zatarcie silnika pomimo normalnego stanu oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • oper
    Classic
    • 2013
    • 2

    zatarcie silnika pomimo normalnego stanu oleju

    Poszukuje w dobrej cenie i oczywiście sprawnej przepustnicy do AEE. Moja powoli się kończy więc zaczynam się rozglądać. Może komuś zalega jakaś w garażu i chce się jej pozbyć.
  • edipolanski
    Classic
    • 2012
    • 9

    #2
    zatarcie silnika pomimo normalnego stanu oleju

    co sie stalo>
    po zrobieniu serwisu auta skoda octavia 1.9tdi 77KW 2007r jezdzilem pare dni a potem pojawila sie kontrolka od poziomu oleju, sprawdzilem wszystko bylo ok wiec zapalilem samochod przejechalem kilkaset metrow gdy kontrolka znowu swieci a silnik stracil moc!potem pomoc drogowa. stwierdzono zatarcie silnika koszt naprawy ogromny! powiedzieli ze to od pompy olejowej ale ja nie jestem pewny! co sadzicie prosze cala sytuacja ma miejsce za granica.

    Komentarz

    • lilo
      RS
      • 2006
      • 4315
      • Mercedes-Benz

      #3
      edipolanski, Najprawdopodobniej pompa olejowa

      Ale zaraz zaraz jakiego koloru to była kontrolka ?
      Daniel

      Komentarz

      • soszek81
        L&K
        • 2010
        • 1245

        #4
        Jeśli faktycznie poziom oleju to pomarańczowa, czerwona to brak ciśnienia.
        Która się zapaliła?
        Była O1 kombi ALH++ 150/340
        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

        Komentarz

        • alfee
          RS
          S_OCP Member
          • 2007
          • 2583

          #5
          Zamieszczone przez edipolanski
          pojawila sie kontrolka od poziomu oleju, sprawdzilem wszystko bylo ok wiec zapalilem samochod przejechalem kilkaset metrow gdy kontrolka znowu swieci a silnik stracil moc!

          To ta kontrolka zgasła? i się później ponownie zapaliła? Czy jechałeś ze świecącą kontrolką? i Jaki miała kolor? Pomarańczowy? czy czerwony?
          Alfee
          Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
          Kawasaki ER5 :-)

          Komentarz

          • kabanos
            RS
            • 2011
            • 4544
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            Kolega zarżnął silnik :roll:

            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

            Komentarz

            • lilo
              RS
              • 2006
              • 4315
              • Mercedes-Benz

              #7
              Zamieszczone przez kabanos
              Kolega zarżnął silnik
              chyba kompa bo nie odpisuje :lol:
              Daniel

              Komentarz

              • kabanos
                RS
                • 2011
                • 4544
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Zamieszczone przez lilo
                Zamieszczone przez kabanos
                Kolega zarżnął silnik
                chyba kompa bo nie opisuje :lol:
                Albo powyższe pytania kolegów uświadomiły mu, że źle zrobił jadąc dalej :?

                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                Komentarz

                • edipolanski
                  Classic
                  • 2012
                  • 9

                  #9
                  defekt silnika

                  kontrolka czerwona, a dlaczego pompa olejowa padla czy moze sie zatkala czy cos! dziwne dla mnie jest to iz stalo sie wszystko swiezo po serwisie - zrobilem 300kilometrow, mozna jeszcze dodac iz czlowiek z serwisu odpalajac auto dodal gazu i poszla czarna chmura z rury.
                  skoda robilem jakies 40tys rocznie stran licznika 220tys

                  Komentarz

                  • tomus7
                    RS
                    • 2010
                    • 1896
                    • Peugeot

                    #10
                    Zamieszczone przez edipolanski
                    kontrolka czerwona,
                    kirdyś na egzaminach na prawko jedntm z pytań było Co należy zrobic kiedy zapali się kontrolka oleju "czerwona" odpowiedzią prawidłową było "wyłaczyć silnik i odstawić do serwisu" teraz to już musztarda po obiedzie :P
                    ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                    http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                    a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                    http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                    Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                    Komentarz

                    • alfee
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 2583

                      #11
                      Zamieszczone przez edipolanski
                      kontrolka czerwona
                      I kontynuowałeś jazdę z świecącą CZERWONĄ kontrolką? :shock: :shock:
                      To nic dziwnego, że zatarłeś silnik :P
                      Pompa to tylko część mechaniczna i ma prawo się popsuć, ale jazda bez smarowania w momencie kiedy auto informuje cię, żebyś nie jechał, to twój wybór. Teraz masz efekty takiej jazdy.
                      Alfee
                      Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
                      Kawasaki ER5 :-)

                      Komentarz

                      • robekcool
                        RS
                        • 2009
                        • 2041
                        • Octavia II (1Z3)
                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        kontrolka jest wskaźnikiem do reakcji użytkownika. brak działania spowodował zgon. w przypadku natychmiastowego zgaszenia silnika raczej zostałby on uratowany.
                        przyczyne można okreść - po pierwsze czy nadal jest prawidłowy stan oleju, jaki stan turbiny, ocena części po rozebraniu silnika ?
                        w kraju koszt używanego słupka ok. 3 koła+ robota, olej , rozrząd = ok.5000
                        www.k-mot.pl
                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                        Autoholowanie.
                        Robert Kulma

                        Komentarz

                        • richi9
                          Rider
                          • 2011
                          • 427

                          #13
                          nie bawiłbym sie w goły słupek można trafić tak samo lub gorzej...
                          Czasem lepiej samemu powoli pogrzebać jak masz gdzie bo pod blokiem to odpada wolałbym wóz na wiosce w polu zostawić...

