Octavia Nie działa centralny kierowcy i podgrzewanie lustere

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • walerek74
    Classic
    • 2013
    • 2

    Octavia Nie działa centralny kierowcy i podgrzewanie lustere

    Poszukaj w necie skany samochodów wyposażone w ten sam model columbusa
    np tu na forum:

    Address 37: Navigation (J0506) Labels: 1T0-035-680.lbl
    Part No SW: 3T0 035 680 B HW: 3T0 035 680 A
    Component: RNS-MID H06 3814
    Revision: AB001001 Serial number: BS008186302968
    Coding: 04000400000400A10000
    Shop #: WSC 73430 790 00999
    ASAM Dataset: ------------------------- ------

    No fault code found.

    Address 56: Radio (J0506) Labels: 1T0-035-680.lbl
    Part No SW: 3T0 035 680 B HW: 3T0 035 680 A
    Component: RNS-MID H06 3814
    Revision: AB001001 Serial number: BS008186302968
    Coding: 04000400000400A10000
    Shop #: WSC 73430 790 00999
    ASAM Dataset: ------------------------- ------

    No fault code found.

    całość skanu tu:
    link do całości
  • jarekwarszawa
    Classic
    • 2011
    • 2

    #2
    Octavia Nie działa centralny kierowcy i podgrzewanie lustere

    Witam zna ktos dobrego mechanika !!!

    Komentarz

    • RUMBA
      Drive
      • 2011
      • 47

      #3
      Mechanik zawsze się znajdzie tyle, że usterka o której piszesz okazuje się na pozór głupstwem bo ten model często miał takie usterki i możesz to sam bez większego problemu wychwycić, a mechanik za Twoją nieświadomość wyczesze Cię z kasy i ładnie podziękuje. Proponuję na dzień dobry dostać się do silniczka szyby w drzwiach kierowcy, zdjąć z niego kostkę i sprawdzić czy na kabel w kolorze czerwono-żółtym oraz grubszym czerwonym jest + (możesz do tego użyć zwykłej żarówki samochodowej z kablami). U mnie także nie działał centralny w drzwiach kierowcy i okazało się, że jeden z tych kabli po prostu zaśniedział w kostce, a elektrycy którzy się tym zajmują śpiewają sobie za takie naprawienie kabelka jak to mi powiedziano od 100-200zł. Dlatego radzę sprawdź to, a jeśli będzie ok to zobacz czy styki w silniczku lub kostce nie zaśniedziały lub też czy kable w miejscu łączenia drzwi przy słupku się nie przerwały bo była to również częsta usterka, a np u mnie w drzwiach kierowcy były przerwane 3 kable, które sam bez problemu naprawisz. Powodzenia w szperaniu

      Komentarz

      • jarekwarszawa
        Classic
        • 2011
        • 2

        #4
        kurcze kostka czysta a kable w drzwiach ok to chyba musze dokladnie zobaczyc

        Komentarz

        • RUMBA
          Drive
          • 2011
          • 47

          #5
          Zamieszczone przez jarekwarszawa
          kurcze kostka czysta a kable w drzwiach ok to chyba musze dokladnie zobaczyc
          A prąd sprawdzałeś? Bo u mnie też nie było żadnych oznak i jeździłem ponad tydzień z rozgrzebanym samochodem aż dopiero po sprawdzeniu prądu okazało się że przewód był uwalony w kostce i nie było to do zobaczenia... Przewodów w drzwiach też nie zobaczysz bez wyjęcia instalacji i rozkręcenia z izolacji

          Komentarz

          • jarekwarszawa
            Classic
            • 2011
            • 2

            #6
            dokładnie jak opisujesz że jest za słaby prąd do siłownika bo elektryk mi to sprawdzał ale jak zaczoł mi mówic ile to kosztuje to włosy mi się jeżyły 1200 zł wymiana tego modułu komfortu,kurcze a czemu nie działa podgrzewanie lusterek i dioda zamknięcia drzwi kurna co za auto szok

            Komentarz

            • ROBAL_26
              RS
              • 2010
              • 2330
              • Octavia I combi (1U5)
              • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

