[O1] Wyciek oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartusg
    Classic
    • 2010
    • 5

    [O1] Wyciek oleju

    Kicer, Kodowanie w zestawie zegarów mam takie samo.
    Wyczytałem na szybko w necie by can gatewaya przekodować tym samym kodem.
  • kubeki
    Drive
    • 2009
    • 40

    #2
    [O1] Wyciek oleju

    Witam,
    Zbliża mi się wymiana oleju w silniku. Wchodząc pod samochód zauważyłem (ciężko było nie zauważyć) wyciek. Dołączam zdjęcia tego wycieku przed wyczyszczeniem:



    a teraz zdjęcia po wyczyszczeniu i przejechaniu jakiegoś dystansu:


    Jak widać na zdjęciach olej pojawia się na łączeniu skrzyni biegów z silnikiem. Kropla oleju, która się pojawiła tez wskazuje na to łączenie.
    I stad moje zapytanie skąd jest ten wyciek(ze skrzyni czy z silnika) i co należało by wymienić aby wszystko już było ok. Jak pisałem wyżej będę na dniach wymieniał olej w silniku także najrozsądniejsze było by to zrobić jednocześnie.
    Aha jak coś to mam tą skrzynie biegów DUU czyli tą kiepską z tymi nitami. Oprócz tych nitów to ogólnie biegi mi wchodzą tak że idzie się popłakać ale to już na osobny temat jak powalczę z tymi przeciekami.
    Z góry dziękuje za odp.
    ps jak zrobić żeby fotki pokazywały się w poście?

    Komentarz

    • Damian-jg
      Ambiente
      • 2008
      • 229

      #3
      Jak dla mnie to wyciek jest z simeringów półosi
      FIAT Service

      Komentarz

      • tomus7
        RS
        • 2010
        • 1896
        • Peugeot

        #4
        Wg mojej wiedzy to wyciek z uszczelki pod klawiaturą od strony kolektora
        ILE WYJAZDÓW TYLE POWROTÓW
        http://www.bunkry.pl/pl/index.html
        a gdy pomogłem, to nie bądź wiśnia i naciśnij POMÓGŁ.
        http://www.motostat.pl/user_images/16862/icon3.png
        Była SKODA 1 jest PEUGEOT 207

        Komentarz

        • kubeki
          Drive
          • 2009
          • 40

          #5
          czyli jak rozumiem z simeringow półosi czyli ze skrzyni biegów (da się to jakoś patrząc pod samochodem dostrzec?-odkręcić przegub itp) A co do klawiatury to, że leci skądś wyżej po silniku?

          Komentarz

          • kiniors
            Drive
            • 2009
            • 61

            #6
            U mnie jest identycznie

            Komentarz

            • Marcello01
              Rider
              • 2009
              • 491
              • Octavia I (1U2)
              • AGP 1.9 SDI 68 KM

              #7
              Zamieszczone przez Damian-jg
              Jak dla mnie to wyciek jest z simeringów półosi
              a jak mam dziurę w tej gumowej osłonie i cieknie delikatnie to co robić ??
              https://www.facebook.com/tapicerekpranie

              Komentarz

              • kudłaty78
                Ambiente
                • 2011
                • 148

                #8
                Zamieszczone przez Marcello01
                Zamieszczone przez Damian-jg
                Jak dla mnie to wyciek jest z simeringów półosi
                a jak mam dziurę w tej gumowej osłonie i cieknie delikatnie to co robić ??
                Jeśli masz pękniętą osłone to musisz zdemontować całą półośkę zdjąć przegób,umyć jak jest jakiś syf. Jak będzierz kupował osłone w komolecie powinen być smar oraz opaska zaciskowa
                Octavia IIFL Ambiente
                Octavia I FL L&K

                Komentarz

                • Marcello01
                  Rider
                  • 2009
                  • 491
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGP 1.9 SDI 68 KM

                  #9
                  czyli spory wydatek się szykuje ..... :cry:
                  https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                  Komentarz

                  • kudłaty78
                    Ambiente
                    • 2011
                    • 148

                    #10
                    Marcello01, Numer części: 1K0498201A/O Zakup
                    Do modeli: Octavia 1.4 16v, Octavia 1.6 55kW, Octavia 1.6 74kW, Octavia 1.9 Sdi
                    Odpowiedniki: •Osłona przegubu półosi wew OCT zam. 35.00 zł

                    Cena brutto: 60.00 zł/kpl
                    Opis: Oryginalna osłona przegubu wewnętrznego kpl do OCTAVII z silnikiem 1,4 ; 1,6 i 1,9 SDI.
                    Zdjęcia:
                    Octavia IIFL Ambiente
                    Octavia I FL L&K

                    Komentarz

                    • Marcello01
                      Rider
                      • 2009
                      • 491
                      • Octavia I (1U2)
                      • AGP 1.9 SDI 68 KM

                      #11
                      hmm dzięki ale mi chodziło o robociznę ....
                      https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                      Komentarz

                      • McGan
                        RS
                        • 2010
                        • 3574
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        Marcello01, ależ gdzie :shock: To nie jest nic skomplikowanego i ciężkiego do ogarnięcia, żeby robota miała nie wiadomo ile kosztować. Odkręcasz przy skrzyni, odkręcasz przy kole, zsuwasz i masz w łapie ośkę
                        Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                        Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                        Komentarz

                        • kudłaty78
                          Ambiente
                          • 2011
                          • 148

                          #13
                          Zamieszczone przez Marcello01
                          hmm dzięki ale mi chodziło o robociznę ....

