Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Drgania silnika 2.0 APK oraz innych dwulitówek.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Drgania silnika 2.0 APK oraz innych dwulitówek.

    Update.

    Niższego spalania w dłuższej trasie nie zaobserwowałem... Może wpływ ma pogoda (mróz, śnieg...)

    Trasa Wrocław-Warszawa - średnie spalanie z kompa 5,9. Na S8 tempomat na 120, po krajówkach i wojewódzkich 80-100, A2 - tempomat 130...

    Przy okazji - czas przejazdu 4 godziny liczone od centrum do centrum :shock: :shock: :shock: :shock: Czyli mój osobisty rekord od chyba 15 lat, zważywszy że pogoda raczej paskudna do jazdy (jazda bez spinania się i ryzykanctwa, dynamicznie ale płynnie).

  • #2
    [O1] Drgania silnika 2.0 APK oraz innych dwulitówek.

    Witam.

    Takie pytanie: czy w waszych motorach na jałowym biegu występują lekkie drgania silnika? Coś jakby wypadanie zapłonu? a jak siedzę w aucie to czuje co jakiś czas takie lekkie uderzenia i się zastanawiam czy te motory tak maja? Kable, świece wymieniane regularnie. Wiem ze może być jeszcze cewka...ale pierw chce się dowiedzieć czy to problem czy normalka.

    Pozdrawiam
    Szukam pracy

    Komentarz


    • #3
      walek, popychacze, regeneracja glowicy, i nadal trzesie nie uwazam tego za normalke po prostu przyczyna gdzies indziej musi siedziec ?
      ja slyszalem , ze jeszcze przeplywomierz moze byc odpowiedzialny ale kiedys uruchomilem pez przeplywomierza i nic sie nie zmienilo w zachowaniu silnika - wiec albo to nie jego przyczyna albo wlasnie jego :lol:
      sprzedam fotele RS,
      Jeep SRT8 MY08

      Komentarz


      • #4
        Ziomus1987, mam to samo i lekkie spadki obrotów tak ok 40

        филип
        Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

        Komentarz


        • #5
          Ziomus1987, w też tak mam

          ps. dzisiaj stłukło mojej Czeszce 220 kkm
          Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

          Komentarz


          • #6
            Witam
            U mnie jest to samo. Świece, cewka wymieniałem sonda też wymieniona.
            Jedyna rzecz jaka chodzi mi po głowie to sprawdzenie kompresji na cylindrach.
            Myślę że przed świętami się za to wezmę to napiszę czy winowajca się znalazł.
            Pozdrawiam

            Komentarz


            • #7
              Panowie może takie pytanko na marginesie - czym się różni silnik 2.0 apk od 2.0 aqy? bo widzę, że ten apk jest rzadziej występuje w OI niż aqy.

              Komentarz


              • #8
                sew1981, te silniki różnią się osprzętem i latami produkcji są 4 wersje AQY, APK, AZH, AZJ. AQY był produkowany przez prawie 3 lata pozostałe wersje przez 2.
                APK np. ma jedną sondę pozostałe wersje mają dwie.

                филип
                Mój czarny bandzior http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...r-focus-2-0-pb

                Komentarz


                • #9
                  Dzięki Panowie za odpowiedzi. Ja tak mam od 6 lat i kiedyś próbowałem powalczyć z tym ale nic nie pomogło...następnie przy kontrolach na Vag'u nie było żadnych problemów także odpuściłem temat.
                  Niby to nierówna praca to może być "wada konstrukcyjna", a mianowicie wyważenie silnika tyle, że nie wiem czy właśnie to można do tego zaliczyć, no ale skoro wy tez tak macie to chyba już taki urok pracy tego motoru :szeroki_usmiech
                  Szukam pracy

                  Komentarz


                  • #10
                    no to lipa, przy ewentualnej sprzedaży chyba nie przejdzie : "ten typ tak ma"
                    sprzedam fotele RS,
                    Jeep SRT8 MY08

                    Komentarz


                    • #11
                      jezy, nie będzie tak strasznie powiesz że zbliża się czas wymiany świeć opuścisz 40 zł

                      tak na serio mi to osobiście nie przeszkadza
                      Foty ze Spotu http://forum.octaviaclub.pl/album_cat.php?cat_id=33

                      Komentarz


                      • #12
                        wprawdzie jest rzadko i słabo to czuć ale ja też tak mam :shock:
                        jak już to występuje to na zimnym silniku
                        trzeba jeździć i się nie przejmować :P

                        Komentarz


                        • #13
                          no to lipa, przy ewentualnej sprzedaży chyba nie przejdzie : "ten typ tak ma"
                          jakoś każdy z nas kupił, czyli przejdzie :szeroki_usmiech
                          Szukam pracy

                          Komentarz


                          • #14
                            Też tak mam i czasem wyraźniej czasem jakby mniej zależnie od
                            temp. zewn. / ciśnienia / wilgotności / palywa / plam na słońcu :P .
                            Nie przejmować się jeździć.
                            Jak kupowałem to nawet tego nie zauważyłem.

