[Inne] problem z skoda oktavia 2.0l

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • garul
    Classic
    • 2013
    • 2

    [Inne] problem z skoda oktavia 2.0l

    Zima za oknem, więc mam trochę czasu na przemyślenia jak udoskonalać sobie życie w chałupie. Na wiosnę planuję załatwić sprawę z ciepłą wodą użytkową. W zimie nie ma z tym problemu bo CWU jest grzane przez kocioł CO. W lato do tej pory przepalało się w piecu, aby zagrzać wodę w zasobniku. Jest to dość uciążliwe i czasochłonne.
    Mam do wyboru 2 opcje:
    1. Solary - niby jest dotacja 45%,ale w rzeczywistości karmi się nią bank obsługujący kredyt. Instalacja ponoć zwróci się w momencie jak już będzie wymagała wymiany. Problemy w dni pochmurne - brak wystarczającej ilości wody ciepłej, w upały natomiast jak odprowadzić nadmiar ciepła?
    2. Powietrzna pompa ciepła. Zużywa więcej prądu - u mnie będzie chodzić głównie w weekendówce. Nie potrzebuje słońca do pracy. Można wykorzystać chłodne powietrze do klimatyzowania pomieszczeń. Sprężarka pewnie hałasuje i wymaga serwisu. Tyle wiem.
    U mnie instalacja ma pracować w okresie od kwietnia do końca września (pozostały okres załatwia kocioł). Wody potrzeba dla 4-6 osób.
    Potrzebuję porad od osób, które posiadają,instalują lub mają w inny sposób kontakt z w/w instalacjami.
  • danio78
    Classic
    • 2012
    • 3

    #2
    [Inne] problem z skoda oktavia 2.0l

    Witam, jestem nowym posiadaczem skoda octavia 2.0l benzyna 2001r silnik AQY,pierwsze co to na wolnych obrotach silnik czasami szarpie na wyswietlaczu komputera pokazuje mi ze pali 15-17 km na 100 .podlaczylem go do vag i wyskoczyly takie bledy 16804 -system katalizatora ponizej progu wydajnosci strona1 brak osprzetu nie zwiazany ze sprzetem ;16518 sonda lambda brak zmian napiecia (strona1 czujnik1) brak osprzetu nie zwiazany ze sprzetem -blad sporadyczny 17536 -mieszanka za uboga strona 1 -regulacja dlugo terminowa brak osprzetu nie zwiazany ze sprzetem 16555 -system zbyt ubogi (strona1) brak osprzetu/nie zwiazany ze sprzetem. znajomy mechanik powiedzial mi ze to padnieta lambda ale teraz ktora bo sa dwie ta przed czy za katalizatorem prosze o jakams informacje ktora to moze byc sonda i jaka jest cena tego gówna ,dodam jeszcze ze na zapalonym silniku na biegu jalowym z rury wydechowej wudobywa sie czarna maz na asfalcie i czuc spalinami.prosze raz jeszcze o pomoc
    danio

    Komentarz

    • S3 CHRIS
      Elegance
      • 2006
      • 979
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      z tymi silnikami zawsze były problemy w 3 przypadkach które przerabiałem było to z 5 lat temu dwie sondy i przepływka plus nieszczelnosc w dolocie

      dodatkowo z reguły smierdziało zgnitymi jajkami z wydechu
      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

      Komentarz

      • g4cek
        Rider
        • 2011
        • 402

        #4
        no to wygląda na sondę lambda, obstawiam 1 druga jest chyba za katalizatorem a błąd masz z katalizatorem (jeśli się mylę zaraz ktoś mnie poprawi) A tak w ogóle to rzadko się zdarza aby 2 lambda padła, aczkolwiek jest to możliwe

        Komentarz

        • german81
          L&K
          • 2010
          • 1414
          • Octavia II combi (1Z5)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
          • BZB 1.8 TSI 160 KM

          #5
          danio78, te błedy sa zwiazane z sonda przed katalizatorem ,ale proponował bym zrobic logi z przepływki i sondy dynamicznie bo moze sie okazac ze sonda jest sprawna a problem lezy gdzie inndziej
          diagnostyka vag 602-614-253