                          Myślałem że wymieniał będziesz sam :roll: Jeśli chodzi ci o robociznę to wydaje mi się w granicy (100do150zł)
                          Octavia IIFL Ambiente
                          Octavia I FL L&K

                          Komentarz

                          • Marcello01
                            Rider
                            • 2009
                            • 491
                            • Octavia I (1U2)
                            • AGP 1.9 SDI 68 KM

                            #14
                            sam chętnie ale nie mam czasu i warunków (brak kanału i narzędzi) ale dzięki za info Panowie
                            https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                            Komentarz

                            • kubeki
                              Drive
                              • 2009
                              • 40

                              #15
                              czyli u mnie na tych zdjęciach leje się z tych simeringow? To sie tak samo wymienia jak te osłony na przegubach?

                              Komentarz

                              • kudłaty78
                                Ambiente
                                • 2011
                                • 148

                                #16
                                kubeki,Ty masz do wymiany. Uszczelniacz flanszy półosi skrzyni biegów.
                                Octavia IIFL Ambiente
                                Octavia I FL L&K

                                Komentarz

                                • Marcello01
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 491
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • AGP 1.9 SDI 68 KM

                                  #17
                                  pytanie do wiedzących jaki kolor i konsystencje ma olej wyciekający ze skrzyni ??
                                  https://www.facebook.com/tapicerekpranie

                                  Komentarz

                                  • kubeki
                                    Drive
                                    • 2009
                                    • 40

                                    #18
                                    Właśnie tez tak w międzyczasie sobie pomyślałem że to jest olej ze skrzyni biegów. Przecież muszę wymienić olej w silniku i on jest pewnie już zabrudzony-czarny a ten olej co cieknie to jakiś "świeży". Jeszcze jutro sprawdzę na bagnecie kolor oleju w silniku dla pewności.
                                    kudłaty78 a czy wymiana tego uszczelniacza to jakaś wielka filozofia? Domyślam się też że przy tej wymianie konieczna będzie wymiana oleju w skrzyni biegów?

                                    Komentarz

                                    • kudłaty78
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 148

                                      #19
                                      kubeki, Żadna filozofia, wkręć w stary simering jakiś wkręt i wyciągnij go kombinekami.Gdy będziesz wbijał nowy,postaraj się żeby równo wszedł oraz nie za daleko.Jeśli chodzi o olej to jak uważasz,ja tylko dolewałem
                                      Octavia IIFL Ambiente
                                      Octavia I FL L&K

                                      Komentarz

                                      • kubeki
                                        Drive
                                        • 2009
                                        • 40

                                        #20
                                        Aha bo przejrzałem z grubsza internet i za każdym razem pisali aby zdemontować półoś i przeguby.
                                        muszę się w to wgryźć

                                        [ Dodano: Wto 08 Maj, 12 20:14 ]
                                        Pozwolę sobie odświeżyć trochę temat. Czy jest w stanie ktoś mi określić jaki jest numer tych tych simeringów? Mam skrzynie DUU. Szukając w mojej Etce natrafiłem na "ślepą uliczkę" tj tak jak na zdjęciach pokierowało mnie na rys nr 409-20 a tam na moje oko nic nie ma o tym simeringu. Pokaże zdjęcia:
                                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                                        Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.

                                        Czy wymieniał ktoś może ostatnio te simeringi i ma jakiś przydatny opis jak to zrobić. Z tego co się orientuje należy to na początek należy zdemontować półoś wraz z przegubami i później jest dopiero możliwość dostania się do tych uszczelniaczy. Czy dobrze myślę? Czy są jakieś problemy(coś gdzieś ciężko schodzi-jakaś trudność) przy wymianie tych simeringów?
                                        Nasuwa mi się jeszcze pytanie. Pewnie wymieniając owe uszczelniacze ubędzie mi oleju ze skrzyni? Jaki tam olej wchodzi? Mobil 1 SHC 75W90 będzie dobry? Czy są jakieś lepsze?

                                        ps. jak zrobić zęby fotki pokazywały się w treści wiadomości zamiast linków?

                                        Komentarz

                                        • andrzej1545
                                          Classic
                                          • 2010
                                          • 21

                                          #21
                                          Przepraszam ale dołącze się do tematu z zapytaniem grzecznie czy u mnie to co na zdjęciu to to samo co u kolegi z czego toten olej jest i co trzeba zrobić
                                          Załączone pliki

                                          Komentarz

                                          • zgucio
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 691

                                            #22
                                            andrzej1545, mam wyciek w tym samym miejscu a dokadnie nie wyciek tylko lekkie pocenie i mechanik powiedział że nie ma sensu tego robić
                                            ROCZNIK 98 PO LIFTINGU ;-) ---> fotki

                                            JOHNNY II ASC + SIRIO AS-100

                                            Komentarz

                                            • kubeki
                                              Drive
                                              • 2009
                                              • 40

                                              #23
                                              a mi ktoś pomoże? wie ktoś jakie numery maja te simeringi?

