[O1] Szarpanie i duszenie sie silnika.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • MarcinKanarek
    Classic
    • 2010
    • 25

    [O1] Szarpanie i duszenie sie silnika.

    Zamieszczone przez lu5asz
    Hej,jaka nawigacje byscie polecili do 350zl.Mam Mio iles tam ale jak wgralem nowszą AM to zaczął zamulać.P.S.Wiem,ze to temat o tabletach :P
    Podlaczam sie do pytania bo pewnie tez bede niedlugo szukał jakiejs nawigacji do autka. Pewnie tak w okolicach 500-1000zl.
  • r2r
    RS
    • 2008
    • 4720
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    #2
    [O1] Szarpanie i duszenie sie silnika.

    Witam. Jeżeli chodzi o pomoc to kto, jak nie Wy
    Zatem do rzeczy:

    Poważnie drażni mnie objaw który pojawił się klika dni temu. Mianowicie: Ruszając spod świateł, auto strasznie ciężko się rozpędza. Czuć totalny brak mocy, zamulenie, szarpanie. Jakby chciało a nie mogło... Tak jakby przytkac wydech. Dusi się, przerywa, a gdy mu przycisnę w kitę, to w granicach 2500 obrotów nagle dostaje mega kopa jakby przybyło połowę mocy i potem jedzie już normalnie, ale do nastepnych świateł, gdzie historia się powtarza. Na wolnych obrotach też troche przerywa i szarpie. Objaw występuje i na gazie i na beznynie.

    Przeczesałem forum w poszukiwaniu prawdopodbnych przyczyn w podobnych jednostkach napędowych i rozstrzał mnie przeraził

    -świece
    -kable
    -aparat zapłonowy/cewka
    -przepływomierz
    -przepustnica
    -czujnik temperatury
    -sonda lambda

    Napewno wyeliminowałem LPG, bo ostatnio byłem na przeglądzie (wymiana filtrów, czyszczenie listwy i wymiana co bardziej sparciałych węży) i po kalibracji jeżeli chodzi o spalanie jest ideał.

    Wymieniłem świece na trójelektrodowe NKG i też g...o.

    Nie podłączałem pod komp. Nie bardzo wiem czy ktoś w Częstochowie dysponuje kompem z prawdziwego zdarzenia z dobrym oprogramowaniem.

    Szlag mnie trafia na myśl że trzeba będzie szukac po omacku i wymieniać jedno, potem drugie, trzecie i tak do skutku, bo wymieniać graty pod maską, aby tylko przekonać się że "to nie było to", albo jechać gdzieś żeby podłączyć pod komp i usłyszec "nie ma błędów, 5 dych się należy" jest bezsensem

    Walczył ktoś z podobnym przypadkiem
    Coś wywalczył

    Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi.

    [ Dodano: Nie 25 Mar, 12 22:45 ]
    Mały update.

    Teraz jest juz tragicznie, auto z trudem rozpędza się do 50-60km/h. Silnik pracuje nie równo i ciężko. Im ciężej naciska się w pedał tym bardziej auto się zamula, i zamiast ciągnąć do przodu to zwalnia (ciekawe wrażenie na żywo). Moc...nie ma żadnej mocy. Jest może 1/5 tej która powinna być. Zjechałem do domu bo nie chcę męczyć auta, ale od jutra muszę podjąc jakies zdecydowane kroki bo inaczej zawodowo jestem uziemiony

    [ Dodano: Pon 26 Mar, 12 18:52 ]
    Rezultaty 5-godzinnej (sic! :shock: ) wizyty u mechanika.

    Przepustnica przeczyszczona. Nowa cewka + nowe przewody, nic nie dały. Auto nadal prycha, przerywa, szarpie i nie ma mocy, a ja jestem bez warsztatu pracy już 3 dzień....

    W rurze między obudową filtra powietrza i przepustnicą znaleźliśmy pęknięcie w jednym z dwóch cycków na które nakłada się przewody. Na jeden (większy) wchodzi odgałęzienie trójnika odmy oleju, a na drugi (znacznie mniejszy) wkłada się tak malutki przewód. Tam na tym cycku było pęknięcie przez które namacalnie zasysało się lewe powietrze. Zasklepiliśmy to i dalej nic.