          Komentarz

          • danio78
            Classic
            • 2012
            • 3

            #6
            Powiedzcie jeszcze jaki koszt takiej sondy do tego modelu silnika
            danio

            Komentarz

            • jepp
              Classic
              • 2012
              • 5

              #8
              Witam
              Mam taki sam problem w mojej Octavi 2.0
              Tez mam silnik AQY z tym ze u mnie szrpanie ustaje po nagrzaniu sie silnika.
              Tzn nie mam problemow z ruszaniem i jazda na nagrzanym silniku, ale na zimno silnik pracuje nierowno, nie chce ruszyc (dlawi sie). Po 1-2 min jest juz ok. Dodadtkow po przegazowaniu na luzie "strzela z rury" tak jak by nie dopalal calego paliwa
              Spalanie rowniez na poziomie 15-17 L/100KM (wg komputera).

              Podlaczalem VAGa ale w silniku nie ma bledow ( nie wiem jak spradzic konkretnie dzialanie np sondy lambda - ktora jest glownym podejzanym w tej chwili)

              Mam program Polski VAG 4,9.

              Jutro jade do mechanika "specjalisty" od silnikow VAG co by mi sprawdzil i okreslil co dokladnie jest do wymiany.

              Wiem z innych postow na roznych forach ze moze to byc rownie dobrze sonda co np cewka zaplonowa czy wadliwe kable.

              Jak bede mial diagnoze to podziele sie tym info - moze komus sie przyda


              PS. regenerowal ktos kiedys rozrusznik (jak jest ponizej 10 stopni na dworze to przy odpalaniu nie wylacza sie od razu tylko jeszcze przez jakas 1s kreci czemu towarzyszy charakterystyczny zgrzyt )Nie wiem czy warto regenerowac czy od razu kupowac nowy.

              Komentarz

              • krisoctav
                Rider
                • 2008
                • 417

                #9
                jepp jeżeli regeneracja wychodzi mniej niż kupno oryginału nowego to warto ja regenerowałem ale w tdi i chodził jak marzenie w takim systemie jak ci nie odbija pod odpaleniu a to co piszesz to bendiks nie odbija to może ci się spalić i wtedy będzie więcej syfu

                Komentarz

                • jepp
                  Classic
                  • 2012
                  • 5

                  #10
                  krisoctav dzieki za rade - nie sprawdzalem jeszcze ile kosztuje regeneracja. W tychach w sklepie z czesciami do skody nowy kosztuje ok 250PLN wiec nie ma tragedii

                  Ile kosztowala u Ciebie regeneracja?

                  Komentarz

                  • krisoctav
                    Rider
                    • 2008
                    • 417

                    #11
                    ja jeśli pamiętam dałem coś koło 200 pln jak będziesz kupował to zobacz jaki masz w aucie wkładają ogólnie boscha a te co mówisz 250 to nie wiem jakiej firmy lepiej wyciągnij bo różnią się znacznie przykład

                    i

                    Komentarz

                    • tomus7
                      RS
                      • 2010
                      • 1896
                      • Peugeot

                      #12
                      jepp, http://www.skodaczesci.pl/oferta/?sr..._szukaj=szukaj
                      Tu masz wykaz części podlegających wymianie w rozruszniku i ceny robota prosta więc zrobisz sam. a prawdopodobnie do wymiany tulejki i bendix
                      ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
                      http://www.bunkry.pl/pl/index.html
                      a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
                      http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
                      Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

                      Komentarz

                      • jepp
                        Classic
                        • 2012
                        • 5

                        #13
                        Witam ponownie

                        No i jestem po wymianach diagnozach i innych ale dalej mam problem.
                        Pojechałem do takiego "magika" co się zna na silnikach VAG co po przeglądnięciu silnika stwierdził żeby zacząć od kabli i świec a później czyszczenie i adaptacja przepustnicy.
                        Padło też stwierdzenie że może rozrząd przeskoczył o 1 ząbek i żeby sprawdzić

                        Wymieniłem świece, kable i rozrząd (i tak to miałem w planach po zakupie) ale problem nie zniknął a nawet bym powiedział że jest gorzej niż było

                        Silniczek zaraz po uruchomieniu chodzi nie równo (raz nawet zgasł), przez chwile nie reaguje na gaz (wciskam pedał gazu a obroty nie idą w górę).
                        Dopiero po około 2 minutach można jechać - ale to jeszcze też nie koniec problemów.