              #7
              jarekwarszawa, dioda kolego może nie działać również z przyczyny uszkodzonych przewodów w wiązce jak i popękanych zimnych lutów w samym zamku drzwi , dobrze by było podłączyć kompa i zobaczyć czy nie ma jakiś błędów , a będą i naprowadzą cie w okolice usterki. ok

              pozdro
              Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

              ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

              https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

              Komentarz

              • RUMBA
                Drive
                • 2011
                • 47

                #8
                Zamieszczone przez jarekwarszawa
                dokładnie jak opisujesz że jest za słaby prąd do siłownika bo elektryk mi to sprawdzał ale jak zaczoł mi mówic ile to kosztuje to włosy mi się jeżyły 1200 zł wymiana tego modułu komfortu,kurcze a czemu nie działa podgrzewanie lusterek i dioda zamknięcia drzwi kurna co za auto szok
                1200zł to cena jaką zaśpiewali mi w ASO SKODA za nowy oryginalny kompletny silniczek szyby wraz z tym modułem i pewnie stąd wyssał sobie tą cenę ale pewnie 1100 do kieszeni a reszta na używkę znając życie . U mnie w tym module były uwalone 3 styki z zaśniedzenia i myślałem że to może być przyczyną. W końcu kupiłem o identycznych numerach używany za 100zł (tylko gdyby okazało się że to to nie popełnij tego błędu co ja, kupiłem najpierw taki silniczek z modułem o innych numerach i nie reagował). Ja u siebie miałem trochę drogi do ogarnięcia tej elektryki, popękane kable w trzech drzwiach, zaśniedziałe styki w silniczku, uszkodzony przełącznik lusterek, zaśniedziały styk w kostce... także być może czeka Cię podobna wędrówka do celu. Podgrzewanie lusterek (jeśli na bank takie posiadasz) może nie działać z tej samej przyczyny co zamek, czyli przerwany jakiś kabel po drodze lub też spalone maty grzewcze a była to baaaaardzo częsta usterka i jeśli są od nowości oryginalne to marne szanse że działają do dziś i nadają się do wymiany. A dioda nie świeci bo nie ma prawa świecić w Twoim przypadku :P Jeśli mruga to znak że wszystkie zamki są zamknięte i wszystkie zamki są dodatkowo zaryglowane a u Ciebie na dzień dobry nie chodzi zamek kierowcy. Jak uruchomisz zamek i w żadnym innym nie będzie usterki to będzie mrugać. U mnie chodziły wszystkie zamki ale dioda nie świeciła jak się później okazało po rozebraniu w lewym tylnym zamku były dwa zimne luty które należało poprawić i nie działało w tych drzwiach podwójne ryglowanie. Po poprawieniu lutów dioda świeci :P

                Zamieszczone przez ROBAL_26
                jarekwarszawadobrze by było podłączyć kompa i zobaczyć czy nie ma jakiś błędów , a będą i naprowadzą cie w okolice usterki
                Z tym nie ma pewności, ja podłączałem kompa i właściwie wypluwało mi błędy na każdym zamku łącznie z zamkiem klapy bagażnika (a były sprawne). Po prostu moduł świrował na przerwanych przewodach i pokazywał też błąd "moduł komfortu w trybie awaryjnym". Dopiero po ogarnięciu usterek pokazał mi błąd na lewych tylnych drzwiach "lewy tył niewiarygodny sygnał" i wiedziałem że luty są do poprawki bo nie było słychać jedynie w tych drzwiach podwójnego ryglowania

                Komentarz

                • jarekwarszawa
                  Classic
                  • 2011
                  • 2

                  #9
                  dziś zakupiłem vag skody zobaczymy jakie błędy będą

                  Komentarz

                  • RUMBA
                    Drive
                    • 2011
                    • 47

                    #10
                    Zamieszczone przez jarekwarszawa
                    dziś zakupiłem vag skody zobaczymy jakie błędy będą
                    I jak tam sprawa się przedstawia? :P Myślę, że cisza świadczy o rozwiązaniu problemu

                    Komentarz

                    • jarekwarszawa
                      Classic
                      • 2011
                      • 2

                      #11
                      Wszystko jasne jeden kabelek koło silnika elektrycznych szyb się urwał , zlutowane oczyszczone gniazdo i śmiga jak zły.Koszt 100zł w aso u kolegi )))))))))))))))

                      Komentarz

                      • RUMBA
                        Drive
                        • 2011
                        • 47

                        #12
                        Czyli jedna z typowych usterek Ale gdyby nie ten kolega to podejrzewam, że kieszeń miałbyś o wiele lżejszą :P

                        Komentarz

                        • tomus7
                          RS
                          • 2010
                          • 1896
                          • Peugeot

                          #13
                          Zamieszczone przez RUMBA
                          Czyli jedna z typowych usterek Ale gdyby nie ten kolega to podejrzewam, że kieszeń miałbyś o wiele lżejszą :P
                          standardowa cena za taką usługę
                          ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                          http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                          a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                          http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                          Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                          Komentarz

