[O1] odkrecajace sruby koła.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Gregory98
    Drive
    • 2011
    • 54

    [O1] odkrecajace sruby koła.

    ... albo bierze powietrze, cofa się paliwo?
  • skalar
    Rider
    • 2010
    • 575

    #2
    [O1] odkrecajace sruby koła.

    po wymianie kól na letnie lewe przednie koło odkręciły się (po ok 2000km)bv sruby,czy powodem może być krzywa tarcza,łącznik stabilizatora,uszkodzony amortyzator?
    dodam ze rok temu miałem to samo i po dokręceniu ma maxa trzymało aż do zimy.

    Komentarz

    • szkoda
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 22543

      #3
      a z jakich felg na jakie zmieniłeś?
      może masz źle dobrane śruby mimo wszystko?
      saport techniczny baj DGW
      była BKD+DSG '05 120kkm
      była BXE '08 190kkm
      no i nie ma :-)

      Komentarz

      • skalar
        Rider
        • 2010
        • 575

        #4
        ori stalowe na ori alu skoda 15 cali.sruby ori.dodam ze tylko lewy przód odkreca się.

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          no to ze śrubami powinno byc ok...
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • skalar
            Rider
            • 2010
            • 575

            #6
            postaram się opisac mój pogląd:
            auto na lewarku przykładam alu koło i przykręcam sruby,otwory nie sa idealnie pod sruby ale dokrecam opuszczam auto i dokręcam na maxa,po pewnym czasie (jazdy)felga dopasowuje się idealnie do otworów i powstaje min luz a zbiegiem czasu koło odkręca sie.
            czy zrozumiale napisałem??
            czy to możliwe??

            Komentarz

            • TwoB
              L&K
              • 2011
              • 1086
              • Octavia II (1Z3)
              • BSE 1.6 MPI 102 KM

              #7
              skalar, jeśli rozstw śrub w kole i w piaście jest taki sam to raczej niemożliwe, aby się po jakimś czasie przesunęło- dociągnięte śruby centrują obydwa otwory. Próbowałeś zamienić koło z którymś innym?
              SATYNOWA O2 Tour
              Z pozdrowieniami
              Bartek

              Komentarz

              • szkoda
                RS
                S_OCP Member
                • 2005
                • 22543

                #8
                zrozumiale.
                IMO nie powinienes dokręcać "na maksa", trochę dziwne to oczym piszesz z tym, że śruby nie pasują do otworów a Ty mimo to przykręcasz i się dalej nie interesujesz, powinieneś po takim dokręceniu przejechać kilka km, sprawdzić dokręcenie śrub i na pewno nie dociągać ich na maksa.
                saport techniczny baj DGW
                była BKD+DSG '05 120kkm
                była BXE '08 190kkm
                no i nie ma :-)

                Komentarz

                • kabanos
                  RS
                  • 2011
                  • 4544
                  • Octavia I combi (1U5)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  U wulkanizatora jest zazwyczaj tabliczka: "Po przejechaniu 50 km trzeba/należy sprawdzić dokręcenie wszystkich kół" z czegoś to wynika. Koło się układa wzdlędem szpilek, piasty i dlatego może powstać luz.

                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                  Komentarz

                  • skalar
                    Rider
                    • 2010
                    • 575

                    #10
                    Zamieszczone przez TwoB
                    skalar, jeśli rozstw śrub w kole i w piaście jest taki sam to raczej niemożliwe, aby się po jakimś czasie przesunęło- dociągnięte śruby centrują obydwa otwory. Próbowałeś zamienić koło z którymś innym?
                    koła zamienione z tyłu na przód,faktycznie powinienem sprawdzić sruby po 50 km,
                    dodam jeszcze raz ze felgi ori.

                    Komentarz

                    • Sev
                      L&K
                      • 2007
                      • 1295

                      #11
                      Możliwe, jak najbardziej, i co ciekawe mi się dwa razy takie poluzowanie zdarzyło i to na alu letnich i stalowych zimowych. I co ciekawe lewy przód.
                      6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                      Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                      Komentarz

                      • skalar
                        Rider
                        • 2010
                        • 575

                        #12
                        ja tylko lewy przód na alu.
                        na stalowych jest ok.