                                              Komentarz

                                              • kudłaty78
                                                Ambiente
                                                • 2011
                                                • 148

                                                #24
                                                kubeki, Simering półosi Skoda Fabia/Octavia
                                                Numer części: 02T409189C/O Zakup
                                                Do modeli: Fabia 1.2 40kW, Fabia 1.2 12v 47kW, Fabia 1.4 16v, Fabia 1.4 44kW, Fabia 1.4 50kW, Fabia 1.4 Tdi 55kW, Fabia 1,4 Tdi 59 kW, Fabia 1.9 Sdi, Fabia 1.9 Tdi, Fabia 2.0, Fabia BASIC, Octavia 1.4 16v, Octavia 1.6 55kW, Octavia 1.6 74kW, Octavia 1,6 75kW , Octavia 1.8T 20v 110kW, Octavia 1.8 20v 92kW, Octavia 1.9 Sdi, Octavia 1.9 Tdi, Octavia 2.0, Roomster 1,2 47 kW, Roomster 1,4 63 kW, Roomster 1,4 TDI 51 kW, Roomster 1,4 TDI 59 kW, Roomster 1,6 77kW, Roomster 1,9 TDI 77 kW
                                                Odpowiedniki: Brak
                                                Cena brutto: 18.00 zł/szt
                                                Opis: Część oryginalna. Uszczelniacz flanszy półosi skrzyni biegów po stronie Prawa. Simering o rozmiarach 50x65x8. Uszczelniacz dwukierunkowy stosowany w większości manualnych skrzyń biegów 5 i 6 biegowych montowanych w samochodach Skoda Fabia, Octavia, Roomster
                                                A tutaj masz drugi
                                                Simering półosi skrzyni begów Skoda Fabia/ Octavia
                                                Numer części: 02M301189B/O Zakup
                                                Do modeli: Fabia 1.2 40kW, Fabia 1.2 12v 47kW, Fabia 1.4 16v, Fabia 1.4 44kW, Fabia 1.4 50kW, Fabia 1.4 Tdi 55kW, Fabia 1,4 Tdi 59 kW, Fabia 1.9 Sdi, Fabia 1.9 Tdi, Fabia 2.0, Fabia BASIC, Fabia II 1.2 44kW, Fabia II 1.2 51kW, Fabia II 1.4 16v 63kW, Fabia II 1.4 Tdi 51kW, Fabia II 1.4 Tdi 59kW, Fabia II 1.6 16v 77kW, Fabia II 1.9 Tdi 77kW, Octavia 1.4 16v, Octavia 1.6 55kW, Octavia 1.6 74kW, Octavia 1,6 75kW , Octavia 1.8T 20v 110kW, Octavia 1.8 20v 92kW, Octavia 1.9 Sdi, Octavia 1.9 Tdi, Octavia 2.0, Octavia II 1.4, Octavia II 1.6 75kW , Octavia II 1.6 FSI 85kW, Octavia II 1.9 Tdi, Octavia II 2.0 FSI 110kW, Octavia II 2.0 Tdi, Roomster 1,2 47 kW, Roomster 1,4 63 kW, Roomster 1,4 TDI 51 kW, Roomster 1,4 TDI 59 kW, Roomster 1,6 77kW, Roomster 1,9 TDI 77 kW
                                                Odpowiedniki: Brak
                                                Cena brutto: 14.90 zł/szt
                                                Opis: Część oryginalna. Uszczelniacz flanszy półosi skrzyni biegów po stronie lewej. Simering o rozmiarze 60x74,3x8. Uszzcelniacz dwukierunkowy stosowany w większości manualnych skrzyń biegów 5 i 6 biegowych montowanych w samochodach Skoda Fabia, Fabia II, Octavia, Octavia II, Roomster.
                                                Octavia IIFL Ambiente
                                                Octavia I FL L&K

                                                Komentarz

                                                • Bosmanek
                                                  Ambiente
                                                  • 2008
                                                  • 186
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • AEE 1.6 MPI 75 KM

                                                  #25
                                                  Ja dzisiaj właśnie robiłem w serwisie skody w Toruniu taką właśnie usterkę, wymiana uszczelniacza półosi. Nie znałem oznaczenia skrzyni, ale serwis poradził sobie z tym problemem. Z taką naprawą nie ma co zwlekać bo jak coś się stanie w skrzyni biegów z powodu niskiego poziomu oleju to wtedy będzie problem. Kwota która zapłaciłem wydaje mi się rozsądna (robocizna + uzupełnienie oleju + uszczelniacz) Inny mechanik poza serwisem chciał o 50% więcej i dłuższy czas naprawy. A tak niecałe 2h i było wszystko ok i 2 lata gwarancji.
                                                  Darek Bosmanek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...