Praca silnika na tzw.3,5 cylindra.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Andrzej1983
    Classic
    • 2013
    • 7

    Praca silnika na tzw.3,5 cylindra.

    dziękuję
  • maromaro76
    Classic
    • 2012
    • 4

    #2
    Praca silnika na tzw.3,5 cylindra.

    Witam.Czytam,czytam i czytam i...Temat podobny do wielu innych,jednak nie znalazłem żadnego identycznego odpowiednika. Octavia 1,6 AEE gaz stag4. Wymienione przewody WN ,świece na gazowe,kopułka rozdzielacza,palec,przeczyszczona odma,wymieniony filtr gazu, gaz po przeglądzie u Gaz-mana, wyczyszczona przepustnica,wymieniony filtr powietrza,wymieniona sonda lambda i chyba by tak to było ..Problem w tym ,że silnik pracuje jakby na przysłowiowe 3-3,5 cylindra.Nie ma problemu z odpalaniem nawet zimą pali od strzała,jednak ma to coś z delikatnego boksera, przy rozpędzaniu stosunkowo głośny odgłos silnika spod maski.Jest to tylko 75Km ale nie brakuje mu mocy np na A4 i jej górkach.Mimo to przechodzą z silnika na budę wibracje gdy dodaję gazu lub gdy silnik pracuje na wyższych obr.niż 2tys.
    Temat przeszedł już kilku mechaników i nie wiedzą o co kaman...Problem z 3-3,5 jest na benzynie jak i na gazie.Gaz-man na przeglądzie stwierdził ,że wg. niego i jego kompa jest wszystko oki.ale sam stwierdził,że nie jest to praca na 4.Specjalnym sprayem sprawdził przebicia na przewodach itd. i takowych nie stwierdził.Sprawdzał szczelność inst. i jest ok., a po przegonieniu autka nadal czuję woń gazu na zewnątrz.Tak samo śmierdzi jak rozgrzeje się na maxa i pracuje na biegu jałowym.
    Czy któryś z Was miał podobne harce z AEE, akie były powody i jaki lek na to całe zło?

    Komentarz

    • krisoctav
      Rider
      • 2008
      • 417

      #3
      jeśli śmierdzi gazem to gdzieś jest nieszczelność lub jak auto nie chodzi dobrze to wynik spalania może to być
      co do gazownika może zmień na innego
      polataj trochę na benzynie jeśli czuć gaz to nieszczelność i trzeba szukać
      świece na gazowe to chyba nie ma na to wpływ pracy silnika
      a ogólnie wpierw sprawdź i doprowadź auto na benzynie aby chodziła poprawnie później gaz

      Komentarz

      • ernestowski
        Ambiente
        • 2012
        • 228

        #4
        Sprawdź kompresję. Może uwalone są pierścienie lub zawory w jednym z cylindrów.

        Komentarz

        • maromaro76
          Classic
          • 2012
          • 4

          #5
          Zamieszczone przez krisoctav
          jeśli śmierdzi gazem to gdzieś jest nieszczelność lub jak auto nie chodzi dobrze to wynik spalania może to być
          co do gazownika może zmień na innego
          polataj trochę na benzynie jeśli czuć gaz to nieszczelność i trzeba szukać
          świece na gazowe to chyba nie ma na to wpływ pracy silnika
          a ogólnie wpierw sprawdź i doprowadź auto na benzynie aby chodziła poprawnie później gaz
          Szczelność gazu sprawdzona, jest ok.Efekt smrodu gazu to tak jakby "przelewał" bądź nie spalał gazu.Przy czym instalacja w pełni sprawna, wszystko ustawione ok., w jak najlepszym porządku.

          [ Dodano: Pon 23 Kwi, 12 07:58 ]
          Dodam jeszcze,że gdy jeżdżę na benzynie nie czuć gazu,bądź niemal wcale go nie czuć.

          Komentarz

          • lukasz3112
            RS
            • 2008
            • 3607

            #6
            maromaro76, a wtryski od gazu? ja tak miałem u siebie w mondku... śmierdziało gazem i auto źle pracowało. po założeniu dużo mocniejszych wtrysków temat zniknał na dobre.
            Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

            Komentarz

            • djwyrebas
              Ambiente
              • 2011
              • 214

              #7
              mi odpala na 3 gary ale po kilku sekundach jest na 4, też nie wiem czemu. Co do dziwnego dźwięku, to ja kiedyś urwałem kilka śrub od korbowodów i też dziwnie chodził
              Wymień filtr powietrza, wyczyść obudowę i odłącz odmę, mam wymienione to co ty i silnik falował itp, a po tym jak ręką odjął! :shock:
              gazu, bo dogania nas starość!

              Komentarz

              • Ceed1
                Rider
                • 2012
                • 461

                #8
                Przecież napisał, że wymienił filtr powietrza.