    Kończą się możliwości. Pozostaje jeszcze sonda lambda.
    Artur

    Komentarz

    • Biszczu
      RS
      • 2011
      • 5567

      #3
      r2r, a kiedy wymieniałeś filtr paliwa ?

      Diagnostyka kompem pomoże. Na Śląsku mogą Ci pomóc:
      - Bielsko-Biała i okolice: petras VAG + VCDS

      - Chorzów i okolice: gradek - PROFESIONAL VCP+K - obsługuje szynę K i CAN

      - Katowice: palioza

      - Pszczyna: freekon

      - Rybnik (jestem przeważnie raz w miesiącu na weekend):Biszczu VCDS

      - Sosnowiec: cisza VCDS

      - Zawiercie i okolice / Katowice czasami: rrobert VCDS VAS PC + elektryka, tel. 510 068 941


      Napisz też tutaj


      Może ktoś będzie miał kabel od Ciebie z miasta
      "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

      Komentarz

      • r2r
        RS
        • 2008
        • 4720
        • BSE 1.6 MPI 102 KM

        #4
        Biszczu, wymieniałem jakieś 50kkm temu, a czy filtr paliwa ma coś do rzeczy jeśli objawy występują i na na gazie i na benzynie?

        Dzięki za namiary na "okablowanych", choć nie wiem czy dam radę się przemieścić autem w tym stanie gdzieś dalej niż 15 kilomtrów..
        Artur

        Komentarz

        • Biszczu
          RS
          • 2011
          • 5567

          #5
          r2r, może posprawdzaj przewody w silniku czy żaden nie jest przetarty. U mnie jak był brak mocy (myślałem, że turbo siadło) okazało się, że przewód był przetarty. Tyle, że ja mam Diesla a Ty benzynę. Mimo wszystko i tak na Twoim miejscu zrobiłbym przegląd okablowania przewodów
          "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

          Komentarz

          • r2r
            RS
            • 2008
            • 4720
            • BSE 1.6 MPI 102 KM

            #6
            Biszczu, przewody, świece są nowe, cewka również i nie widać żadnych zmian.
            Artur

            Komentarz

            • Biszczu
              RS
              • 2011
              • 5567

              #7
              r2r, nie chce wróżyć z fusów. Musisz podłączyć auto do kompa. Napisz w wątku częstochowskim może ktoś będzie miał kabel. Ja na Śląsku będę dopiero na święta, więc nie poratuję
              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

              Komentarz

              • Ziomus1987
                Ambiente
                • 2007
                • 202

                #8
                Ja kiedyś walczyłem z podobnymi objawami;/ U mnie okazało się, że przepływomierz auto nie miało mocy nie chciało się wkręcać na obroty. Spróbuj odpiąć przepływke powinien lepiej chodzić...

                Hmm sondę też wymieniałem, ale nie pamiętam objawów na pewno był błąd na kompie.

                Filtr paliwa owszem jak zapchany ale kolega ma auto w gazie i na gazie tez nie jedzie.
                Szukam pracy

                Komentarz

                • Biszczu
                  RS
                  • 2011
                  • 5567

                  #9
                  r2r, poczytaj te tematy:
                  W AutoCentrum.pl wiemy wszystko o Twoim aucie. Od opinii i raportów spalania po listę jego typowych usterek i przypomnienie o wymianie oleju. Od zdjęć i filmów po prognozę usterek i dane techniczne. Od porad i testów po dyskusje na forach i w społeczności kierowców. Od cen nowych po oferty używanych. Zapraszamy!