                          Komentarz

                          • robekcool
                            RS
                            • 2009
                            • 2041
                            • Octavia II (1Z3)
                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            richi9, gdzie chcesz sam pogrzebać, bo chyba nie w zatartym silniku? :szeroki_usmiech brak ciśnienia to także kop w du... turbiny, itd. owszem , można rozebrać i ocenić, ale wszystko kwestia jakich lotów ma być rzeźba :idea:
                            co do słupka - jak jest dobre źródło to moim zdaniem można się pokusić. oczywiście nie bxe, bxf , który ostatnio i mnie nawiedził w warsztacie :wink:
                            www.k-mot.pl
                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                            Autoholowanie.
                            Robert Kulma

                            Komentarz

                            • richi9
                              Rider
                              • 2011
                              • 427

                              #15
                              tak znam te żródła gwarancja a potem nikt o niczym nie wie...(może nie wszędzie)
                              wszystko da sie zrobić trzeba tylko chcieć!!! (czasem warto dołożyć, pytanie czy nie zrobic najtaniej i lunąć)
                              Nie takie strupy chodziły jak nówki...moto doktor cuda czyni <bez komentaża >
                              A poważnie jak dla siebie to kto wie czy bym nie zrobił.

                              Komentarz

                              • lilo
                                RS
                                • 2006
                                • 4315
                                • Mercedes-Benz

                                #16
                                richi9, remont nie opłacalny , przy zatarciu sinika w pierwszym rzędzie idą panewki co za tym idzie wał korbowy , jak panewka się obróci to jeszcze często korby do wymiany .
                                Koszt jakieś 7/8tyś więc lepiej drugi słupek kupić , takie moje zdanie .
                                Daniel

                                Komentarz

                                • robekcool
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2041
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  zawsze znajdą się zwolennicy "za" i "przeciw". wybór proponuję pozostawić indywidualnie poszkodowanemu. pozdrawiam wszystkich zainteresowanych tematem
                                  www.k-mot.pl
                                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                  Autoholowanie.
                                  Robert Kulma

                                  Komentarz

                                  • piramida
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 12222
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    Zamieszczone przez lilo
                                    richi9, remont nie opłacalny , przy zatarciu sinika w pierwszym rzędzie idą panewki co za tym idzie wał korbowy , jak panewka się obróci to jeszcze często korby do wymiany .
                                    Koszt jakieś 7/8tyś więc lepiej drugi słupek kupić , takie moje zdanie .
                                    Chyba coś za dużo wyliczyłeś koszt remontu?
                                    Ile mogą kosztować 4 korby wraz z pierscieniami, uszczelniaczami, zawory, popychacze, obróbka głowicy?

                                    Wydaję mi się że w 5kzł można się zmiescić :wink:
                                    superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                    poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                    Komentarz

                                    • sew1981
                                      RS
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2009
                                      • 10917
                                      • Fiat

                                      #19
                                      ciekawe ile wyjęcie i wstawienie tego na starym osprzęcie, może lepiej kupić takie coś i włożyć?

                                      tu masz nawet z 3 tysie:

                                      to chyba prostsze niż remont starego....

                                      Komentarz

                                      • robekcool
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 2041
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                        #20
                                        Zamieszczone przez piramida
                                        Zamieszczone przez lilo
                                        richi9, remont nie opłacalny , przy zatarciu sinika w pierwszym rzędzie idą panewki co za tym idzie wał korbowy , jak panewka się obróci to jeszcze często korby do wymiany .
                                        Koszt jakieś 7/8tyś więc lepiej drugi słupek kupić , takie moje zdanie .
                                        Chyba coś za dużo wyliczyłeś koszt remontu?
                                        Ile mogą kosztować 4 korby wraz z pierscieniami, uszczelniaczami, zawory, popychacze, obróbka głowicy?

                                        Wydaję mi się że w 5kzł można się zmiescić :wink:
                                        różnorodność przypadków jak i oczekiwanego efektu to różny zakres naprawy/wymiany
                                        www.k-mot.pl
                                        Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                        Autoholowanie.
                                        Robert Kulma

                                        Komentarz

                                        • rss
                                          L&K
                                          • 2009
                                          • 1098

                                          #21
                                          po takim przebiegu to przyjrzalbym sie pompie czy na pewno jest napedzana,
                                          stalo sie i sie nie odstanie, tak czy inaczej remont lub wymiana silnika jest konieczna,
                                          ale najwiekszy fuckup to zlozenie nowego silnika ze stara niedzialajaca pompa
                                          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                          _________________________________________
                                          Do sprzedania:
                                          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                          zaciski do hamulcow 280mm.

                                          Komentarz

                                          • robekcool
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 2041
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                            #22
                                            sew1981, wyrzeźbić można prawie wszystko :idea:
                                            kwestia komu, za ile i co dalej z autem. wymiana od 1tys. netto za silnik o którym rozmawiamy
                                            www.k-mot.pl
                                            Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                            Autoholowanie.
                                            Robert Kulma

                                            Komentarz

                                            • lilo
                                              RS
                                              • 2006
                                              • 4315
                                              • Mercedes-Benz

                                              #23
                                              Zamieszczone przez piramida
                                              Wydaję mi się że w 5kzł można się zmiescić
                                              może być słabo , dolicz robociznę która nie jest tania no i nie wiadomo czy szlif cylindrów nie będzie konieczny , lub ich wymiana :P
                                              Daniel

                                              Komentarz

                                              Pracuję...