                        Ewidentnie mam za bogatą mieszankę bo strzela mi z wydechu przy przegazówce (czasem nawet przy zmianie biegu jak za szybko dam gaz) i pali 15L/100KM.
                        Problem w tym ze nie mam żadnych błędów w komputerze - był 1 związany z przepływomierzem ale to z mojej winy - sprawdzałem czy przepływka jest ok i ją odpiąłem przy działającym silniku

                        Teraz się zastanawiam w którym kierunku pójść dalej.
                        Mam kilka opcji:

                        1. czyszczenie i adaptacja przepustnicy - sugestia od mechanika "magika"
                        2. wymiana sondy przed katalizatorem - 80% postów z podobnymi problemami w silniku AQY było skutecznie rozwiązanych tą metodą
                        3. sprawdzanie wtrysków i pompy paliwa - sugestia z ASO


                        Niestety nie potrafię mimo posiadania kabla i programu Polski VAG 4.9 samemu zdiagnozować co jest przyczyną. Wolałbym nie wymieniać połowy silnika, żeby na końcu okazało się że przyczyną była pierdoła za 20 PLN

                        Teraz moje pytanie - czy ktoś z forumowiczów wie jak i czego szukać w programie
                        (tak wiem - szukałem po różnych forach ale wszędzie jest opis VAG-com'a co mi nie wiele daje - poza tym jeśli chodzi o mechanikę to nie jestem w te klocki najmocniejszy)

                        Ewentualnie czy ktoś ze Śląska (okolice Tychy, Katowice) byłby w stanie mnie wesprzeć w znalezieniu przyczyny

                        Z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi i pozdrawiam

                        Komentarz

                        • german81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1414
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #14
                          po pierwsze sprawdz czujnik temp . silnika jaka podaje temperature do ECU rano przed odpaleniem .sprawdz to w bloku 1 silnika .jesli czujnik bedzie ok to czyszczenie przepustnicy i adaptacia .jesli tylko to zachowanie wystepuje na zimnym silniku to nie bedzie to wina sondy aczkowiek to duze spalanie moze swiadczyc o padnietej sondzie wiec wypadało by zrobic logi dynamiczne z przepływki i sondy
                          diagnostyka vag 602-614-253

                          Komentarz

                          • mical54321
                            Classic
                            • 2012
                            • 2

                            #15
                            do autora tematu czy doszedłeś z tym co dolegało Twojemu autku ?? Mam identyczny problem. Tez pali jak smok te same błędy i tez czarna maz.

                            Komentarz

                            • Marian 2
                              L&K
                              • 2007
                              • 1085
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AQY 2.0 MPI 115 KM

                              #16
                              Duże spalanie, czarny dym z wylotu, okopcone świece, to typowy problem z sondą Lambda, tą pierwszą, przed katalizatorem.
                              Na przykład, w moim przypadku było tak, że przełamany był przewód od podgrzewania sondy, ułamał się wewnątrz izolacji, tuż przy samej sondzie. Skutkowało to tym, że na rozgrzanym, gorącym silniku było wszystko w porządku, Dojechanie na diagnozę, silnik gorący, sonda działa, i nie wykazuje błędów. Duże spalanie i sadza z wydechu tylko na zimno.
                              Przeciętna żywotność sondy Lambda około 100 tys. km., i po tym przebiegu trzeba się liczyć że wkażdej chwili trzeba ją wymienić. Następną wymieniałem mniej więcej właśnie po kolejnych 100 tys.
                              Aby zapobiec przełamywaniu przewodów, trzeba zwiększyć "pętlę" przy samej sondzie przez pociągnięcie i inne zamontowanie przewodów w uchwytach,. Jest to wada fabryczna montażu, i przewody przełamują się od drgań silnika, bo są zbyt mocno naciągnięte.

                              Komentarz

                              Pracuję...