 2FL Combi 1.8 TSI Elegance

                                  Komentarz

                                  • mirek_p11
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 6763
                                    • Volkswagen
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    #18
                                    u mnie wymieniony został napinacz i Tobie też radzę od tego zacząć.

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz

                                    • piotrek_os
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2006
                                      • 8162
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez mariu_sz
                                      Zamieszczone przez octaviars1
                                      ile po gwarancji jestes? bo gwarancja przedluza sie o okres, w ktorym auto stalo w serwisie na naprawach gwarancyjnych wiec moze uda Ci sie zmiescic
                                      Jestem miesiąc po gwarancji, miałem wszystko robione "od ręki" autko nigdy nie "zostawało same" w ASO. Niestety jakbym nie liczył to nie uda mi się zmieścić.
                                      jak auto miesiac po gwarancji....i autko serwisowane..... to moze warto powlczyc zeby to zrobili, bo przy przegladach raczej to powinni wyłapac
                                      Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

                                      Komentarz

                                      • Tippo
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1349
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez Mihau
                                        Podobno po zmianie importera lepiej podchodzą do kwestii gwarancji.
                                        No liczylem tez na to, gdy bralem auto teraz, ze jak "dr. Kluczyk" porzuci VW to bedzie lepiej, a nie kazdego klienta z buta bo vw (niby drozszej marce koncernu) lepiej nie bylo...
                                        Notabene czytalem w motorze wyniki ankiety, o wspolpracy dealerow z importerem, to kulczyka nie bylo nawet w pierwszej 10tce listy :/

                                        Komentarz

                                        • mariu_sz
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 320

                                          #21
                                          No to jestem po wymianie zarówno nastawnika jak i napinacza. Po przejechaniu 5km z ASO wydaje się, że wszystko ok, ale i tak zaraz jadę zrobić jakąś trasę, żeby się upwnić. Niestety jestem "lżejszy" o 1700pln, ale za to jestem bardziej spokojny no i mam 2 lata gwarancji. Mam tylko nadzieję, że wszystko dobrze poskładali.
                                          Mariusz
                                          --------------------------
                                          OCTAVIA 2FL Combi 1.8 TSI Elegance

                                          Komentarz

                                          • mirek_p11
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 6763
                                            • Volkswagen
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            #22
                                            Zamieszczone przez mariu_sz
                                            1700pln
                                            :shock:

                                            zobacz tylko czy po wymianie nie masz żadnych wycieków w okolicach rozrządu, bo mojemu koledze wymienili w Passacie napinacz i źle zamontowali osłonę fachowcy z ASO :evil:

                                            Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                            Fotki
                                            Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                            Fotki

                                            Komentarz

                                            • Psycho Dad
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 629

                                              #23
                                              To i tak 10% kosztów wymiany silnika przez aso
                                              Nie polecam ASO Warszawa Połczyńska 125.

                                              Komentarz

                                              • mirek_p11
                                                RS
                                                • 2010
                                                • 6763
                                                • Volkswagen
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Psycho Dad
                                                To i tak 10% kosztów wymiany silnika przez aso
                                                Taki bubel powinni wymieniać za darmo :evil: a nie kasować 1700 zł. ASO to zło :evil:

                                                Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                Fotki
                                                Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                Fotki

                                                Komentarz

                                                • mariu_sz
                                                  Rider
                                                  • 2009
                                                  • 320

                                                  #25
                                                  No niestety, tyle mnie skasowali. Kupowałem szkodnika z przekonaniem, że przez 5-6 latek spokojnie pojeżdżę bo to w końcu VAG i niemiecka solidność, ale niestety jakoś tak nie bardzo spokojnie mi się jeździ. Powiem szczerze, że jak na 100% to moja pierwsza skoda, tak na 99,9% ostatnia.


                                                  Na dodatek dzisiaj zauwazyłem ślady oleju na wężach gumowych i jakimś elemencie ops: (poniżej fotka),

                                                  Jest to po lewej stronie komory silnika u góry, sorry, ale ze mnie w sumie lama w dziedzinie mechaniki ops: do tego elementu dochodzi gruba czarna rura z wlotem powietrza od grila ops: Mam się martwić, czy może to normalne zjawisko w tym miejscu ??
                                                  Załączone pliki
                                                  Mariusz
                                                  --------------------------
                                                  OCTAVIA 2FL Combi 1.8 TSI Elegance

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...