[O1] termostat czy czujnik

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • homique
    Drive
    • 2012
    • 45

    [O1] termostat czy czujnik

    stefan86, to jest taki typowy P+R. Jeżeli masz ważny bilet roczny, miesięczny lub tygodniowy to masz taniej. Jak zostawiasz auto tak po prostu to drożej ale też możesz
    Co do personelu, to tak jak napisałeś, jest on dostępny w wyznaczonych godzinach.

    Pytanie moje tylko takie, czy zostawiasz tam samochód na dłużej? Bo jeżeli nie to wystarczyłoby tylko sprawdzić, czy miejsce na ulicy gdzie mógłbyś zaparkować jest w strefie płatnego parkowania. Jeżeli nie to może zostawić go po prostu od tak na ulicy.

    Tutaj jeszcze inna mapka z parkingami: link
  • richi9
    Rider
    • 2011
    • 427

    #2
    [O1] termostat czy czujnik

    mam problem. Od wczoraj silnik ciężko łapie temperaturę nawet bardzo ciężko a o czwartej rano prze 10 kilometrów zlapał 60 stopni.Chłodnica ciepła ale nie gorąca, a jak zgaszę nagrzany silnik do np 70 stopni odczekam 10 minut i włącze zapłon to jest 70 a jak włacze silnik to w oczach spada do 50 . Mnie to na terostat się widzi ale wymieniałem rok temu na wahlera i znowu takie jajo. Co Wy na to,na vagu pokazuje tak jak wskaźnik lub całkiem podobnie...

    Komentarz

    • lilo
      RS
      • 2006
      • 4317
      • Mercedes-Benz

      #3
      Zamieszczone przez richi9
      Chłodnica ciepła ale nie gorąca
      Skoro chłodnica ciepła to wina na 100% termostatu , chłodnica powinna zrobić się ciepła dopiero wtedy jak silnik osiągnie temp. 90 stopni
      Daniel

      Komentarz

      • german81
        L&K
        • 2010
        • 1414
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #5
        richi9, sprawdz jak temperature widzi ECU silnika w bloku 1 i jak widzi deska w bloku 3 jesli rozbierznosc bedzie duza to do wymiany jest czujnik ,a jesli odczyty beda sie pokrywac to termostat .
        diagnostyka vag 602-614-253

        Komentarz

        • richi9
          Rider
          • 2011
          • 427

          #6
          dzięki kolego Ty masz łepek...Sprawdzę.

          Komentarz

          • Northeusz
            RS
            • 2010
            • 1677
            • Octavia I (1U2)
            • AUM 1.8 20VT 150 KM

            #7
            Podczas pracy silnika sprawdź ręką temperaturę przewodów biegnących do chłodnicy. Jeśli są ciepłe, a silnik jest nie rozgrzany to termostat jest winny - cały czas otwiera duży obieg przez chłodnicę i silnik nie osiąga normalnej temperatury pracy
            Pozdrawiam
            Northeusz

            Komentarz

            • richi9
              Rider
              • 2011
              • 427

              #8
              german81, kolego ale w bloku 3 nie ma temperatury żadnej, dopierow bloku 4. czy o 1 i 4 blok ci chodziło
              To sprawdzanie przewodów jest dobre ale nie do końca bo nagrzewają sie też same przez przewodnośc ciepła. Można dolny sprawdzić i tak robiłem ale też raczej w miare ciepłe. tak jakby termostat był troche uchylony...

              Komentarz

              • german81
                L&K
                • 2010
                • 1414
                • Octavia II combi (1Z5)
                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                • BZB 1.8 TSI 160 KM

                #9
                chodzi mi o blok 3 w sterowniku wskazmików szafy
                diagnostyka vag 602-614-253

                Komentarz

                • richi9
                  Rider
                  • 2011
                  • 427

                  #10
                  I sprawdziłem te bloki w silniku blok1 temp była 80(pszysłoniłem chłodnicę) natomiast w bloku 3 licznika byłe podane dwie temperatury i pierwsza (w pierwszej pozycji)była 80 stopni a druga(w trzeciej pozycji) 64 i czemu są dwie co one oznaczają???Która jest od licznika?
                  Ale to pokazuje Polski vag
                  A jak wejść w licznik w vag com. Nie jestem mocny w angielskim...

                  Komentarz

                  • ROBAL_26
                    RS
                    • 2010
                    • 2329
                    • Octavia I combi (1U5)
                    • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                    #11
                    richi9, vagiem, sprawdzasz w sterowniku silnika w grupie 007 poz4 temperaturę a w sterowniku wskaźników w grupie 003 poz1, ich wskazania powinny się mieścić w granicy błędu do 5 stopni , większa różnica jest niedopuszczalna, temperaturę sprawdź na kompletnie zimnym i później rozgrzanym silniku .ok
                    termostat możesz sprawdzić tak jak pisali koledzy wyżej, odpal auto i poczekaj aż drgnie wskazówka temp, wówczas sprawdź dolny wąż jeżeli będzie ciepły to termostat do wymiany ,natomiast gdy będzie chłodna -letnia to poczekaj dłużej i sprawdzaj ,zapewne czujnik G2/G62 szlak trafił bo są bardzo wrażliwe,ok

                    pozdro
                    Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                    ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                    https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                    Komentarz

                    • richi9
                      Rider
                      • 2011
                      • 427

                      #12
                      czujnik już jest wykluczony. Pozostaje sam termostat. Muszę sobie poradzić , bez kanału da się to zrobić ale płynu troszkę stracę.
                      Ja sprawdzić terostat to wiem ale łatwiej jest sie upenić niż wymieniać termostat i czujnik...
                      Po właczeniu nagrzanego silnika np przy 60 stopniach jak postoi samochód i się uruchomi silnik to temp spada w oczach o około 10 stopni, widać jak wskazówka leci na dół.

                      Komentarz

                      • ROBAL_26
                        RS
                        • 2010
                        • 2329
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • ATD 1.9 TDI PD 101 KM

                        #13
                        richi9, to by znaczyło że termostat się przymyka bo stygnie a po odpaleniu następuje mieszanie się chłodniejszego płynu i przez moment może tak być że wskazówka opadnie ale po chwili powinna wrócić do wcześniejszej pozycji.najlepiej to jakbyś miał termometr poręczy wysokotemperaturowy i zmierzył temperaturę płynu w zbiorniczku wyrównawczym, na pewno będzie o kilka stopni niższa ale nie aż tyle .ok
                        pozdro
                        Był ATD 101KM 240NM a teraz jest

                        ARL 185KM 371NM http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...lies/smile.png i teraz czuć że auto jedzie http://forum.octaviaclub.pl/core/ima...es/biggrin.png

                        https://www.olx.pl/oferta/sprzedam-k...5-IDeGVGr.html

                        Komentarz

                        • lilo
                          RS
                          • 2006
                          • 4317
                          • Mercedes-Benz

                          #14
                          Kombinujecie jak konie pod górę , to wina termostatu , chłodnica nie ma prawa być ciepła przy takiej temp.

                          richi9, wymień termostat i będziesz maił spokój
                          Daniel

                          Komentarz

                          Pracuję...