Wycieraczki OI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Keyn
    Classic
    • 2011
    • 14

    Wycieraczki OI

    No wiec Generali twierdzi, że co prawda kosztorys jest jeszcze nie skończony, ale skoro chcemy się rozliczać bezgotówkowo to nic nie stoi na przeszkodzie, żebyśmy oddali już auto do naprawy, bo rzeczoznawca już zakończył swoją pracę.
    W porównaniu z mbankiem jakoś dziwnie szybko i gładko to idzie. Przeliczyłem też na szybko polisę u nich i wychodzi zaledwie 150PLN drożej niż w mbanku. Jak im dalej tak pójdzie i jeszcze wypłacą odszkodowanie za utratę wartości auta to przenoszę tam wszystkie auta
  • krzypaw
    Drive
    • 2010
    • 88

    #2
    Wycieraczki OI

    Może ktoś wie o co chodzi. Mam problem z wycieraczkami. Ostatnio przestały mi działać. Tzn jak włączę na czasowe to słychac tylko pyknięcie przekażnika, a same pióra ani drgną, później im przeszło ale po kilku dniach wrócił problem. Rozebrałem mechanizm, wyczyściłem, jedna ośka standardowo była zapieczona, złożyłem no i chodzą wszystko ok. Ale wieczorem znowy przestały działać. Myślę że coś się w sliniku poprzestawiało z wyłącznikami krańcowymi. Ale pewnie nie jestem.

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      to zostaje wymiana na podmiankę lub kupno nowego silniczka inaczej to chyba nie sprawdzisz zobacz wtyczkę czy przewody są oki tzn nie zaśniedziałe za nalotem

      Komentarz

      • fidodido
        Rider
        • 2010
        • 440

        #4
        ja podejrzewam ze zaciera się mechanizm wycieraczki.
        Rozebrać mechanizm przeczyścić przesmarować trzpienie
        Dodatkowo wyjąć sterownik wycieraczek i sprawdzić czy nie zapiekły sie styki.
        I radze ci z wlanego doświadczenia
        Auto: Skoda Octavia I
        Kolor: Srebrny
        Pojemność: 1,8T 20V
        Moc: 150KM
        Typ silnika: AGU
        Gaz: STAG-4

        Komentarz

        • K_Popiel
          Rider
          • 2010
          • 608

          #5
          Zamieszczone przez fidodido
          ja podejrzewam ze zaciera się mechanizm wycieraczki.
          Rozebrać mechanizm przeczyścić przesmarować trzpienie
          W pierwszym poście kolega napisał że rozbierał i czyścił.
          // Podstawowa Diagnostyka VAG // Odczyt PIN Immo // OP-COM //
          ------------------------------------------------------

          Komentarz

          • fidodido
            Rider
            • 2010
            • 440

            #6
            a sterownik wycieraczek.?
            Auto: Skoda Octavia I
            Kolor: Srebrny
            Pojemność: 1,8T 20V
            Moc: 150KM
            Typ silnika: AGU
            Gaz: STAG-4

            Komentarz

            • krzypaw
              Drive
              • 2010
              • 88

              #7
              dzięki zo podpowiedzi, a co masz na myśli pisząc sterownik wycieraczek, chodzi ci o przekaźniki?? są dwa wyciągałem je ale nie rozbierałem. stopki wyglądają normalnie ale może w środku są poupalane??

              A czy ktoś może mi wyjaśnić jak działa to wyłączanie silniczka po jednym obrocie?? Tam są jakieś blaszki czy stycznik gdzieś w silniczku?? MOże się np. na frezach silniczka przesunęło o jeden?? chociaż tak na prawdę mechanizm nie był mocno zapieczony. U żony w polo jak rozbierałem to ledwo mogłem ręką poruszyć ośkami, a u mnie chodziły z lekkim oporem, ale się ruszały.

              Komentarz

              • fidodido
                Rider
                • 2010
                • 440

                #8
                rozbierz i sprawdź czy przez zapieczone wycieraczki w sterowniku przypadkiem nie zwarły się styczniki ja to przerabiałem i pomimo naprawy mechanizmu wycieraczki wariowały, po przeglądzie i naprawie sterownika wszystko śmiga jak powinno.
                Jeśli pomogłem daj punkcik.
                Auto: Skoda Octavia I
                Kolor: Srebrny
                Pojemność: 1,8T 20V
                Moc: 150KM
                Typ silnika: AGU
                Gaz: STAG-4

                Komentarz

                • krzypaw
                  Drive
                  • 2010
                  • 88

                  #9
                  no i jednak wymieniłem silniczek, rozebrałem podszybie i jak mu trochę pomogłem to wystartował, po prostu, chyba się trochę przypaliły styki wyłącznika krańcowego, zajrzeć się do niego nie da bo jak rozebrałem to się okazało że w środku jest zanitowana płytka na której są szczotki i pod nią jest cały mechanizm z tym wyłącznikiem. Kupiłem używkę za 60 zł, prościej i wynik pewny a tak bym się paprał cały dzień i też nie wiem czy finalnie nie musiał bym kupić nowego. Dzięki za pomoc fidodido, przekaźnik trochę był przypalony, ale okazało się jak wyżej.