                            p.s.
                            Jak komu bardzo przeszkadza to zawsze można kupić 6/8/12 cylindrówke :twisted:
                            [O1 - 2.0 AQY silver ]
                            [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

                            Komentarz


                            • #15
                              przy kupnie również tego nie zauważyłem :P
                              mi to nie przeszkadza ale szkoda, ze nikomu nie udalo sie znaleźc co to moze byc

                              w zeszlym tyg 1400 dalem mechanikowi za wymiane jakis tam pierdol w przednim zawieszeniu wiec znowu zal sprzedawac zrobiony samochód, musi sie zamortyzować
                              sprzedam fotele RS,
                              Jeep SRT8 MY08

                              Komentarz


                              • #16
                                U mnie trzęsie na ciepłym, ale na LPG, winny jest jeden wtryskiwacz. Na zimno na PB też szarpnie silnikiem, pomyślałem o filtrze paliwa, czeka na wymianę. Z tego co jednak czytam, to pewnie nie będzie to i "ten typ tak ma".

                                Komentarz


                                • #17
                                  ja mam VW Bore 2.0 APK automat z gazem brc 24 seq... ale przebiegu 140 tys... i mam to samo... cuda na kiju kombinowalem - a to czyszczenie dolotu , jego szczelnosc, wymiana wezykow podcisnienia i jak jest - tak było... tez mam wrazenie ze zalezy to od temperatury / wilgotnosci, cisnienia.

                                  do tego zdaza sie ze zamula co przy autmatycznej skrzyni jest mega odczuwalne.
                                  ogolnie mam wrazenie ze najbardziej sie zamula jak pojezdze spokojnie po korkach po miescie (wroclaw) a odzywa po zrobieniu trasy i przegonieniu auta.

                                  no i olej bierze jak ponoc wszystkie 2.0 apk/aqy. tak z 1-3 litry od wymiany do wymiany - leje shella ultra racinga 10w60 to i tak bierze mniej niz mobila 10w40 - bo tego to tak z 1l na 2000 lykalo...

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    U mnie nie trzesie
                                    Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

                                    Jeżdżę w blasku
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Hej, podłączam się do tematu, sorki za ewentualne "coś nie tak" ale jestem nowy na forum.
                                      Otóż mam Octavke z 2003 roku 2.0 silnik AZJ, kupiłem ją w maju 2016 roku, przebieg ma 180 tys. Jak kupowałem to nie czułem tego pooszarpywania na biegu jałowym, wziąłem się za aleje, rozrządy i takie tam... wymieniłem też świece - założyłem NGK V-line PZFR5D-11.
                                      Jak go prowadziłem do wymiany świec to pooszarpywał bardzo delikatnie, jedna świeca nie chciała się wykręcić i jakiś czas jeździłem na trzech nowych (czwartą podlewałem odrdzewiaczem) i wtedy też nie odczułem zmian w szarpaniu. Wczoraj mechanik odkręcił czwarta świecę, teraz mam wszystkie nowe i zdecydowanie mocniej szarpie na biegu jałowym. Wymiana odbyła się bez zdejmowania kolektora.
                                      Co to może być? może jakiś nagar albo coś się oderwało od tej czwartej świecy podczas wymiany i wpadło do środka albo nie wiec co....
                                      Czytając wasze wpisy to przypuszczam, że szukając problemu pół silnika przekopię i nie znajdę. Chciałem do mojej benzynki wrzucić gaz, ale jak tak szarpie na benzynie to boje się, że gaz okaże się niewypałem.

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        Musimy określić, co nazywamy szarpaniem. U większości 2.0 występuje delikatne drganie na biegu jałowym, takie sporadyczne lekkie bujnięcie silnikiem. Prawdę mówiąc, to jak ktoś nie wie na co ma zwrócić uwagę to nie poczuje, a nawet nie zobaczy przy pracującym silniku. Jeżeli silnik lata po całej komorze i do tego szarpie podczas jazdy, to kwestia świec, kabli lub cewki.

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Te silniki mają cholernie wrażliwe układy zapłonowe.

                                          U mnie od kiedy przeszedłem na świece i kable NGK nie ma żadnych ale to żadnych bujnięć, szarpnięć na biegu jałowym ani na LPG ani na benzynie.

                                          2.0 AQY / 207tyś km nalatane

                                          Zapewne jak cewka zacznie się sypać to nowe kable i świece nie dadzą rady, ale odpukać nic się z nią nie dzieje.

                                          Komentarz


                                          • #22
                                            utek dokładnie było tak jak to opisałeś, naprawdę trzeba było trzymać ręce na kierownicy i "wczuć się" w pracę silnika, żeby uchwycić te drgania/szarpnięcia na biegu jałowym. Tylko po wymianie tej ostatniej zapieczonej świecy pogorszyło się, teraz szarpnięcia są odczuwalne i zwrócił mi na to uwagę pasażer z przodu, a nawet żona z tylnego fotela chociaż jest totalny laik jeśli chodzi o mechanikę.

                                            Nadal jest daleko do "szarpania w czasie jazdy i silnik lata po całej komorze" - nie to nie to, ale liczyłem, że po wymianie świec coś się poprawi, a nie pogorszy.

                                            Na razie nie rwie mi się do wymiany pół silnika jak każdy pisze, że to z tymi silnikami tak jest.

                                            Komentarz

                                            POWRÓT NA GÓRĘ
                                            Pracuję...
                                            X