                  Czytając po łebkach może to być Lambda
                  "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    r2r, spróbuj odpiac tak jak kolega napisał przepływke i zrób jazde próbna jak bedzie bez zmian odepnij sonde i zrób jazde próbna jak to nie pomoze to odkrc wydech przy kolektorze i zrób jazde próbna bo moze katalizator sie zapchał albo rozleciał
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • r2r
                      RS
                      • 2008
                      • 4720
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez german81
                      odkrc wydech przy kolektorze i zrób jazde próbna bo moze katalizator sie zapchał albo rozleciał
                      Istnieje prawdopodobieństwo że od zapchanego kolektora, silnik może nawet przerywać tak jakby gubił iskrę?
                      Pytam bo temat wywołuje we mnie jedno wspomnienie. W 2003r. wracałem latem Oplem Omegą ojca z Włoch. Ojciec został bo miał prace i puścił mnie, młodego szczyla w 1700km drogi i własnie w tej podróży zdażył sie taki przypadek że w Alpach jakaś uszczelka albo jej strzępy wpadły w kolektor i zapchały go. Przez 100km. jechałem po autostardzie z prękością 60km/h prawie gotującym się autem i co chwila stawałem licząc na jakiś cud. Było dużo gorzej niż teraz. Auto chodziło baaardzo ciężko, wkręcało się na obroty fatalnie, o jakimkolwiek rozpędzaniu nie było prawie mowy.....Mój obecny przyapdek różni sie tym że silnik reaguje energicznie na deptanie gazu. Coprawda wciąż protestuje przerywając i prychając, ale na naciśnięty pedał reakcja jest natychamistowa i energiczna, jedynie cholernie przerywa skubaniec...
                      Artur

                      Komentarz

                      • german81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1414
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                        • BZB 1.8 TSI 160 KM

                        #12
                        tak se mozemy gdybac .jedz podłacz auto pod kompa nie musi to byc vag moze to byc kts albo lancer te sprzety tez to ogarna na poczatek sprawdz błedy .bo tak to wrurzenie z fusów
                        diagnostyka vag 602-614-253

                        Komentarz

                        • flyski
                          Ambiente
                          • 2006
                          • 153
                          • Octavia I (1U2)
                          • AQY 2.0 MPI 115 KM

                          #13
                          W rurze między obudową filtra powietrza i przepustnicą znaleźliśmy pęknięcie w jednym z dwóch cycków na które nakłada się przewody. Na jeden (większy) wchodzi odgałęzienie trójnika odmy oleju, a na drugi (znacznie mniejszy) wkłada się tak malutki przewód. Tam na tym cycku było pęknięcie przez które namacalnie zasysało się lewe powietrze. Zasklepiliśmy to i dalej nic.
                          sprawdź dobrze pod kątem lewego powietrza za przepustnicą ewentualnie samą przepustnicę, w polówce miałem kiedyś taki właśnie objaw po naprawie po dzwonie uszkodziło się mocowanie przepustnicy i objawy były właśnie takie.
                          [O1 - 2.0 AQY silver ]
                          [SII - 2.0 CFFB pacific blau]

                          Komentarz

                          • r2r
                            RS
                            • 2008
                            • 4720
                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                            #14
                            Witam.
                            Jestem już po horrorze. Podłączyłem pod VAG, padła sonda lambda. Tego co wyjeliśmy u mechanika nie mozna już było nazwać nawet sondą. Upalony, zardzewiały, skruszony nypel...
                            Auto dotało nową sondą i odrazu jak ręką odjął. Rzecz musiała postepować od dłuższego czasu, ale jej nie odczuwałem bo auto ogólnie przybrało na mocy. Nie przypominam sobie już od dłuższego czasu żeby było tak zwinne i "sprytne" w całym zakresie obrotów.

                            Dziekuje wszystkim za trzy grosze do dyskusji i rozdaję punkty.

                            PS: Biszczu był na jbliżej z sondą :
                            Artur

                            Komentarz

                            • Biszczu
                              RS
                              • 2011
                              • 5567

                              #15
                              Zamieszczone przez r2r

                              PS: Biszczu był na jbliżej z sondą :
                              fajnie, że jakoś trafiłem. Sonda to koszt ok 100-150 plnów na allegro
                              "Denerwowanie się to zemsta na własnym zdrowiu za głupotę innych"

                              Komentarz

                              Pracuję...