                Komentarz

                • maromaro76
                  Classic
                  • 2012
                  • 4

                  #9
                  Zamieszczone przez lukasz3112
                  maromaro76, a wtryski od gazu? ja tak miałem u siebie w mondku... śmierdziało gazem i auto źle pracowało. po założeniu dużo mocniejszych wtrysków temat zniknał na dobre.
                  Wtryski sprawdzane przez Gaz-mana,stwierdził ,że są w pełni sprawne,choć swoją drogą najgorsze-szare.Ich wydajność powinna zdecydowanie wystarczyć dla 75Km. Ale gdyby to tylko gazowe wtrychy były niekumate to na benzynie chodziłby ok,a tak jak na Pb tak i na LPG chodzi na 3-3,5cyla.Mam bokxera ,a kupowałem zwykły silnik AEE...tylko ,że ten boxi nie jest tak tak wydajny i przyjemny w odsłuchu...Czy coś może jeszcze z elektryki przeglądnąć,sprawdzić???

                  Czy gdy odłączę po kolei po jednym wtrysku PB by sprawdzić czy chodzi , czy też kuleje ,nie będzie z tego powodu problemu z dalszą pracą silnika ,błędów itp?

                  Komentarz

                  • erninio
                    Classic
                    • 2012
                    • 1

                    #10
                    Witam, mam chyba podobną sytuację. Samochód mam od niedawna, zrobiłem 1000 do wymiany rozrządu (w jakieś 2 tyg.), później samochód poszedł na wymianę rozrządu po powrocie od mechanika zainstalowałem metalową osłonę pod silnik. Następnego dnia ruszyłem w trasę. Pojawił się hałas w zależności od obrotów, ale zawsze przy tych samych. Wydaje mi się że ta metalowa osłona rezonuje i przenosi drgania na resztę budy, ale może być i tak że przy wymianie rozrządu coś zostało zrobione nie tak (np. zostało założone niewyważone koło pasowe...) i to powoduje te wibracje. Ściągnę kiedyś tą osłonę i będę wtedy miał jakieś informacje. Przed wymiana rozrządu i założeniem osłony nie było takich efektów jak opisałem wyżej.

                    Może spalanie masz poprawne a wibracje pochodzą od czego innego? Jeżeli pojawiają się przy określonych obrotach a później zanikają(pojawiają się w okolicy 2000 i zanikaja później pojawiają się przy np 3000) to jest to sytuacja podobna do mojej

                    Trochę czasu już minęło, udało Ci się rozwiązać problem?

                    Komentarz

                    • maromaro76
                      Classic
                      • 2012
                      • 4

                      #11
                      Witam.Trochę czasu minęło,fakt...Nie posiadam już tego pojazdu,ale przyczyną było lewe powietrze dostające się pomiędzy kolektorem sssącym przepustnicą.Przeczyściłem konkretnie przepustnicę sprayem do tego przeznaczonym i miekkim pędzelkiem, uszczelniłem pomiędzy przepustnicą i kolektorem konkretną pastą do uszczelnień w wysokich temperaturach (zgodnie z jej instrukcją czyli posmarowanie,odczekanie,skręcenie wstępne palcami,odczekanie i po ... czasie dokręcenie finalne).Po zabiegu jak ręką odjął.Trzeba dodać ,że silnik na LPG jest bardzo wrażliwy na wiele niedomagań.Jednak u mnie było tak samo na PB jak i LPG.Krok po kroku od świec po przewody, regulacja i sprawdzenie u gazownika,ewentualnie jeśli tylko na gazie kuleje to jest opcja kalibracji wtrysków gazu.




                      Zamieszczone przez erninio
                      Witam, mam chyba podobną sytuację. Samochód mam od niedawna, zrobiłem 1000 do wymiany rozrządu (w jakieś 2 tyg.), później samochód poszedł na wymianę rozrządu po powrocie od mechanika zainstalowałem metalową osłonę pod silnik. Następnego dnia ruszyłem w trasę. Pojawił się hałas w zależności od obrotów, ale zawsze przy tych samych. Wydaje mi się że ta metalowa osłona rezonuje i przenosi drgania na resztę budy, ale może być i tak że przy wymianie rozrządu coś zostało zrobione nie tak (np. zostało założone niewyważone koło pasowe...) i to powoduje te wibracje. Ściągnę kiedyś tą osłonę i będę wtedy miał jakieś informacje. Przed wymiana rozrządu i założeniem osłony nie było takich efektów jak opisałem wyżej.

                      Może spalanie masz poprawne a wibracje pochodzą od czego innego? Jeżeli pojawiają się przy określonych obrotach a później zanikają(pojawiają się w okolicy 2000 i zanikaja później pojawiają się przy np 3000) to jest to sytuacja podobna do mojej

                      Trochę czasu już minęło, udało Ci się rozwiązać problem?

                      Komentarz

                      Pracuję...