                        Komentarz

                        • ducker24
                          Rider
                          • 2011
                          • 286

                          #13
                          zasada jest taka
                          kola stalowe centrują się same na piaście czyli na tym otworze, natomiast niektóre z przewagą na większość koła aluminiowe centrowane są za pomocą śrub
                          miałem też ten problem tylko ze z tyłem
                          pomogła wymiana śrub
                          pozdrawiam

                          Komentarz

                          • Piratka
                            L&K
                            • 2009
                            • 1016

                            #14
                            Tak czytam i czytam...
                            I wszystko byłoby ok, gdyby nie fakt że też odkręciło mi się przednie " lewe " koło :shock:
                            Parę dni temu ( jakieś 10 dni po wymianie :shock
                            Pierwsze podejrzenie, ktoś chciał zap...ć :evil: , bo jak to możliwe ? pozostałe dokręcone!
                            dwa razy sprawdzone :shock:, jedyna trzymająca śruba to zabezpieczenie :| i też nie do końca, bo jakiś luz był :?
                            :twisted: mała czarna :twisted:

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              tak w ogóle to mówimy o powtarzalnych odkręceniach?

                              bo wśród moich znajomych poodkręcane koła po wyjeździe z "sezonowych" wymian to swego rodzaju norma :?
                              trzeba koniecznie samemu sprawdzać dokręcenie :idea:
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • krisoctav
                                Rider
                                • 2008
                                • 417

                                #16
                                jeśli chodzi o dokręcanie to jak się wymienia najlepiej dokręcić ręką jak zacznie się opór i koło zacznie się kręcić odpuścić, później po opuszczeniu dokręcić koła z lekkim wyczuwalnym oporem jakie już stawia śruba i finito jak usłyszysz taki charakterystyczny zgrzyt metalowy to lepiej od razu odkręć bo później przy zmianie losowej czytaj wymiana koła na drodze albo zerwiesz śrubę albo będziesz skakał po kluczu. Śruby mają z założenia podczas obrotu się dokręcać a nie odkręcać prawo fizyki jak się odkręcają to albo są wyrobienie śruby lub co bardziej gwint w tarczy a powiem że można wkręcając taki gwint spierniczyć a jak wymienia ci tzw. serwis oponiarski to taki gość leci pneumatycznym kluczem i jak źle wkręci ręką to automatem dobiję że nie zauważy różnicy a ty kierowco martw się - każdemu musisz patrzeć na oczy bo jak w serwisie robią jak chcą to i w zwykłej operacji można również narobić wiele złego - na moje sprawdź gwint w tarczy i śruby i będzie jasność

                                Komentarz

                                • Space99
                                  Rider
                                  • 2008
                                  • 275
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  U mnie mam uszkodzony (?) gwint i przy końcu dokręcania stawia mocny opór co wygląda jakby już było dokręcone a w rzeczywistości zostaje milimetr luzu.
                                  Gwinty wyglądają OK i po wyczyszczeniu szczotką drucianą jest lepiej ale...

                                  Tu w temacie jest mowa o zwykłym ułożeniu koła i zawsze trzeba sprawdzić dokręcenie kół po czasie.
                                  Nie ma co się bać kopnąć klucz dla lepszego dokręcenia bo i tak pneumatycznym kluczem dobijają z tą samą siłą.
                                  pozdrawiam Marcin

                                  Moja obecna Okta a poprzednia na ALH

                                  Komentarz

                                  • kazik79
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 88

                                    #18
                                    tabliczki przypominające o konieczności sprawdzenia dokręcenia kół po 50 km widziałem, ale powiem szczerze, że jak dla mnie to jest to tylko rodzaj dupochronu dla lichych wulkanizatorów - czy ktoś kto z Was kupił nowe auto z salonu dokręcał śruby kół po przejechaniu 50km??? - przecie w fabryce koła też musieli jakoś dokręcić, a cos mi się nie widzi, że później ktoś je dokrecał

                                    osobiście nie korzystam z jakiś mega wypasionych stacji wulkanizacji tylko z takich powiedzmy to normalnych i jakos nigdy nic mi się nie odkręciło, choć oczywiście zawsze patrzę macherom na łapy

                                    może ktoś doświadczył roboty fachowca, który nie dokrecił wstępnie naprzemian i lekko wszystkich śrub w kole tylko dowalił gun-em do końca każdą śrube po kolei - wtedy to może i felga się nie dociągnie idealnie do piasty i po paru kilometrach może się takie połaczenie lekko poluzować, inna sprawa to wkręcanie śruby w gwint piasty od razu pneumatykiem - wystarczy jedno takie podejście i gwint mamy popieprzony na cacy

                                    tak z doświadczenia to trzeba gośći pilnować i dobrze sprawdzać, mojemu koledze w peugeocie jak zmieniał felgi na alu wspaniali wulkanizatorzy wkręcili wszystkie śruby o normalnym skoku a jak się później okazało miały być drobnozwojne - pan w wulkanizacji jako, że dokrecał gun-em nawet nie poczuł różnicy

                                    Komentarz

                                    Pracuję...