                          • RUMBA
                            Drive
                            • 2011
                            • 47

                            #14
                            Zamieszczone przez tomus7
                            standardowa cena za taką usługę
                            Standardowa i adekwatna ale chyba nie w ASO

                            Komentarz

                            • djwyrebas
                              Ambiente
                              • 2011
                              • 214

                              #15
                              Zamieszczone przez RUMBA
                              A prąd sprawdzałeś? Bo u mnie też nie było żadnych oznak i jeździłem ponad tydzień z rozgrzebanym samochodem aż dopiero po sprawdzeniu prądu okazało się że przewód był uwalony w kostce i nie było to do zobaczenia... Przewodów w drzwiach też nie zobaczysz bez wyjęcia instalacji i rozkręcenia z izolacji
                              Witam, podpinam się pod temat. Nie mam regulacji lusterek, tylko podświetlenie joysticka. Jak sprawdzić czy mam zasilanie do lusterek? odpiąłem tą kostkę blisko lusterka 4-opinową i wkładałem żarówkę w piny przy włączonym zapłonie i nie znalazłem prądu. Czyli nie dochodzi prąd do siłownika? 6 kabli masowych sprasowanych ze sobą połączyłem z głównym kablem masowym idącym do auta i nic. wraz brak zasilania. szyby el. OK. Kable, kostka też.
                              gazu, bo dogania nas starość!

                              Komentarz

                              • RUMBA
                                Drive
                                • 2011
                                • 47

                                #16
                                Zamieszczone przez djwyrebas
                                Witam, podpinam się pod temat. Nie mam regulacji lusterek, tylko podświetlenie joysticka. Jak sprawdzić czy mam zasilanie do lusterek? odpiąłem tą kostkę blisko lusterka 4-opinową i wkładałem żarówkę w piny przy włączonym zapłonie i nie znalazłem prądu. Czyli nie dochodzi prąd do siłownika? 6 kabli masowych sprasowanych ze sobą połączyłem z głównym kablem masowym idącym do auta i nic. wraz brak zasilania. szyby el. OK. Kable, kostka też.
                                Ja bym obstawiał w tym przypadku przełącznik lusterek :P W poprzedniej octavii też mi nie działała, kupiłem używany z passata B5 (tyle, że trzeba pamiętać o wersji kolorystycznej bo w passacie również były czerwone i zielone). Ale oczywiście na początek jeśli masz jakiegoś znajomego lub szrot w okolicy to śmigaj i podłącz na próbę bo 100% pewności nie ma :P Sam szukałem nowego, ale ceny nawet po zniżkach w RK NIEDZIAŁEK jak dla mnie za duże jak na coś takiego

                                Komentarz

                                • tomus7
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 1896
                                  • Peugeot

                                  #17
                                  Zamieszczone przez RUMBA
                                  Zamieszczone przez tomus7
                                  standardowa cena za taką usługę
                                  Standardowa i adekwatna ale chyba nie w ASO
                                  Czy to ważne byle było zrobione profesjonalnie :wink:
                                  ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                                  http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                                  a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                                  http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                                  Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                                  Komentarz

                                  • orzel720
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 2277
                                    • Superb II combi (3V5)

                                    #18
                                    djwyrebas, cześć
                                    zobacz najpierw do przewodów co lecą od słupka przedniego do drzwi (w gumowym fartuchu) Ja w swojej OI miałem popękane przewody (od zimna) i wtedy też były różne historie z lewymi drzwiami (cental, dioda lusterko).

                                    Komentarz

                                    • RUMBA
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 47

                                      #19
                                      Zamieszczone przez orzel720
                                      djwyrebas, cześć
                                      zobacz najpierw do przewodów co lecą od słupka przedniego do drzwi (w gumowym fartuchu) Ja w swojej OI miałem popękane przewody (od zimna) i wtedy też były różne historie z lewymi drzwiami (cental, dioda lusterko).
                                      Sprawdzić trzeba wszystko, ale skoro nie działa mu jedynie regulacja lusterek, a nawet podświetlenie przełącznika jest to najlepiej zacząć od podłączenia drugiego na próbę bez konieczności kupowania, nie trzeba nic rozbierać jedynie wyciągnąć i podmienić :P Samo ściągnięcie gumy łącznika drzwi ze słupkiem nie koniecznie ukaże mu awarię instalacji. No ale decyzja należy do niego czy ma gdzieś dostęp do przełącznika i czy woli najpierw sprawdzić to czy też wszystko rozgrzebać i od razu prześwietlić

                                      Komentarz

                                      Pracuję...