                  Komentarz

                  • fidodido
                    Rider
                    • 2010
                    • 440

                    #10
                    proszę bardzo
                    Auto: Skoda Octavia I
                    Kolor: Srebrny
                    Pojemność: 1,8T 20V
                    Moc: 150KM
                    Typ silnika: AGU
                    Gaz: STAG-4

                    Komentarz

                    • blindnul
                      Classic
                      • 2012
                      • 29

                      #11
                      eh, widzę że standardowy problem, u mnie to samo (zapieczone), tylko przy wybijaniu trzpienia udało mi się jakimś cudem złamać "ucho" mocujące do podszybia... i trzeba na szybko jakiś zamiennik mechanizmu szukać, bo środa/czwartek deszcze zapowiadają :twisted:
                      Moja pierwsza: Octavia I SLX 2.0 AQY, Liftback 1U2 3N4

                      Komentarz

                      • Aro23
                        Drive
                        • 2007
                        • 57

                        #12
                        witam,
                        ja zacząłem mieć podobny problem u siebie
                        Zaczeło się od tego, że tylna wycieraczka włączałą się jak chciała i nie spryskiwała w ogóle. Okazało się, że dysze były zawalone, przeczyściłem je i już myślałem, że wszystko wróci do normy. Dysza spryskuje, przez pewien czas nawet mi się wydawało, że wycieraczka działa jak ją tylko włączę ale...
                        Od paru dni znowu tylna wycieraczka włącza się kiedy chce. Do tego zaczeły wariować też przednie wycieraczki, drugi dzień z rzędu włączają się same i nie ma ich jak wyłączyć
                        Po paru cyklach wyłączają się i jest spokój. Do tego wszystkiego nie wiem kiedy powinny działać spryskiwacze reflektorów? Wydaję mi się, że chyba wogóle nie działąją (domyślam się, że powinny działać jak są włączone światła, pewnie co któryś cykl wycieraczek przednich).
                        Jeden przekaźnik znalazłem (nr. 100) rozebrałem i w środku wygląda OK, nie ma spieczonych styków itp.) Nie bardzo wiem, który jest drugi przekaźnik (jest takowy w ogóle?).

                        Jakieś sugestie co się zaczyna dziać?? (moja własna, osobista to taka, że coś się dzieje na dźwigni przy ierownicy - obym się mylił).


                        Pozdrawiam

                        Obserwacja z dzisiaj - spryskiwacze reflektorów działają, ale tylko jak im się chce, nie mam na nie żadnego wpływu Przednie wycieraczki włączają się co raz częściej same (pracują tak jak na I biegu) i nie da się ich zatrzymać. Jak im przyjdzie ochota to się zatrzymują. Tylna wycieraczka zachowuje się podobnie.
                        Dodatkowo jak się uspokoją, to mogę tak przód jak i tył włączać i wyłączać sam, i działają wtedy zgodnie z tym co wybrałem (czasówki, I-szy bieg, II-gi bieg, spryskiwanie szyby).
                        Więc nie wiem czy to będzie wina zapieczonych sworzni czy bardziej wina jakiegoś sterownika. Jak podpnę się pod VAG-a to co tam będę mógł zobaczyć/pozmieniać?
                        powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                        Komentarz

                        • fidodido
                          Rider
                          • 2010
                          • 440

                          #13
                          Po 1 to samowłaczające się wycieraczki to objaw zatartych wycieraczek czeka cie rozbiórka czyszczenie i smarowanie tak przód jak i tył. dodatkowo sprawdź w tylu bo wydaje mi się ze możne być ukręcona miedziana rurka doprowadzająca płyn do wycieraczek o ile mnie pamięć nie myli.
                          Spryskiwacze reflektorów działają przy włączonych światłach po 1 s od nacisnięcia spryskiwania szyby.
                          Skoro nie działa o masz kilka opcji:
                          - uszkodzony silniczek wycieraczek reflektorów
                          - inny moduł komfortu niż przewiduje model bez funkcji jw.
                          - zatkane spryskiwacze bądź rurki doprowadzające płyn

                          Mam nadzieję że pomogłem
                          Auto: Skoda Octavia I
                          Kolor: Srebrny
                          Pojemność: 1,8T 20V
                          Moc: 150KM
                          Typ silnika: AGU
                          Gaz: STAG-4

                          Komentarz

                          • Aro23
                            Drive
                            • 2007
                            • 57

                            #14
                            Panowie i Panie - jakieś inne sugestie do tematu?

                            Pozdrawiam
                            powrót do Skodzianki, mam nadzieję, że nie będzie tak jak z ostatnią

                            Komentarz

                            • outlaw
                              Ambiente
                              • 2009
                              • 237
                              • Octavia I (1U2)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              czy ktos wymienal szczotki w silniczku wycieraczek,bo mi sie juz powoli koncza
                              prawidłowa odległość ,mniejsza od większej

                              Komentarz

                              • honiol12
                                Classic
                                • 2012
                                • 15

                                #16
                                Witam nie działa mi wycieraczka na tył, mechanicy sprawdzali silniczek i niby działa, i mówią że nie mam napięcia.. rozbieram a tam 4 przewody, wie ktoś może jaki przewód za co odpowiada? albo jak samemu sprawdzić silniczek.. które to są piny ?

                                Komentarz

                                Pracuję...