lu5asz, gratuluję synka !!!
System odparowywania paliwa
Zwiń
X
-
System odparowywania paliwa
Witam,mam taki oto problem.Od pewnego czasu obroty silnika na luzie wchodzą mi na 1000(nie więcej)i tak się utrzymują.Wygląda to tak jakby załączyło się ssanie.Jedynym sposobem aby to zlikwidować jest wyłączenie na moment silnika.Najpierw pokierowany przez mechanika myślałem ze to przepustnica,ale udało mi się zlokalizować błąd na komputerze i oto co pokazał komp."PO 441 System odparowywania silnika-Błędny przepływ".Bardzo proszę o poradę jak się tego pozbyć!
Aha,jeszcze jedno-nie wiem czy ma to znaczenie ale zauważyłem ze dzieje się to tylko przy dużej wilgotności(deszcz,mżawka).Podczas ładnej pogody błąd nie występuje.
Z góry dziękuję za pomoc!Greg
-
-
gregmartin, Jaki przebieg auta?
Generalnie problem dotyczy zasobnika z węglem aktywnym ( pochłaniacz par paliwa ). Jest to czarny pojemnik zamontowany po prawej stronie komory silnika. Dochodzą do niego dwa wężyki: jeden idzie od przepustnicy a drugi w stronę zbiornika paliwa ( do zaworu przy wlewie paliwa ). Ten wężyk od przepustnicy idzie przez elektrozawór na tym zbiorniku ( powinien on wydawać taki cykający dźwięk ). Ten błąd może być spowodowany przez źle działający ten właśnie elektrozawór, lub przez zasyfiony zbiornik z węglem ( co podobno zdarza się gdy często tankujemy "pod korek", czyli jeszcze + kilka litrów od pierwszego odbicia pistoletu ). Możesz też ew. sprawdzić zawór przy wlewie paliwa, do którego dochodzi ten wężyk idący od zbiornika z węglem.Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz